1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs PS3

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Nol, 7 mrt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Dus over een jaar :9

2. Ik zou er niet echt raar van staan te kijken als ze het ook gewoon zo doen..
    De echte console oorlog gaat deze ronde pas beginnen en Sony zal nu de strijd aan moeten gaan met een reus, die ze zo van de kaart kan blazen. _0/
    Het is een harde manier van concurrentie, maar Ms kan er makkelijk mee wegkomen en dat weten ze zelf vast ook.
    MS staat er sowiezo heelgoed voor deze ronde. Ze komen deze keer als eerste aan met een Topconsole, voor een goede prijs en met een zeer goede line-up. Ze hebben geleerd van al hun 'fouten' in de eerste ronde en een redelijkgoede positie op de consolemarkt veroverd. Daarnaast staan veel developers nu wel achter MS terwijl ze bij de oude xbox nogal afwachtend toe stonden te kijken of het wel wat werd, voordat ze eindelijk spellen gingen maken. Wat grotendeels het succes van de xbox ook heeft geremd. Wat ze to nu hebben bereikt, is precies wat ze nodig hebben om deze keer marktleider te worden. En daar zal MS ook echt alles aan doen om dat te realiseren.

Laatst bewerkt door een moderator: 24 okt 2005
  3. king kai

king kai xbox360

Leuk Bevonden:
    0
    De prijsdaling komt volgens mij over een jaar, maar met de launch van de ps3 komt er denk ik een 'pack' met halo3 of gears of war oid erin!

4. tomdamasker

tomdamasker wachten duurt lang

Leuk Bevonden:
    0
    Ik haat dat zo, kom je in de winkel en lullen die klote verkopers mensen gewoon een PS2 aan en hebben ze het niet eens over de xbox. En van die domme moeders die voor hun zoontje een console willen kopen kijken ook alleen naar de PS2. Die mensen zoeken niet eens meer info over wat het aanbod is en dus wat de beste console voor hen is.

5. Koffie mok

Koffie mok Guest

Xbox is over algemeen toch niet so bekend?

Ook PlayStation 3 krijgt ingebouwde leeftijdscontrole

Vorige week hebben in Japan een heleboel uitgeverijen, ontwikkelaars en consolefabrikanten samengezeten met de regering van Tokyo. Deze laatste maakt zich zorgen over de invloed van games op jongeren, en wou door middel van deze vergadering proberen om een akkoord te bereiken. Sony heeft ineens aangekondigd dat hun nieuwe console, de PlayStation 3 een controle op leeftijd ingebouwd zal hebben. Hierdoor kunnen ouders ervoor zorgen dat hun kinderen bepaalde games niet kunnen spelen. Blijkbaar zal dit in de toekomst meer en meer toegepast worden.

Ook Microsoft was aanwezig bij de vergadering, en benadrukte nogmaals dat haar nieuwe console, de Xbox 360, reeds een beveiligingssysteem ingebouwd zal hebben. Hiermee zullen ouders een paswoord kunnen instellen zodat de kinderen bepaalde games niet kunnen spelen, en ook de toegang tot Xbox Live blokkeren. Namco daarentegen vindt deze maatregelen te voorbarig, vermits er nog geen concrete bewijzen zijn dat videogames jongeren zou beïnvloeden.

6. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb idd zoals een paar terug te lezen was geen reserveringskitje kunnen bemachtigen, puur om het feit dat ik vrijdag er pas achter kwam dat die dingen er waren. :cool:

Nu heb ik gewoon de set die ik wil bij Bol.com, FRS en GCShop besteld. :)
    Misschien heb ik niet alles op 2 december, maar dat boeit me niet super veel. :p

7. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Een launchprijs van + € 500 lijkt me voldoende ;)

8. ganontoad

ganontoad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Playstation family

... Waarom verkopers in de winkel de PS 2 voor een klein kind aanraden (dus: zoon of dochter van moeder/vader)?
    Omdat simpelweg de Playstation veel meer gericht is op family gaming.
    Er zijn massa games voor kinderen (dat niet gelijk betekent dat ze allemaal goed zijn), daarom zal een ouder eerder een Playstation kopen. Het trekt die doelgroep gewoon meer aan. Mijn mening is dat de Xbox toch meer door iets oudere gamers wordt gespeeld, niet zoveel door 4 - 10 jarige gamertjes.
    De meeste Xbox games bevatten toch veel actie of zijn iets ingewikkelder.

Playstation zal wel in de toekomst meer family gericht willen gaan verkopen.
    Dat in iedere huiskamer een Playstation staat die Dvd's kan afspelen, muziek kan afspelen, eyetoy spelletjes zodat je virtueel de ramen kan zemen O-) en allemaal van die ongein.
    Xbox richt toch meer op gamers die iets meer ervaren zijn en probeert producenten van games hun platform ook aantrekkelijk te maken d.m.v Xbox live.
    Het valt me ook op dat alles wat ze voor de pc hebben ontwikkeld qua programma's (denk over MSN, Windows Media player, Video meeting, Patch downloaden) allemaal op de Xbox 360 terugkomt. Ik denk dan ook dat de pc in de toekomst meer zakelijk zal worden gebruikt.

9. VooDoo300

VooDoo300 010

Leuk Bevonden:
    6
    ja maar ik denk niet dat die leeftijds controle veel zin heeft vele ouders zullen het niet weten dat het erin zit en ik denk ook dat veel kinderen gewoon instellen dat ze 18 zijn en er een password op zetten en dan kunnen de ouders hem niet meer veranderen.

10. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Xbox 360 pods zorgen voor problemen bij Wal-Mart

www.insidegamer.nl

11. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Hmm, das niet zo'n goed nieuws.... Mijn dect telefoon staat vlakbij de plek waar mn 360 komt te staan...

Maar zoals het artikel al aangeeft betreft het de oudere Wal-mart's met (naar het schijnt) verouderde apparatuur voor draadloze netwerken...

Het zou echt slecht zijn als er bij mensen thuis dadelijk vanalles uitvalt of niet goed meer werkt door de straling van de 360....

12. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Maar is die straling dan zo fel? En is het de xbox 360, of de draadloze controllers? Want ik haat straling he, van een gsm ook, vind het wel cool enzo een gsm,... maar die fucking straling he:D

13. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Het heeft alleen invloed op de systemen van de winkel zelf, dus oude kassa's en voorraadsystemen enzo. Niks waar wij ons druk over moeten maken.

14. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Het zal wel een combinatie zijn van de Xbox (ontvangst van de draadloze controllers) en de draadloze controllers zelf....

Ik ben zelf ook niet echt van de straling.... Een paar weken geleden een vergadering van de VVE gehad hier van mn flat. T-Mobile wilde van die UMTS masten boven op het dak zetten, maar dat is er mooi niet doorgekomen*)

beetje 365 dagen per jaar een stel van die masten boven je kop hebben stralen...:mad:

15. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het heeft niets te maken met de controllers of de Xbox 360 zelf. Er zitten stiekum helemaal geen draadloze controllers in de demokasten, maar gewoon wired controllers vanwege de batterijen en dergelijke.

Er zit echter een systeem in de demokast die draadloos een aantal zaken verzorgt, zoals bijvoorbeeld de Xbox360 button is uitgeschakeld op een demokast. Daarvoor is een draadloos systeem ontwikkeld en dat systeem interfereerde met het Wall Mart Systeem (in een aantal gevallen).

Voor een consument is er geen enkele reden om iets dergelijks thuis te verwachten. Tenzij je thuis een demokast gaat neerzetten en thuis een ouderwets kassasysteem gebruikt :D

16. JeePee

JeePee Guest

AUW!!
    Gelukkig zijn ze nu al achter het probleem, en hopen dat ze nog tijd genoeg hebben om het op te lossen.

17. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Tja, ik hoop voor ze dat het goedkomt. Vooral die situatie met die slimline is belachelijk, dat je niet alles kan afspelen. Ben benieuwd of ze die je gratis laten omruilen als je dat wilt.

Bevestigd wel weer een beetje het beeld wat ik van Sony heb, een hoop roepen maar het uiteindelijk niet allemaal waarmaken. Begrijp me niet verkeerd, hij wordt zeker gaaf de PS3, maar Sony moet niet maar van alles lopen roepen. Maar goed eerst maar afwachten hoe het loopt met die BC.

18. JeePee

JeePee Guest

Tja, riep Microsoft ook niet dat de X360 100% BC werd?
    Ik hoop gewoon dat ze het kunnen oplossen. Ze hebben nog wel de tijd daarvoor (hoop ik). Zou het anders wel een tegenvaller vinden.

19. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ehhh, nee precies andersom. Microsoft heeft nooit gezegd 100%, enkel de best selling titles. Sony juist heeft 100% gezegd en komt daar nu op terug.

20. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Nooit 100% bevestigd!! Alleen top-selling games:)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina