Hoe langer ik hier kijk des te meer ik twijfel haha....... Het zal me toch niet gebeuren???? Ik heb 2 december vrij van mijn werk genomen want ik ga heel Nederland door om er eentje aan te schaffen.. Wat zeg je? Ik had em ook ff kunnen pre-orderen? Haha, verdomd ja..... Ik voel me best suf dat ik dat niet heb gedaan want ik kijk hier al tijden reikhalzend naar uit.
Het is niet zo dat ik gisteren besloot om een 360 te halen, dat wist ik al toen hij werd aangekondigd. Maar ik ben niet iemand die dan gefrustreerd gaat wijzen naar MS want het is al lang en breed bekend dat er rekening moet worden gehouden met een eventueel tekort aan units. Al was dat niet zo, ik ben ervan overtuigd dat ze er zoveel mogelijk proberen te verkopen bij de launch en dat ze het niet met opzet hebben gedaan. Wel vind ik dat ze ietwat te hoog van de toren blazen, want een wereldwijde release is het eigenlijk niet.. Tussen de continenten zit toch wel een paar weken verschil, en dat is niet tegelijkertijd heb ik me laten vertellen op school. Dus wat dat betreft vind ik het zwak dat MS die term constant gebruikt.
Tuurlijk zou het zomaar een marketingmove kunnen zijn om er te weinig op de markt te brengen zodat ze zeker weten dat de vraag het aanbod zal overstijgen, waardoor de consument het idee heeft dat het wel een heel wreed apparaat moet zijn. Anderzijds denk ik dat MS zelf ook wel het vermoeden heeft dat wanneer zij 10x zoveel 360 units bij de launch afleveren dat deze ook in een mum van tijd zullen worden verkocht. Al met al kan ik me er niet druk om maken, het blijft speculeren en het enige wat ik hoop is dat ik er eentje op de kop zal kunnen tikken. Tuurlijk gun ik het jullie ook hoor lieverds, absoluut, maar in dit geval mag je best ietwat egoïstisch zijn haha....
Wat het precieze plan van MS is -opzettelijk of niet- zal mij verder een worst wezen eigenlijk. Ook wanneer ik onverhoopt geen 360 te pakken krijg 02 december dan zal ik mezelf even voor de kop slaan omdat ik te laks was er eentje te pre-orderen, maar ik zal niet met de vinger naar MS wijzen. Simpelweg omdat ik de feiten gewoon niet ken.... Alles wat er allemaal verschijnt op het net qua verhalen over de reden blijft bij speculeren. Speculeren mag natuurlijk en ik weet dat veel mensen teleurgesteld zullen zijn straks, maar wees wel zo eerlijk om ook de hand in je eigen boezem te steken... Had je maar wel....... Dan kon je nu rustig gaan slapen in de wetenschap dat je 02 december een 360 in je huiskamertje hebt staan. Ik leef nu in spanning.... Heeft ook wel wat eigenlijk....
Laatst bewerkt: 8 nov 2005