1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs PS3

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Nol, 7 mrt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paauwtje

    Paauwtje Active Member

    Berichten:
    506
    Leuk Bevonden:
    1
    Jawel EA staat er tussen maar ik moet toegeven dat er heel wat PUBLISHERS tussen staan die veelbelovend staan te blinken.
    Ik denk dan ook nog altijd dat de xbox het nu alleen red door zijn vroege release.
     
  2. M&M

    M&M Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Al die leuke uitspraken van MS zijn waardeloos. Als ik hun was zou ik meer op mijn eigen machine focussen ipv op die van Sony. Het is altijd beter om van je eigen kracht uit te gaan. Sony zal zelf wel bepalen wanneer ze klaar zijn.
     
  3. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Puur marketing ;) Wen er maar aan. Door de marketing van Sony is de dreamcast geflopt, erg krachtig wapen dus :) Deze uitspraken hebben het doel om mensen die op de PS3 wachten aan het twijfelen te brengen of ze daar nou wel echt op moeten wachten.
     
  4. tomdamasker

    tomdamasker wachten duurt lang

    Berichten:
    344
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vraag me af hoe Sony het deze keer gaat doen, want bij nummertje 1 (van de PS) had het niet de sterkte console, want dat was de N64, maar wel een heel vernieuwend spelaanbod. Dit was trouwens een prima console.

    Bij nummertje 2 won Sony de strijd omdat in de eerste plaats veel PS1-bezitters er 1 kochten en ook omdat er bij de launch nog weinig bekend was van een concurent. Ja, er was de Dreamcast, maar die heeft Sony met marketing de grond ingeboort, terwijl dit machinetje niet eens zo slecht was. O wat ben ik toch blij dat ik nog geen geld had voor de PS2 en ben blijven sparen tot de Xbox. Vergeet niet, ik heb op alle 3 de consoles van deze generatie (xbox, ps2, gc) vele uren gespeeld, maar de games, functies en kracht van de xbox spraken me gewoon het meest aan.

    Sony heeft (qua verkoopcijfers) de eerste 2 rondes van de consoles oorlog gewonnen, maar hoe zal de derde ronde verlopen en wat is de strategie voor deze ronde? Wordt het weer door marketing? Of door vernieuwende games? Of heeft Sony weer een andere strategie voor ogen?

    De toekomst zal het wijzen...........
     
  5. JeePee

    JeePee Guest

    Ik denk dat de PS3 in Europa ongeveer evenveel zal verkopen als de Xbox 360. De 360 zal een kleine voorsprong hebben in Amerika, maar zal bijna niet verkocht worden in Japan. Mede door dit laatste land denk ik dat de PS3 het dit keer weer gaat winnen. Het maakt mij eigenlijk helemaal geen moer uit. Het enige wat ik hoop, is dat de 360 enorm goed gaat worden, want dat motiveert Sony alleen maar om een nog betere PS3 op de markt te brengen.
     
  6. Koffie mok

    Koffie mok Guest

    Waarom kopen Japies geen Xboxen?
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    omdat ze vadelands lievend zijn... waarom kopen nederlanders geen japanse kaas? omdat de nederlandse kaas lekkerder is (ookal is het niet zo) ... eigen merk eerst dus :)
     
  8. Paauwtje

    Paauwtje Active Member

    Berichten:
    506
    Leuk Bevonden:
    1
    *vult Fardo aan*:D
    en daarom kopen Duitsers bijna altijd Duits auto merk
     
  9. Koffie mok

    Koffie mok Guest


    Hummm, ik ken geen Japanse kaas.
    Maar Nederlandse kaas is lekker :D
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ik sprak natuurlijk filosofisch ... maar japaners kope graag ee japans merk ... en japanners kopen geen europese games ....
     
  11. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik moet je hiermee teleurstellen jp, als sony slim is (en dat zijn ze ongetwijfeld), is de ps3 al lang klaar, of althans, zodanig klaar dat er niet even iets gedaan kan worden aan bijv. de hardware of de functies, stel dat blijkt dat de x360 sneller is (wat ik niet verwacht), kan sony daar niet even snel op in spelen, ook de functies kunnen niet even snel 'erbij' worden geimplanteerd, de ps3 moet af zijn anders gaat het niet goed met ze, het enige wat wel kan is dat bijv. de behuizing of de controller nog aangepast kan worden.

    Waarom is dit zo?, zei weten dat om de achterstand klein te houden een snelle launch na de x360 nodig is, ook weten zei dat minder concurentie goed is voor de verkoop (dus vroeger dan de revolution launche), maarja, als het goed is hebben ze hun zaakjes wel goed op orde wat ik verwacht, wel humor als jou stelling kon, nog ff in de laatste maand ff snel de nieuwste technieken erin pleuren of net wat meer hardeschijf geheugen :)
     
  12. Unhooked

    Unhooked Adrenaline driven

    Berichten:
    848
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit las ik op Gamvillage.nl:
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Xbox 360 may ignore both HD-DVD & Blu-Ray
    Related entries: Mac, Nintendo Revolution, PC, PlayStation 3, Xbox 360

    Here’s yet another bit of data that corroborates our speculation that the Xbox 360 has been architected as a trojan horse for digital delivery of all game content.

    In a speech given last Friday at Howard University in Washington D.C., Bill Gates stated that neither HD-DVD nor Blu-ray will matter in the long run and that both formats will be replaced eventually by plain old hard disks. This hints at one reason why Microsoft excluded “next-generation” disc media from the Xbox platform. It would be incredibly costly (and short-sighted) to stick a next-gen optical disc format in the Xbox 360 when their technical gurus believe that there’s a chance that digital delivery of games could become commonplace in the Xbox 360-PS3-Revolution generation of consoles.

    Gates said, “The format that’s under discussion right now, HD versus Blu-ray, that’s simply the last physical format we’ll ever have. Even videos in the future will either be on a disk in your pocket or over the Internet and therefore far more convenient for you.”

    There are, of course, major challenges to overcome before digital distribution of games becomes commonplace. For one, super-duper high speed bandwidth needs to become far more commonplace. Only half of those online in America have broadband. For another, companies need to be sure that their digital products will not be replicated without their consent. Both problems are solvable. Whether they’ll be solved this generation or next is the big question.
     
  14. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat lijkt me wel wat, dat de games gewoon op een HDD komen, en als je hem wilt spelen moet je hem in de HDD slot doen...
     
  15. Velvet_Dark

    Velvet_Dark Finish the Fight...

    Berichten:
    1.008
    Leuk Bevonden:
    3
    Bill Getes moet het niet hebben en Steve Jobs gaat voor Blue Ray...

    Ik sta achter Steve :D
     
  16. Offtrack

    Offtrack ForzaGT :)

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    6
    Verwacht niet dat elk spel op een aparte HDD geleverd zal gaan worden, dit HDD verhaal geldt meer in combinatie met distributie via internet e.d.
    Dus niet meer je spellen in de kast, maar alleen nog op je hdd.
    Persoonlijk moet ik er nog niet aan denken, ik hou wel van de schijven en de doosjes enzo, net als bij dvd's.
     
  17. Paauwtje

    Paauwtje Active Member

    Berichten:
    506
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ook vindt het altijd wel lijp de geur van het doosje het blaadje dat je vol verwachting doorleest en dan het spel dat je voor de eerste keer speelt:D echt lijp altijd
     
  18. JeePee

    JeePee Guest

    Het is wel slecht geregeld met de wereldwijde release hoor.
    Ik ging gister met Gaming 4 Ever naar het centrum, want hij wou een pre-order kit van de 360 hebben, en ik had nog een memory card nodig.
    Toen we bij de Intertoys naar die kit vroegen, zeiden ze dat ze hem niet hadden, en dat ze de X360 pas na 2 à 3 maanden van de release zouden verkopen. Alleen de grote Intertoysen zouden ze krijgen. Ook bij Music Store was niets van de X360 bekend. En denk maar niet dat ze in de grote winkels een grote voorraad hebben, dat zullen er ook maar minimaal zijn.

    Ik vind het echt schandalig. Ze kunnen wel lopen roepen dat ze een werelwijde release hebben, maar hij komt hier amper in de winkels te liggen. Ik durf te wedden dat ik een PS3 wél op de release kan krijgen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 okt 2005
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Tja ... ik heb een pre-order kit ... en er hebben al een hoop mensen geroepen dat je een pre-order kit moet halen ... en als intertoys 2-3 maanden er over doet om een nieuwe voorraad te gaan krijegen .. dan zou ik naar de grote stad gaan. Ja er zal een te kort zijn in de maand december, maar dat was er ook tijdens de launch van de psp ... maar in januari zijn er dan wel weer genoeg xbox'jes te vinden ...

    stel dat de geruchten kloppen over de PS3

    Launch PS3 Japan - Lente 2006 (Maart)
    Launch PS3 US - Feestmaanden 2006 (December)
    Launch PS3 Europe - Lente 2007 (maart)

    dan moeten wij europeanen dus een jaar wachten op de PS3 ... heel erg leuk

    Nu moet je als je dus niet ge pre-orderd hebt misschien 1 maand wachten .. of meer moeite gaan doen ... kortom wat heb je liever 1 jaar wachten of meer moeite doen en mogelijk een 1 maand wachten?
     
  20. chowmin

    chowmin Active Member

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    0
    |:-
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina