1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs PS3

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Nol, 7 mrt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ms. Smith

    Ms. Smith Smithfire

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht nog steeds dat niemand daar last van had, maar aangezien jij dat wel hebt, krijg ik zelf toch ook een beetje de kriebels. Ik hoop zo erg dat MS er toch genoeg heeft, maar als dat niet zo is heb ik echt geen zin om nog een maand op de volgende lading te gaan wachten.... Ik weet niet wat ik dan doe, maar het zal toch maar wachten worden :p
    Raar trouwens dat iemand met een pre-orderkitje nog niet zeker is van zijn Xbox 360. Ik dacht dat de mensen met een pre-orderkitje verzekerd konden zijn van een Xbox 360 en dat alleen voor de mensen die niet hadden gepre-ordered de kans op een Xbox 360 kleiner was....:confused:
     
    Laatst bewerkt: 23 okt 2005
  2. Hij bedoelt volgens mij dat hij z'n pre-order kit niet meer krijgt. Er zullen mischien later nog meer pre-orders kitjes komen, maar ik denk dat als er geen kitjes meer komen, er ook niet meer 360's zullen zijn op de launchedag.
    ( Ik heb er zelf wel eentje gelukkig, en we zitten offtopic te lullen *) )
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 okt 2005
  3. Ms. Smith

    Ms. Smith Smithfire

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd... srry, moet echt beter gaan lezen..|:- 8)
     
  4. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Mmm, dat is idd rond uit k*t.
    Daar kan je idd ook totaal niets aan doen.....

    Maar mijn reactie was ook gericht op de mensen die nu nog winkels af gaan om er een te regelen, omdat ze te lui waren omdat 4 weken terug te doen :p.

    @ Ms Smith.
    Het is ook zo, dat wanneer je een Pre-order kit hebt, je er ZEKER een hebt op 2 December.
    Alleen Marty NL, heeft hem via internet bij een winkel besteld, en daar hadden ze hem verteld dat hij er zeker een had.
    Wat nu blijkbaar niet zo is, en dus super lullig is.

    Maar heb je zo'n pre-order kitje ECHT in je hand, of thuis staan, dan ben je zeker van een Xbox 360 op 2 December :)
     
  5. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    Het is idd heel kut.. mja daar kan M$ weinig aan doen dat ligt gewoon aan de winkel.. Ik vind de service van M$ over het algemeen echt top maar ik zou wel super balen als ik er op 2dec geen 1 thuis heb staan:mad:
    hopen dat ze toch wat meer kits hebben..
     
  6. ganontoad

    ganontoad Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    Prijs

    @ xboxer 2

    Dus jij denkt dat console ontwikkelaars over het algemeen denken..
    Als ik de prijs maar lekker omhoog schroef dan verkoop ik minder producten, maar dan krijg ik er wel een hoger bedrag voor en dan is er geen geklaag over tekorten.
    Dat is echt absurd! De doel van een producent is om zoveel mogelijk mensen het product te laten kopen/gebruiken.
    Als Microsoft meer consoles verkoopt is het alleen maar beter voor hun. Voor elke console die ze verkopen krijgen ze ook nog de inkomsten van spellen en o.a hardware aankopen zoals controllers. Ook al zouden die controllers bijvoorbeeld niet van Microsoft makelarij zijn dan nog krijgen ze een klein bedrag daarvoor.

    En dan heb ik het nog geen eens over Xbox live (x bedrag p/m).

    De winkeliers bepalen trouwens de prijs voor hoeveel ze de console gaan verkopen, ook al hebben ze daar niet 100 % vrijheid in.

    Sony en Nintendo denken er net zo over.
     

  7. Bijna alle electronica producenten doen dat. Er is aan het begin altijd nog wel een grote groep mensen die het kopen voor dat hogere bedrag. Zodra ze dan de voorraden op peil hebben of de voorraad te groot wordt, kunnen ze de prijs verlagen om zo de volgende doelgroep van hun product kunnen voorzien. De ps2 was bij de launch ook fl 1300 en na 1 of 2 mnd al een paarhonderd gulden goedkoper.

    En dat de winkeliers de prijs zouden bepalen is ook bullshit. De adviesprijs van MS is wereldwijd 399,- Als de winkels daar iets onder gaan zitten moeten ze zelf weten. Maar over de adviesprijs hebben ze geen ene reet te zeggen.


    Edit PS. Haha, found you:+
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 okt 2005
  8. ganontoad

    ganontoad Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar luister is...
    Als de winkeliers de Xbox ver onder de adviesprijs verkopen is dat voor Microsoft ook niet goed.. Bovendien wordt zo'n winkel dan waarschijnlijk onthouden van verdere levering van Xboxen omdat er dan een prijzenslag ontstaat. De reden dat ze de Playstation toen voor zoveel verkochten is waarschijnlijk om te kijken hoeveel mensen ervoor wouden uitgeven vanuit het standpunt van de winkeliers. Toen de PS 2 werd gelanceerd was deze gewoon erg populair. Microsoft verkocht de Xbox toen ook voor een hele hoge prijs, dat is misschien ook de reden dat veel mensen hem lieten liggen. Mede doordat niemand de Xbox kon behalve hardcore gamers.
    Nu is dat gelukkig allemaal veranderd }:] ....

    Ik verwacht dat Microsoft nu een sterkere positie veroverd in de gamemarkt.
    Nu nog kijken wat Nintendo gaat doen, want misschien is die revolution controller wel een super slimme uitvinding....
     
  9. Sony verkocht de PS2 toen voor fl1299,- omdat ze toen de enigste op de markt waren, en mensen niks te kiezen hadden. Toen de xbox kwam was de ps2 al een tijdje op de markt en koste op dat moment 300,- i.pv. 'de onbekende xbox' 450,-. Toen MS de prijs al snel naar 300 liet zakken stegen de verkopen ook vrij snel.
    Ik denk dat als MS er nu niet was geweest ze aan het begin rustig weer 1000 euro voor de PS3 zouden vragen. Als sony launched zullen ze er dit keer echter niet mee wegkomen als ze meer vragen dan 400,- en dat kan weleens een groot probleem voor ze worden.
    MS heeft nu gelijk bij de launch een goede prijs bedacht en zullen die wel aanhouden totdat er ergens een concurrent opduikt.


    .
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 okt 2005
  10. ganontoad

    ganontoad Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien komen ze er nog wel net mee weg om meer voor hun console te vragen, dat weet je maar nooit. Het is nog niet 100 % bevestigd wat de console allemaal kan. We zullen het over een tijdje wel merken. Ik geef je gelijk over dat ze het in het begin duur maken, maar dat is ook gewoon incashen voor mensen die hem toch wel gelijk kopen hoe duur hij ook is.
     
  11. Als MS wil.. kunnen ze zo in een keer, de finale klap uitdelen aan Sony. }:]
    Bij de launch van de Xbox verlaagde Sony snel de prijs van de PS2 met 150,- van 450,- naar 300,- (en dit is dhr. Gates vast niet vergeten :9 )
    Het enigste wat MS hoeft te doen, is ongeveer hetzelfde geintje uit te halen bij de launch van de PS3. De prijs van de "Fully-Loaded 360" lekker laten zakken naar 300 met game. Dan vliegen de 360's opnieuw weer als warme broodjes over de toonbank. De dozen van de PS3 staan enkel stof te vangen in de winkels, de developers stappen allemaal over en het is einde verhaal voor ze.
    Deze ronde bepaalt MS de prijzen, en daar kunnen ze de anderen weleens flink mee gaan zieken.
    En het leukste is nog.. Ze kunnen er nog makkelijk mee wegkomen ook...*)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 okt 2005
  12. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Zo makkelijk is het niet, dan zouden ze het toch doen? Verder laat Microsoft in 2006 de prijs niet zakken, zou ik denken. Ze zijn dan als eerste en goedkoopste op de markt, is niet nodig. Maar we zullen zien.
     
  13. Ms. Smith

    Ms. Smith Smithfire

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    Microsoft heeft al aangekondigd dat ze elk jaar de prijs laten zakken, dus ook in 2006. Aangezien ze toch genoeg met de xbox 360 zullen verdienen, kunnen ze dit denk ik ook wel doen.

    Bron: PU 11 :)
     
  14. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Wie weet. Misschien eind 2006, maar ik vertrouw mijn bronnen meer dan obscure bronnen die ik niet na kan gaan. :)
     
  15. Ms. Smith

    Ms. Smith Smithfire

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha.. :)
    Maar het lijkt me wel mogelijk en ik denk dat MS er ook een hele goede slag mee slaat. Ik geloof niet dat de PS3 dan stof zal gaan vangen, áls ze de prijs laten zakken, maar ik denk wel dat ze hierdoor een groter marktaandeel krijgen. Want zeg nou zelf: als je in de winkel staat en je hebt geen bal verstand van spelcomputers, je ziet wat stoere spellen van de xbox 360 staan, je bent bekend met Microsoft, de machine heeft een cool uiterlijk en de hij is goedkoop, dan ga je toch voor die? Hoop echt dat ze tijdens de launch van de PS3 de prijs flink omlaag gaan gooien..:)
     
  16. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Als de launch van de PS3 binnen 6 maandenna 2 december is, dan twijfel ik daar ten zeerste aan. Maar we zullen zien, ik denk dat 2006 1 prijs kent voor de 360 en 1 prijs voor de PS3. Dat is nou juist de grap, de suggestie is dat de PS3 erg duur is, dat betekend dat de 360 de volgende vakantieperiode nog steeds de goedkoopste is in vergelijking.

    Je suggereerd in je post een beetje dat mensen het Playstation merk niet kennen. :)
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    tevens is voor de leek niet de premium prijs waar mee vergeleken word ... maar de core .... voor de media is het Core prijs versus Playstation 3 versus Revolution ... dus de prijs gaat dit keer niet snel dalen
     
  18. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Maar als ik me goed kan herinneren heeft Microsoft op de tgs al aangegeven dat ze elk jaar in prijs gaan dalen,maarja, we zullen zien he...:)
     
  19. Ms. Smith

    Ms. Smith Smithfire

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar zo bedoel ik het eigenlijk niet. Als je een goedkope machine ziet staan en je kent het merk dan zul je het eerder kopen als je het merk niet kent. Maar ik hoop niet dat meer mensen alleen de PS3 zullen kopen, omdat het bekender is. Van die mensen komen echt mijn strot uit...:mad:

    Ja klopt ook:)
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    klopt ... maar dat is dus op zijn vroegst rond kerst 2006 ;)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina