1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs PS3

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Nol, 7 mrt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik keek er bij Forza juist naar uit (de tune opties). Grotendeels kocht ik deze game voor Live maar daar viel hij me (juist door de vele tune opties) erg tegen.
    PGR2 was voor mij DE Live game (leuke sfeer met mensen onderling en sportieviteit e.d.).
    Hopelijk heeft PGR3 dit ook weer (omdat iedereen in dezelfde klassen wagens gaat rijden heb je niet teveel verschillen, het komt echt op je stuurmanskunst aan en minder op hoe je je wagen getuned hebt...)
     
  2. JeePee

    JeePee Guest

    Ja, ok, daar heb je zeker gelijk in, maar dat is niet mijn enige voorbeeld:

    Al dit bij elkaar bedoelde ik.
     
  3. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    JP, ik snap best je argumenten om te zeggen dat PGR3 klein is hoor, maar ik bedoel: duizenden circuits, ongeloofelijk grote gebieden, met publiek die een beter A.I. heeft dan menig shooter (beetje overdreven maar toch :cool: ), interieurs in een auto die alleen al een keer zoveel polygonen hebben als de auto's in PGR2 en ga maar door met bijv het aantal evenementen, een ongeloofelijk groot online gedeelte met de gotham TV etc etc etc. :)
     
  4. baszs

    baszs Active Member

    Berichten:
    1.842
    Leuk Bevonden:
    6
    Hoe de games eruit zien is niet de schuld van de 360
    enkele developers hebben gewoon niet het budget of de gave
    om een game te maken die er onwijs gelikt uit ziet.

    met de xbox had je ook games die er niet uitzagen.
    en hetzelfde verhaal geld voor ps3.

    BTW: het blijkt dat de filmpjes van sony TARGET movies zijn.
    Dat betekend dat de developers er nog naar toe moeten werken.
     
  5. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind vooral het concept goed van pgr. Gewoon stuurmanskunst. Hoogst mogelijke score halen. Voor mij is het absoluut succes: dit spel is het meest verslaven op de xbox voor mij. Ik MOET die platina medaille hebben(meestal goud omdat platina meestal insaaaane moeilijk is).
    Maare dat was eff offtopic, 360 vs. ps3 nu verder *)

    Ik hoor allemaal verhalen van mensen met PlayStation 2 in hun bezit dat de PS3 beter zal zijn en andersom ook...bezitters van Xbox geloven dat de 360 beter zal zijn. Ikzelf ... blijf daar nog ff sceptisch over :)
     
  6. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    jahoor zoek maar eens naar beelde van Call of duty! ..(of dat moeten pc beelden zijn?)
     
  7. tomdamasker

    tomdamasker wachten duurt lang

    Berichten:
    344
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat beide consoles gewoon enorm krachtig zullen zijn en niet per sé voor de ander onderdoen. Elke console heeft ook zn nadelen; de xbox360 de dvd en de ps3 de prijs van de blue-ray. De xbox360 zal op het begin daar nog niet zoveel problemen mee hebben, maar er zal een tijd komen, dat M$ inziet dat ze toch beter voor een ander soort drive hadden moeten kiezen (voor games). De prijs van blue-ray zal echter achteruit gaan, maar of het nou zo'n succes wordt, moeten we natuurlijk afwachten. De minidisc was ook al zo revolutionair, maar is nu niet beter dan een dvd'tje.

    Het beste lijkt mij om gewoon je console te kiezen op basis van de games. En daarin gaat mijn voorkeur toch naar de xbox360, met titels als Halo, TES, SC, PGR, PDZ, GOW en nog enkele andere. Je ziet ook steeds meer dat exclusieve nintendo/playstation titels naar de xbox komen en andersom niet vaak. Ik moet wel bekennen dat ik de laatste jaren mij niet zo heb verdiept in playstation en nintendo-games, maar bijvoorbeeld GT4 heb ik gespeeld en dat vond ik drie keer nix en MGS en Killzone? SC en Halo spreken mij dan toch iets meer aan.

    Bovendien heeft de xbox360 nog enkele andere dingen waar mijn voorkeur naar uit gaat, zoals bijvoorbeeld de controller en xbox live. Zo'n controller lijkt misschien niet zo belangrijk, maar hij moet wel lekker in je hand liggen en fijn spelen, je hebt hem tenslotte de hele tijd in je hand. En xbox live, ik kan niet meer zonder, en met de nieuwe features (downloads als trailers en demo's, spectator-mode en marketplace) wordt het denk ik alleen maar mooier.

    Xbox360:
    • voordelen
      1. kracht!
      2. games
      3. xbox live
      4. controller
      5. design (niet egt belangrijk)
      6. prijs games en console
    • nadelen
      1. DVD
      2. niet volledig backwards-compatible (niet egt belangrijk)

    PS3:
    • voordelen
      1. kracht!
      2. blue-ray (veel capiciteit)
    • nadelen
      1. prijs games en console (waarschijnlijk)
    Dit is mijn (voorlopige lijst), het probleem is alleen dat er nog bijna niets over de PS3 bekend is.
     
    Laatst bewerkt: 23 sep 2005
  8. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    !! Wat is dat met DVD? Je kan er toch nog wel DVDs' op afspelen hoop ik!!!
     
  9. king kai

    king kai xbox360

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja zeker wel, maar er zit geen HD-DVD station in. Je kunt dus alleen 'gewone' DVD's afspelen, terwijl de PS3 een blu-ray station erin heeft. En als later de games misschien erg groot worden dan past dat heel misschien niet op een gewone DVD.
     
  10. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    maar me blu-ray heb je uber lange laadtijden en er komen vast wel meer technieken om een dvd schijfje meer capaciteit te geven net als Double Layer
     
  11. Brolly

    Brolly Pr0 G4m3r

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    iedereen is het vast met mee eens, dat de X360 de PS3 de grond in boort, niet alleen vanwege de hardware, maar ook vanwege het spellengebied.
    en btw, die PS3 controller...schande....
     
  12. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    De xbox 360 gaat dus de ps3 de grond in boren, en iedereen is het er mee eens( :confused: ). Ja het eerste jaar wel(eerste half jaar is de ps3 er niet, en op een half jaar tijd(2de half jaar dus) kan de ps3 natuurlijk de 360 niet inhalen...).
    En die controller een schande??? Meen je dat nu, hoe speelt hij? Ligt hij goed in de hand, of heel slecht, want het is een schande toch? En de knopjes, ze zijn dus niet zacht,... en de schouderknoppen zijn zooo slecht??? Man man, het moet fijn om in de toekomst te zijn!! Damn, man, ik wou dat ik jou gave had, eens lekker de toekomst in gaan, oooh zalig !!!

    Bye the way, de controller van de ps3 is nog niet definitief...zucht...
     
  13. Brolly

    Brolly Pr0 G4m3r

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    maar kijk eens, hoe hij eruit ziet...
     
  14. Ryuchunk

    Ryuchunk Guest

    brolly joh pleur tog op man heb je niks beters te doen ofzo?? ik weet niet of je het weet hoor maar de belangstelling voor de ps3 is veel groter(vooral in japan) dan de 360, maar goed ik haal ze uiteindelijk beide :)
     
  15. xboxbezitter

    xboxbezitter Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    brolly je lult uit je nek.. de PS 3 gaat dik over de xbox 360 heen (en dan heb ik 't niet over de prestaties van de machine op zich natuurlijk). 't Verschil zal denk ik kleiner zijn dan bij de huidige generatie wat verkopen betreft, maar nog steeds groot gnoeg om Sony tot winnaar uit te kunnen roepen. Denk nou niet dat ik dit zo leuk vind, want ik zie liever MS als marktleider.. maar daar valt weinig aan te doen.
     
  16. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Juist niet, omdat deze veel sneller kan lezen dan bij een dvd.
    Meer ga ik niet zeggen in deze thread, ik ga alleen op feitjes af ;)
     
  17. Nol

    Nol Pulp Fiction

    Berichten:
    2.303
    Leuk Bevonden:
    363
    Denk toch dat de feiten dit keer anders liggen, maar dat is natuurlijk nog even afwachten. Lijkt mij toch dat de PS3 net iets geavanceerdere technieken gebruikt....
     
  18. baszs

    baszs Active Member

    Berichten:
    1.842
    Leuk Bevonden:
    6
    sony lijd verlies as we speak!
    ze zitten zelfs met grote financiele problemen!
     
  19. Velvet_Dark

    Velvet_Dark Finish the Fight...

    Berichten:
    1.008
    Leuk Bevonden:
    3
    oh?! Bron?!
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina