1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360: Wie heeft hem al gereserveerd?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door LaZZ, 10 jun 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dikkiedirk

dikkiedirk Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Nu staat dit dus op hun site:

Xbox360 Pre-Orderkits zijn niet meer leverbaar... maandag 31 oktober, 2005

Vandaag heeft Microsoft ons laten weten dat de kans erg klein is dat er nog Xbox360 Pre-Orderkits geleverd zullen gaan worden. Wij hebben deze dan ook van onze website verwijderd. Klanten die reeds bij ons zo'n kit besteld hebben krijgen deze uitgeleverd als we ze nog binnen krijgen. Zoniet, dan krijgen zij van ons toch het voorkeursrecht op de Xbox360 op de releasedag zelf.

http://www.gamestar.nl/news.php?news_id=24&osCsid=d869a24c6cb09ef2d407532bc3d55497#newsid24

Laatst bewerkt: 31 okt 2005
  2. MYSTERY X

MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

Leuk Bevonden:
    31
    Pre-order kitjes zijn dus gewoon OP, als je ze nu niet meer vind in de winkel? :p
    Da's k*t voor die personen zonder Pre-order kit.
    Maar er dus een kans van 25% voor de mensen zonder pre-order kit? Dan zou ik gelijk om 9.00 op pad gaan als ik hun was.

Wat mij wel ERUG lullig lijkt, en wat hopelijk niet gebeurt is, dat je met je Pre-order kitje in de winkel komt, en dat ze dan roepen dat ze ALLE Xbox 360's al gewoon aan iedereen los verkocht hebben.

3. Dea Petrus

Dea Petrus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als dat gebeurt sleur ik een complete DemoPod uit de winkel mee naar huis!
    Als ze die hebben natuurlijk :9

4. dikkiedirk

dikkiedirk Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dan trek ik zo'n figuur ff lekker over de toonbank!!

Ik neem toch wel aan dat ze die reserveringen, want zo zie ik die pre-orderkit eigenlijk wel even 2 dagen achterhouden en dan pas in de vrije verkoop doen.

5. MYSTERY X

Leuk Bevonden:
    31
    @ Dikkie Dirk

Dat lijkt mij wel jah, en volgens mij zijn ze dat ook verplicht.
    * niet Mrx?

Want anders heeft heel dat Pre-order gebeuren echt geen zin gehad. Bij de Dixons in Eindhoven werken wel allemaal fatsoenlijke mannen, die er verstand van hebben.
    Maar je zult net zien, dat ze ergens in het land, NET DIE DAG, een of andere pipo achter de toonbank hebben staan, die net de Laatste Xbox 360 verkoopt aan iemand, terwijl er nog Pre-order kitjes niet zijn opgehaald.

Lullig als dat JOU net overkomt.

6. plazz

plazz Active Member

Leuk Bevonden:
    8
    In dat geval raad ik iedereen aan met een preorder kit voor de zekerheid met een zwaard/bijl/hamer/broodmes/pijl en boog of een ander gevaarlijk uitziend wapen redelijk op tijd naar de winkel te gaan :cool:

7. MYSTERY X

Leuk Bevonden:
    31
    8)

Ook je tekste onder je Naam :+ Echt vet....

Maar ik hoop dat het allemaal mee valt, en dat het gewoon bullshit is.
    Daarom even vraag aan MrX.
    Winkels zijn toch verplicht het aantal verkochte Pre-order kitjes aan Xbox 360's 2 dagen vast te houden?!

8. plazz

plazz Active Member

Leuk Bevonden:
    8
    klopt mystery x...
    maarja misschien dat sommige winkels daar schijt aan hebben of dat ze t "vergeten" en dan heb je een problemo papi.. of de winkel heeft een probleem als je mijn post opvolgt:D

9. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat zijn ze verplicht en dat zal in 95% van de gevallen ook prima verlopen. Vandaar dat wij ook met zogenaamde "safety stock" werken, om die 5% waar het niet goed loopt op te vangen.

Waar gevaar dreigt is wanneer winkels doorgaan met voorverkopen terwijl de pre-orderkits al op zijn. Dan wordt er een schijn van garantie gewekt bij consumenten die dus helemaal geen recht op garantie hebben.

Een ander gevaar schuilt in de "herintredende moeders" die bij sommige winkelketens werken. Die zijn vaak slecht op de hoogte van wat er zich afspeelt in onze industrie. Die zetten dus domweg games vóór de streetdate in de schappen, niet uit kwaadheid, maar domweg omdat ze niet beter weten. "Oh, Halo 2 krijg ik er veel van binnen? Laat ik het maar meteen in de schappen leggen, zal wel belangrijk zijn". Geen enkele kwade bedoeling, allemaal heel lief bedoeld, maar ze schenden wel een streetdate.

Dat type werknemer (en het zijn niet allemaal herintredende moeders) is wellicht niet 100% op de hoogte van de pre-orderkits. Let wel: wij hebben alle winkels een mailing gestuurd, de meeste hoofdkantoren hebben dat ook nog 1 of 2 keer gedaan om hun winkels te informeren. Er komt nog een mailing aan vlak vantevoren aan, er komt een personeelsevent aan waarin we wederom een en ander uitleggen en toch raad ik je aan om met je kitje zo vroeg als je kunt naar je winkel te gaan om eventuele problemen te voorkomen.

Gamestores, Dixons, E-Plaza e.d. verwachten we eigenlijk geen problemen, maar andere winkels, ahum ik wil geen namen noemen, maar je weet vast wel of jouw winkel daartoe behoort of niet.

Winkels die überhaupt geen pre-orderkits verkochten krijgen in veel gevallen wél Xbox 360's maar dan in zeer geringe mate. Daar kan dus feitelijk niks misgaan en die winkels zijn geschikt voor die consumenten die niet willen voornoteren. Zoals jullie wel hebben gemerkt zijn er daarvan ook op XBW wel een aantal te vinden. Bart Smit is dus een typisch voorbeeld van een winkelketen die niet meedeed met de pre-orders om problemen te voorkomen. Daar komt dus wel vrije voorraad, zij het dus in zeer geringe mate (3 per winkel of zo) Overigens geldt het NIET voor Intertoys, daar werden in veel winkels géén pre-orderkits verkocht maar daar komen ook géén Xbox 360's Enkel in de D- en E-winkels van Intertoys lanceren we de Xbox 360, dat zijn er in Nederland 56 en die winkels deden wél mee met de pre-order campagne.

Wie nu nog denkt dat het om een marketing stunt gaat om hype te creëren die moet zijn lessen marketing nog een keer overdoen. Bepaalde winkels overslaan is echt een teken van niet genoeg units hebben om iedereen fatsoenlijk te bevoorraden.

10. High 5

High 5 _/_/_/

Leuk Bevonden:
    1
    Geen problemen bij de Dixons, nee dat zal wel niet...
    Vandaag gebeurd, echt waar:
    "Dag brave loonslaaf van de Dixons in het Walburg winkelcentrum te Zwijndrecht, ik zie dat u in uw vitrine 2 pre-order kits heeft staan, mag ik er daar 1 van?".
    "Goedemiddag beste, sympathieke en hopelijk steenrijke klant, ik kan u wel zo'n kitje verkopen maar zelfs dan kan ik u niet garanderen dat u een Xbox360 kunt krijgen bij ons op 2 december".
    "Mijn hemel, waarde verkoper, wat maak u mij nu?"
    "Tja, na een bepaalde datum komen er geen Xboxen360 meer vrij zegt Microsoft dus vandaar".
    "Ei, ei..kunt u mij dan verklaren wat het nut is van de pre-order kits die u zo smaakvol tentoostelt in uw met halogeenlampen verlichte uitstalling?".
    "Helaas, hierop moet ik u het antwoord schuldig blijven, waarde klant. Wenst u nu nog steeds zo'n fraaie kit van mij te kopen?"
    "Mijn beste goed geinformeerde en kundige verkoper, ik moet u jammergenoeg mededelen dat ik nog geen reddingvest van u zou kopen als de dijken hier spontaan zouden doorbreken. Ik wens u een goede dag en veel opfriscursussen toe".

Dixons... ja hoor.

11. Big Papa

Big Papa Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mr.X kun jij misschien vertellen wat er bij de Limited Edition van PD0 zit, want hier bestaat nog veel onduidelijkheid over. In de PU bijv. staat dat er een faceplate bij zit...

12. EVERT NL

EVERT NL *

Leuk Bevonden:
    0
    Heb net ook pgr3 en pdz gepreordered

13. Aphrodite

Aphrodite MacBook en iPod

Leuk Bevonden:
    0
    Bij previews hoor je dat pdz nog lang niet af is en nog veel buggs. Ik wacht nog even met dat spel ook al wil ik 'm heel graag.

14. Koffie mok

Koffie mok Guest

@ Greek Timmos

Krijg jij je Pre-order kitje ook pas bij de lanch van Dimplus?

15. MYSTERY X

Leuk Bevonden:
    31
    @ High 5

Hier moet ik toe geven dat je daar een PRACHTIG stukje neerzet :D!
    Grandioos.... Idee, om Cabaret stukken stukken. Of schrijver of Journalist te worden? :p.

Maar de Dixons in Eindhoven, geeft mij wel goede hoop. Nette personen die daar staan, en ook ECHT mij het gevoel geven dat ze er verstand van hebben, en weten waarover ze het hebben.

Ik weet niet welke Dixons jij hebt gepakt?

16. wolfNL

wolfNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    High 5 super, leuk gedaan :D

17. High 5

High 5 _/_/_/

Leuk Bevonden:
    1
    @ mystery X
    Nah, mijn carriere ligt al grotendeels achter mij.
    Rentenieren is goed genoeg voor mij.

De Dixons waar ik deze welhaast spirituele verkoopervaring mocht ondergaan ligt in Zwijndrecht, een klein dementerend industriestadje in Zuidholland, pal onder de rook van Dordrecht.
    Over het algemeen zullen er best goed geinformeerde mensen werken bij Dixons maar deze figuur en zijn collegae hadden er geen kaas, boter of andere zuivelprodukten van gegeten.
    Ik vind stupiditeit -in anderen- hoogst vermakelijk.
    Als het echter rechtstreeks je bron van inkomsten of je vak betreft dan zet ik er de nodige vraagtekens bij.
    Kijk maar:
    ????

18. Ducky888

Ducky888 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ MR.X

Wie nu nog denkt dat het om een marketing stunt gaat om hype te creëren die moet zijn lessen marketing nog een keer overdoen. Bepaalde winkels overslaan is echt een teken van niet genoeg units hebben om iedereen fatsoenlijk te bevoorraden.

Bepaalde winkels overslaan is een teken van niet goed logistiek handelen en een release op 2 december te forceren terwijl dat eigenlijk nog niet kan. Kortom, een niet al te slim stukje marketing dus. Stel je voor op 2 december zijn er zware tekorten, wat denk je dat dit voor reclame oplevert voor Microsoft? Positief of negatief? Naar mijn mening zijn de pre-order kits in het leven geroepen zodat Microsoft precies weet wat nodig is om te maken en te bevoorraden. En dat is dus wel slim. Ik geloof niet dat het zo'n vaart zal lopen omdat ik nog in teveel winkels nog teveel kitjes zie liggen.

En ik heb meer dan genoeg marketing lessen gehad dus lijkt me niet nodig die nog een keer over te doen.....

_O_ _O_ _0/ _0/

19. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Die opmerkingingen van de kansen op een xbox laat zien hoe jullie er mee bezig zijn:) Kweet niet of het waar is misschien het gemiddelde.
    Maar mensen als jullie geen pre order kits kunnen krijgen GA naar media markt. Die hebben ook geen pre orders meer maar verkopen slechts 25 procent als pre order. Alle vestigingen (11 als het goed is) verkopen bij elkaar ongeveer 1000 xbox360 (grootste aandeel van Nederland). Per winkel verkopen ze er minimaal 80 waarvan ze 25 procent = 20:) xboxen preorderen(is een werkwoord). Op de dag van de launch blijven er 60 over min natuurlijk een aantal goedkope versies. Dus als je er vroeg bij bent ben je nog verzekerd van een xbox. Bij veel andere winkels kan je het denk ik wel shaken. Succes iedereen. (ik heb gelukkig pre order kit bij free record shop gehaald) wat overens de enigste was die ze gekregen hadden).

VRAAG: ik las over bugs in Perfect Dark Zero. Waar komt dit ineens vandaan. En kan dit nog veranderen. Ik wou deze game graag halen bij de launch.

20. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Hmmm... zelfs de PSP was met de eerste lading uitverkocht in Nederland ... terwijl sony zich maar op 1 continent hoefde te richetn..

als je verstand heb van Marketting dan weet je exact waarom het zo belangrijk is im nu te launchen ook al zijn er logistieke problemen .. en komen er misschien te korten.

Microsoft wilt nu wereldwijd launchen, omdat de feest maand voor de deur staat... er word dus veel geld uitgeven

// EDIT over bugs en dergelijke is paniek voetbal ... men speelt bijv op de X05 een beta ... en sommige mensen begrijpen dan nog niet dat het spel nog niet helemaal af is ... de builds zijn niet de meest recente builds ... dus meestal zijn deze bugs al lang verholpen

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina