1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs PS3

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Nol, 7 mrt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JeePee

JeePee Guest

Plasticman NL droomt er van dat sony failliet gaat, dus let maar niet op hem ;)

En online gamen is voor een fabrikant idd niet belangrijk, ik dacht dat maar 8% van de mensen met een console online gamed. Zelf vind ik het wel heel belangrijk, soms koop ik namelijk games niet als ze niet online zijn, maar dan te bedenken dat mijn favo game GT4 is....:p

2. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    haha, dude je bent echt hilarisch, bankroet?? Weet je wel wat je zegt, omdat ze een beetje verlies hebben gehad het laatst jaar,... Zo gaat dat in de biz. Denk je dat Microsoft met geld kon gooien, in hun slechtste jaar van de xbox,... Er zijn altijd tijden dat je verlies hebt, dat is nu éénmaal zo. Maar jij leest van Sony heeft zoveel mensen moeten ontslaan, wat waar is, maar dan lees je ook nog geruchten, en noem maar op, en kraak je Sony helemaal af, je bent je wensen aan het vertellen op dit forum(je wens is natuurlijk dat Sony failliet gaat zoals jpr racegamer al zei.) En dan zeg je van goede marketing, denk je dat er iemand is die beter is in marketing dan Sony? Ik beweer niet dat er geen is, maar kijk gewoon naar de feiten...

3. *NK*

*NK* The American Dream

Leuk Bevonden:
    0
    Amen to that

4. *NK*

*NK* The American Dream

Leuk Bevonden:
    0
    The PlayStation 3 is expected to cost between $300 and $400, according to a new data point buried deep in an article in the Hollywood Reporter about Sony’s overall business strategy. In addition to the PS3 price hint, there are some other interesting factoids in the article:
    Sony will be releasing new portable media player devices that “will focus primarily on video and transferring user-selected content from digital video recorders and other devices using Sony Memory Sticks”

The Sony PlayStation business is worth approximately $20 billion out of Sony Entertainments’s entire $37 billion valuation. (The entire company rakes in $65 billion per year.)
    The PS3 is a Blu-ray trojan horse. According to an anonymous ”high-level studio executive,” the PS3 will be a “subsidized Blu-ray play that will sell 20 million units. The first HD player will be on the market for $1,000. PS3 could be at $300 or $400. Sony will be selling them at a loss the first six months to a year just to get Blu-ray players out in the market. So studios realize they need to have their content on it.”
    ”PS3 will be bundled with a selection of preloaded films, TV programs and games”

5. Gaat inderdaad best goed met sony eigenlijk.

Op de beurs zijn ze de laatste 2 jaar slechts met 75% in waarde gedaald :{

En dan moet dit bericht er ook nogeens bijkomen.

'Winst Sony daalt met bijna de helft

TOKIO (ANP) - De Japanse elektronicagigant Sony heeft in het tweede kwartaal van zijn gebroken boekjaar de nettowinst met 46 procent zien dalen.
    Het resultaat in de periode juli-september bedroeg 28,5 miljard yen (216 miljoen euro), tegen 53,2 miljard yen in dezelfde periode vorig jaar.
    Het resultaat werd gedrukt door uitgaven die samenhangen met een reorganisatie. Vorige maand zette de nieuwe topman Howard Stringer een reorganisatieplan uiteen, die over een periode van drie jaar 10.000 banen gaat kosten. De omzet in het tweede kwartaal ging omhoog van 1,702 biljoen yen naar 1,703 biljoen yen (12,87 miljard euro).
    Sony heeft onder meer last van de dalende prijzen van platte televisietoestellen, een sector waarin de concurrentie groot is. Verder was er sprake van een negatief operationeel resultaat bij de filmdivisie van Sony, dat vorig jaar de Amerikaanse filmmaatschappij MGM kocht.
    Over het eerste halfjaar viel de nettowinstdaling nog veel groter uit: bijna 72 procent. Het resultaat kwam uit op 21,2 miljard yen (151 miljoen euro). De omzet bleef nagenoeg gelijk op 3,26 biljoen yen (23,29 miljard euro). Sony verwacht in het lopende jaar dat eind maart 2006 afloopt, een netttoverlies van 10 miljard yen (71,4 miljoen euro) te lijden.
    Het aandeel van Sony is dit jaar op beurs in Tokio bijna 6 procent gedaald, terwijl de Nikkei-index zelf 17 procent is gestegen.'

6. JeePee

JeePee Guest

Lees je eigen bericht is:

"Het aandeel van Sony is dit jaar op beurs in Tokio bijna 6 procent gedaald" Ik lees 6%, heb net wat gedronken, maar ik mag aannemen dat er geen 75 staat _0/

7. Alé Gertje!!!

Alé Gertje!!! Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    whahaha.......naja...rekenen is ook een kunst!

8. Ik heb het over de afgelopen paar jaar flapdrol............

Maarja, sony zal inderdaad wel heel erg goed gaan.8)

9. dikkiedirk

dikkiedirk Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sony zal echt niet zo gauw failliet gaan hoor. Daarvoor zijn ze gewoon te groot.

Wat de consoles aangaat:

De hardware is natuurlijk belangrijk maar het geld moet verdient worden met de games en andere software die ervoor wordt uitgebracht. Zowel voor de XBOX360 als de PS3 zullen vele games uitkomen. 10-20% zullen hele goeie zijn ongeveer 50% zullen middelmatig tot goed zijn en de rest zal gewoon bagger zijn. Dit zal ook voor de Revolution gelden. Ik zelf kies nooit voor een console omdat het de meest geweldige specificaties heeft maar omdat er gewoon mooie spellen vor uitkomen die ik graag speel. Ik zie ook helemaal geen reden om mee te doen aan "console-slashing" dat laat ik maar aan de fanboys over. Ik hoop echter wel dat ze dat op een ander forum doen.

Laatst bewerkt: 6 nov 2005
  10. PXbox

PXbox Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad er zal heel veel moeten gebeuren wil Sony failliet gaan.
    Dat je het zo graag wil plasticman dat is weer totaal iets anders!

11. <Gp>

<Gp> Gp

Leuk Bevonden:
    0

hij heeft gelijk hoor.
    moet je toch effie's vaker de krant lezen daar stond het ook in 2 weeken geleden.

12. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Dat het niet goed gaat met Sony is wel duidelijk idd, maar een faillissement is nog erg ver weg en zal ook niet gebeuren (de komende jaren althans).

13. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    De huidige dvd's krijgen met deze technologie een hogere opslag capaciteit ... dus dan heeft MS wat minder problemen met de opslag capaciteit van de DVD

14. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Erg interessant nieuwtje :). Op deze manier heeft MS helemaal geen HD-DVD of Blu-Ray nodig, wat ook weer in de kosten scheelt.

Persoonlijk zit ik ook niet echt meer op Blu-Ray te wachten sinds dat ik heb begrepen dat je films e.d. moet verifieren over een internetverbinding. Dat is één reden waarom ik Blu-Ray aan mij voorbij zou laten gaan. Het gaat niemand iets aan welke film ik wanneer in m`n speler stop. Want hoe onschuldig het verifieren ook lijkt, wordt er toch het nodige gelogged. Merk/model speler, serienummer etc.. Gaat ze allemaal geen bal aan....

15. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Man, wat kan jou het nou schelen als men ziet dat je "Jenna's Sexhouse 37" er voor de 20e keer instopt. :cool:

+ inderdaad leuk nieuwtje. Goed nieuws :)

16. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Dat is het hem juist, ik wil niet gaan inloggen om iets te kunnen kijken. En mijn privacy stel ik erg op prijs. ;)

17. Zolang er maar geen masturbatie detecterende sensoren inzitten vind jij het wel best?

Laatst bewerkt door een moderator: 7 nov 2005
  18. JeePee

JeePee Guest

Welke console is eigenlijk groter?
    Ik krijg net een plaatje via msn waarbij ik mij verbaasde over de grootte van de X360:

Ik hoop wel dat de PS3 kleiner wordt.

19. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    PS3 is iets groter dan de xbox 360

Laatst bewerkt: 7 nov 2005
  20. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    De 360 is idd vrij groot, maar hij is niet zo log als de xbox en doordat hij er zo mooi uitziet valt het niet eens heel erg op dat ie redelijk groot is. De hardware moet toch ergens in en gezien de specs van de 360 is het eigenlijk een vrij compact apparaat.
    Ik vind het ook absoluut niet storend.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina