1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs PS3

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Nol, 7 mrt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JeePee

    JeePee Guest

    Ow, ik dacht toch echt dat M$ gezegt had dat 'ie 100% werd, maar dat later het bericht naar buiten kwam dat hij alleen de best-selling ondersteunde.

    Ach, whatever. Als Sony het maar kan oplossen. Ze weten welke games er niet op kunnen, en dat zijn er maar weinig, dus hopelijk kunnen ze het op tijd fixen.
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    nog een paar leuke nieuwtjes

    nu krijgen ze de dev tools (winter 2005) xbox 360 (zomer 2005)

    Xbox 360 launch (winter 2005)
    PS3 Launch Japan (zomer 2006) ?
    PS3 Launch US (winter 2006)?
    PS3 Launch Europa (lente 2007)? :eek:
     
  3. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Pfff, dat gun ik geeneens de Sonyfans!

    Nee, ze zeiden alleen die Top-Selling games, maar nu blijkt dat als je een HD bij je 360 hebt, je bijna elke game kan afspelen, net andersom dus. :9
     
  4. JeePee

    JeePee Guest

    Jullie 2 (G4E & Fardo red.) doen echt alsof het de bedoeling was dat beide consoles gelijk gereleased zouden worden.

    OMG, ze krijgen nu pas de dev tools :eek: Damn, scheelt ook maar een half jaar met de X360. Het zijn btw ook allemaal geruchten. Niks is 'confirmed'. Als ik echt niet kan wachten op de PS3, dan haal ik er wel één uit Amerika. Wat ik waarschijnlijk toch niet doe, want er komen nog genoeg goede games uit voor de PS2.

    Kijk, het is natuurlijk wel beter als de PS3 zo snel mogelijk kan komen, maar ik heb liever niet dat ze de console afraffelen. Het is niet zomaar gewoon een PC'tje, waar over 2 maanden alweer een nieuwe versie van is. Het is echt een console, waar men de tijd voor moet nemen, helemaal met die nieuwe drive.

    Ja, ik weet het nu wel hoor :+
    En hoezo net andersom. Het is nog helemaal niet zeker of de PS3 wel of niet 100% gaat worden. Ze hebben nog tijd zat om het op te lossen. Jullie maken alleen van slechte PS3 geruchten graag feiten. En ookal lossen ze het niet op, dan is nog steeds 95% of méér BC, terwijl dat momenteel bij de X360 50% of minder is. Tja, die patches zijn dan allemaal leuk en aardig, maar juist de mensen met weinig geld kopen de Core, en juist dié mensen willen nog hun oude games spelen, omdat ze veel nieuwe niet kunnen betalen, maar dan hebben ze dus geen HD.
     
  5. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    XNA develements tools zijn er een jaar, dus die dev kits zin er al wat langer.
     
  6. Ik heb eigenlijk de laatste paar dagen grote twijfels gekregen of de PS3 uberhaubt nog wel uitkomt.

    Berichten in Japanse zakenbladen en media vertellen over het ongenoegen en de twijfels die developers hebben over sony.
    En dat ze maar een beetje aan het lijntje worden gehouden.
    Daarnaast komt daar nogeens bij dat 'BC' van de PS3 ineens niet meer helemaal zeker is..
    Terwijl ze MS hiervoor nog helemaal de grond in boorde tijdens de E3.. :{


    SONY heeft gelogen, het is ook nog eens niet bij 1 keertje gebleven.
    Er is eigenlijk nog helemaal niks van waar geweest van al die mooie aankondigingen waar ze mee kwamen.
    ze hebben tegen ons gelogen, das jammer :'-(
    Maar ze hebben tegelijkertijd OOK GELOGEN, tegen al hun AANDEELHOUDERS en hun PARTNERS.


    DIT IS GEWOON FRAUDE..

    Het gaat binnenkort regenen van de schadeclaims en mega rechtzaken bij SONY...
    En hier praten ze zich voor de rechter echt niet zomaar even onderuit..
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 okt 2005
  7. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    @ Xboxer2

    Zou het zo'n vaart gaan lopen?
    Maar idd, dit is zekerss niet netjes van SONY om onzin uit te kramen, en dan vooral idd ook nog tegen Aandeelhouders en hun Partners.

    En dan ook nog GAMERS voor de gek houden....
    Nop, niet netjes.
     
  8. Dat er koppen gaan rollen staat vast..
    Zoiets wordt gezien als een MEGA beurschandaal..
    Jarenlange gevangenisstraffen voor de top van Sony zijn in dit soort situaties zelfs niet ondenkbaar...

    De aandeelhouders kunnen Sony nu nog binnnen hele korte tijd dwingen dit hele project af te kappen zodat het risico dat de hele onderneming ten onder gaat beperkt wordt....
    En zelfs DAN kan dit nog de ondergang van SONY betekenen...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 okt 2005
  9. JeePee

    JeePee Guest

    Jezus, doe ff normaal man.
    Gaat ie ff lopen roepen dat Sony failliet gaat. Hoe pro-xbox kan je zijn.
    Die PS3 gaat heus wel komen hoor, en of ie BC wordt of niet moeten we gewoon nog afwachten. Het zou gewoon heel goed kunnen dat hij 100% wordt, en anders zijn het toch maar 40 games die niet speelbaar zijn, van de 1500 _0/
     
  10. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Nee doen ze nooit, ik zal je vertellen waarom.

    Een bedrijf sprendeert elk jaar een groot bedrag voor research en devolepment, een paar jaar geleden is dit bedrag verhoogd, een resultaat hiervan was de blu ray, de blu ray is ontwikkeld om als nieuw opslagmedium op de nieuwe spelconsole te gebruiken, als ze dit project afblazen krijgen ze nog meer problemen met de aandeelhouders en participanten, daarbij komt dat de gamedevisie bij sony al jarenlang goede winsten boekt, ookal liegt sony alles bijelkaar, zolang jij goede resultaten blijft houden vindt niemand het erg, het wordt pas erg als de ps3 een flop wordtm, dan gaan de aandeelhouders de leugens van sony bevechten en staat sony als bedrijf op het spel, de aandeelhouders weten dat sony er alles aan zal proberen te doen om de ps3 de console te laten worden van de nex gen.
    De aandeelhouders en participanten zullen niet durven en willen dat dit project wordt afgeblazen, hun hebben er immers al dat geld in gestopt, dit weet sony, dus zei kunnen gewoon doorgaan met liegen (btw. ms en nintendo en eigenlijk elk bedrijf gebruikt deze strategie en liegen hoort daarbij), zonder dat zei hiervoor boos aangekeken worden.
     
  11. Dat BC geval was nog maar een extra druppeltje op de gloeiende plaat.
    De developers klagen er onder andere over dat ze pas de afgelopen maand de devkits hebben gekregen en ze de prijs van de PS3 nog geeneens te horen hebben gekregen zodat ze hun doelgroep kunnen gaan bepalen....
    De grootste developers van Sony zeggen nu ook nogeens dat het zelfs totaal zinloos om de PS3 voor 2007 uit te brengen, simpelweg om het feit dat er dan pas 1 fantsoenlijk spelletje voor KAN zijn...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 okt 2005
  12. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Het was echt niet m'n bedoeling om de PS3 af te kraken hoor. :eek: :+ (ik weet geeneens wat een dev tool is) :p

    Mij kan het niet zoveel boeien wat de PS3 allemaal gaat worden. Ik hoop gewoon dat hij de Sony-fans kan blij maken. Er hoeft van mij part geen van de 2 consoles beter te zijn, zolang de console maar aan de persoonlijke wensen van de klant kan voldoen.

    Bij mij persoonlijk voldoet de 360 aan alle eisen die ik wil, plús dat ik geen zin heb om langer te wachten, aangezien ik m'n console al heb verkocht. Dus voor mij is/was het makkelijk.
     
  13. Ms. Smith

    Ms. Smith Smithfire

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk niet echt dat je weet waarover je praat. Dit schandaal gaat misschien wel over miljoenen/miljarden euro's, dus dat is echt niet zomaar een probleempje. Ik denk ook niet dat Sony failliet gaat, maar als je dat zegt betekent het niet meteen dat je pro-Xbox bent of zo. Dit heeft veel grotere consequenties dan een paar games die niet meer speelbaar zijn...
     
  14. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Schandaal, schandaal, jullie weten echt het verschil niet tussen een leugentje als bijv. fraude enz. en een marketingtechnisch gezien perfecte leugen om concurentie af te houden, niemand gaat sony verwijten zolang ze winsten bij de gamedevisie blijven houden en als de blu ray het nieuwe medium wordt
     
  15. dikkiedirk

    dikkiedirk Active Member

    Berichten:
    129
    Leuk Bevonden:
    0
    Tjeetje, dit loopt geloof ik allemaal een beetje uit de hand. Dit kan best een XBOX forum zijn, maar om nu steeds Sony af te zeiken gaat mij een beetje te ver. Bij mij staan XBOX PS2 Gamecube EN SEGA Dreamcast broederlijk naast elkaar. Gewoon om het feit dat voor al deze systemen in mijn optiek mooie en goede games zijn uitgebracht. Want dat wordt misschien wel eens vergeten het gaat toch nog altijd vooral om de games die een console maken of breken.

    Voor de XBOX 360 komen mooie games uit en hopelijk straks voor de PS3 ook. Ik wacht deze ontwikkelingen rustig af en ik zie terzijnertijd wel of ik ook een PS3 koop (als ie tenminste uitkomt).

    Maar eerst op 2 dec. een XBOX 360.

    CU.
     
  16. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb eventjes zitten lezen zo he, en aan al die xbox fanboys! Microsoft heeft wel zitten roepen op E3 dat de xbox 360 volledig BC zou zijn!!! Achteraf zeiden ze top selling games, ik ken het filmpje nog van buiten, dus mensen, niet beginnen te zeveren hier he, Microsoft heeft veel dingen gedaan(gezegd) die ver van heilig zijn...
    edit: het wordt hier grappiger bij de dag, eigelijk zo grappig dat je er ziek van wordt...
     
    Laatst bewerkt: 29 okt 2005
  17. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1

    FOUT hebben ze NOOIT gezegd! Ze hebben altijd gezegd Toppselling, nooit alles.
     
  18. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat kan ik beamen, in de persconferentie voor de E3 was gelijk al sprake van alleen de topselling games.
     
  19. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Zou ik het nog maar ff terugkijken als ik jou was. Hij zegt duidelijk xbox 360 will be backwards compatible for the top selling games. Er wordt wel gejuicht halverwege de zin, waardoor het eind minder goed te horen is, maar het is zeker nog duidelijk te verstaan.

    Microsoft is echt niet heilig, maar wat betreft de 360 heb ik ze geen onzin horen roepen en zijn ze wellicht zelfs te eerlijk geweest door games op de E3 in een dusdanig vroeg stadium te showen dat ze door iedereen werden afgebrand vanwege de kwaliteit. Dit werd natuurlijk nog extra gevoed door al die neppe zooi die Sony toen showde.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina