1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs PS3

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Nol, 7 mrt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ms. Smith

    Ms. Smith Smithfire

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoiets haat ik dus... De PS3 is wel verkrijgbaar bij de release, omdat die in de loop van de jaren veel bekender is geworden. Maar ze weten niet dat ook veel mensen de Xbox 360 willen kopen en als ze er dan niks van in de winkels hebben liggen, schrikt dit mensen alleen maar af. Niet echt reclame...
    Volgens mij bepaalt een winkel zelf wat ze in de schappen hebben liggen, dus het is niet de schuld van Microsoft. Over die wereldwijde release gesproken; dat kunnen ze wel mooi zeggen, maar Microsoft kan toch nooit van te voren beloven dat al de winkels hun xbox 360 inkopen?

    Ook heb je veel mensen die helemaal niet goed geïnformeerd zijn over het gene wat ze verkopen. Zo heb je van die klote verkopers die niet eens weten wat er in een pre-orderkitje zit (bij Dixons).

    Wordt ik zo pissig over...:mad:
     
    Laatst bewerkt: 23 okt 2005
  2. JeePee

    JeePee Guest

    Nee, je snapt het niet. Die winkels willen doolgraag een X360 verkopen, alleen kunnen ze ze niet verkopen, omdat er niet genoeg zijn.
     
  3. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Jups, dat is het.
    Er zijn gewoon maar een paar Winkels waar ze deze Pre-order kits verkopen.
    En eigen schuld als je er nu geen hebt. Dan vind ik dat je maar optijd had moeten zoeken.
    Wil de PS 3 ook een wereld wijde Launch gaan doen, dan zullen ze met dezelfde problemen kopen, aangezien zo'n wereld wijde launch goede logistiek verijst.
    Meaby, dat Sony nu wel van MS leert.
     
  4. tomdamasker

    tomdamasker wachten duurt lang

    Berichten:
    344
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand waar je zo'n preorderkitje kan halen, ik wil er namelijk 1 halen als ik op een demopodje heb gespeeld. Want €400 blijft een hoop geld (voor mij) en ik wil eerst zelf iets met mn eigen ogen en handen ervaren voordat ik zeker ben van mijn keuze of ik hem ga kopen. Ik hoop hem natuurlijk bij de launch te hebben, maar dat ene maandje (miss wel 2) is dan perfect om rustig reviews door te lezen en nog eens goed over je keuze na te denken.
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Maar later weer wel ... het is jammer .. maar ik heb liever een wereldwijde release (met overal te korten) ook in Amerika en Japan ... dan een release waar je moet wachten tot jouw landje eindelijk aan de beurt is

    om mezelf nog een keer te quoten (geen reactie gehad)

    sony gaat niet wereldwijd releasen ... en europa is weer als laatste aan de beurt

    NB als je een pre-order kit hebt moet je je xbox 360 op de dag of de dag er na op halen
     
    Laatst bewerkt: 23 okt 2005
  6. Ms. Smith

    Ms. Smith Smithfire

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, verkeerd begrepen._O_ Maar hoe zit het dan met andere winkels die wel pre-orderkitjes over hebben? Wat gebeurt daar dan mee?
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    die blijven daar in de winkel staan tot iemand ze koopt, maar de meeste pre-order kits zijn uitverkocht ... de media markt heeft ze nog wel ... maar als je denkt dat ze ze in een dorp hebben dan heb je het mis .. dan moet je er gewoon snel bij zijn ... er zullen trouwens voldoende xbox 360's zijn ... alleen je moet er wat meer energie voor insteken

    Maar een vraag aan de critici ... Jullie hebben dus liever geen wereldwijde release en wachten liever een half jaar tov Amerika of Japan?
     
  8. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Die zullen ze nog proberen te verkopen hé! :)
    Weg-gooien doen ze ze niet.

    @ Fardo

    Idd, ik heb dat ook liever.
    Zie PS 3 nu, één jaar later die Console. IS toch zwaar irritant.
     
  9. Ms. Smith

    Ms. Smith Smithfire

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij dixons was ik de eerste en ze hadden 2 lijsten van elk 20 pers.
    Het lijkt me sterk dat ze hier alle xbox'en dan verkopen... Tenzij die lijst natuurlijk niks zegt over het aantal xbox'en dat ze verkopen..
    Wel raar dat ze bij de ene winkel een tekort hebben en bij de andere winkel niet.
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    dixons krijgt er denk ik per zaak een stuk of 10 ... maar de meeste mensen pre-orderen vaak dubbel ... tja en het is de schuld van de zaak om een pre-order te starten voor ze info hebben van de uitgever

    Dit was ook een keer gebeurt voor de L.E. van Halo 2... GCshop zou er veel minder krijgen dan dat er gepre-orderd was .. de meeste mensen hadden pech ... dit is niet leuk voor de klant en de onderneming ... Maar dit is wel het risico dat een onderneming loopt
     
  11. ganontoad

    ganontoad Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap niet dat jullie niet inzien dat Microsoft simpelweg niet de tijd heeft gehad om al die consoles te maken (Dat wil zeggen genoeg voor complete globale release). Als ze daarvoor gegaan waren dan had de console minder krachtig geweest en had die minder innovaties gehad. Je kan er zeker van zijn dat de Xbox 360 massaal geproduceerd is meteen nadat het uiteindelijke ontwerp was vastgesteld. Dit in verband met de zo vroeg mogelijke release datum, zodat de concurrentie op afstand wordt gehouden.

    Hoe erg is het bovendien om een paar maanden te wachten tot de Xbox 360 uit is... Voor de normale Xbox komen nog steeds gewoon spellen uit. Microsoft heeft gewoon een heel uitgebreide marketing strategie en ik ben er van overtuigd dat ze met de Xbox 360 een winnende console in handen hebben.. dat mede door Xbox live over langere termijn Sony verdrijft van hun marktaandeel en de nummer 1 positie vergaard.

    Greetz,
    Ganontoad
     
  12. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Dit is gewoon allemaal positief nieuws, veel mensen willen gewoon de 360. Is toch prachtig... En genoeg 360 zullen er gewoon zijn op de launch.
     
  13. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb ook liever een wereldwijde release met enige tekorten dan dat je 0.5 tot 1 jaar moet wachten eerdat dat ding eindelijk eens hier komt.

    Als je trouwens op tijd hebt gereserveerd of een pre-order kit hebt gehaald, dan is er niks aan de hand.

    Dat heeft denk ik meer te maken met het feit dat Gaming 4 Ever ruim 3 weken nadat de pre-order kits zijn uitgebracht er nog een probeert te bemachtigen. Er was van tevoren bekend dat er maar een beperkt aantal kits beschikbaar zouden zijn. De vraag naar de 360 is erg groot, dus iedereen heeft gelijk zo'n kitje gehaald. G4E had gewoon eerder zo'n kit moeten halen. Het is idd wel balen voor hem.

    Als je tijdig reserveerd wel ja, anders ook niet.
    Was bij de PS2 toen ook zo. De PS2 kwam in maart 2000 in Japan, oktober 2000 in de USA en eind november 2000 in Europa. Was geen wereldwijde release, maar er waren wel hevige tekorten. Er waren in totaal dacht ik maar 5000 PS2's voor Nederland. Alleen als je er een op tijd had gereserveerd dan had je er een. Ik had er toen eentje bij Media Markt gereserveerd en kon hem gewoon ophalen op de launchdag. Er waren ongeveer 10 PS2's bij Media Markt in Rotterdam, ik had er een, maar de andere tientallen mensen in de rij niet.

    De tweede levering liet toen bijna meer dan een maand op zich wachten.
    Werkt lekker, moest je eerst bijna 7 maanden wachten op dat ding en dan is ie er eindelijk en dan is er nog eens een flink tekort. Twee telleurstelling.
    Is het bij de launch van de 360 wel iets beter geregeld. Niet alleen de wereldwijde release is goed, maar ook de relatief lage prijs voor een zeer uitgebreid pakket. Netjes van Microsoft.

    Zeker als je het vergelijkt met de 485 euro die de Xbox kostte bij de launch en met de 521,39 euro (PS2 kostte toen 1149 gulden) die de PS2 kostte. Bij beide systemen kreeg je er verder niks bij.
     
    Laatst bewerkt: 23 okt 2005
  14. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Voor iedereen die in Xbox 360 met de Launch haalt niet denk ik. :eek:
    Ze werken niet voor niets met Pre-order kitjes hier in NL.

    Ik weet niet hoe ze het in andere landen hebben geregeld? Weet iemand daar iets vanaf?
     
  15. Ms. Smith

    Ms. Smith Smithfire

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    Om nog even terug te komen op dit bericht. Tja, voor de mensen die PS3 willen kopen is het niet echt vet, maar pesoonlijk vind ik de playstation toch klote. Al dit geklooi van Sony zal waarschijlijk lijden tot een grotere verkoop van de Xbox 360 en dan kan niet gaan treuren om de late release van de PS3 in Europa. Aangezien ik niet objectief hoef te zijn, hoop ik dat Sony heel de PS3 en het gebeure erom heen verknalt}:]

    Betekent dit trouwens dat in de tussentijd de games voor de PS2 minder gemaakt zullen worden? Zal Sony na de launch in Japan zich dan niet volledig focussen op de PS3? Als dat zo is dan zullen de Playstation-gamers in Europa wel flink genaaid worden met: minder nieuwe games voor hun console en ook nog geen PS3....
     
  16. Ms had er zo voor kunnen zorgen dat ze genoeg consoles zouden hebben bij de launch. Het enigste wat ze hadden hoeven doen is de prijs opschroeven naar 500,-. Dan zijn er een stuk minder mensen die hem halen en zijn er vanzelf genoeg over.
    Maar hier heeft Ms gelukkig niet voor gekozen en heeft MS gewoon een hele nette launchprijs bepaald.
    Dus nu niet allemaal gaan zeiken over dat er mischien te weinig xboxen zullen zijn bij de launch. Als dit gebeurt dan komt dat gewoon doordat Ms met een super console komt voor een hele nette prijs.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 okt 2005
  17. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Jups, goede zet van MS.
    Dat ding hadden ze niet voor 500 euro op de markt moeten gooien.
    En ik vind het eigen schuld als je nu geen Pre-order kit hebt. Als je ECHT er een wil met de Launch, dan had je dat toch wel van te voren geregeld?
    Als je er gewoon, normaal, optijd bij was, dan had je easy een Pre-order kitje kunnen regelen :)
     
  18. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb mijn xbox 360 gelukkig al lang besteld:)
     
  19. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    Dat is waar.. maar als je hem hebt besteld en een paar weken later krijg je een mailtje dat je niet zeker een kit krijgt omdat ze er misschien niet genoeg krijgen terwijl er eerst was bevestigd dat je er 1 krijg kan je er zelf weinig aan doen.. dat heb ik dus en ik baal nu echt wel..
     
  20. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Zoals velen hier ook al hebben aangegeven.... Onzin wat je hier schrijft...
    Ga gewoon naar een gamewinkel en die mensen weten je meteen alle juiste info te geven. Intertoys....|:- Music Store|:- |:-

    MS heeft aangegeven dat ze met de release zich eerst op de hardcore gamer richten (die vind je misschien niet zosnel in de winkels waar je bent geweest).

    En oja, die PS3 van kun je hopelijk ergens eind 2007 verwachten (denk ik, is puur een gevoel en geen feit, zoals jij vaak jouw gevoel wel als feit wil uiten)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina