Xbox 360: Wie heeft hem al gereserveerd?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door LaZZ, 10 jun 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Toxic Squirrel

Toxic Squirrel 1+1=2

Leuk Bevonden:
    0
    Dat ga ik ook ff doen en de dag daarop ziek melden:p

2. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wij doen nooit uitspraken over aantallen in specifieke landen, enkel over wereldwijde aantallen en over bepaalde periodes.

Alle aantallen die hier de revue passeren zijn pure speculatie en geven een vertekend beeld van de realiteit. Ik heb al eens eerder gezegd dat aantallen van rond de 70.000 voor Nederland ronduit belachelijk zijn, in werkelijkheid is het slechts een fractie daarvan, zo groot is Nederland nou ook weer niet.

Wie geen pre-order kitje heeft zal grote moeite moeten doen om op 2 december een Xbox 360 System te pakken te krijgen. Bijna alle winkelketens en gamestores krijgen zo veel Xbox 360's als ze pre-orders hebben, dat wil zeggen dus 1 op 1. Niet al deze pre-orders zijn gelopen via ons kit-systeem, een deel is dus een vrijblijvende voornotering, dit zie je met name via online-only shops (dus niet Dimplus, die wel degelijk pre-order kits heeft gekregen>>> maak je dus geen zorgen als je daar hebt ge-preordert), maar ook wel gewoon via sommige winkels. Tegenover deze vrijblijvende voornoteringen staan dus géén garanties, maar dat betekent niet dat ze dan ook geen units krijgen, er is enkel geen garantie op te geven.

Als we alle verkochte pre-order kits plus alle voornoteringen optellen, dan is de eerste levering zo goed als op. Uiteraard zijn de vrijblijvende voornoteringen een overschatting van de werkelijkheid. Sommige consumenten hebben bij meerdere winkels op deze manier voorgenoteerd, terwijl ze maar bij één winkel een 360 gaan halen. Dat houdt dus in dat er wel degelijk hier en daar vrije voorraad zal ontstaan, maar het is onmogelijk om aan te geven waar precies.

Wie nu nog zeker wil zijn van een Xbox 360 op 2 december zal moeten zoeken naar een pre-order kit, daar staat tenslotte nog steeds een gegarandeerde Xbox 360 tegenover. Hier en daar een MediaMarkt heeft geloof ik nog pre-order kits. Maar ook voor MediaMarkt geldt dat ze vrijwel 1 op 1 Xbox 360's ontvangen tegenover hun pre-orderkits. Een gemiddelde van 80 stuks per MediaMarkt is dus kolder, het gemiddelde zal nog niet de helft daarvan zijn! En daarvan is ook al zeker 75% verkocht via een pre-orderkit, dus ga maar na: gemiddeld nog geen 10, wellicht 5 vrije vooraad per MediaMarkt.

Naleveringen beginnen direct de volgende week en zullen, zoals het er nu uitziet, elke week plaatsvinden t/m de kerst. Geen van deze naleveringen is echter een vetpot, het is niet zo dat op 2 december alle winkels leeg zijn en de week erna opeens allemaal vol. Heel december zullen vrijwel alle winkels continu out of stock zijn, dat moet ook wel want daar bepalen wij elke week onze naleveringen op. Wie niet leeg gaat, heeft geen nieuwe voorraad nodig, allemaal heel logisch.

Hebben wij het logistiek dus slecht op orde? Nee, totaal niet. Bij alle lanceringen is het zo dat de eerste maanden zich kenmerken door tekorten. Productieprocessen moeten worden fijngeslepen en de lanceerhoeveelheden zijn altijd veel hoger dan de daily business hoeveelheden. Van nul naar beginvoorraden zijn veel meer units qua productie dan voorraden op peil houden. En om die beginvoorraden nou op te sparen totdat we genoeg hadden was veel te kostbaar, dan zouden we meer dan een half jaar geleden al hebben moeten produceren en die eerste units zouden dus al langer dan 6 maanden bij ons op voorraad hebben gelegen,. etc. etc.

Om een vergelijking te maken: een grote concurrent van ons heeft onlangs ook een lancering gehad en niet eens een wereldwijde, Europa kwam weer eens na een jaar aan bod. Na dag 1 werd er een maand lang vrijwel niets nageleverd en toen duurde het weer een maand en tot op de dag van vandaag zijn ze niet goed leverbaar. Wij leveren elke week na, wij zetten daar vliegtuigen voor in, een logistiek heel erg duur middel, maar wij willen dat iedereen weet dat we onze stinkende best doen voor Europa, in tegenstelling tot voornoemde concurrent. Diezelfde concurrent had overigens van een ander, niet handheld, apparaat op Dag 1 slechts de helft van het aantal units voor Nederland beschikbaar dat wij nu hebben van de Xbox 360 en slechts een kwart van wat wij nu beschikbaar hebben in de eerste maand. Dit laatste omdat ze destijds ook al een hele maand lang niks naleverden.

Voornoemde concurrent heeft trouwens bij hoofde van hun CEO laten weten dat hun volgende lancering "Hopefully" before X-mas 2006 plaatsvindt in Europa. Ja, dank je de koekoek, dat wordt dus weer 2007. Alsof ze het dit keer anders aanpakken en ze ons dit keer niet weer een jaar extra laten wachten, zoals ze dat met alle 3 hun vorige lanceringen hebben gedaan.

Laatst bewerkt: 10 nov 2005
  3. MYSTERY X

MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

Leuk Bevonden:
    31
    Oké MrX.

Wat een lap Tekst gek :p.
    Maar het haalt wel weer wat Fabeltjes uit de wereld en geeft weer wat duidelijkheid over het aantal Units dat beschikbaar is :).

Maar, MrX, zou het mogelijk zijn, dat winkels dus al op Donderdag Xbox 360's mee zouden kunnen geven?

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ze mogen officieel dan nog niet de xbox 360 verkopen ... maar ik verwacht dat als je s'avonds komt dat ze dan al binnen zijn en dat als je geluk hebt ... de verkoper je xbox 360 verkoopt (als hij zich niet strikt aan de regels houd)

5. Tjop21

Tjop21 Forza Waalwijk

Leuk Bevonden:
    0
    ja ik denk dat de ene winkel daar makkelijker in is als een ander, Dixons heb ik nog nooit meegemaakt dat iets voor officiele launch verkocht werd, freerecordshop daarintegen kijkt niet zo nauw.

6. MYSTERY X

MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

Leuk Bevonden:
    31
    Dat zuigt dan :p.
    Heb hem namelijk bij de Dixons Ge Pre-orderd.
    Ach jah, ik ga gewoon Vrijdag naar school :).
    Gewoon Officieel en net zo tof. Aangezien ik dan ook gelijk NON-stop kan beginnen te gamen.
    Zou ik hem Donderdag Avond hebben, moeten ze mij vrijdag ochtend naar school schoppen.;)

7. Toxic Squirrel

Toxic Squirrel 1+1=2

Leuk Bevonden:
    0
    Bij de media markt had ik fable een dag van te voren.
    Maar ik ga gewoon s'avonds als ze de xboxen klaar zetten:p

Laatst bewerkt: 10 nov 2005
  8. Mouse

Mouse a.k.a Moeswa

Leuk Bevonden:
    3
    Zo ik kan het gaan testen zondag ik heb net 2 kaarten gewonnen. Kijken wie ik nu mee ga nemen.

9. *NK*

*NK* The American Dream

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe zit het nou precies met de Fully Loaded Pack ik weet wat je er allemaal bijkrijgt maar krijg je ook een Demo-Disc erbij? zoals die in de demo-pods te zien zijn? :cool:

10. Prime NL

Prime NL ~Robot in Disguise~

Leuk Bevonden:
    1
    @ MrX....bedankt voor deze zeer duidelijke uitleg....als er nu nog mensen zijn met vragen hieromtrent moet het nu hiermee wel platgeslagen zijn... :)

11. WHAT

WHAT Active Member

Leuk Bevonden:
    44
    Zoals ik het nu lees gaat de XBOX 360 de eerste dag best goed verkopen in Nederland als er nog maar weinig pre order kitjes zijn en er nog mensen zonder zijn die alsnog langs alle winkels willen gaan.

Ik heb nog eens gekeken naar mijn inkomsten en ik zie een licht nog zelfs voor maart :) dus misschien ergens in Januarie dat ik hem heb. Wel jammer dat Carnaval dan om de hoek staat :mad:

12. Mouse

Mouse a.k.a Moeswa

Leuk Bevonden:
    3
    Gelukkig heb ik nog een kitje kunnen bemachtigen bij de Media Markt; Nu kan ik zondag ook nog naar de PU Gameplay gratis (2 kaarten gewonnen). Daar ga ik zeker PDZ spelen.

13. *NK*

*NK* The American Dream

Leuk Bevonden:
    0
    Heeft hier iemand een antwoord op? ;)

14. Offtrack

Offtrack ForzaGT :)

Leuk Bevonden:
    6
    Demo's en dingen staan volgens mij gewoon al op de hardeschijf.

15. Toxic Squirrel

Toxic Squirrel 1+1=2

Leuk Bevonden:
    0
    Ja en nee je kunt demo's downloaden
    en filmpjes ook.
    Waarschijnlijk heb je er geen xblgold voor nodig maar dat is allemaal nog speculeren(wat een mooi woord).

16. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    wahaha ik heb hem bij 4 sites en 2 winkels gereserveerd :p werd opeens door 2 sites gebelt dat ik zon pre-order kit kon bestellen en dat dat handiger was! wrm er komen er geschat meer 200.000 naar EUROPA! maar dat kunnen er meer zijn :p maar ik ben nu wel verzekerd op een xbox360 XD dus ik zit goed!

17. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    wahah oh gold en silver :p gold moet je dokken (credit card!) of maandkaarts en jaar kaarts!

18. dester

dester Nature one

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben vandaag toch maar eens gaan kijken voor een kitje (natuurlijk veels te laat). Vertrouw er steeds minder op dat ik met de launch een 360 kan kopen. Zeggen ze heel vrolijk tegen me dat ze vast en zeker nog wel een goedkope versie van de 360 hebben liggen met de launch, want alles is natuurlijk uitverkocht. Wel zuur als ik dadelijk echt een core systeem moet kopen met alles los erbij + spellen.

Maar 50.000 xboxen voor heel engeland op de launchdag vind ik toch wel wenig.
    http://www.xboxgamers.com/index.php?do=viewarticle&id=2202

19. Mouse

Mouse a.k.a Moeswa

Leuk Bevonden:
    3
    Kijk even op marktplaats Vught stoch limburg ik dacht dat ik iemand van Sittard zag die een kitje verkocht.

20. BuLLeTTiMe 88

BuLLeTTiMe 88 .

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind het niet eens zo heel erg als ik een core system moet kopen want ik vind die controllers met draad veel fijner dan zonder. En die harde schijf koop ik er dan wel los bij. Maar maakt me allemaal geen zak uit of ik nou premium of core moet halen als ik er maar 1 heb... waar ik nog niet eens zo heel zeker van ben :eek:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina