1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs PS3

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Nol, 7 mrt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Helaas is dat niet zo ... sites als gamespot en ign hebben de alpha kits bekritiseerd. Een PS3 dev kit is geen PS3 .. dit heeft Sony eerder gedaan ... echt ik ben pro sony .. maar ze hebben me net als EA vaak teleurgesteld
     
  2. Cesar

    Cesar Active Member

    Berichten:
    461
    Leuk Bevonden:
    0
    Wil je daar aub dan een link naar geven?;)

    De developer van warhawk was blij toen ze even terug weer een "nieuwere" dev kit kregen omdat ze hiermee eindelijk meer naar de kracht van PS3 toe konden werken.

    Ook Hideo kijkt uit naar de finale dev kits en zegt dat hij daarmee MGS4 nog mooier zal maken.
     
    Laatst bewerkt: 19 sep 2005
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    zoek even op google .. it's all over the place ... ps geef me ook maar even een aantal links ;)
     
    Laatst bewerkt: 19 sep 2005
  4. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Gears of War zat de man gewoon te spelen, hij kon links hij kon rechts hij kon zelf beslissen wanneer hij kon schieten, en het zag er allemaal super uit. MGS4, kon je niks een beetje met de camera rond draaien, jippieeeee. Daar verkoop je niks mee, hij had geen controller in de handen en zat niet het spel te spelen...

    Zo herriner ik me nog deze:

    [​IMG]

    Ook real time, kon er ook om heen bewegen. Zo heb ik geen games gezien...
     
  5. StellinG: Mensen die geloven dat de demo glorie gehandhaafd blijft zijn naief!
     
  6. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Tuurlijk ziet de gameplay er anders uit. :)

    Cesar: Je snap het principe geloof ik niet. Het is irrelevant of jij het mooier vind dan iets anders, dat betekend niet dat iets krachtiger is dan wat dan ook. Dat betekend dat jouw smaak overeenkomt met wat je ziet. (of omdat je wilt dat de ene persé beter is dan de andere, I don't know).

    Welke er krachtiger is, is irrelevant. Mensen vonden sommgie Playstation 2 games ook mooier dan Xbox titels. Ligt puur aan hoe de titel gepresenteerd wordt en of dat je aanspreekt, niet aan of iets meer polygonen heeft of meer effecten. Echt een onzindiscussie... :'-(

    Op de Xbox 360 en op de Playstation 3 zullen lelijk titels te zien zijn, maar ook mooie titels. Welke zullen mooier zijn? Daat ligt er maar aan welke 'stijl' je mooi vindt en welke titels je aanspreken op visueel vlak. Waar het niet aan ligt is welke console krachtiger is. Kun je lang of kort over discussieren, maar sommige vrouwen vind ik mooi en sommige niet terwijl anderen die wel mooi vinden. Ligt er niet aan welke vrouw er een langere marathon kan lopen of betere conditie heeft...maar welke smaak je hebt.

    Als beide consoles uit komen kunnen we multiplatform titels vergelijken, hoewel dat ook niet altijd representatabel is aangezien een focusplatform van een titel kan verhinderen dat een andere titel veel verbeterd wordt voor een ander platform, maar goed, wedermo irrelevant omdat een spel dan eventueel mooier is op het zwakkere platform, wat effectief het zwakkere platform de mooiste titels kan geven.
     
    Laatst bewerkt: 19 sep 2005
  7. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Volledig mee eens Kobold:). Maar sommige mensen moeten niet beginnen te zeggen van wat bakken ze daar nu mee, als de trailer niet getoond is,als iemand de controller vast heeft en het speelt... Maar zo een dom filmpje wat met cutscenes aan elkaar is geplakt... Mij heeft het allemaal in ieder geval diep onder de indruk gemaakt(omdat het ingame was, niet zoals killzone..., maar ook niet als gears of war, omdat dat voorgesteld werd terwijl iemand het speelde, zoals Rikkel al zei). Ook al denken sommige, wat heeft Sony vroeger wel niet gedaan(zo haalt Rikkel weeral eens een koe uit de gracht [​IMG] ), ik kan ook van die dingen boven halen hoor, microsoft heeft ook bij de release van xbox dit soort dingen gedaan(heeft ook in de pu gestaan...),maar daar zitten ze hier niet mee in precies en nu denken ze, wat zegt Boss nu weeral, hier wat prentjes van die "realtime" demo(juist hetzelfde wat Sony heeft gedaan).
    [​IMG]
    Wie herinnert er zich dit, de coole vrouw met de dansender robot?:
    [​IMG]
    @ Rikkel, Microsoft doet juist hetzelfde man! Toen ik dit van microsoft zag, was ik werkelijk de grond in gezakt van de schoonheid... Maar achteraf kreeg ook ik te horen dat het niet echt ingame was, maar dat het er wel zo zou kunnen uitzien, het was meer een presentatie... Wel, daar heb ik maar 1 ding op te zeggen, Sony doet ook van die presentaties,maar dan beginnen ze te lullen dat Sony suckt en weet ik veel wat allemaal... Is het omdat zij op nummer 1 staan? of...? Want ik weet het niet hoor. Van mij mogen ze zoveel presentaties laten zien inverband met de ps3, I don't care, ik weet gewoon dat die ps3 een krachtbom gaat worden(net zoals xbox 360,maar ps3 is iets meer naar mij gericht,zoals Kobold al zei, ieder zijn smaak,... Sommige verkiezen dan ook xbox 360...)
    Ook dit was een voorstelling van xbox:
    [​IMG]

    Ik wil gewoon dat Sony aanvaard wordt, net zoals microsoft(ookal is het hier een xboxsite) en ook omgekeerd voor de playstation fanboys. Ik haat gewoon fanboys...Maarja, einde discussie dan maar(deze keer voor echt, want ook ik begin die discussies vies ziek te worden...)

    ...
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Hehehehe dat bovenstaande plaatje draaid nog steeds op beta kits .. het is een test, maar geen spel :p Maar je hebt gelijk boss je hebt gewoon een andere definitie dan de game sites van ingame en realtime. Waar door er een misverstand is ontstaan.

    Ik accepteer de PS3 volledig, maar ik heb de volgende twijfels

    1. Gaan ze dit grafisch halen (of doen ze het truukje nog een keer)
    2. Hoeveel gaat deze machine kosten (blu ray is niet goedkoop)
    3. Krijgen wij hem net als de PSP pas in december 2006 of zelfs later
    4. Hoeveel gaan de games kosten (blu ray is niet goedoop)
    5. Hoe gaan de on-line games worden

    Twijfels over de xbox 360

    1. Gaan ze het grafisch wel halen en kan deze machine de beelden van Sony evenaren?
    2. Past het wel op 1 DVD (DVD's zijn te klein)

    Twijfels over de Revolution

    1. is zo'n controller niet RSI gevoelig?
    2. Vind ik het leuk om met zo'n controller te spelen
    3. Hoe gaat deze er grafisch uit zien
     
    Laatst bewerkt: 20 sep 2005
  9. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat is mooi gezegd fardo:), heb je gelijk in
    Rikkel liet ook animation...zien(ook geen spel...).
    Maarja, je punten over de 3 consoles zijn wel goed:).
    Maar mij maakt het persoonlijk niet uit wanneer de ps3 uitkomt, als hij pas in december uitkomt, is dat goed voor mij,zolang hij maar tip top in orde is als hij uitkomt:). Maar ik kan wel begrijpen dat sommige dat klote vinden... En ja, ik heb natuurlijk mijn twijfels ook nog bij bepaalde zaken,maar mijn vertrouwen is gewoon zo groot, dat had je waarschijnlijk wel al door :9 . Maar ik heb ook vertrouwen in de xbox 360 en eveneens mijn twijfels... is natuurlijk wel logisch ergens:). Maarja, in ieder geval einde discussie _O_ , de volgende discussie kan terug beginnen in january denk ik(dan houdt Sony ook nog een kleine voorstelling denk ik) *) :p.
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Hehehe Peter Moore gooit wat olie op het voor : http://gamesindustry.biz/content_page.php?aid=11621

