Xbox 360 Vs. PS3 [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 8 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Master Perfect

    Master Perfect Active Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    http://www.businessweek.com/technology/content/dec2005/tc20051222_242937.htm?campaign_id=alerts

    We kunnen hier blijven discussiëren welke console de beste is. Het feit is dat de x360 de beste console is die nu beschikbaar is en de ps3 de console die op papier het beste is. Maar zoals blijkt hebben ze bij sony nog heel wat werk om al hun beloftes waar te maken.
    Als ze al hun beloftes kunnen nakomen zal de ps3 inderdaad een geweldige machine zijn, maar zover zijn we helaas nog niet.
     
    Laatst bewerkt: 23 dec 2005
  2. JeePee

    JeePee Guest

    Wat heeft Phillips samen met Sony ookal weer op de markt gebracht...
    Owja, de CD, het meest succesvolle schijfje ooit _0/

    Die quote van Boss heeft trouwens erg goede minpunten.
     
  3. Master Perfect

    Master Perfect Active Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry hoor, maar vele punten slaan op niets. Blijkbaar zijn ze vergeten dat het hier om een spelconsole gaat en niet om een pc.

    Geen internetbrowser, geen muziek kopen via msn music, een te kleine harde schijf, het niet afspelen van mpeg4/H.264. En hij doet ook de afwas niet.
    Tuurlijk niet, het gaat hier om een spelconsole en niet om een computer.
    En al deze zaken kunnen nog altijd komen moest MS echt willen. Er is al gezegd dat er na een jaar verschillende diensten zullen bijkomen.

    Over HDMI kan ik ze wel gelijk geven, het had beter geweest moest dit er al zijn.

    Dat van die xbox live beveiliging is wat ik noem mierenneuken. Als ge vraagt aan één van uw vrienden om op uw autosleutels te passen, dan denkt ge toch ook niet dat hem uwen auto in de prak gaat rijden. Ge kunt toch nog wel de mensen vertrouwen die je op je xbox laat spelen.
     
  4. JeePee

    JeePee Guest

    Volgens mij is het een Multi-Media console. Zo wordt hij telkens wel genoemd in de handleiding en in het dashboard...
     
  5. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Jep, vandaar dat 'ie naast games afspelen ook muziek kan afspelen, je kan er DVD's op bekijken, je kan demo's, trailers etc downloaden, je kan er foto's en filmpjes mee op afspelen, je kan 'em aansluiten op je PC en allemaal dingen uitwisselen. ;)

    De dingen die dat bedrijf beweert als minpunten zijn idd een beetje vergezocht. Jij vind het érg goede minpunten, dus dan vind je het dus érg slecht dat 'ie geen webbrowser heeft, dat 'ie maar één keer om een wachtwoord vraagt......??

    Ik zeg niet dat de 360 perfect is. Maar al die minpunten vind ik een beetje vergezocht, maar als jij die minpunten wel terecht vindt... Misschien ligt dat dan aan dat jij teveel andere dingen van de 360 verwachtte.. ;)

    Ik hoorde jouw laatste nog zeggen dat je 'em juist alleen voor de games kocht, en nu vind je dit goede minpunten...? Leg mij eens uit ;)
     
    Laatst bewerkt: 23 dec 2005
  6. Master Perfect

    Master Perfect Active Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat bedoel ik dus met mierenneuken :)
    De nadruk ligt toch vooral op het spelen van games, of niet soms?

    En het is gemakkelijk om een analyse te maken van een console en dan te spreken over dingen die er niet opstaan.
    Ge kunt bij deze analyse ook de naam xbox 360 vervangen door ps3 en dan zal het ook waar zijn. Buiten het geval dat de ps3 wel HDMI heeft, maar geen harde schijf.
     
  7. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Over deze thread... Lees het eens door en gij zult zien dat 90% nergens op slaat, puur om het feit dat niemand weet hoe de PS3 gaat worden.

    Argumenten als 7 controllers, 2 TV's, BC en alles. Niemand weet of dit wel goed gaat uitpakken. (denk aan het afspelen van DVD's op de 360 wat niet goed gaat, of de vastlopers) Hoe kunnen we ooit discuseren als we geen eens weten wat nou wel of niet definitief in de PS3 gaat komen en of het überhaupt wel goed gaat uitpakken...

    Het enigste wat je kan doen is hopen dat de PS3 goed gaat worden, en discuseren wat je wel of niet vind tegenvallen aan de 360. De consoles met elkaar vergelijken is zinloos om de bovenstaande redenen.

    En dan mij wantrouwig noemen, omdat ik dus zeg dat we van niks zeker weten of het wel uberhaupt in de PS3 gaat komen... Nou sorry, maar dat vertrouwen heeft Sony mij ontnomen. Misschien subjectief van mij, maar dat is mijn mening.
     
  8. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Naja het was Philips idd ja Sony niet...ons eigen Philips... sla de boeken er maar opna, net als dvd recorders en de hele meuk, Philips komt met de shizzle, Sony en de rest volgen maar idd daar gaat deze topic niet over. :)

    Gaat u allen door met 'roepen' en/of schreeuwen welke het nou zal worden.
     
  9. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Een Nederlander had toch de CD uitgevonden?
     
  10. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Het is alleen erg jammer dat Philips hun pattent niet op orde had..... Hierdoor kon iedereen een cd speler gaan maken.
    Tevens heeft/had Philips de marketing niet echt op orde..... Sony is wat dat betreft echt de nummer 1 in de wereld denk ik....
     
  11. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Firingsquad heeft alle zwakke punten van de Xbox 360 op een rijtje gezet. De site heeft het artikel niet geschreven om de Xbox 360 af te branden, maar hoopt dat het met de kritiek enige druk kan uitoefenen op Microsoft zodat deze de zwakke punten kan aanpakken. In totaal beschrijft Firingsquad elf zwakke punten, beginnende met de crashes van de Xbox 360, waar elke gebruiker vroeg of laat mee te maken zou krijgen. Deze crashes worden volgens Firingsquad niet veroorzaakt door een oververhitte voeding, maar door de processors en/of de gpu die te warm worden. Een extra ventilator of het vervangen van de reeds aanwezige ventilators met een type dat harder blaast, zou het probleem namelijk oplossen, aldus een experiment van Firingsquad.

    De tweede misser is de integratie van MSN Music met Xbox Live, of beter het gebrek aan. Alle hardware is hiervoor aanwezig, maar er is geen mogelijkheid om muziek te kopen via MSN Music en deze via de Xbox 360 af te spelen of op een Windows Media Player te plaatsen. De derde misser betreft HDMI. Hoewel Microsoft beweert dat er een kabel gaat komen om een DVI-signaal om te zetten in een HDMI-signaal, bestaat deze kabel nog niet. Vreemd, daar de Xbox 360 geen moeite zou mogen hebben met het afspelen van HD-films. De vierde misser is de harde schijf. Deze is gewoon te klein en hoewel er via de USB 2.0-aansluiting een externe harde schijf op de Xbox 360 kan worden aangesloten, kan niet alle content richting deze externe schijf worden overgeheveld.

    Het vijfde probleem betreft de beveiliging van Xbox Live. Met dit systeem is het namelijk mogelijk om tegen andere Xbox-bezitters te spelen, maar er kunnen ook spellen mee gekocht worden. Het probleem is echter dat er per gebruiker maar een wachtwoord is voor alles. Dit wachtwoord wordt maar een keer gevraagd, als de Xbox 360 wordt aangezet. Luie personen die niet altijd hun wachtwoord willen ingeven, kunnen hierdoor in de problemen komen als anderen van hun Xbox 360 gebruik maken en opeens spellen gaan kopen via Xbox Live.

    Als zesde vindt Firingsquad het onbegrijpelijk dat de Xbox 360 geen ingebouwde webbrowser heeft. Zwak punt nummer zeven betreft het afspelen van WMV-HD-films. Het zou mooi zijn geweest als Microsoft ervoor had gezorgd dat bezitters dvd's konden kopen met WMV-HD-content om high-definition films te bekijken. Als achtste punt mist Firingsquad de mogelijkheid om MPEG4/H.264 af te spelen. Doorn nummer negen in het oog van Firingsquad is de afwezigheid van de mogelijkheid om een HDTV te kalibreren. Sommige spellen zijn namelijk te donker of te licht als deze op een HD-televisie worden gespeeld. Het tiende probleem betreft de afspeelkwaliteit van dvd-films. Deze had gewoon een stuk beter kunnen zijn. Als laatste mist Firingsquad drukgevoelige knoppen op de bovenkant van de Xbox-controller. Deze zouden vooral welkom zijn in het spel Project Gotham
    Ik ben erg lui want het is bijna kerstmis:+ Daarom ff een lap tekst van tweakers gehaald, deze tekst geeft precies mijn gedachten weer op het bericht hierboven....
    Bron: tweakers.net en forum member curry684

    In mijn huiskamer thuis waar het strak 21.5 graden is heb ik nog geen enkele crash gehad in 3 weken intensief gebruik. Voeding is lauwwarm op z'n hoogst terwijl ie gewoon vlak op de grond ligt en de hitte achteruit de console is niets abnormaal van een heavy-duty computer die 250W trekt. Ik heb nog geen enkele disc gescratched uit de lade gehaald.

    Bovenstaande verhaal geldt voor 97-99% van de gebruikers. De andere 1-3 procent is standaard uitval bij bleeding-edge consumerelectronics, en krijgt gewoon binnen een paar dagen een nieuwe (lees het X360 topic op GoT maar eens, degenen die problemen hadden met de doos hebben al lang weer een nieuwe).

    Microsoft heeft wel degelijk geensceneerd wat er mis zou gaan tijdens het produktieproces van een 1700 onderdelen tellend apparaat dat vervolgens op de meest idiote manieren de wereld overgevlogen wordt. Daar kwam een aanvaardbaar percentage uitval uit dat niet substantieel hoger is dan PS2, PS, GC of Xbox bij launch. Of wat voor high-tech apparaat dan ook.
     
  12. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Dude lees eens iets beter, Xbox 360 was zo goed als in staat om al die zaken te doen,maar waarom hebben ze het niet gedaan? De console is er zo goed als klaar voor,men moest gewoon een paar kleinigheden nog gedaan hebben, en dan is het best spijtig dat het niet zo is...
     
  13. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    /\

    Updates doen toch ook wonderen?
     
  14. JeePee

    JeePee Guest

    Updates?
    Ik betaal 400,- euro, en dat ding moet gewoon werken. Niks updates...
     
  15. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan verkoop je 'em nu voor 500 en houd je op met zeuren ;)
     
  16. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Het ding werkt gewoon. Er zullen wat zaken zijn die niet PERFECT werken.

    Het enige waar ik over te klagen heb is het feit dat ik al mn savegames kwijt ben van COD2 en het feit dat als ik in PGR3 zit en mn friendslist wil raadplegen mn boxje vastloopt..... Daar ben ik wel ziek van ja.....

    Voor de rest..... Doet ie alles en meer wat ik er van verwachte......







    Lets see what the PS3 will bring us..........
     
    Laatst bewerkt: 23 dec 2005
  17. ernestomodena

    ernestomodena Active Member

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    0
    ik wil weten welke knoppen ze hier mee bedoelen achterop zitten toch die triggers die zijn zeer gevoelig en ze fijn bij racegames. das namelijk altijd mijn nadeel bij de gt serie de controller soms remt ie te hard terwijl je heel weinig indrukt vervolgens doe je hetzelfde remt hij niet. en je moet je duim bijn ontvrichten om bij de stuurknuppel te komen dit is wel beter op de xbox360.

    tevens is dit het enige wat we kunnen vergelijken de lay-out van de controller.
    nu staat ms er beter voor op dit moment waarom ze hebben al een consule iemand die het beste wil koopt deze. het groote voordeel NU tegenover de ps3.

    Trouwens de grote winner van de next-gen is

    de revolution deze komt met een nieuwe game ervaring next-gen dus

    de andere twee
    zijn multi media consules. graphisch upgegrade met nog meer snufjes uitgerust. maar een echte nieuwe game ervaring nee!!!


    by the way ik ben een echte ms nerd en fanboy hoe je het wil zeggen maar op dit moment is er weinig ver te zeggen meschien meer geluk in jan of later, later, later
     
  18. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Kerel, ik weet echt niet meer wat de dude die ik hier citeer van Tweakers.net er mee bedoelt....:{

    Sorry, dit is te wijten aan mijn luiheid.... ;)
     
  19. Master Perfect

    Master Perfect Active Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    En wat moet ik beter lezen? Heb ik ergens gezegd dat de xbox niet in staat is om dit allemaal te doen? Blijkbaar moet jij eens beter lezen, want ik heb toch gezegd dat al die zaken nog kunnen komen als MS echt wilt.
    En op uw vraag waarom heeft MS dit niet gedaan: waarom heeft de ps3 geen harde schijf, geen internetbrowser en al die rest. Ik zal het u zeggen, ge moet uw product ook nog tegen een aanvaardbare prijs kunnen verkopen.
    Waarom heeft een peugeot 206 geen motor van 500pk, geen automatische versnellingsbak, geen tractiecontrole en alle andere technologische snufjes? Ge kunt uw product maar zo goed maken als de consument er wil voor betalen. Niet iedereen is in staat om een ferrari te kopen, en het is nog altijd de bedoeling om de grote massa aan te spreken.
     
    Laatst bewerkt: 23 dec 2005
  20. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1

    Inderdaad, en niet te vergeten dat MS de 360 toch echt wel als een MELK KOE ziet.... Ze willen dus op zoveel mogelijk vlakken extra geld verdienen aan het product (DÉ reden dat het geen streaming video laat zien met gewoon XP.....!!)

    Je gaat voor deze extra's gewoon EXTRA betalen (dit gaan we ook terug zien in de PS3, wil je meer, dan betaal je meer......)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina