1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs PS3

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Nol, 7 mrt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Azumanga

    Azumanga Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    Flikker toch op met je GTA San Andreas, waarom noemt iedereen hier altijd GTA San Andreas.

    Er zijn 10000000000000000000000000000000000x veel andere betere spellen dan GTA. Bijvoorbeeld StarOcean en Xenosaga.

    De PS2 steekt nog steeds met kop en schouders boven xbox en gamecube. Kijk eens naar hoe ziekelijk veel rpg's er verkrijgbaar zijn voor de PS2, inclusief USA/JAPANSE. En Bemani games (muziek spellen, zijn heel populair zowel in Japan als Usa).

    Overigens vind ik dat Microsoft al een misvatting had over gameconsoling. Xbox werd geintroduceerd als een gameconsole gemaakt door hardcore (PC) gamers voor gamers. En op dat punt maken ze juist de misvatting dat PC gamers gelijk staat aan alle gamers. PC gamers spelen hele ander type spellen dan Console gamers (hier reken ik xbox niet mee). Ook op de Console zijn er zoveel exclusieve tov de PC aanbod. Zoals japanse RPG spellen, action zoals devil may cry, resident evil. Ook artistieke games (vergelijkbaar met arthouse films) zoals ICO katamari damacy, muziekspellen zoals drummania guitar freaks, zo zijn er nog veel meer van dat soort zulk spellen, waar Europeanen niks van weten.
    De xbox is een soort overgangszone tussen console gamers en pc gamers, daar was waarschijnlijk de behoefte naar. Omdat in dat ''grijze'' gebied veel potentiele consumenten zaten. Op dat punt hebben ze dat slim gedaan, want als je kijkt naar de xbox verkoop in europa.
     
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2005
  2. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Dat er meer rpg's op komen maakt het niet per definitie een betere console..
     
  3. Azumanga

    Azumanga Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    Overigens vind ik dat Microsoft al een misvatting had over gameconsoling. Xbox werd geintroduceerd als een gameconsole gemaakt door hardcore (PC) gamers voor gamers. En op dat punt maken ze juist de misvatting dat PC gamers gelijk staat aan alle gamers. PC gamers spelen hele ander type spellen dan Console gamers (hier reken ik xbox niet mee). Ook op de Console zijn er zoveel exclusieve tov de PC aanbod. Zoals japanse RPG spellen, action zoals devil may cry, resident evil. Ook artistieke games (vergelijkbaar met arthouse films) zoals ICO katamari damacy, muziekspellen zoals drummania guitar freaks, zo zijn er nog veel meer van dat soort zulk spellen, waar Europeanen niks van weten.
    De xbox is een soort overgangszone tussen console gamers en pc gamers, daar was waarschijnlijk de behoefte naar. Omdat in dat ''grijze'' gebied veel potentiele consumenten zaten. Op dat punt hebben ze dat slim gedaan, want als je kijkt naar de xbox verkoop in europa.
     
  4. Azumanga

    Azumanga Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee lijkt me vanzelfsprekend, maar ik wou alleen aangeven dat er meer is dan ''GTA San Andreas & Killzone''.

    En de RPG's staan over het algemeen kwalitatief best hoog, zo ook andere spellen.
     
  5. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Hoe kan je nou een rpg gaan vergelijken met GTA? dat zijn toch totaal verschillende spellen. Dat jij die spellen beter vind zegt gewoon wat over jouw voorkeur aan spellen.

    PS2 heeft idd meer rpg's dan de xbox en de gamecube. Ook als je voorkeur meer ligt bij turn-based rpg's ben je beter af met een ps2. (hoewel de cube ook een paar juweeltjes heb)
    Maar mensen moeten zich niet alleen blind staren op het aantal spellen maar ook kijken naar de kwaliteit.
    Dat de PS2 meer turn-based rpg's heb dan b.v. de cube wil niet zeggen dat ze ook allemaal beter zijn dan die op de cube.
    En dat geld voor elk genre spel.

    Iedere console heeft zo zijn exclusive titels die een persoon kan aanspreken. En elke console heeft daardoor zijn voor en nadelen.
    Dat geldt voor deze generatie en dat gaat ook op voor de volgende.

    Zelf maak ik nog geen keuze, maar de kans is in ieder geval groot dat ik uiteindelijk toch weer alledrie de consoles zal aanschaffen.
    Ik hoop alleen dat bij de volgende generatie wat minder multi-platform crap uitkomt en wat meer exclusive titels. Hoewel dat wishfull thinking is.
     
  6. Azumanga

    Azumanga Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had het niet ALLEEN over (turn-based) RPGs maar ook gewoon over het ALGEMEEN, zijn er veel meer exclusieve dan de meeste mensen beseffen.

    De exclusieven worden door de meeste gamers beschouwd zoals Killzone en Gta San Andreas.
    Maar je hebt ook bijvoorbeeld Tekken, Devil May Cry, MGS, Radiata stories, Dragon quest, Onimusha, Popnmusic, Singstar, ICO, Katamari Damacy..ik kan nog zo doorgaan maar dat heeft geen zin. Ik denk dat je wel mijn punt begrijpt.
     
  7. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Oh nee, daar heb je zeker gelijk in.. Maar dat geldt ook voor de andere 2 consoles natuurlijk.. Er is meer exclusief op de xbox dan alleen Halo en PGR.
    Neem b.v. een Otogi, of Panzer Dragoon Orta.

    Hoe dan ook we gaan weer een intressante periode tegemoet.
    Ben erg benieuwd hoe alle drie de nieuwe generatie consoles gaan uitpakken.
    In ieder geval is het nu nog veels te vroeg om (mits je ze niet alledrie wil) een keuze te kunnen maken
     
  8. Nol

    Nol Pulp Fiction

    Berichten:
    2.284
    Leuk Bevonden:
    344
    Ik las dat de PS3 wel gebruik gaat maken van Blu-Ray, de nieuwe standaard en dus de opvolger van de DVD. Vraag mij dan ook of de Xbx 360 er ook niet goed aan had gedaan van de mogelijkheid gebruik te maken...
     
  9. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Yo meneer Nol de topic starter, leuk dat je wat van je laat horen. Maar raar dat je op de geposte reacties niet een fatsoenelijk antwoord geeft. Ik heb hier heel wat goede reacties gelezen, en dan kom jij ons leuk even iets vertellen dat we al maanden wisten. En waar ik persoonlijk al lang een antwoord op heb gegeven in de "Blu-Ray voor de Next-Gen" topic, want aangezien dat Blu-Ray heeel erg stoerrr in je oren mag klinken is het toch minder stoerrr als je zou verwachten. En zou ik dan ook maar over zo'n onderwerp de "zoeken" button aanklikken. |:-
     
  10. Nol

    Nol Pulp Fiction

    Berichten:
    2.284
    Leuk Bevonden:
    344
    Ik heb op je verzoek even gezocht, maar ben van mening dat je antwoord in het Blu-Ray topic matig is onderbouwd en eigenlijk geen antwoord is, maar meer gebaseerd op jouw mening.
    Veders wordt het een vervelende discussie met Boss, waar weinig informatie uit te halen valt.

    Op de site van Gamez las ik eer gister pas dat de Sony en Toshiba tot een compromis zijn gekomen en de opvolger van de DVD Blu-Ray gaat worden, echter is de naam Blu-Ray nog niet zeker.
    Het kan natuurlijk zijn dat deze info wat laat tot mij is gekomen, maar mijn inziens bied het medium toch diverse voordelen qua opslag capaciteit en dit heeft verder weinig met stoer te maken.
     
  11. VooDoo300

    VooDoo300 010

    Berichten:
    1.780
    Leuk Bevonden:
    6
    denk niet dat blue-ray veel uit gaat maken ze zullen heus allemaal wel zorgen dat de spellen op de disks passen en met blue-ray maak je de spellen alleen maar duurder.

    edit: en wie zegt dat xbox niet veel rpg's heeft? wat dacht je van: fable,kotor 1,kotor 2,sudeki,jade empire,morrowind
     
    Laatst bewerkt: 16 mei 2005
  12. Azumanga

    Azumanga Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja oke maar in verhouding met de playstation is dat dus vrijwel verwaarloosbaar...totaal stuk of +/- 225 (tweehonderdenvijventwintig)
    hier mag je ze tellen:

    http://www.gamespot.com/ps2/rpg.html

    :D

    en hier staan die van de xbox:

    http://www.gamespot.com/xbox/rpg.html

    stuk of +/- 70?

    (moet je ook nog in je achterhoofd houden dat niet alle japanse rpg's (ps2 only) erbij zijn opgeteld...komt je gauw ergens bij totaal van 400 uit?)
     
    Laatst bewerkt: 16 mei 2005
  13. marcj

    marcj marcj

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat 360 "do or die" is. Microsoft heeft op zijn gamedivisie sinds introductie van xbox zware verliezen geleden (>3 billion dollars). Alleen Halo 2 heeft kort voor een positief resultaat gezorgd. Ik denk niet dat microsoft zin heeft om dit nog eens te herhalen ookal kunnen zij bijna uit een bijna onuitputtelijke bron tappen.
     
  14. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    sony heeft ook zware verliezen gehad, en hoopt nu door de verkoop van de psp een buffer te krijgen voor de verkoop van de ps3

    enne, ik vind 70 rpg's wel genoeg hoor, 400 is alleen maar overkill, die kun je toch nooit allemaal kopen/spelen.

    Edit// is het dan nu bekend dat xbox 360 gewoon dvd's gebruikt en de ps3 blu-ray?
     
  15. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Sommigen van jullie zeggen dat blu ray er alleen maar is om de games nog duurder te maken, maar zo zie ik het toch helemaal niet hoor. De games van de next gen worden veel gestructureerder, er zit veel meer technologie in, en noem maar op,dit weet het kleinste kind, dus weet ook het kleinste kind dat de grootte van die games veel groter zijn dan de games van nu, en met blu ray heb je een veel grotere capaciteit dan dvd, dus vind ik het lang niet slecht dat ps3 dit heeft. Als een game als ff12 al op 2 dvd's moet, wat gaat het dan met grote games van de next gen consoles zijn? En volgens mij gaan de games van playstation 3 niet veel duurder zijn dan die van xbox 360 omdat het nogal tijd games zijn, games horen niet 90 euro ofzo te kosten,... En sony moet trouwens ook zien dat ze hun games niet te duur in de schappen plaatst. Ik wil hier geen discussie ofzo uitlokken, dit is gewoon mijn mening,heb ik lang geleden al gegeven,maar er blijven maar bepaalde mensen zeggen van blu ray is er om de games duurder te maken,wtf? Als je de prijs nog niet weet van de next gen games, zwijg dan, en er moet ooit toch eens een overgang zijn van dvd naar... zo was da vroeger ook van cd naar dvd,...
     
  16. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    precies, dat is dus mijn punt.

    en ik vroeg me gewoon af of een dual layer dvd niet ene te lage capiciteit heeft voor de next gen. games.
     
  17. The Pulser

    The Pulser Taking Back Sunday

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    0
    je houdt er geen rekening mee dat de transfer rate van BRD nog altijd 5-6 keer lager ligt dan dat van een double layer dvd speler...

    dus je hebt wel veel meer opslagruimte maar het laden duurt ook tergent lang...
     
  18. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    idd idd het is al een keer eerder gezegt, en dan heb ik liever een double layer dvd en dat ik even van dvdtje moet wisselen als dat nodig is dan dat ik weer van die laad tijden heb. Want zoals ook al bekend is heeft de Xbox 360 geen laad tijden meer.

     
  19. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    EEn tijdje terug is al bekend gemaakt dat ps3 NIET gaat gebruik maken van Blu ray. Sony is nu aan't onderhandelen met toshiba voor een gemeenschappelijk medium.
    Toshiba ondersteund DVD HD en sony blu ray.
    Deze concurentie strijd wil men vermijden.
    Sony wil vernieuwing. Ze blijven zeker niet stil staan met een overtijds medium, in dit geval de DVD.
     
  20. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Ja techniek moet ook niet stil staan, maar het principe van de Blu-Ray is gewoon duidelijk zat, dat die bij lange na niet het geen is waar de games industrie op zit te wachten. Maar goed, ben benieuwd wat Sony nu in gedachten heeft, want ik zie voorlopig de dvd de eerste 3/4 jaar niet vertrekken en verstoten worden door een nieuwkomer, en na die tijd zijn we vast al aan beland bij de Xbox720.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina