1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs PS3

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Nol, 7 mrt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Tip ik heb nu net Ryuchunk aan mijn ignore list toegevoegd .. en het iq in deze thread is gestegen! :D ga naar je user cp en dan ignore list en voeg hem toe ;)

    eindelijk stilte _O_

    hij heeft toruwens wel de eer om de eerste te zijn sinds mijn lidmaatschap (en 11000 post):{
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2005
  2. JeePee

    JeePee Guest

    Jezus, doe niet zo kinderachtig :{
    Sorry hoor, dat er iemand niet voor Xbox is.
    Wanneer er iemand pro-sony is moet jij hem meteen weer op je ignore list zetten :{

    Opmerkingen als:
    Zijn nog best grappig, en het is nog waar ook.
     
  3. Djack

    Djack Active Member

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    0
    :confused: ;)
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2005
  4. Djack

    Djack Active Member

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb niet alle posts gezien van ryuchunk alleen de laatste paar. Maar mebe is het terecht mebe not. Maar daar ga ik niet op in.
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2005
  5. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Dat van Rikkel slaat natuurlijk helemaal nergens op! Echt belachelijk gewoon.

    @JPRaceGamer, lees alle posts van Ryuchunk van de afgelopen dagen maar eens door.
    Dan zal je zien dat Fardo hem op de ignore list heeft gezet vanwege zijn inhoudloze, irritante en nutteloze posts, niet vanwege zijn console voorkeur.
    En gelijk heeft ie.

    Laten we maar weer ontopic gaan, Xbox 360 vs PS3. :cool:
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2005
  6. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Zijn ze waar? Je slaat echt totale onzin uit... Ik heb normaal mijn mening zitten te verdedigen en uiten. Dat we het dan niet eens zijn... Maakt niks uit even goede vrienden, kijk naar Boss hem heb ik in mijn msn en spreken als vrienden tegen elkaar, en als een of ander persoontje met zo'n opmerking komt... :{ Dat geeft duidelijk zijn niveau van discussie aan, laag! En dat jij het ook nog eens vermakelijk vindt:{ Maar dat hoort natuurlijk bij het stoere forum gedrag, metteen de grote wolf uithangen die iedereen kan beledigen en dan dus de grote jongen uit wilt hangen... Terwijl ik op dit forum een van de breedste ben:+
     
  7. JeePee

    JeePee Guest

    Ja man, echt stoer, ik vind iets grappig :{
    Homur op z'n tijd kan geen kwaad, en ik heb een erg hoog sarcasme gehalte. (misschien is dat niet op het forum te merken, maar wel IRL)
    De meeste (eigenlijk iedereen :+) vind mij ook een fanboy, en ook ik verdedig mijn meningen. Alleen vat ik het niet zo letterlijk op zoals jij. Kan je misschien nog iets van leren.

    /EDIT: Ik ga slapen _0/
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 okt 2005
  8. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    En als we straks de slaap uit onze ogen wrijven en weer naar hartelust naar het forum toe surfen, hebben we een punt gezet achter deze discussie :).

    Dan kunnen we op een normale manier weer lekker ontopic discussieren over de Xbox 360 vs de Playstation 3 :cool:.
     
    Laatst bewerkt: 15 okt 2005
  9. *NK*

    *NK* The American Dream

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn mening is dat de XBOX360 in het begin het erg goed zal gaan doen maar uiteindelijk toch het onderspit moet delven t.o.v de PS3 simpelweg omdat de PS3 de Blu-Ray techniek gebruikt en hierdoor meer capaciteit heeft om spellen beter gebruik te laten maken van de HD-techniek.
     
  10. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Wie zegt dat PS 3 daarmee wint dan?!
    Productie is zeer duur, en volgens mij zijn we nog lang nie zo ver dan we de HD-techniek al vol kunnen gooien.
    Dus het ligt er gewoon aan, maar hierdoor wordt de strijd denk ik ook niet beslist.
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik denk dat door Blu-Ray degames onnodig duur worden en dat de dev. cost voor developers te hoog zijn --> dev's lopen weg bij de ps3 en gaan voor de xbox 360 en rev. ontwikkelen
     
  12. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    We zullen zien, de mietjes lopen inderdaad weg, zo blijven er natuurlijk alleen maar toppers over op de ps3, daar zal je niet veel schijtgames op vinden, de andere consoles, mm, daar durf ik me niet zo voor uiten:D

    ps: weglopen is een heeel groot woord, momenteel is alleen die van condemned weggegaan...
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ... en nog een aantal japse publishers .. zie de laatste links die ik gaf. Tevens hebben we al een tijd niet gehoord van EA
     
  14. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Idd, oké, als ze eenmaal gaan ontwikkelen voor de PS 3 op Blue Ray formaat, houd je vast en zeker TOP games over :).
    Maar dan moet je gaan denken, weegt het op tegen het feit van de Goedkopere TOP games op de Xbox 360 die er dan zijn.

    Het kan wel HEEL tof zijn, maar je moet er SUPER veel voor betalen.
    Of het is een ONDERHAND net zo toffe game, en je betaalt er gewoon rond de 60-70 euro voor.
     
  15. Paauwtje

    Paauwtje Active Member

    Berichten:
    506
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk dat velen nu een xbox360 aan zullen schaffen en dat xbox360 daarmee wint aangezien we nog een aardige tijd moeten wachten totdat de PS3 het licht zal zien van de winkels.

    Al zullen er ook gewoon diehards zijn die gewoon beide kopen of alleen juist die die ze willen.
     
  16. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    EA moet je niet voor vrezen, en die paar Japanse publishers, pfff, Sony heeft er in Japan meeeeeer dan genoeg, de echte mooie final fantasy makers,... dat heeft Sony allemaal, Die kerel(huidige vader zogezegd) die lost oddyssee enzo gaat maken voor de 360 doet al niet meer mee van voor ff7:{ , en sinds ff7 zijn er alleen maar de beste final fantasy games geweest, maarja,ik denk wel dat lost oddyssee,...heel goed gaat worden, staat toch op mijn verlanglijstje:). En de release lijst ziet er voor de ps3 enorm goed uit, dus, geen zorgen maken Fardo:D, met de ps3 komt het wel goed:)...
     
  17. *NK*

    *NK* The American Dream

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar goed PS3 slikt alles dus ook Dual layer DVD en aangezien de eerste lading van de PS2 ook alleen op cd werd uitgegeven is er een grote kans dat eerst alle spellen op DVD verschijnen en daarna op Blu Ray en zo kan ook maar net zijn,
     
  18. Offtrack

    Offtrack ForzaGT :)

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    6
    Het duurde toch ook nog vrij lang bij de PS2 voordat de ontwikkelaars alles uit de hardware van het ding konden halen?
    Ik kan me herinneren dat bij de launch van de Xbox, een argument van Sony (of PS2 fans) was dat de Xbox graphics nu wel mooier leken, maar dat er "nóg" meer uit de PS2 gehaald zou kunnen worden in theorie.
    Dus als ze nu bij de PS3 weer zo'n moeite hebben, zal wel jammerlijk zijn voor Sony als ze zo opgeven over hun betere specs (dan xbox360) en er vervolgens niet overduidelijk betere beelden uit kunnen toveren.
    Het is allemaal afwachten...
     
  19. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja, hier heb je gelijk in, hier heb ik ook al discussies over gehad met andere mense, de emotion engine is gewoon super krachtig, misschien zelfs wel krachtiger dan de pc architectuur van de xbox, echter, programmeren is een ander vak, en het is moeilijker om voor de ps2 te ontwikkelen, nu vrees ik dat hetzelfde weer gaat gebeuren met de ps3, de techniek is vooruitstrevend, maar ook nieuw, niemand heeft er ervaring mee, het zal mij niets verbazen als de ontwikkelkosten in het begin voor devolepers inderdaad weer veel te complex is, wat leidt tot hogere ontwikkelkosten en kleinere gamemakers die het niet kunnen bekostigen, tel daarbij de dure productie van een blu ray disk op en het wordt te duur voor de mainstream game makers

    Jammergenoeg moeten we met dit soort dingen afwachten, microsoft is altijd goed geweest in ontwikkeltools, John Carmack zei zelfs dat de 360 betere ontwikkeltools heeft dan de pc!, echter sony kan ook van hun fouten hebben geleerd, en kan eigenlijk alleen maar beter worden, de kracht zal niet essentieel worden bij de next gen, de tijd-prijs verhouding wel, hoe sneller+makkelijker+goedkoper kan ik een game voor een console maken, wie dit wint wordt de winnaar van de next gen console war, want zeg eerlijk, al zijn 2 topgames goed, een annonieme consument ziet liever 200+ games waarbij de helft crap is, dan 2 super games met een replaywaarde die die 200 overtreft, meer is beter.

    Een leuk voorbeeld is de ds en psp, de psp is eigenlijk beter op veel punten waar de ds zichzelf mee prijst (grafix), maar er zijn gewoon honderden games voor de ds integenstelling tot de psp (ok, de ds heeft ook gewoon veel topgames, echter het merendeel maakt niet optimaal gebruik dan de aparte mogelijkheden die de ds biedt!), maarja time will tell, ik zet nog steeds mijn geld op de rev.

    Btw net gehoord dat de ps3 misschien laat 2006 kan komen (een gerucht in de wereld geholpen door ms, maar alsnog weet die gozer waarschijnlijk meer dan ons en is hij betrouwebaarder dan jou of mij), dan kunnen ze de launch van de x360 wel verpesten, maar eind 2006 ga je wel te maken krijgen met de concurentie van de revo, lijkt me ook niet echt gunstig :confused:
     
  20. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Maar inverband met blu-ray, ontwikkelaars kunnen kiezen he, ze zetten games op double layer dvd's... of blu-ray, maarja, gta, final fantasy, en noem maar op zullen altijd op blu-ray komen te staan:)... En inverband met het programmeren, ontwikkelaars hebben al aangegeven, dat het programmeren voor de ps3 een stuk makkelijker is dan voor de ps2, het is natuurlijk wel niet zo makkelijk als voor de xbox 360, omdat de xbox 360 erkende pc onderdelen gebruikt... Maarja, men zal nu in ieder geval sneller meer kracht uit de ps3 kunnen halen dan met de ps2. Maarja, de eerste games zullen vergelijkbaar zijn met de eerste games van de 360 of, met de games van 2006 van de 360, achteraf als de grote toppers zoals mgs4 enzo komen, dan pas kan je echte mooie graphics zien van de ps3:)...
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina