1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs PS3

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Nol, 7 mrt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ryuchunk

    Ryuchunk Guest

    ach ja lijkt mij handig om deze discussie te stoppen voor vandaag en onze rikkel heeft volgens mij een iq van een doos maar goed ff ontoppic ;)
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Tja ikwil je niet de discussie direct doodmaken, maar sony heeft zelf gezegd dat ze verwachten a) PS3 duurder word dan verwacht (en dat ze daarom funkties schrappen) b) dat de games duurder worden dan de huidige games, omdat blue ray het nieuwe medium is.

    Over PS3 on-line ... hebben ze dit ook ergens verteld op een website? Mooie praatjes maar nog steeds gebakken lucht. Eest zien dan geloven en sony heeft keer op keer bewezen dat ze feautures weghalen ... zie bijv. de wireless hub

    @Ryuchunk - de pot verwijt de ketel ... een zeer kinderachtige opmerking tegen over Rikkel (dit doen mensen alleen als ze een discussie niet kunnen winnen)
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2005
  3. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    FUD (Fear, Uncertainty, and Doubt) is the term for any strategy intended to make a company's customers insecure about future product plans with the purpose of discouraging them from adopting competitors' products. For example, "You can try using X instead of our product, but you may lose all your data."

    In de strijd tegen de Sega DreamCast heeft Sony deze tactiek meesterlijk toegepast. De DreamCast kwam royaal eerder op de markt, maar de consument was zo aan het twijfelen gebracht door Sony's marketingapparaat dat een groot deel afwachtte tot de PS2 kwam. Daarmee werd het lot van de DC bezegeld. Tot op de dag van vandaag ben ik ervan overtuigd dat de DC meer in huis had dan de PS2. Er is nog geen game op de PS2 uitgebracht die zo mooi is als de launchgames van de DC. Ik heb een 10-tal games op de DC en een 40-tal op mijn PS2, dus ik meen dit te mogen zeggen.

    Nu zit Sony weer in dezelfde positie als 6/7 jaar geleden, maar dit keer is de concurrent geen Sega, maar Microsoft. Saillant detail is dat Peter Moore, de huidige Corporate Vice President, Worldwide Marketing and Publishing voor Xbox destijds President was van SoA, ofwel Sega of America. Hij heeft dus aan den lijve meegemaakt wat er met de DC gebeurde, hij was tenslotte verantwoordelijk voor de launch van de DC in de US. Je kunt je voorstellen dat hij er op gebrand is het dit keer anders te laten verlopen.

    Door de DC werd Sony gedwongen om de PS2 te rushen, die kwam eerder op de markt dan Sony dat origineel had gepland. Met als gevolg een zeer gering aantal launchgames en nog minder games in het jaar erna. Maar het werkte wel en Sony kreeg de tijd om met betere games te komen. De timing daarvan was perfect, want met die betere games konden ze toen de strijd aan met de Xbox. De oude tijger was verslagen en de nieuwe jonge hond was te onervaren voor de sluwe vos.

    Volgens mij is GTA de reddende engel geweest. Tot die titel verkocht de PS2 eigenlijk mondjesmaat en werd het succes van de PSOne niet eens ge-evenaard, bij lange na niet zelfs. Maar GTA kwam en was exclusief, dus wilde je die spelen dat moest je een PS2 kopen. Het verhaal schijnt te zijn dat Take Two Interactive als eerste met Microsoft is gaan praten over deze titel, maar die weigerde vanwege de 18+ content, waarover bij Microsoft intern, overigens terecht, moeilijk wordt gedaan. Achteraf wel pijnlijk...

    Maar de nieuwe jonge hond heeft ondertussen genoeg littekens die bewijzen dat het spreekwoord: "What doesn't kill you, makes you stronger" een kern van waarheid heeft. Dat deze keer Microsoft het veel beter gaat doen dan de vorige keer staat als een paal boven water. Hoe goed Sony ook is in FUD-ing, daar valt niet aan te ontkomen. Microsoft vult gewoon te veel gaten die Sony laat vallen. (Deze alinea is een voorbeeld van FUD-ing, er staat namelijk hoegenaamd geen informatie in)

    Dus wat er ook door Sony en Microsoft wordt gezegd, probeer een onderscheid te maken tussen informatie (datgene wat onzekerheid doet afnemen) en FUD (datgene wat onzekerheid doet toenemen) en ga af op wat er officieel wordt gezegd en niet op dat wat wordt gespeculeerd. Heel veel "waarheden" zijn nooit door wie dan ook gezegd en ook interpretaties van wat wel wordt gezegd is riskant. (Wie komt er in godsnaam bij dat MS ooit gezegd zou hebben dat de Xbox360 2 schermen zou ondersteunen, werkelijk, soms vraag ik me af waar die kids dat allemaal vandaan hebben)

    Verder wens ik jullie een prettige wedstrijd in jullie Xbox360 vs PS3 debat. _0/
     
  4. Ryuchunk

    Ryuchunk Guest

    @fardo
    tsja over een kinderachtige opmerking gesproken, ik vind het zielig dat jij denkt dat de ps2 haar succes alleen heeft behaald door de vroege launch van de console iets wat ik ook zou zeggen he als fanboy _0/
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 okt 2005
  5. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Door de vroege launch zal het zeker niet geweest zijn, dreamcast was veel vroeger, maar de meesten wachtte op ps2, en dreamcast was finito, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat dreamcast een slechte console was, helemaal niet:)
    ... En vandaag ga ik niet discussiƫren, mijn hoofd doet pijn:D...
     
  6. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk dat MrX wel een zeer goed en informatief stuk heeft geplaatst.
    Neem dit eens mee in je mening over de verschillende manieren van marketing van de bedrijven...

    Ik weet wel welke manier ik het meest kan waarderen....
     
  7. JeePee

    JeePee Guest

    Hmm, toch raar dat ik een kleine tijd geleden een patch heb moeten downloaden voor Killzone. Dat zal met de PS3 alleen maar beter worden.

    Dat is bij de PS2 niet veel groter...
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Lees artikel boven jouw opmerking ... deze tactiek van staat ook bekend als "To pull a Sony"

    Maar het is niet kich om andere uit te schakelen .. dit was mijn laatste reactie op jouw posts tot je volwassen word ... ;)
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2005
  9. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
    @ JPRaceGamer

    je bent echt gek als je denkt dat sony ook maar kan tippen aan xbox live live is echt zoooo veel beter dan playstation netwerk play
     
  10. Ryuchunk

    Ryuchunk Guest

    @fardo
    joh ik verspil mijn tijd niet meer aan je want met die tijd kan ik wel met iemand anders discusseren en dan ook correct discusseren :)
     
  11. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Precies, bij Sony moet je eigenlijk altijd maar een beetje afwachten wat je uiteindelijk krijgt. Geen woorden, maar daden. :cool:
     
  12. Ryuchunk

    Ryuchunk Guest

    @kameo
    ja zo ken ik er ook wel een paar noemen van microsoft _0/
     
  13. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Bij Microsoft is er idd ook sprake van een aantal gevallen, maar bij Sony is het toch echt vaker gebeurd.
     
  14. Ryuchunk

    Ryuchunk Guest

    yeah right dream on zou ik zeggen :), joh ms moet eerst maar die problemen rondom de wereldwijde release verbeteren en dan praten we wel verder _0/
     
  15. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Welke problemen met de wereldwijde release?

    Trouwens, het valt me wel op dat jij je heel erg snel uit een discussie terug trekt. Als iemand jouw mening niet deelt, dan meteen de _0/ smiley en van het zal allemaal wel.:{
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2005
  16. JeePee

    JeePee Guest

    Ik denk het tekort aan xboxen...

    Waarom niet?
    Xbox begon ook vanaf 0 en Sony heeft al een netwerk gehad nu, dus het zou mij niet verbazen wanneer het qua kwaliteit ongeveer rond het netwerk van de huidige Xbox komt te liggen. Ze hebben er tijd zat voor gehad, en desnoods nog gekopieerd.
     
  17. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Zowat elke nieuwe console heeft een tekort. Dat is haast een standaard en niet echt een probleem meer te noemen.
     
  18. JeePee

    JeePee Guest

    Nee, ok, maar door de wereldwijde release kan het wel eens extreem worden...
     
  19. Djack

    Djack Active Member

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    0
    1 ding is zeker de games van de ps3 gaan behoorlijk duur worden als sony winst wil maken met game verkoop. Een blue ray schijfje is niet echt goedkoop.
     
  20. JeePee

    JeePee Guest

    Jaja, we weten het wel hoor :{

    Gaat btw elke game op blu-ray verschijnen, of alleen de exclusieve?
    (trouwens wel moeilijk te branden, zo'n BR schijfje, maakt Sony ook wel wat winst op)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina