Xbox 360: Wie heeft hem al gereserveerd?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door LaZZ, 10 jun 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ducky888

Ducky888 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @MysteryX

één ding begrijp ik niet helemaal in dat bericht, wanneer de Xbox 360 uitverkocht zou zijn, moeten ze dit ook meteen laten zien ofzo met een poster?

Mensen die dat lezen gaan dan denken van: Wow, nu al uitverkocht dat moet wel heel speciaal zijn! Vervolgens lopen ze naar binnen gaan informeren bij de winkel en dan heeft Microsoft alweer een halve klant binnen want dat kan een potentieel koper worden. Men trekt zo dus de interesse van de potentiele koper. Allemaal psychologie en marketing.

Laatst bewerkt: 7 nov 2005
  2. MYSTERY X

MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

Leuk Bevonden:
    31
    /\

Tjah, daar heb ik geen problemen mee. Zodra hij uitverkocht is, en ze laten dat merken via een poster, vind ik dat wel terecht.
    Aangezien hij dan ook echt zo snel uitverkocht is.

Tjah, en dat is het aan de mensen of ze beslissen, of ze er een gaan halen of niet.
    Ik zou daar namelijk niet gevoelig voor zijn :). Ik maak zelf wel uit of ik iets graag wil of niet.

Voorbeeldje: Pirates of The Carribean, heeft in geen één review hoger dan een 6,5 gehaalf volgens mij.
    Al met Al, heb ik het een grandioos spel gevonden wegens de vrijheid en het verhaal.

Tuurlijk zullen er mensen die zijn, die geprikkelt worden door deze Hype. En wanneer ze dan ook nog overal die posters zien hangen, zullen deze personen idd, als eerste de 2e lading van de Xbox 360's gaan leeg kopen.

3. pieter134

pieter134 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad prachtige marketing praktijken.
    Maar ja dat hoef je MS niet te leren denk ik.
    _O_ _O_

4. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    ik ga lachen als er tekorten komen en al die wijsneuzen hier op t forum er geen meer kunnen krijgen:D
    ik bedoel voor de zekerheid zo'n preorderpakketje halen, wat boeit dat, ik betaal niets extra's ofzo...

5. MYSTERY X

MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

Leuk Bevonden:
    31
    Dat vind ik ook wel een beetje.
    Voor een kleine moeite heb je er gewoon eentje met de Launch, + nog een T-shirt en een gratis afstandsbediening.
    Dus eigenlijk krijg je zelfs een klein beloning-kje erbij.
    Waarom dan niet even een Pre-order kitje halen, inplaats van hier roepen dat je er toch wel ergens een regelt met de launch :).

Tuurlijk zal het een stuk marketing zijn, en is er de kans, dat er straks toch zat Xbox 360's te koop zullen zijn.
    Die personen zullen hier dan ook gaan roepen, dat ze gelijk hadden en dat MS niet zo veel moet bluffen.

Maar wat boeit het mij dan, ik heb er eentje met de Launch, en blij zal ik er mee zijn ook.
    Of er nu straks nog veel Xbox 360's zullen zijn ofniet.

6. Toxic Squirrel

Toxic Squirrel 1+1=2

Leuk Bevonden:
    0
    Weet je waarom er geen rijen met mensen voor de winkel staan?
    Omdat er GEPRE-ORDERT* word.
    * het van te voren bestellen van een product waardoor je niet in de rij hoeft te staan omdat ze hem achter houden._0/

7. Aphrodite

Aphrodite MacBook en iPod

Leuk Bevonden:
    0
    En we zijn geen Japanners die zo gestoord zijn om al 7 dagen voor de introductie bij de winkel te gaan slapen.

8. Ducky888

Ducky888 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wie bedoel je hiermee? Ach wat maakt het uit, ik heb toch een xbox dan. De grote zorg is nu welke games eruit komen!
    En het gaat er niet om om het wel of niet kunnen krijgen, maar om misleidende reclame...

9. Ducky888

Ducky888 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gelukkig snap jij het helemaal!! |:- |:- |:- :confused: :confused:

10. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Dat zeg je verkeerd.
    Ongetwijfeld heb je op 2 Dec nog steeds kans dat je in de rij staat te wachten.

Wat jij bedoeld, is dat je zeker weet dat je met een Xbox 360 naar huis gaat.

11. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Correct.

Omdat,
    1. Er mensen zijn die heb op launch willen en niet de kans willen lopen dat ze hem pas bij de 2e of 3e bevoorrading krijgen.
    2. Er een tekort is aan 360's door de zgn. 'wereldwijde' launch.

12. Ducky888

Ducky888 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    2. Niet correct. Er is een gecreerd tekort aan 360's door middel van hype technieken.

13. Ducky888

Ducky888 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Quote van www.evilgamerz.com

Qua marketing is Microsoft soms niet de slimste, maar gehaait lijken ze nu zeker. Er gaan namelijk geruchten die erop wijzen dat het tekort van de Xbox 360 maar een reclame campagne is die mensen erop wijst dat er snel besteld moet gaan worden. De website Arstechnica zou hierachter zijn gekomen. Microsoft zou hiermee ook gratis reclame maken voor de Xbox 360 en zo de consument wat meer kunnen aandringen op een eventuele aanschaf (pre-order).

14. Toxic Squirrel

Toxic Squirrel 1+1=2

Leuk Bevonden:
    0
    Een rij? 30 mensen over 12 uur is ehm 2.50 personen per uur dus dat in de rij zal staan wel los lopen en vooral in de media markt.
    Andere winkels hebben er nog minder dus dat in de rij staan loopt echt wel los.

Waarom pre-orderen?
    alleen al het feit dat er 1000 dollar word geboden op ebay voor alleen een premium pack laat al zien dat er tekorten zijn.

15. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Okay je hebt gelijk ducky alleen het feit is dat er gewoon te kort xbox 360 geproduceerd zijn voor de launch

16. Ducky888

Ducky888 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Fardo

Ja, je hebt gelijk. we zullen maar af moeten wachten. Ik zit meer met de games die uit gaan komen met de launch

17. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    dat zou best kunnen, maar wat ik niet snap is waarom microsoft tegen de winkels zou liegen, dat is gewoon erg onverstandig en daar dwing je zeker geen respect bij winkels mee af.
    ze hebben duidelijk gezegd tegen de winkels: je krijgt evenveel 360's als dat je preorder kits krijgt/verkocht hebt.
    nu zijn bij veel zaken alle preorderkits al uitverkocht, dacht je dan dat ze die winkels toch van extra 360en gaan voorzien?
    microsoft denkt immers dat die winkel nu wel alle klanten die een 360 wilden hebben ingeschreven staan op hun preorder lijstje.
    ze geven die 360's dan liever aan andere plekken waar er echte schaarste is (bijv. in sommige delen van amerika ofzo, waar de 360 nog populairder is), dus zo zullen er toch tekorten komen, aangezien microsoft (iig in nederland) alleen 360's geeft waar ze de garantie hebben dat ze worden verkocht.

18. Ducky888

Ducky888 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wie nog pre-order kits zoekt:

Media Markt EDE.

19. harry potter

harry potter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat het wel los zal lopen met de lancering van de xbox 360. En dat het niet al te moeilijk gaat zijn om aan een xbox 360 te komen. Want ze hadden toen de xbox 1 uit kwam
    Ook gezegd dat er te weinig waren en dat later heel erg mee te vallen. Dus geloof niet alles meteen wat er op internet staat Er word namelijk vaak overdreven. Het komt allemaal goed daar ben ik van overtuigd.

20. Aphrodite

Aphrodite MacBook en iPod

Leuk Bevonden:
    0
    Met de Xbox was het een geheel nieuw terein en daarnaast zag iedereen alleen Playstation 2.
    Nu is de Xbox 'ingeburgerd' en hebben ze al een grote groep, dat wordt alleen maar groter. Je ziet ook enorm veel ontwikkelaars achter de Xbox 360 staan. Bij de PS3 zie je er weggaan omdat het daarop super ingewikkeld blijkt te zijn. Ik denk dat de Xbox 360 heel erg goed gaat worden met topgames etc en waarmee Sony het lastig gaat krijgen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina