Xbox 360 vs PS3

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Nol, 7 mrt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xboxwizz

xboxwizz ........

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga toch voor de 360. Omdat ik moet Ninja Gaiden 2 hebben als die komt en ik vind het uiterlijk mooier dan dat van de PS3. Dat hele multimedia gebeuren spreekt me ook zeer aan straks kun je alles op je Xbox doen, zoals films downloaden die pas net uit zijn in Amerika.

Wat betreft de specs vrees ik dat de PS3 net wat beter is (ook maar iets). Niet dat het valt te zien aan de filmpjes want die zijn toch in elkaar gevogelt. De exclusieve spellen trekken mij ook niet echt aan want GTA komt toch wel vanzelf op de 360. Gran Turismo vind ik te serieus en speelt niet lekker. Killzone gaat denk ik weer tegen vallen :p. PES blijft denk ik ook gewoon komen op de 360. Alleen Metal Gear Solid blijf ik jammer vinden :mad:. Ow ja en die controller van de PS3 lijkt me niet bespeelbaar.

2. starboard

starboard gameslover

Leuk Bevonden:
    0
    het is nog allemaal veel te vroeg om te kunnen oordelen over de ingame beelden van de consoles, want de demo's die te spelen waren op de xbox 360 op de e3 beurs, draaien niet eens op de xbox 360 maar op de dev kits (appel g5)
    http://www.anandtech.com/tradeshows/showdoc.aspx?i=2420
    wat hier allemaal te zien was op e3 is nog lang niet te kracht van beide consoles, het is juist een meting van de kracht van wie de meeste hoepla kan maken microsoft of sony

3. baszs

baszs Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    zodra er weer een mooie bungie brief op internet komt hoe het verloopt met hun game zullen de meeste gamers smullen.,Die gasten van bungie waren opzich al bezig met next-gen models alleen ze hebben in het midden van hun productie alles om moeten gooien omdat de xbox het niet aankon, ( ik heb de making of dvd thuis ) ik denk ik bedoel ik weet wel cker dat halo 3 een topper wordt.

4. Dima

Dima Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    tja, voor je gaat zeggen dat de ps3 maar net ietsje meer kracht heeft dan de xbox360 en die nummers helemaal nix voorstellen, zeg ik je dit.

de xbox1 heeft nauwelijks betere graphics dan de PS2, GT4 en Gods of War zijn echt wel pareltjes op grafisch gebied, ook qua gameplay zijn het echte toppers (ga nu niet zeuren forza fanboys, ik heb forza en GT en ik vind GT beter)

het is zo dat de PS2 deze pareltjes draait op 4 mb video geheugen. de xbox1 heeft 16x meer video geheugen en de graphics verschillen zijn echt miniem.

het verschil zit em echter in gigaflops, de PS2 heeft het dubbel aantal Gigaflops dan de xbox. ook al heeft de xbox een processor die meer dan 3x sneller is dan de PS2.

De PS3 blijkt nu WEER 2x zoveel Terraflops in huis te hebben dan de Xbox360. Maar nu is het aantal videogeheugen/ram HETZELFDE!!!

ik vrees dat sony deze strijd gaat winnen. ik was al aan het sparen voor de xbox 360 maar tot nu toe heeft deze mij nog niets spectaculairs laten zien. de games lineup is ook niets speciaal.

mja, misschien ben ik wel verkeerd :)

ps: ik hou van m'n xbox EN van m'n ps2, toch ga ik voor de PS3 deze keer

5. Hi...

Hi... Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als er iets is wat volgens mij bij de volgende consoles het succes nog meer gaat bepalen dan bv. de graphics is het wel het online gebeuren (en dat weet MS al langer). En daar waar Sony en Nintendo zich nog moeten bewijzen heeft MS al laten zien met Xbox Live! dat ze er iets van kunnen!

6. EmJee

EmJee Aiight

Leuk Bevonden:
    0
    De 360 blijkt nu ineens niet backwards compatible te zijn. Daardoor krijgen Sony en Nintendo wel erg veel voorsprong.

7. WiresOUTLAW

WiresOUTLAW ''screw you guyz''

Leuk Bevonden:
    0
    sony heeft nog geen enkele in-game actie laten zien, behalve die unreal demo (en die draait ook prima op de 360) ik ben dan ook nog niet echt onder de indruk van de ps3

8. Hi...

Hi... Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waar heb je dat dan gelezen want verschillende sites hebben toch al bevestigd dat ie wel backwards compatible is :p

9. EmJee

EmJee Aiight

Leuk Bevonden:
    0
    Op het powerweb van de pu. Was er wel verbaasd over want ik had echt verwacht dat ie backwards compatible was.

10. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb de persconferentie van Microsoft voor de E3 gekeken en daarin werd nadrukkelijk gezegd dat hij backwards compatible was met toptitles als Halo 2 en Fable.....

11. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Pffffff,

Beetje sneu die gasten die andere consoles dan hun favoriete afkraken zonder ook maar een moment aan gametime met een van de apparaten te hebben gehad. Kom op zeg, fuck dat gejammer.

Dat geneuk over welke console het mooiste is is echt giga bull.... De Xbox fanboys moeten nu snel hun mondje houden, want als er al een console lelijk is dan is het mijn Xbox wel.... Dat is echt een onding, ziet er niet uit onder mijn kastje, mijn katten willen niet eens in de buurt van mijn tv kastje komen. En wat werd er dan altijd geroepen: Het gaat erom wat ie kan...... En diezelfde mensen hoor ik nu gillen dat de PS3 zo lelijk is dat ze hem echt niet gaan kopen want hij is zo lelijk?

Ikzelf heb van deze generatie consoles alle drie de consoles in huis en daar ben ik erg tevreden over (de Cube uitgezonderd, afgezien van een paar toppers als RE4). Ik ga dan ook bij de next-gen consoles iig de Xbox360 en de PS3 aanschaffen, aangezien ik beide consoles erg waardeer om hun games.

Al met al denk ik wel dat de PS3 ditmaal krachtiger zal zijn de dan Xbox360, maar nogmaals, ik denk niet dat het in de games erg duidelijk naar voren zal komen, zeker niet in de topgames. Ja, NET zoals het in dit geval is. De topgames van de Xbox (Forza) vs de topgames van de PS2 (GT4) verschillen van graphics niet in die mate dat ik van de bank afdonder vanwege het verschil. Ik zie het amper... Dan zal nu ook het verschil zijn denk ik. De Xbox is zonder twijfel de sterkere van de twee, maar ik denk niet dat ze haar rekenkracht en welk spel dan ook volledig hebben benut.

Ik koop de Xbox360 vanwege live, en de PS3 vanwege haar games als PES, GranTurismo.... De enige console die ik links ga laten liggen is de Revolution, omdat ik nou niet bepaald tevreden ben met mijn Cube, vanwege het spelaanbod. En niet omdat de kwaliteit slecht is, maar het is vooral de hoeveelheid topgames die imo te karig is geweest en aangezien hetzelfde probleem de N64 ook al parten speelde heb ik niet het vertrouwen dat het bij deze console wel goed gaat komen....... Voor de echte gamer breekt er weer een geweldige tijd los volgend jaar... Can't wait..

12. Wat boeit dat backwards compatible uberhaupt, ik koop echt geen nieuwe console om oude spellen op te gaan spelen. Als je een paar nieuwe hebt speel je die oude toch nooit meer.
    Verder zullen bijde consoles genoeg power hebben om er mooie graphics uit te pompen, ik kies alleen zowiezo voor de 360 omdat Live nu al perfect is en alleen nog maar beter zal worden en de ps3 zich op dat gebied nog maar moet bewijzen. Tot nu toe zuigen ze daarin zwaar.

13. Nol

Nol Pulp Fiction

Leuk Bevonden:
    369
    Als we onderstaand artikel mogen geloven moet Gears of War er schitterend uit gaan zien.
    Op meerdere sites heb ik in ieder geval al zeer enthousiaste verhalen mogen lezen over deze game en zijn mensen onder de indruk van de grafische pracht, welke zeker niet onderdoet voor Killzone. Onderstaand bericht is afkomstig van www.IGN.com

E3 2005: Gears of War Detailed Impressions
    We are just cogs in Epic's brilliant, beautiful machine.

May 18, 2005 - Forget the news about the big three press conferences; forget anything you've heard about frame rate. While you are at it, forget about Halo 3. From now until the game is actually in my hands, the only thing we care about is Gears of War. While sitting in on a 20 minute presentation from Epic my excitement over Microsoft's new console jumped back up to a near fan-boy level. Furthermore, this demonstration only confirmed what we already felt about this game, Gears of War is the killer app on Xbox 360.

The demonstration was run by Cliff Bleszinski, the lead designer. We saw a sizeable chunk of gameplay in two levels. Everything we saw was in-game, and in many sections looked as good as a CG movie.

14. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    _O_

15. WHAT

WHAT Active Member

Leuk Bevonden:
    44
    En als ik deze stukjes lees dan kan ik niet meer wachten :'-( :).

Ik ga zeker eerst voor de XBOX 360 en waarom?
    - Halo 3, Call of Duty 2, Gears of War, Oblivion en Ghost Recon 3
    - Live
    - De media functies van de 360
    - Ik na de XBOX weet dat Microsoft goed zorgt voor de gamers :)

De PS3 ziet er aan de andere kant van de binnenkant ook leuk uit alleen ik vind de games tot nu toe wat minder. Maar ik heb nog niet alles gezien dus ik denk dat ik na een prijsverlaging dat ding ook wel naar binnen haal. Ik vind wel dat de PS3 wat overbodige functies heeft zoals 7 controllers :confused:

16. Jerhui

Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb me nu al dagen weten in te houden om niet op ventjes als jou te reageren, maar nu kan ik er echt niet meer tegen. :{

Dat constante verdraaien van de feiten waar de console makers en vooral de fan-boy’s van de verschillende systemen komt me echt mijn strot uit. Neem de bovenstaande post nu eens bijvoorbeeld.

Hij begint zijn post met te zeggen dat cijfers er niet toe doen, vervolgens rakelt hij wat cijfers op zijn punt te bewijzen. Zo werkt het niet jongen… als volgens jou de cijfers vorige generatie er niet toe deden, dan doen ze dat nu ook niet.

Ook noemt hij twee titels op die hij (ben het er niet mee eens, maar dat ter zijde), op de PS2 mooier vond dan de Xbox en vergeet even 99,9% van de andere titels waarbij het andersom was. Doe dat nou niet, zeker als Playstation fan niet.

Wat je helemaal niet moet doen is vergelijkingen maken op technisch gebied als je geen benul heb waar over je praat. Denk nu eens na. Denk je nu echt dat Microsoft een console op de mark gaat brengen waarvan ze weten dat deze half zo krachtig is… natuurlijk niet, ze zijn ook niet achterlijk.

Die cijfers die Sony heeft laten zien van de PS3 ten opzichte van de Xbox 360 zijn zeer selectief en laten (uiteraard) enkel de cijfers zien waar de PS3 de overhand heeft. Het is allemaal marketing. Die TFLOPS zeggen ook verrot weinig. Het ligt er maar net aan hoe je rekent. Ondertussen heb ik ook al berekeningen gezien waarbij de Xbox 360 ook op 2 TFLOPS uit komt. Het ligt er maar net aan hoe je de pipelines van de GPU berekent.

Wacht nu maar tot we van alle drie de consoles spellen hebben gezien die draaien op final hardware, dus niet van die CG filmpjes en spellen die op 25% draaien, dan praten we wel verder.

Ik koop zo i zo een Xbox 360 en zeer waarschijnlijk komt daar later een PS3 bij, mits er spellen komen die mij aanspreken.

Laatst bewerkt: 19 mei 2005
  17. WiresOUTLAW

WiresOUTLAW ''screw you guyz''

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben het helemaal met je eens jerhui maar tiener mannetjes die niet genoeg geld hebben om beiden te kunnen kopen, neigen snel naar dit soort fanboy gedrag dat blijf je houden.

18. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Jerhui heeft absoluut gelijk. Sony laat alleen de dingen zien waar ze beter in zijn, wegens commerciële belangen. Ze zullen gewoon erg aan elkaar gewaagd zijn. Het verschil zal nu gewoon kleiner zijn omdat er nu maar paar maanden tussen de 2 consoles zit. En tussen de Xbox en PS2 zaten 2 á 3 jaar! Daar zat dus al een grandioos gat tussen qua techniek. Daarom zijn ze allebei vrijwel identiek aan elkaar qua techniek. Alleen nu is de vraag nog, welke games hebben jouw voorkeur.

19. The Pulser

The Pulser Taking Back Sunday

Leuk Bevonden:
    0
    goed even off topic want dit kan dus ECHT niet...

hahaha ik heb al veel variaties op "sowieso" gezien maar deze slaat echt alles hehe :p

20. baszs

baszs Active Member

Leuk Bevonden:
    6

man jij kijkt echt op verkeerde sites
    powerweb word niet eens per maand geupdated eerder iets van om de 2 maanden oud nieuws xbox360 is officieel backwards compatible!

En ik maak een eind aan deze onzin shit.

DIT IS GEEN THREAD VAN IK GA DENK DIE KOPEN BLA BLA
    hier laten we alleen de specs zien van ps3 en xbox 360 en vergelijken die.

shit er zitte veel @#$%^& tussen die meteen al beginne over ik ga denk die kopen enzo. start dan een nieuwe thread met dat onzin.
    er is nog niks bekend bijna over die consoles
    koop eerst iets als je het hebt aangeraakt en gespeeld hebt en minstens 3 magazines erover heb gelezen en 5 websites erover heb gezien.
    natuurlijk mag je wel een beetje laten merken voor welk merk je bent maar begin niet de hele tijd van ik ga denk die kopen.

ps3 is mooi
    xbox 360 ook
    ps3 onbekend over internet
    xbox360 werkt nog maar op halve kracht.

ongelovelijk veel maanden nog w8ten. klaar

EDIT: lees nu op gamer.nl sorry van dat backwards @ the master chief
    maar toch. meeste houden hun oude xbox wel et is niet dat ze die in 1x wegdoen.

Laatst bewerkt: 19 mei 2005
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina