Bedankt voor de bijval 
Zoals ik al aangaf is het allemaal heel simpel. Het gaat allemaal om centjes. Zo ben ik er van overtuigd dat zowel Sony als Microsoft proberen een zo’n goed mogelijke prijs/kwaliteit verhouding te krijgen voor hun consoles. Als je er vanuit gaat dat de prijs van beide consoles waarschijnlijk dicht bij elkaar zullen liggen, dan kun je andersom er ook vanuit gaan dat hetzelfde geldt voor de kwaliteit.
Het is misschien een beetje een simplistische redenatie, maar volgens mij moet je het zo wel zien. Zowel Sony als Microsoft hebben hun Cpu laten ontwerpen door IBM. Als je vervolgens kijkt naar de uiteindelijke kostprijs van de consoles (niet bekent, hypothetisch) dan denk ik dat deze nagenoeg gelijk zullen zijn. Dat betekent dus ook dat de prijs van beide Cpu’s nagenoeg gelijk moeten zijn.
Het kan toch niet zijn dat Microsoft hetzelfde kwijt is aan het fabriceren en ontwerpen van hun chip als Sony, terwijl hij maar half zo krachtig is (als je de Sony fans moet geloven).
Dit is gewoon niet logisch. Want als dat het geval was dan had Microsoft toch wel zeker flink de pest op IBM gehad. Dit geld voor iedereen, en dus ook voor grote bedrijven. Het is niet mogelijk dat ik een nieuwe PC koop en iemand anders koop bij dezelfde winkel een twee keer zo snelle en vervolgens moeten we hetzelfde afrekenen. Ik zou dat niet accepteren… denken jullie Microsoft wel… het bedrijf dat juist groot is geworden met het afdingen van marges?
Don’t believe the hype. Kijk gewoon naar de spellen die je leuk lijkt en wees niet te voorbarig in het trekken van conclusies. 
edit:
Sorry, Nederlands is niet mijn sterkste punt.
Laatst bewerkt: 19 mei 2005