     
  11. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    idd fardo de kwalieteit van de xbox games (teminste wat er tot nu toe getoond wordt!) is eigenlijk nog niet zo echt heel veel goeds!, tuurlijk het ziet er mooi uit.. maar voor mijn gevoel kan het wel iets beter voor een next gen?

    ik ben ook zeer benieuwd wat sony ons gaat brengen!
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Hehehehe je verdraaid mijn woorden een beetje .. ik ben onder indruk van N3, Kameo en Gears of War ... dat is zeker imho Next-Gen ... ik ben alleen benieuwd of de xbox 360 en zelfs de PS3 de graphics op de dev kit van de ps3 kan evenaren .. ik vermoed het wel, want als je kijkt naar de specs zijn ze even goed
     
  13. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    o sorry .. :)

    maar ik zat net ff op gametrailers naar filmpjes van de ps 3 te lkijken maar ze hebben wel smaak van presenteren zeg oke t is misschien niet in gamebeeld maar toch ...
     
  14. Ik denk dat de Xbox 360 wel ver komtwat betreft graphics (in vergelijking met de nieuwe PS). PGR3 is erg indrukwekkend. Maar daarbij wil ik wel de kanttekening plaatsen dat het daarbij ook om demo's gaat. Zo las ik dat die games best 60 frames per seconde aan zou kunnen, maar door tijdsdruk wordt dat waarschijnlijk maar 30.
     
  15. fllix313

    fllix313 Active Member

    Berichten:
    783
    Leuk Bevonden:
    16
    30 is best wel weinig hoor :eek:
     
  16. JeePee

    JeePee Guest

    Veel van de huidige generatie games draaien al op 60fps.

    Ik heb trouwens twee dagen geleden voor het eerst gemerkt hoe handig een HD is.
    Ik heb eergisteren Killzone gekocht voor de PS2 (maar 19,- :D) en toen ik online wou gamen kreeg ik een bericht dat er een update was gemaakt, en dat ik die eerst moest downloaden voordat ik verder kon. Die upload was 3000kb, en voor een 8mb memory card is dat wel even slikken. Bijna de helft. Dus ik heb zowat m'n hele MC leeggegooid, zodat ik Killzone online kon spelen. Hierdoor hoop ik dus echt dat er in de PS3 een HD gaat zitten. Is daar al meer over bekend?
     
  17. Jaspero

    Jaspero ajax

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    0
    De graphics van de XBOX360 zullen helemaal niet onder moeten doen als je naar PGR3 kijkt en dan nog maar te zwijgen over Gears of War. Maar er zijn wel veel games bij de XBOX360 die er gewoon SLECHT uitzien tegen over de PS3. Gears of War draait nu nog op 1core en de uiteindelijke versie draait waarschijnlijk op 3cores.
     
  18. mortalexe_29

    mortalexe_29 fun !

    Berichten:
    1.202
    Leuk Bevonden:
    0

    Hoe bedoel je dat nou 8) ?

    Er zijn toch nog helemaal geen ingame beelden van games die zowel op de xbox360 als de PS3 uitkomen ??. Pas dan zou je kunnen vergelijken :+
     
  19. JeePee

    JeePee Guest

    PGR3 is wel heel klein. Klinkt raar, maar in tegenstelling tot andere racegames kan je een wagen niet tunen, niet afstellen, alleen droog weer, máár 80 auto's. In PGR2 was ook de remkracht en de draaicirkel bij elke auto hetzelfde, ik weet niet hoe dat hier is. Wil niet wegnemen dat het geen goede game is hoor, de gameplay mag er zeker wezen :)
     
  20. Lucca

    Lucca Bored

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik blijf het raar vinden dat mensen het inmiddels bijna een vereiste gaan vinden dat er Tune opties in een game moeten :{.

    Het is een extra die in bepaalde games goed tot zijn recht kan komen. Bij Forza vond ik de Tune-optie, ik denk als één van de weinigen, compleet misplaatst. Street games zoals NFSU hebben er wat aan, PGR is een betere game zonder.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina