Xbox 360 vs PS3

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Nol, 7 mrt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Olifunf

Olifunf Runnin on Acid

Leuk Bevonden:
    16
    xbox wint.

2. Jerhui

Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de bijval ;)

Zoals ik al aangaf is het allemaal heel simpel. Het gaat allemaal om centjes. Zo ben ik er van overtuigd dat zowel Sony als Microsoft proberen een zo’n goed mogelijke prijs/kwaliteit verhouding te krijgen voor hun consoles. Als je er vanuit gaat dat de prijs van beide consoles waarschijnlijk dicht bij elkaar zullen liggen, dan kun je andersom er ook vanuit gaan dat hetzelfde geldt voor de kwaliteit.

Het is misschien een beetje een simplistische redenatie, maar volgens mij moet je het zo wel zien. Zowel Sony als Microsoft hebben hun Cpu laten ontwerpen door IBM. Als je vervolgens kijkt naar de uiteindelijke kostprijs van de consoles (niet bekent, hypothetisch) dan denk ik dat deze nagenoeg gelijk zullen zijn. Dat betekent dus ook dat de prijs van beide Cpu’s nagenoeg gelijk moeten zijn.

Het kan toch niet zijn dat Microsoft hetzelfde kwijt is aan het fabriceren en ontwerpen van hun chip als Sony, terwijl hij maar half zo krachtig is (als je de Sony fans moet geloven).

Dit is gewoon niet logisch. Want als dat het geval was dan had Microsoft toch wel zeker flink de pest op IBM gehad. Dit geld voor iedereen, en dus ook voor grote bedrijven. Het is niet mogelijk dat ik een nieuwe PC koop en iemand anders koop bij dezelfde winkel een twee keer zo snelle en vervolgens moeten we hetzelfde afrekenen. Ik zou dat niet accepteren… denken jullie Microsoft wel… het bedrijf dat juist groot is geworden met het afdingen van marges?

Don’t believe the hype. Kijk gewoon naar de spellen die je leuk lijkt en wees niet te voorbarig in het trekken van conclusies. :)

edit:
    Sorry, Nederlands is niet mijn sterkste punt. :eek:

Laatst bewerkt: 19 mei 2005
  3. GODZILLA

GODZILLA Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    het is allemaal wel leuk en aardig wat je zegt maar de Xbox 360 is helemaal niet Backwards compentable??? alleen hele sommige toppers worden opnieuw gemaakt voor de Xbox 360 dus hij is niet Backwards compentable :mad:
    bron: http://www.ownage.nl/news/6680/

4. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    naja, officiëel backwars compatible is hij nou ook niet helemaal, aangezien de meeste spellen gerecompiled moeten worden.

5. EVERT NL

EVERT NL *

Leuk Bevonden:
    0
    Wat maakt het allemaal uit?? Dan zet je je Xboxje 1 toch gewoon naast je 360??

6. GODZILLA

GODZILLA Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja kej heb je wel gelijk in ma het was wel handig geweest als hij backward compentable was ma ach ik koop hem zoiezo al 100% zeker

7. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Dit betekent nog steeds dat als ik halo2 in de 360 stop dat ik hem gewoon kan spelen. PUNT. Sommige kan je wel spelen sommige kan je niet spelen!

8. baszs

baszs Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    er kwam toch ook halo2.5 voor de liefhebbeers

ik heb nu al 2 filmpjes gezien van ingame materiaal van call of duty en nfs MW
    voor 30% kracht zeg ik al jesus allemachtig wat ziet dat er sexy uit.
    het zijn wel shaky cams opnames van de e3vloer maar sexy..

Laatst bewerkt: 19 mei 2005
  9. GODZILLA

GODZILLA Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee tuurlijk niet Halo 2 die je nu bezit kun je dus ook niet afspelen op de Xbox 360 lijkt me logisch :confused: ofnie dan waarom zou je Halo 2 wel kunnen afspelen op de Xbox 360 en Bijv Fifa 2004 niet? Ze hebben er tog niks speciaals mee gedaan van te voren toen ze Halo 2 maakten?? ze zijn nu bezig met een andere versie van de Topsellers te maken zodat je die weer kunt kopen en die dus wel op de Xbox 360 kunt spelen

10. pls_devil

pls_devil Guest

iemand een foto van de ps3?

11. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    ehm... 8)

12. Xboxmod

Xboxmod ^^That's me^^

Leuk Bevonden:
    0
    Haha, die controller, daar kan ik om blijven lachen. Waarom gebruikt sony eigenlijk wel die blue-ray discs en microsoft niet? Microsoft zou toch dual-layer dvd'tjes gaan gebruiken?

13. TheWalrus

TheWalrus Guest

DeXboxtoppers worden niet opnieuw gemaakt maar geëmuleerd!
    Emulators zijn goed, maar moeten per game aangepast worden voor goede kwaliteitsemulatie. Microsoft zal alleen bestsellers emuleren omdat het anders een gigantische klus wordt waarbij elke xboxgame getest moet worden met hun eigen emulator omdat je anders problemen krijgt.

14. JeePee

JeePee Guest

Uhhm, ja. Ik heb erg genoten van Formula One '04, met z'n online functie, legendarische F1 bakken, futuristische circuits, en een goed uitgewerkte careermode _0/

15. SupahMaster

SupahMaster Guest

Reply:

Ik ga sowieso voor de _O_ 360 _O_ want ik ben een xbox fan en de launch games zijn !top! vooral _O_ PGR 3 _O_ ik zie het al voor me. doordeweeks singleplayer en me auto's verbeteren enz. en dat emt Xbox Live Silver in het weekend wedstrijden doen enz en dan nog ff in de market place nog exclusieve content downen en spullen voor me auto kopen met geld dat ik heb gewonnen met de races.. en dan nog _O_ Ninja Gaiden 2 _O_ en dan NFS: Most Wanted.. Ik kan niet w88

16. WorkingTitle

WorkingTitle ..

Leuk Bevonden:
    3.115
    Kan je ff ophouden... hou het anders niet vol tot het einde van dit jaar 8)

17. snakex08

snakex08 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Iedereen heeft het nou wel over X360 en PS3, maar is er ook nog iemand van plan de nieuwe Nintendo console aan te schaffen? Niet dat ik die zou kopen hoor :cool:

En heeft die PS3 controller nou weer geen triggers zoals de Xbox controller? Dat is wel balen voor FPS fans!

18. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Nintendo is gemaakt door kleine mensen, dus laat ze het houden bij de kleine apparaatjes ;) Laat ze die DS maar perfectioneren, tussen de PS3 en de XBOX 360 hebben ze weinig (meer) te zoeken.

19. GODZILLA

GODZILLA Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Whahahaha hey maat zo denk ik er dus precies hetzelfde over 8) Ik ben ook een trouwe Xbox fan en vooral nu van de Xbox 360 }:] ik kan bijna niet meer w8ten en ik onthoud je naam ik rij je eruit op Xbox Live Silver in het weekend met men Lamborghini Gallardo!!! 8)

20. TheWalrus

TheWalrus Guest

Oh, en dan moeten wij het straks doen met rotzooi als final fantasy en Fable en Zelda missen?

Ik koop ene 360 voor live en een Revolution voor vette single player games.... en misschien ene PS3 als ik een game vind die ik graga wil spelen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina