1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs PS3

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Nol, 7 mrt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Microsoft: stoer?

Dit is juist hetgene wat Sony wil, dat microsoft met stoere mondjes zit te praten over hun ps3, en dan op een gegeven moment gaat Sony terug fel uit de hoek komen... Maarja we zullen zien hé...
    ps: dat de ps3 een tijdje achter de xbox 360 aan zal lopen is natuurlijk wel logisch(met zo'n voorsprong)

2. JeePee

JeePee Guest

Nee, maar we zijn al wel zo ver om een DVD'tje vol te gooien.
    GT4, een PS2 spel van al bijna een jaar oud neemt 8 GB in beslag op zijn dual-layer schijfje, daar kan nog maar 1 GB bij, en voor de nieuwe generatie is dat veel en veelste weinig.

Er komen sowieso al een paar games van EA naar de PS3. Def Jam 3 bijvoorbeeld. Ook zullen er vast en zeker NFS delen ervoor verschijnen, dus hier hoef je niet bang voor te zijn. Ook zijn de geldschieters van EA erg dom om niks voor de PS3 uit te geven, want hier zit vast en zeker winst in.

3. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Ik neem aan dat microsoft niet zomaar van die uitspraken doen.. ze weten echt wel waar ze over praten hoor.. waarschijnlijk hebben ze allebei wel 'spionen' bij de ander zitten om elkaar een beetje in de gaten te houden.. maar we zullen zien idd

4. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ja ik geef je hierin gelijk aan, maar waarom zullen er nooit games op dvd gaan verschijnen?: Blu ray is niet alleen ontworpen voor de ps3, het is gemaakt om een algemeen nieuw medium te worden, als jij games op een dvd uit laat komen op de ps3, laat sony zelf zien dat zei blu ray niet serieus nemen, want zeg zelf, blu ray is toch zo vooruitstrevend, waarom zou je dan een dvd gebruiken die volgens sony niet vooruitstrevend is en eigenlijk al ouderwets met de komst van blu ray? Als je dit niet zou doen ben je gewoon dom bezig en dan zorg je ook niet dat de blu ray algemeen geaccepteerd wordt, tevens houd je hierdoor de prijs van de blu ray hoog wat weer nadelig kan zijn met de hd-dvd oorlog, want als er weinig blu rays gemaakt hoeven te worden (in het begin zullen alleen games op blu ray moeten verschijnen, enkele jaren later de films) omdat iedereen dvd gebruikt, waarom zouden andere bedrijven die blu ray disks maken dan kijken of de productie van blu ray verbeterd en versnelt kan worden waardoor de blu ray goedkoper wordt?, dit gaat niet gebeuren, het is juist goed te verplichten dat alles op blu ray komt, dan zorg je dat er een grotere vraag naar komt wat zal stimuleren dat de makers ervan proberen te zorgen dat ze meer blu ray's kunnen produceren (wat op den duur gaat leiden tot goedkopere blu ray's), kijk maar naar de dvd.

Tevens is het handig een zo groot mogelijk publiek warm te maken voor blu ray, dit allemaal om te zorgen dat de blu ray een succes wordt

En over het programeren, ik geloof het pas als ik kleine devolepers met super grafix aan zie komen, ik herken het grote ps2 fonomeen (heb er nog steeds trauma's aan over!), de x360 is sowieso makkelijk, maar de rev en ps3 weet ik zo net nog niet, de cell is en blijft een totaal nieuw product, de oude generatie devolepers gaat hier zeker weten last mee krijgen hoe je het went of keert!

Laatst bewerkt: 15 okt 2005
  5. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Ik weet natuurlijk niet of er games op dvd gaan komen op de ps3, mss komen ze wel allemaal op blu-ray, en games als gta, of dergelijke saint's row, gaan veel makkelijker op blu-ray, men kan veel meer van de blu-ray disk gebruiken, zoals men nu doet met saint's row, geen gebruik maken van de HD, maar rechtstreeks "streamen" van de disk, zaken als dit gaan met de blu-ray veeeel beter, en dat vind ik toch belangrijk hoor, je kan heel uitgebreid tewerk gaan:)(met de xbox 360 ook,maar dat is toch nog een serieus verschil)
    En wat je daar zegt, "waarom zou Sony de zogezegde oude dvd gebruiken en niet de vernieuwde blu-ray,... Dat is waar, maar ik denk ook niet dat Sony ooit nog dvd gaat gebruiken, maar de third party ontwikkelaars daarentegen, die zouden gerust nog eens durven te kiezen voor dvd(maar dan hebben we het wel over kleinere ontwikkelaars denk ik).
    En dan inverband met die oorlog tegen HD-dvd, dat volg ik nog al nauw, en ik ben er al vrij zeker van dat HD-dvd dik op zijn doos gaat krijgen, er zijn nog eens zoveel overgestapt naar Blu-ray, blu-ray wordt groter bij de minuut!
    En ook al is het duur, wat denk je dat dvd in het begin was, goedkoop?:{.
    Alle nieuwe dingen zijn in het begin duur. Als er eens blu-ray spelers, blu-ray films,... op de markt komen, daalt de kostprijs aanzienlijk! Sony weet dit maar al te goed, op dit gebied bijvoorbeeld heeft Sony veeeeeel meer ervaring dan microsoft, Zij waren de eerste(samen met andere bedrijven(Phillips)) die de CD)drive uit vonden...(Voor ze playstation uitvonden, had Nintendo de hulp ingeroepen van Sony om een speciale CD drive te maken voor hun console, maar toen ze het gemaakt hadden, er mee bezig waren, heeft Nintendo Sony laten vallen, en toen heeft Sony de playstation uitgevonden, achteraf bleek het een hele slechte zet te zijn geweest voor Nintendo, ja ze waren dik de grond in geboord door Sony), en noem maar op, zij maken deze toestellen daaglijks(vroeger CD-spelers, daarna dvd-spelers,...binnekort blu-ray natuurlijk:))
    En inverband met die kleine ontwikkelaars, die interresseren met niet zo fel(de toppers worden toch gemaakt door de echte grote mensen), en dan heb ik het wel over echte kleine ontwikkelaars, want zo enorm veel zie je er de laatste tijd niet meer, ze verdwijnen ook steeds meer en meer. Maar ik wil wel dat ontwikkelaars van bepaalde games, dat die hun groep samen blijft, zoals Hideo Kojima zijn groep van mgs moet samen blijft, de groep achter re moet samenblijven, maar dit zijn al serieus grote ontwikkelaars. Maar de kleine ontwikkelaars, zitten(of gaan binnekort daar in zitten) in een groot bedrijf.
    ...

6. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    In een van je vorige post suggereerde je alsof devolepers konden kiezen, maar ik denk dat dat niet het geval gaat zijn of niet in de praktijk wordt gebracht, maar zoals je zegt, blu ray is makkelijker met streamen etc., wat heel handig kan zijn met bijv. gta. , wat je zegt over sony dat die nooit meer dvd gaan gebruiken ligt voor de hand, echter zoals ik heb uitgelegt, sony wil liever geen dvd's op de ps3, en spellen zullen echt VERPLICHT van sony op blu ray moeten om de redenen die hierboven heb genoemd.

En tja hd dvd of blu ray, mij maakt het niet uit, persoonlijk zet ik me geld op hd dvd omdat china daarvoor heeft gekozen waardoor de productieprijs van de hd dvd niet hoger zal gaan liggen als een normale dvd, maar blu ray heeft de toekomst, echter, als de speculaties van ms waar zijn en het nog allemaal beta's zijn, gaan we nog niet echt revolutionaire dingen zien, maar prijs is voor mij het belangrijkste maar ik begrijp dat sommige vernieuwing beter vinden, hoe dan ook, bijna iedereen is neutraal op dit gebied, en zoals ik al meer aan mensen duidelijk probeer te maken, alle namen die hd dvd of blu ray steunen maken het opzich geen reet uit, want zij gaan de eerste jaren/maanden er toch niets mee doen voordat er een winnaar uit de bus is, alle filmmaatschappijen gaan niet een groot risico nemen bij 1 van de twee formaten, wij zullen moeten beslissen, en of een hd dvd speler van 200 euri of een blu ray speler van het dubbele dan wint, ligt totaal aan ons.

BTW, kleine devolepers zijn belangrijker dan jij denkt, hoe zijn de grote namen van nu ooit begonnen?, als deze generatie van devolepers over is, wie neemt het heft dan over?, dan ga je een redelijk groot probleem krijgen, als het gros en grote ontwikkelaars overblijven hoef je daar echt niet blij mee te wezen, die kleine ontwikkelaars maken soms games waar je van schrikt, kijk naar farcry die echt niet door ubisoft is gemaakt hoor ;)

7. JeePee

JeePee Guest

Uhhm, er is er toch nog maar één weggelopen?
    Of loop ik achter :9

8. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Ik bedoelde maar dat ontwikkelaars eigelijk kunnen kiezen of ze blu-ray of dvd gebruiken, ps3 kan het toch allemaal lezen... Maar zoals ik in mijn laatste post zei, idd, ik denk niet dat ze nog voor dvd zullen gaan kiezen, Sony 100 procent niet, andere grote namen zoals Hideo Kojima ook zeker niet, aangezien die mensen enorme grote en speciale dingen in de game gaan stoppen die dus werkelijk opslag van de disk opzuigen:D.
    En die kleine developers, dat bedoelde ik eigelijk, wat je nu zelf zei, ik bedoelde, de kleine ontwikkelaars die goede games maken, moeten altijd samen blijven, maar de kleine bedrijfjes gaan wel allemaal opgekocht worden en komen in een groot bedrijf terecht... Dat is nu eenmaal zo, dat is de toekomst, niet mooi eigelijk, alleen maar grote bedrijven,maarja, wat doe je eraan? Wat je daar zegt van farcry, ubisoft is gewoon de uitgever natuurlijk, maar ook de ontwikkelaar, het is dus wel degelijk door Ubisoft Entertainment
    ontwikkeld, of niet? Maar dat wil niet zeggen dat heel ubisoft eraan werkt, natuurlijk niet, een klein deeltje ervan, is allemaal opgesplitst natuurlijk:).
    ps: ik hoop dat in de toekomst niet alleen van die mainstream games komen om alleen maar geld aan te verdienen, ik wil creatieve, speciale, goede games hebben! Maarja, aangezien het ontwikkelen, en noem maar op alsmaar duurder worden, durven ontwikkelaars geen risico's meer te nemen(sommige dan toch)...

9. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Cryteck is overgenomen door ubi nadat ze de crytech engine hadden gezien waar al een groot deel van de game farcray mee gemaakt was, ubi heeft het simpelweg overgenomen, maar laat toch zien dat een kleine devolepers het best kunnen hoor

Dit is nou juist waar ik over klaag, sony zegt dat iedereen wel de keus heeft, maar eigenlijk is dat niet zo, sony zorgt echt wel dat alle games op blu ray gaan verschijnen, kleine ontwikkelaar of niet, sony moet dit om zichzelf te bewijzen en om serieus genomen te blijven (zie verdere uitwerking op vorige bladzijde bijna onderaan),

10. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Crytek is een onafhankelijk ontwikkelaar en de 'CryEngine' is hun eigendom. Ze zijn niet van Ubisoft, noch is de engine van Ubisoft. Ubi heeft alleen Far Cry uitgegeven voor ze. Ze maken ook titels voor andere uitgevers (Electronic Arts).

Waar verzin je het dat ze van Ubi zijn? Hahaha... :+

11. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hahaha...|:- Zoiets stond anders wel ooit in de PU als ik het me goed herinner

12. MassHyponotic

MassHyponotic Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Wie leest er dan ook de PU...
    Dat bepaalt dan ook meteen je niveau. Ik vindt de PU namelijk een erg slecht blad. het informatie niveau is lager dan het humor gehalte. En aangezien het humir gehalte al zodanig laag is...
    Ik heb me abbonement op dat blad al een jaar geleden opgezegt, was het blad echt zat. Grapjes waren eentonig en wat betreft de informatie. Dat leek altijd heel veel, maar ze verzinnen er altijd een pracht verhaal om terwijl dat nergens op slaat.

Laatst bewerkt: 16 okt 2005
  13. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Door zulke opmerkingen te maken bepaal je je niveau.

14. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ja je hebt gelijk, alleen boss maakte me aan het twijfelen ;) , feit blijft dat zei een kleine ontwikkelaar waren die heel wat moois heeft afgeleverd!, en die zijn erg belangrijk voor de next gens!

Zie ook deze quote eerder van mij :

Laatst bewerkt: 16 okt 2005
  15. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Dat klopt, het zijn vaak kleine ontwikkelaars die iets unieks bedenken en uitvoeren met weinig middelen en grote ontwikkelaars die iets voorspelbaars maken met veel middelen. Dat is de naam van het beestje. :)

16. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    PU is ook een slecht blad. Ze krijgen gewoon al die games en pre-views omdat ze de grootste zijn. En sowieso zijn magazines alleen voor mensen zonder i-net. Want wat ik zo in de XBM lees of PU, weet ik al zeker een week of twee, omdat ze hun teksten eerder moeten in leveren. En krijg je soms verouderde info... Ik geef de voorkeur aan inter. Hier krijg je je nieuws razendsnel, kijk E3, TGS, XO5 en GameConvention....

Maar HD-DVD vs BluRay, wacht gewoon op de 800 GB discjes :9

17. JeePee

JeePee Guest

Maar het zijn ook vaak kleine ontwikkelaars die flut games op de markt brengen. Ik noem geen namen (Davilex :+)

18. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    @ Jordo, tuurlijk zijn kleine ontwikkelaars belangrijk, dat zeg ik toch al de hele tijd, maar de uitgever is ook belangrijk, en het is al aangegeven, dat de kleine ontwikkelaars gaan overgekocht worden,maar ze blijven natuurlijk wel samen... En van farcry weet ik niet zooo veel nee:)(ik dacht dat het bedrijf dat farcry instincts had gemaakt, van ubisoft was,maar ik was mis:)). En dan zeg je daar dat Sony zegt dat de ontwikkelaars de keuze hebben, ik heb dat nog nooit gelezen dat Sony dat heeft gezegd, ik zei gewoon, de ps3 kan toch alles lezen, dus kunnen ontwikkelaars in principe kiezen welk formaat... Ik zeg niet dat Sony het zo of zo regelt...
    En ik snap echt niet waarom je er problemen mee hebt van Sony en blu-ray,... Het is alleen maar beter voor de games dat ze op blu-ray komen, en dan denk jij misschien van, ja maar het is wel een stuk duurder, en er worden misschien nog games geschrapt voor de ps3, maar de toppers zullen nooit geschrapt worden(ook al zijn het kleine ontwikkelaars, dat wil niet zeggen, dat ze er geen geld in pompen...), alleen de ontwikkelaars die twijfelen,...
    En nogmaals, ik snap niet, dat je denkt dat ik kleine ontwikkelaars niet belangrijk vind, waar haal je dat eigelijk, ik probeer je al de hele tijd te zeggen,dat die wel belangrijk zijn,maar dat ze wel binnekort overgekocht gaan worden... En ze verdwijnen ook steeds meer natuurlijk.

19. UnderCover

UnderCover Xbox Tuig

Leuk Bevonden:
    0
    Xbox rules the world

20. Paauwtje

Paauwtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    en waarom dan ik bedoel ik denk ook dat de xbox het wel gaat reden tenopzichte van de tegen standers.
    Alleen leg het uit anders kan je net zo goed niet reageren|:-

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina