1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs PS3

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Nol, 7 mrt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    (staat rommel)

Laatst bewerkt: 3 nov 2005
  2. king kai

king kai xbox360

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry ik kan hier niet echt veel uit opmaken! Misschien een kleine 'conclusie'? :)

3. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
  4. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Jup, kheb heel dat artikel gelezen. Veel speculatie over de Nintendo Revolution en toch wel positief over de 360, ten opzichte van PS3. Vooral de 'connectivity' en de 'ease of programming'. Interressant.

5. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Groot waren de discussies toen Bill Gates een tijd terug een uitspraak deed over de HD-DVD speler in de Xbox 360. Deze zou niet standaard aanwezig zijn, maar later pas uit gaan komen.

Het gevolg zou kunnen zijn dat je daardoor de hele console zou moeten vervangen. Vandaag wordt echter bekend dat je hier een keuze in moet maken die niets met games te maken heeft aangezien de drive puur bedoeld is voor films.

quote:
    --------------------------------------------------------------------------
    "If the Xbox 360 uses a next-generation DVD drive in the future, it will only be used for watching movies that run on next-generation DVDs. The format for games will remain as [standard] DVD. That's not going to change."
    --------------------------------------------------------------------------
    http://www.gamed.nl/view/10665
    Ik vind het wel spijtig dat Microsoft nu pas zegt dat je de keuze moet maken ,ik had gehoopt dat je, je xbox 360 console kon inruilen,maar dat er dan iets aan vast hing ofzo, weet ik veel. Ik heb mijn 360 besteld,met voorschot,...dus nu kan ik niet meer terug, spijtig dat ik geen HD dvd drive in mijne 360 ga hebben(maarja, dat is logisch als je met de launch koopt, maar ik zou me toch een beetjs slecht voelen als microsoft 3 maanden later al met een HD drive in hun 360 komt, maar dat gaat wel niet het geval zijn, dat zal nog wel even duren...)

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Binnen 3 maanden kan je geen HD-DVD verwachten .. als er een HD-DVD in komt ... komt deze er in zodra er echt HD-DVD's op de markt komen ... dus dat duurt nog 2 jaar ... Tevens heb ik tegen die tijd ook een HD-DVD in mijn pc zitten en kan ik gewoon de film streamen via mijn Media Center ... De games blijven dus gewoon op DVD formaat uitgebracht worden (wat ik al eerder gezegd heb) ... dus ik vind nog steeds de HD-DVD geen gemis

7. LaZZ

LaZZ Lord of the Rings

Leuk Bevonden:
    0
    Nog 2 jaar, hoe kom je daarbij? HD-DVD zou eigenlijk eind dit jaar op de markt verschijnen maar is uitgesteld naar begin 2006. Blue-ray zal zijn intrede doen medio 2006. Het is goed mogelijk dat binnen 3 maanden de eerste HD-DVD's hun intrede doen en ook de spelers op de markt verschijnen. Het is echt niet meer zo ver weg hoor.. :)

8. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    En jij denk dan dat alle films/games op Hd-dvd uitkomen? Waar kan ik nu een HD-DVD speler kopen? Dvd is pas een standaard geworden, gaan we (lees: de consument) nu al switchen naar een duurde standaard?

9. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    2 jaar omdat de produktie van de Microsoft nu bezig is voor de vraag van volgend jaar ... en ms heeft gezegd dat wanneer er veel vraag is voor HD-DVD's gaan we pas HD-DVD's in de xbox 360 bouwen (niet eerder)

Bill Gates speculeerde ook op een xbox 360 met HD-DVD voor het jaar 2007 als de vraag groot is ... maar deze HD-DVD zal alleen gebruikt worden voor films en niet voor games

De games zullen NOOIT op HD-DVD uitkomen ... en als er 1 uitkomt komt deze ook uit op DVD

10. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Jij had liever gezien dat een enorme lading mensen gedupeerd is omdat ze games die op HD-DVD gezet zijn niet kunnen afspelen'?

11. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    What the, hell no!!! Wat ik het liefst gezien had, was een HD drive met de release, en games daarop,maarja, dat is niet zo, games op dvd dan maar, maar dat is zeker goed genoeg, en goedkoper voor microsoft, dus niet zo slecht uiteindelijk, maar ik hoop gewoon dat dvd groot genoeg gaat zijn in de toekomst(gt4 neemt al bijna een dvd in beslag),...maarja, microsoft vind overal wel iets op he...:):)

12. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Ah ok sorry, dan begreep ik je verkeerd :) Maar de huidige xbox games komen zelfden boven de 4,5 gig uit. Velen zijn zelfs rond de 2 a 3 gig. Dus is de DVD standaard voorlopig nog genoeg denk ik met 9+ gig. Microsoft zal het echt wel voldoende uitgezocht hebben. We zien wel!

13. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Ja,dat is waar:)...

14. LaZZ

LaZZ Lord of the Rings

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zeg dat HD-DVD begin volgend jaar zijn intrede zal doen, je zult dan ook pas HD-DVD spelers kunnen kopen. Ik had het niet over wanneer die in de Xbox 360 aanwezig is maar wanneer de speler zelf zijn intrede doet op de markt. En ja ik denk dat de meeste films straks uit komen op HD-DVD (of blue-ray....) maar daarnaast ook gewoon op DVD... En voor de mensen die me een beetje kennen, die weten dat ik inderdaad zit te wachten op HD-films... DVD op een scherm van 2 meter is gewoon niet scherp genoeg... HD-DVD is dat wel.

15. Zou het niet zo kunnen zijn dat we die dvd-drive later zelf zouden kunnen vervangen?

Ik weet niet hoe het er achter het afneembare frontje uitziet, maar het kan misschien zijn dat je die hele dvd-drive er dan ook zo kan uitrekken en er later een HD-DVD drive in zou kunnen plaatsen als ze op de markt worden gebracht.

Laatst bewerkt door een moderator: 3 nov 2005
  16. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Game Over SONY

http://www.findarticles.com/p/articles/mi_zdoup/is_200511/ai_n15351478

Geen concuent voor Live = Geen Concurent _O_

bron joystiq

17. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Haha, _O_ _O_ :cool:

18. Dea Petrus

Dea Petrus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zeer interessant stukje Fardo. Ik denk dat het niet onmogelijk is dat Microsoft deze ronde het grootste marktaandeel zal opsnoepen. Het is onvoorstelbaar hoeveel geld MS in de marketing pompt. Gezien de reserves die ze hebben kunnen ze altijd lager geprijst blijven dan Sony..

Er hangt vanalles in de lucht. Je kan er uren over speculeren.. 1 ding is zeker.. over 2 jaar weten we wie marktleider is :)

19. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    In Japan kan krijgt MS geen voet op de grond ... maar de pro en recreatieve gamer zullen voor de Xbox gaan kiezen.... Pro vanwege een gedegen on-line game ervraing ... recreatieve gamers vanwege Media Center, live en andere fun

Echt als Sony on-line gameplay niet regelt ... wat is er dan zo next-gen aan :eek:

20. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    @Fardo, jij zit hier wel al game over te roepen en noem maar op, maar wacht toch af man, grote sites als ign,...hebben van dit nog niets gezegd, wat er wel op die grote sites staat is, dat Sony vlak na ps2 online aan ps3 online(live) begonnen zijn, dus volgens mij is dit dikke bullshit, wat een bron ook in mijn ogen,maarja, ik ben er wel zeker van dat online van 360 veel beter gaat zijn dan die van ps3, daar niets van, maar ps3 online zal toch veeeeeel beter zijn dan met ps2...
    en dan zeg je dit:
    dude...?:{

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina