1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs PS3

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Nol, 7 mrt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wodan

wodan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    mja, ik ga alleen af op hetgeen ik via tweakers.net verkregen heb: ik vrees toch dat de ps3 qua hardware straffer uit de hoek gaat komen dan de xbox360. Hetgeen waar ik wel niet naar kijk, zijn de vele presentaties van de games komende op de ps3 en xbox 360: ik zal wel zien hoe straf de prestaties van beide consoles zijn als ik ze zelf eens heb mogen testen. Hetgeen ze alleen laten zien zijn presentatie filmpjes en geen ingame beelden.
    btw, ik vind de naam xbox 360 eigenlijk best wel een belachelijke naam, maar dat is natuurlijk mijn bescheiden mening.

2. starboard

starboard gameslover

Leuk Bevonden:
    0
    Op deze respectabele hardware site hebben ze een heel uitgebreid onderzoek gedaan van zowel de xbox360 cpu en de cell.
    xbox cpu:http://arstechnica.com/articles/paedia/cpu/xbox360-1.ars
    http://arstechnica.com/articles/paedia/cpu/xbox360-2.ars
    cell: http://arstechnica.com/articles/paedia/cpu/cell-1.ars
    http://arstechnica.com/articles/paedia/cpu/cell-2.ars
    In het artikel van de xbox 360 cpu staat bij de conclusie iets heel interressant:
    "At any rate, Playstation 3 fanboys shouldn't get all flush over the idea that the Xenon will struggle on non-graphics code. However bad off Xenon will be in that department, the PS3's Cell will probably be worse. The Cell has only one PPE to the Xenon's three, which means that developers will have to cram all their game control, AI, and physics code into at most two threads that are sharing a very narrow execution core with no instruction window. (Don't bother suggesting that the PS3 can use its SPEs for branch-intensive code, because the SPEs lack branch prediction entirely.) Furthermore, the PS3's L2 is only 512K, which is half the size of the Xenon's L2. So the PS3 doesn't get much help with branches in the cache department. In short, the PS3 may fare a bit worse than the Xenon on non-graphics code, but on the upside it will probably fare a bit better on graphics code because of the seven SPEs."

Uiteindelijk verschillen de cell en de xbox360 cpu maar weinig! (dus de ps3 zal niet 2 maal sneller zijn dan de xbox 360 zoals sony laat doorschijnen)
    Het enige dat mij verontrust is dat beide consoles slecht zijn in berekenen van physics, want dat is volgens mij de echte next generation in gaming.
    Zie maar naar de toekomst van pc gaming waar er een speciale hardware zal ontwikkeld worden (ppu) voor het berekenen van ingewikkelde physics. (stel je voor een echte volledig interactieve gameomgeving)

3. EmJee

EmJee Aiight

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben blij dat ze niet zo veel verschillen. Nu kan ik met een gerust hart een 360 kopen

4. Jerhui

Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of je het op die manier moet interpreteren. Ik ga er vanuit dat de graphics in verhouding tot de physics relatief slechter zijn.

Het kan toch niet dat de Xbox 360 met 3 IBM cores en 6 hardware threads slechter is in physics dat de huidige singel thread PC's of de huidige Xbox?

Just my two cent's O-)

5. starboard

starboard gameslover

Leuk Bevonden:
    0
    Neen ik zeg niet dat de xbox 360 slechter zal zijn dan de huidige xbox of de huidige pc (zie half-life waar er reeds veel physics ingebouwd zijn) Maar de physics worden nu allemaal softwarematig geregeld. De ppu is een processor die speciaal ontwikkeld is om de psysics hardware matig te regelen, waar door de cpu weer ontlast wordt, en waarbij er heel wat meer mogelijkheden zijn op het gebied van de physics. Dit is de zelfde evolutie die een grafische kaart heeft doen ontstaan. In het begin van games op de pc werden de grafics door de cpu berekend, met zeer slechte resultaten. Toen 3d gaming opkwam hebben ze een processor moeten maken die de grafics berekend (vandaar het ontstaan van de gpu)
    En nu is het de tijd voor de ppu om door te breken!! Men zal in de pc een kaartje moeten bijsteken (net zoals een gpu) namelijk een ppu.
    In 2006 zullen de gameontwikkelaars klaar zijn met games die die ppu zullen ondersteunen. En tegen dan zullen de nextgen consoles hopeloos achter blijven op het gebied van psysics.
    http://www.gamershell.com/articles/901.html

6. EmJee

EmJee Aiight

Leuk Bevonden:
    0
    Daar zullen ze toch wel rekening mee gehouden hebben. Ik denk dat ze deze infi ook wel hebben en dan gaan ze echt geen console op de markt brengen waarvan ze weten dat ie over een jaar weer verouderd is. Lijkt mij in elk geval niet erg handig.

7. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Laatst bewerkt: 17 jun 2005
  8. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Damn, dan heeft Sony echt een slechte marketing, 2007 en weer een flinke tijd later dan Amerika (net als de psp). MS, begin maar lekker met je inhaalslag. :cool:

9. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Hehehe ... Ik denk dat M$ straks in haar vuistje kan knijpen

_O_

Laatst bewerkt: 17 jun 2005
  10. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Goeie post, die gast snap precies wat er aan de hand is, en ik denk er al net zo als hem over. Jammer alleen dat het voor Sega/Dreamcast te laat is dat mensen dit inzien, en ook jammer dat er nog zoveel mensen niet op de bovengeposte manier denken. :)

11. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Iemand samenvatting ervan, scheelt me een hoop leeswerk, aangezien het een flinke lap tekst is. :D

12. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Haha :D als je een beetje Engels kan dan is het zeker de moeite waard om het helemaal te lezen! Staan namelijk dingen in die iedereen eigelijk zou moeten weten als "gamer" zijnde over Sony en hun verkoop techniek, en andere feitjes.

13. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Echt fantastisch wat die gast zei! MS moet gewoon met super goede games komen en dan verslaan ze Sony zo.

14. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Controller ps3 = BANAAN

15. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    [korte samenvatting mode]

Sony staat er inderdaad om bekend dat ze van een beetje overdrijven niet vies zijn, dit was bij de PS2 te zien en blijkt nu ook het geval te zijn bij de PS3.

[/korte samenvatting mode]

16. crayzico

crayzico Non-wanker

Leuk Bevonden:
    0
    Die Cell chip krachtig ja, maar als zelfs Steve Jobs (CEO van Apple) is teleurgesteld in het design als vevanging van PowerPC chip in de xbox wat Tha fu*k (bron kan je vinden op elke zelfrespecterende tech- en gamesite geloof me maar).

En ten tweede kracht van de consoles ligt altijd bij de GPU niet CPU en op dat gebied zijn de consoles (PS3 & X/360) zo verschillend en tegelijk even krachtig ( nou eigenlijk ziet het er beter uit voor XENOS) dat het gewoon aan de developer ligt als de graphix er niet uit zien.

En als laatste voor de mensen die nog steeds vasthouden aan Cell-graphix dat kan wel maar dan moeten er TWEE Cell eentje als CPU en een als GPU, maar dat was voor devs niet te doen Dus een zeven maanden voor de E3 klopte ze bij Nvidia aan voor een GPU en die zijn nog bezig met de hun kaart "RSX"
    Bron: www.beyond3d.com

17. rodka

rodka Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    specs maken eigenlijk toch niks meer uit aangezien beide consoles zo'n grote rekensnelheid hebben dat ze allebei perfecte graphics kunnen uitpoepen.

het wordt gewoon een kwestie van developer ondersteuning

18. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik denk dat MS een goede zet heeft gedaan nu ze met 2 modellen komen ... ik vraag me af wat het prijskaartje van de ps3 gaat worden :eek:

19. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Is daar dan nog helemaal niets bekend over?

20. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Nee die word waarschijnlijk op de TGS aangekondigd de thuis basis van Sony

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina