1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 Vs. PS3 [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 8 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Hey, welkom op het forum. We hebben eigenlijk niet zo veel aan fanboys, misschien zijn wat argumenten handig voor de volgende keer.
     
  2. ernestomodena

    ernestomodena Active Member

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    0
    ik denk wel dat de ps3 duurder moet zijn als player aangezien ze inderdaad de markt voor blue ray players laag komt te liggen en het lijkt me nou niet dat hele grote bedrijven als samsung phillips panasonic etc.. hier blij mee zullen zijn misschien stappen ze dan nog als nog over op hd-dvd en dan heb je de popen helemaal aan het dansen
     
  3. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Denk je dat Sony niet achter de productie van die kaart staat(ze helpen ook daar aan hoor),...
    Trouwens, die kaart wordt in een Sony fabriek gemaakt! Als je kijkt naar xbox 360, de ati kaart, die wordt niet in een fabriek van Microsoft gemaakt. Ook moet Microsoft blijven betalen voor die kaart(de prijs daalt niet), met Sony daarentegen, wordt de ps3 goedkoper(De rsx,...) en goedkoper, in het begin gaan ze superveel verlies maken, maar achteraf, wordt het geheel ook een stuk goedkopen,en met voordeel, dat de meeste zaken in Sony fabrieken gemaakt wordt. Maarja, als xbox 360 goed verkoopt daalt de productieprijs ook automatisch natuurlijk,maar het is maar een voorbeeld, voor die kaart moeten ze meer blijven betalen, dat Sony moet doen. In ieder geval, Sony's ps3 zal waarschijnlijk wel duurder zijn,waardoor ze meer verlies gaan hebben, hopelijk voor hen dat ze goed verkopen...
     
  4. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    Hoezo wordt de RSX bij sony gemaakt? De RSX is een NVIDIA chip. Neem aan dat die gewoon in een nvidia fabriek worden gemaakt om later in een sony fabriek aan de ps3 te worden toegevoegd. Playstation 3 zal wat duurder blijven qua kostprijs, tenzij ze veel R&D kosten van de cell kunnen terughalen op andere consumentenelectronica.
     
    Laatst bewerkt: 30 dec 2005
  5. Ja, en ze hebben nu alleen al aan de 'cell' 1 miljard uitgegeven.
    Verdeeld over 10 miljoen PS3's moeten ze dan al $100,- extra rekenen per unit voor alleen de ontwikkelingskosten van de chip.:eek:


    Sony kan het zich niet lang permiteren om hem onder de kostprijs te verkopen.
    Ik denk niet dat we raar op moeten kijken als ze straks gewoon aankomen met een prijs van rond de 7-800.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 dec 2005
  6. L3MMING

    L3MMING Command & Conquer !!

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    ongelofelijk en dat duurt nou al bijna 60 pagina's lang voort...

    gaan we hier nou ook mee door als die ps3 eindelijk op de markt is?
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Gewoon Plasticman negeren (doe ik ook) ... hij kraamt helaas te vaak onzin uit

    Ik verwacht dat de PS3 rond de prijs van de Xbox 360 gaat liggen, maar mogelijk word deze iets duurder omdat anders de nieuwe producenten van blu ray spelers hun kosten er niet uit kunnen halen. De prijs gaat liggen rond de 450 euro.

    Echter ben ik bang dat de kosten van accesoires en games hoger gaan zijn dan de Xbox 360 games. Ik ben zelfs bang dat sommige games 90 euro gaan kosten. Waarom? Vologens bronnen kost de xbox 360 (produkie kosten) eigenlijk $715 ...MS maakt dus verlies op de console, maar vedient met games an accesoires ...Het zelfde geldt voor Sony ... echter liggen de produktie kosten hoger en moet men de nieuwe technologie gaan terug verdienen. Gevolg de Blu Ray films gaan duurder worden dan de DVD films. De games van de PS3 gaan voor de zelfde reden duurder worden dan DVD games.. Ik benn benieuwd of deze games niet te duur gaan worden
     
    Laatst bewerkt: 30 dec 2005
  8. lunachris

    lunachris VleermuisMan

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    0
    volgens bronnen kost de productie van een 360 rond de 500 euro. iedereen zegt wat anders:p
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    [​IMG]

    wow de rev is klein :eek:
     
  10. ernestomodena

    ernestomodena Active Member

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    0
    wow de ps3 is groot
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    1 cm groter dan de xbox 360 en 1 cm smaller dan de xbox 360 ... dus het valt wel mee :)
     
  12. Alleen omdat jij het vaak niet snapt betekent nog niet dat het onzin is he_0/ .


    Als die PS3 rond de 4 of 500 zou kosten hadden ze dat allang gezegd.

    Ze zeggen nu niks over de prijs om te proberen de launch van de 360 te verstoren.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 dec 2005
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Gewoon negeren doe ik ook : Negeer Plasticman NL

    Dan krijg je dit te zien :cool:

    Is een stuk rustiger :cool: (echt Nederlands is de tekst niet :eek:)
     
  14. Ben je bang voor de waarheid ofzo Fardo??*)

    Negeer me maar hoor, ik zie het meer als een compliment;)
     
  15. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Fardo, ik heb heel veel respect voor je op de manier waarop je iedereen hier helpt en te woord staat! _O_

    Maar als je echt van plan bent Plasticman te negeren dan moet je niet iedere situatie aangrijpen om dit aan iedereen te laten weten.....

    Negeer hem gewoon helemaal of betrek hem weer in de discussie ofzo...


    Ik vind hem zelf namelijk bijdrage aan deze discussie die ik zo af en toe nog eens lees. Veel mensen hier praten elkaar ook maar wat na en veel van de opmerkingen die hij plaatst getuigen in ieder geval van een eigen visie:cool:

    Dat het af en toe wat negatiever uitvalt voor Sony.... tja, een eigen visie dus
     
  16. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    @Xwon
    hij een bijdrage aan deze toppic?? aub hou toch op
     
  17. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik doe zelf niet uitbundig mee in deze thread maar ik lees hem met liefde en plezier :9

    Mede door hem.
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    @xwon je hebt een punt :) maar een discussie is een reactie op wederhoor ... maar ach ik zit even in een cooldown periode ... als het weer intressant word praat ik wel weer mee
     
  19. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Even een paar posts weggehaald.

    Tecnomic, je bent nu genoeg op je gedrag gewezen ik ben het beetje zat nu. OW voor jou.
     
  20. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja, idd, het is een Nvidia chip,maar hij wordt gemaakt door mensen van Nvidia in een SONY FABRIEK(volgens mijn bronnen dan toch).
    http://www.bit-tech.net/news/2005/05/25/rsx_still_in_development/
    Daar staat ook info over de RSX en er staat ook dat Sony volledige controle heeft over Nvidia's RSX.
    Ohja, ook leuk om te weten: De RSX is krachtiger dan 2 GeForce 6800 Ultra video cards en die kosten samen meer dan 1000 euro(:D,dus 500 euro voor een ps3 echt echt niet veel...en dan hadden we het alleen nog maar over de RSX...)
     
    Laatst bewerkt: 31 dec 2005
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina