1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 Vs. PS3 [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 8 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JeePee

    JeePee Guest

    Dat klopt. Met het D-pad kan je namelijk iets sneller reageren, en ik vind het pookje niet zo fijn.
    ...Maar ga nou niet zeggen dat het een voordeel is dat de knopjes niet drukgevoelig zijn.

    Hoe bedoel je? Wanneer de Xbox dood gaat, of wanneer er een 3de Xbox komt?
    Als je dat laatste bedoelt vind ik dat vrij kort. De PS3 zou ergens rond 2012 een opvolger krijgen (en Plasticman, ga nou niet lopen zeggen dat de PS3 niet komt en er dus ook geen opvolger gaat komen) en wanneer de Xbox 360 net zolang meegaat als zijn voorganger, krijgt hij een opvolger ergens in... 2009?
    Als dat zo is zal de PS4 ook wel een stuk sneller komen, want die kan natuurlijk niet 3 jaar achter blijven, en helemaal als de techniek zich zo snel laat ontwikkelen. Maargoed, om nu al te discusieren over de next-next-gen consoles is nog érg vroeg.
     
  2. wesleyX

    wesleyX Sword From Heaven

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ergens in 2009 een nieuwe xbox console. Ik vind het ook vrij kort, aan de andere ook wel weer beter. Maar Levensduur is toch wel een belangrijke koopoverweging. Als de PS3 in 2007 pas hier is hoop ik niet dat ie al komt in 2010.
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    de xbox 360 blijft langer dan zijn voorganger... de eerste xbox was er om op de markt te komen ... de tweede zit ervoor de volle rit ..
     
  4. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Idd, de eerste xbox was maar een testobject:p :D...
     
  5. inflatable

    inflatable Who's your daddy?

    Berichten:
    751
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat vraag ik me af.. Want na 4 jaar loop je toch alweer behoorlijk achter qua specs en techniek in de IT-wereld.. Met PC's merk je dat vooral, daar moet je echt om de 2-3 jaar minstens je videokaart etc upgraden om de nieuwste games in volle glorie te kunnen blijven spelen.. Ik vind 4 jaar dus wel een mooie termijn voor gameconsoles om vervangen te worden.. Korter kan bijna niet omdat dan de gameconsoles te duur worden, en langer ga je dus weer meer achterlopen qua specs en techniek etc..

    Kijk wat in 2009-2010 aan (PC) hardware bechikbaar zal zijn, dan stelt de machtige Xbox 360 van nu niet zoveel meer voor hoor.. Net zoals de Xbox en vooral de PS2 nu ook verouderd zijn.. Ik zou het dus niet vreemd vinden als we eind 2009 ofzo een 3e Xbox gaan zien.. ;)
     
    Laatst bewerkt: 24 dec 2005
  6. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Van mij mag er om de 4 jaar een nieuwe console komen, het kost geen duizenden euro's dus zie het probleem niet helemaal, kan je alleen maar nog betere games etc. spelen.

    @JP: Dat verhaal over dat de PS3 tot 2012 mee zou moeten gaan klopt niet helemaal. Ze bedoelden dat hij fysiek mee moet gaan tot 2012, niet dat er dan pas een nieuwe komt. Anders ga je wel flink achterlopen op de PC onder andere.
     
  7. treepio

    treepio Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    jongens...de 360 owned gewoon duidelijk, of zitten jullie soms voor niks op een xbox-site
     
  8. JeePee

    JeePee Guest

    Er zijn ook mensen met meerdere consoles of mensen met interresse voor andere producten...
     
  9. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Kan je nagaan, voor een testproduct hebben ze het erg goed gedaan. Dan zou ik zeker bang worden als ze dit keer zeggen dat ze er 'serieus' voor gaan.. als je zo'n marktaandeel kunt bereiken met een test dan ben ik benieuwd wat ze kunnen bereiken met het volledige object.

    Verder zeg ik niet dat Sony niet succesvol is, in tegendeel. Ik zeg dat Sony capsones heeft gekregen, wat natuurlijk logisch is. Die zwaaien gewoon met hun 100 miljoen units. Wat me echter irriteert is dat ze er in elk interview al vanuit gaan dat ze de strijd hebben gewonnen en dat mensen die ps3 "toch wel kopen". ken Kuturagi zegt het zelf. Zolang mensen hem maar willen kun je hem zo duur maken als je wilt. Tja ik beslis liever voor mezelf wat ik wel en niet wil kopen en ik het gaat er bij mij nu slecht in als een maatschappij die:

    1 - Nog geen enkele game te spelen heeft.
    2 - Nog geen uiteindelijk design heeft laten zien.
    3 - Waarvan de controller nog een mystery is
    4 - Die alleen maar kan 'zeggen' dat de zogenaamde Cell ongeloofelijk krachtig is (Emotion Engine iemand?)
    5 - Die prerenderd filmpjes laat zien en ze verkoopt als ingame materiaal
    6 - Die zegt dat het ding absurd duur gaat worden
    7 - Die volledige Backwards Compatibility belooft maar nu al niet waar kan maken en wél gaat zeuren op anderen omdat die het niet volledig hebben.
    8 - Al denkt gewonnen te hebben terwijl ze niks hebben.

    Zegt dat ik hem toch wel moet hebben alleen omdat de PS1 en PS2 zo'n leuk ding waren. Ooit wilde ik de PS2 kopen uit pure overtuiging van de PS1 en de mooie CG filmpjes die Sony liet zien van de Emotion Engine. Uiteindelijk één groot rookgordijn maar mensen stonden er wel voor in de rij. Ook ontwikkelaars gingen uiteraard voor de PS2 aangezien er geen echte concurrent was. Nu is het verhaaltje even anders, Microsoft is al op de markt en als Sony niks goeds heeft dan zijn de ontwikkelaars de eerste die zeggen 'laat maar, we gaan wel naar de 360'. Tot nu toe heeft Sony enkel lucht, er is werkelijk niets wat je kunt vasthouden of waar je op kunt vertrouwen. Niet het design, niet de controller, niet de functies, niet de kracht, niet de beelden. Net als bij de PS2 zullen we pas zien waar we aan toe zijn als het ding 2 weken later uitkomt. In dat opzicht is Microsoft een stuk eerlijker. Wat me dan nog verder irriteerd is dat Ken Kuturagi ook gewoon doodleuk zegt dat het foutje met de vierkantje knop op de PSP niet ter discussie mag staan omdat het ontwerp zogenaamd goddelijk is en daar mag je niet mee spotten, dan heb je het wel erg hoog in je bol. Zeker als je met de PSP alsnog wordt geowned door de gruwelijk lelijke Nintendo DS.

    Check http://media.ps2.ign.com/articles/072/072837/vids_1.html dat nog maar eens even voor het pure bedrog dat Sony voor de PS2 propageerde. Vooral de term 'CG' komt vaak voorbij, wat er uiteraard op doelt dat de PS2 wel even CG filmpjes zou gaan uitvoeren in realtime met zijn '1 terraflop'.. Mij overtuigen ze echt pas als ik het zelf speel en zie.
     
  10. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    @Hordo
    gast wat wil je hiernou mee bereiken?? je doet nou alsof sony de schuldige is en dat zei weinig goeds hebben gedaan. Hallo, ze zijn niet voor niets de beste console van deze generatie geworden, ze zijn niet voor niets marktleider(aub kom niet met het verhaal dat sony geen concurrent deze generatie had want dat is bull) dus.... En die mankementen die jij noemt met oa de vierkant knop van de psp dan kan gewoon gebeuren ja. Niemand levert hier een foutloos product kijk anders naar de 360 (wat een k*nkerherrie, vastlopers enz enz) en ook niet de psp dus en ook al is de reactie van Ken niet slim maar dan nog geeft het jou niet het recht om te mekkeren. En als we het over de ps3 hebben en jij nog steeds niet door hebt dat de specs van de ps3 bevestigd zijn(de krachtigste van de drie volgens vele ontwikkelaars), dat de design vast staat dan ben je wel erg traag van begrip.... en als we het over de BC an de ps3 gaan hebben dan kan je dat gerust uitdrukken in een percentage van 95% hoor(want ben jij nou zo dom om die geruchten geloven nadat de ps3 alleen maar negatief in de media werd gebracht wat dik onterecht bleek te zijn) en vergeet niet dat het al lastig is om een console BC te maken van de vorige generatie, laat staan 2 generaties(ps1 en ps2) zoals nu het geval gaat worden bij de ps3.En zo kan ik nog wel uren doorgaan op jou domme opmerkingen*zucht* Weet je wat jij moet doen jij moet gewoon je MS sticker van je kop halen en niet de FANBOY uithangen want wat jij post vind ik echt van een laag niveau

    en de start van de 360 is al bagger te noemen in Japan....
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 dec 2005
  11. Berrie

    Berrie Nakkie d'r bij?

    Berichten:
    2.791
    Leuk Bevonden:
    0
    De Xbox is nooit populair geweest in Japan. Dat de 360 ook niet populair werd was wel te verwachten. Maar wat Hordo zegt ben ik het helemaal mee eens. Je kan nergens op vertrouwen, Engine, Beelden, Controller etc. Ingame beelden mochten toch wel minstens getoond zijn. De smoes van dat de PS3 laat uitkomt heeft daar niks mee te maken vind ik. PS Fans verwachten gewoon een 360 met wat meer capaciteiten maar ze kunnen eigenlijk nog niks verwachten. Ik vind het eigenlijk maar een beetje een zooitje ongeregeld.
     
  12. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    8)

    [​IMG]
     
  13. leonnoel

    leonnoel Active Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    het verschil zal toch niet veel anders zijn tussen ps3 en xbox360
     
  14. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    @berrie
    dat de start van de xbox360 nu al slecht is geeft meteen aan crap hoe de launchgames waren voor Japan..

    en wat betreft de ps3: CES Las Vegas, vanaf 5 januari
     
  15. De eerste Xbox was zeker geen testobject, meer een inkomertje.
    Hij is er oorspronkelijk gekomen omdat Bill Gates een versie van windows op de PS2 wou. Maar SONY wou hier toen helemaal niks van weten omdat ze wel door hadden dat MR. Gates op die manier een groot deel van de gameindustrie van ze over zou/kon nemen.

    Daarop besloot MS toen zelf een console te bouwen en dat werd dus de 'Xbox' die al 18 maanden later in de winkels lag vanaf het moment dat SONY nee had gezegd..

    Achteraf heeft MS in interviews wel toegegeven dat dit allemaal een beetje te snel is gegaan was en ze sommige dingen wat beter uit hadden kunnen/moeten werken (vooral het design hadden ze spijt van)
    Daarnaast hadden ze sommige dingen verkeerd ingeschat zoals bijv. de matige ondersteuning die ze kregen van de developers aan het begin.


    Dit is nu allemaal dik in orde, en hebben ze 5 jaar gewerkt aan de XBox360 om de ultieme console te bouwen. Deze ronde maken ze geen 'blunders' meer, en hebben zich nog wel op allerlei andere manieren ingedekt om het de concurrentie zo goed als onmogelijk te maken.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 dec 2005
  16. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    @Plasticman NL

    ''Plasticman: Deze ronde maken ze geen 'blunders' meer''

    8)
     
  17. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Hey Tecnomic:), het heeft geen nut om met hem te discussiëren.
    ps: Fanboy's waarbij het fanboygehalte tot diep in het bloed doorgedrongen is, tja,daar kan je niet meer veel met aanvangen...
     

  18. Als jullie me nou nog een keer een 'fanboy' noemen ga ik het tegen me moeder zeggen:'-( |:- :+

    Stakkertjes.._0/
     
  19. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Je leest echt niet wat ik zeg of wel? Sony is populair geworden omdat hun console met bruut geweld werd gemarket én omdat de Playstation 1 natuurlijk een groot succes was. Iedereen wilde ook bij de tweede machine aan boord zijn met spellen etc. De Dreamcast stelde in die tijd al niks meer voor, mede doordat niemand van het ding gehoord had en de spellen ontbraken. Daarna heeft Sony de markt meer dan 2 jaar voor zichzelf gehad. Daarna kwam de Xbox op het toneel die ondanks de grote achterstand alsnog een goede plaats heeft kunnen veroveren.

    Tuurlijk levert niemand perfect hardware, maar als je een fout maakt, geef het toe of doe er in ieder geval wat aan. Ga niet zeggen, zoals Kuturagi, dat de mensen die de fout merken allemaal gek zijn en dat het design perfect is en dat er dus niks aan gaat gebeuren. De specs van de Ps3 zijn al bekend? Geef maar een officiele bron. behalve wat vage cijfers is is er verder nog niets concreet bekend over het apperaat. Een volledige specsheet hebben ze niet vrijgegeven. En het design staat al vast? Hoe verklaar je dan dat er nog steeds 3 netwerk uitgangen opzitten terwijl Sony heeft toegegeven nu maar voor 1 uitgang te gaan? En hoe verklaar je dat de controller ook nog een 'work in progress' is?

    En onderbouw je 95% ook maar even. Sony zei eerst volledige BC te steunen, daarna krabbelde ze terug met 'ongeveer' 95%. Die 95% staat dus echt nog niet vast en dat kunnen we pas controleren als het ding uit is. Feit is dat Sony hoog van de toren is gaan blazen en nu alleen maar zal moeten inboeten. Stilletjes aan zal elk stukje informatie wat ze naar buiten hebben gebracht naar beneden worden afgesteld. Maar het mooie is dat niemand dat straks door heeft.

    En ik ben geen fanboy. Tuurlijk ik speel het liefst op mijn 360 maar ik heb niet voor niets een gamecube, psp, dreamcast en een ps1. Ps2 staat ook in dit huis maar daar speel ik nooit op. Ik ben een gamer, ik wil de beste spellen spelen en dat doe ik dan ook. Ik zeg nergens dat de Xbox ultiem is, ik zeg dat ze het knap hebben gedaan en dat Sony zich beter niet kan verkijken. Daarnaast zeg ik PERSOONLIJK dat ik vind dat Sony weer niet echt netjes bezig is door dingen te gaan verkopen die ze nu al niet meer waar kunnen maken.
     
  20. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, dat vind ik ook niet.

    Ik zei het alleen maar, omdat jij aangaf dat je een gemis vond dat de D-pad niet drukgevoelig was, omdat makkelijker zou zijn met PGR3, maar jij bent zélf naar de D-pad verhuist... Vandaar. (dan weet je ff waarom ik dat zei ;) )

    Ik ga nu slapen :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina