Valt mee. Het aantal noemenswaardige games is op 2 handen te tellen, Halo 2 vond ik bijvoorbeeld weinig origineel. Als je echt originele games wil hebben dan moet je op de PS2 zijn (ICO bijvoorbeeld), en het excuus dat het de eerste console is van MS gaat niet op, de PS1 was ook de eerste console van Sony en daar zijn ook een hoop interesante games op gereleased. De xbox begon erg goed met Halo, maar later heeft enkel PGR 2 mij nog weten te boeien en voor de rest was al het andere ook multiplatform te spelen, dus geen extra reden voor de xbox. Wat ik ook spijtig vind is het gebrek aan games momenteel, BIA is gewoon multiplatform, dus kom me daar niet mee aan, maar een titel als Perfect Dark die de N64 had, of titels als God of War en Shadow of the Colossus (voor de PS2), die net op het laatst nog alles uit zo'n console persen. Dat zie ik op de xbox niet. En dan heb ik dus over exclusieve games.
Natuurlijk is het knap dat ze zo snel een marktaandeel bijelkaar geknokt hebben, en halo was een meesterlijke launch game. Maar op de xbox 2 wil ik niet weer van die snelle sequels en multiplatform junk zien, en ook niet van die zogenaamd exclusieve games die 2 maanden later op de pc te spelen zijn.
Laatst bewerkt: 24 mrt 2005