Xbox 360: Wie heeft hem al gereserveerd?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door LaZZ, 10 jun 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prime NL

Prime NL ~Robot in Disguise~

Leuk Bevonden:
    1
    Lijst is afkomstig van een franse site....al hoewel ik aan de releasedates van sommige games nog twijfel zoals die van 2K.
    Niets staat vast volgens mij want mijn lokale gamesboer geeft voor bepaalde games weer andere data af.

Ook meer te vinden op : http://www.insidegamer.nl/content.php?id=8413

Mijn lijst qua launchgames :

Amped 3 - 64,99
    Call of Duty 2 - 69,99
    Condemned : Criminal Origins - 69,99
    Dead or Alive 4 - 64,99
    FIFA 2006 - 64,99
    Gun - 69,99
    Kameo : Elements of Power - 64,99
    King Kong - 69,99
    Madden 2006 - 64,99
    NBA 2K6 - 59,99
    Need for Speed Most Wanted - 64,99
    NHL 2K6 - 59,99
    Perfect Dark Zero - 64,99
    Perfect Dark Zero Collector's Edition - 69,99
    Project Gotham Racing 3 - 64,99
    Quake IV - 69,99
    Tiger Woods 2006 - 64,99
    Tony Hawk American Wasteland - 69,99

Full Auto - Dec. 2005
    Top Spin 2 - Feb. 2006
    Elder Scrolls IV Oblivion - Mrt. 2006
    Gears of War - Mrt. 2006
    Ghost Recon Advanced Warfighter - Mrt. 2006

Laatst bewerkt: 8 nov 2005
  2. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Een preorderkit.
    Wat een volkomen onzin pakket is dit.
    Waarom zou je in godsnaam zo'n pakket kopen.
    Ja de winkels hebben dan de zekerheid dat je 360 die je gereserveerd hebt ook inderdaad komt ophalen.
    Maar voor de rest zou ik niet weten waarom je zoiets zou kopen.
    Tuurlijk wordt het weer afgetrokken van het totaal bedrag maar ik zie het nut er niet van in.
    Er is een tekort aan 360 bij de lanch (gaaaappppp waar heb ik dat eerder gehoord, psp, ps2,xbox).
    Dus sta je mooi voor lul in de winkel met je preorderkitje.

3. IceDwight

IceDwight Registererered User

Leuk Bevonden:
    0
    uhm volgens mij was het juist wel zo dat degene met een pre order kit juist wel een xbox hebben op launch day en de prutsers :) die geen pre order kit hebben daar zal waarschijnlijk geen xbox voor zijn

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    als je een pre-order kit hebt krijg je in de winkel gegarandeerd een xbox 360. Ik weet van de Free Record Shop in Castricum dat ze maar 2 xbox 360's krijgen. Ze hebben echter maar 1 pre-order kit gekregen... Die heb ik ... de andere xbxo 360 word verkocht aan de eerste de beste klant en de andere Castricummers hebben pech (in grote steden heb je natuurlijk wel kans om een xbox 360 te vinden) Maar in dorpjes en kleine steden heb je gewoon minder kans en moet je op de volgende lading wachten

5. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Het is zowieso crap om nu te zeggen dat er te weinig 360 bij de launch zijn.
    Hoelang weten ze al dat ze hem in dec gaan uitbrengen.
    Je kan mij niet wijs maken dat als ze in januari dit jaar begonnen zijn met de produktie van de 360, dat er nu te weinig units zijn.
    En dat ze een week of vier later ineens wel alle winkels kunne bevoorraden.

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    De produktie is in augustus begonnen en het gaat hier wel om een wereldwijde release ... dus er zijn te korten ... maar goed wil je wedden?

7. FabianNL

FabianNL Guest

//edit: onzin... was ff veels te laat...

om er toch nog maar íets van te maken: er zullen best wel tekorten zijn maar ga er nog wel steeds vanuit dat je zonder pre-order kitje ook gewoon een 360 kan halen. Alleen zal je er dan snel bij moeten zijn en ja, sommige winkels zullen idd al uitverkocht zijn. Dus gewoon zoals je al zei: "(in grote steden heb je natuurlijk wel kans om een xbox 360 te vinden) Maar in dorpjes en kleine steden heb je gewoon minder kans en moet je op de volgende lading wachten"

Laatst bewerkt door een moderator: 8 nov 2005
  8. pieter134

pieter134 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Laten we ff realistisch blijven: bij elke launch van een game of console is het altijd moeilijk om in een klein dorp vroeg iets te bemachtigen.Daar moet je altijd al voor in de stad zijn.Dus wat is er nu voor bijzonders met de release van de 360?

*) *) *)

9. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Hmmm het is nu extra moeilijk, omdat ms eigenlijk te veel pre-order kits heeft uit gegeven waardoor er in sommige situaties 1:1 relaties zijn ontstaan ... 1 xbox 360 per pre-order kit en sommige winkels krijgen geen of weinig xbox 360... Ook ketens als de Media Markt hebben te korten. De pre-order kits zijn bijna overal uitverkocht.. dus reken uit hoeveel machines er dan nog extra er bij komen. De core is trouwens genoeg beschikbaar, maar daar is dan ook weinog vraag naar

10. Tript

Tript Levensgenieter

Leuk Bevonden:
    0

dat vind ik dom van ms , ze hebben de vraag naar de 360 helemaal niet goed berekend.. ze willen gewoon zo snel mogelijk de 360 op de markt hebben terwijl ze helemaal niet de hoeveelheid aantal 360's kunnen maken waarnaar gevraagd wordt.. dus de vraag is groter dan het aanbod,
    en hou je altijd ontevreden klanten die geen 360 kunnen kopen op 2dec.

ms wil gewoon teveel in een te korte tijd. en ze hadden de launch gewoon moeten uitstellen.(wat uiteraard nu niet meer kan)

11. Prime NL

Prime NL ~Robot in Disguise~

Leuk Bevonden:
    1
    ^^^^....Dat is helemaal niet dom van ze...en elke console fabrikant heeft het probleem dat de vraag groter is dan het aanbod.
    Dat was zo met de PS2....en dat was zo met de GameCube.
    Dit heeft uiteindelijk ook zijn marketingdoeleind.....door hype te creeren en doordat er "tekorten" ontstaan willen steeds meer mensen dit ding hebben omdat er zo'n sensatie om is (iedereen wil dan wel eens weten waarom er zoveel om te doen is).

Of MS nu deze console nou te vroeg of te laat op de markt zou brengen....men zou toch in dezelfde situatie verkeren.

Teveel consoles maken zou ook averechts als reclame werken...want wie wil er nu van beschuldigd worden dat ze niet eens hun voorraad kunnen verkopen.

Ik vind dat ze het op een juiste manier doen...de markt rustig bedienen door elke week een lading nieuwe consoles aan te leveren ipv. net als PS2 in een keer alles te verkopen en dan een lange periode van "droogte" te hebben.

vvvvv....Lol @ Fardo....weer bijna op het zelfde moment gepost... ;)

12. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Dit is niet dom van ms .. ze hebben alleen een keuze gemaakt ... wel of geen wereldwijde release ...wel een wereldwijde release tijdens de feest maanden ... maar dab wel te korten. Als het aan sony lag dan hadden wij europeanen hun nieuwe console (als ze ook in december zouden releasen) pas in de herfst van 2006 gehad. Ik ben blij dat ze de launch niet hebben uitgesteld en er zijn genoeg machines voor de pre-order. Alleen voor sommige mensen is het jammer dat ze niet hebben geluisterd en de pre-order kit niet gehaald hebben. Ik was ruim op tijd voor de pre-order kit ... Nu zijn ze op en nu gaat iedereen piepen ":'-( Ik kan geen pre-rder kit meer krijgen" of tijdens de Launch ":'-( DE XBOX 360 IS UITVEKOCHT DAT IS NIET EERLIJK!"

MS wilde ook meer machines leveren... Alleen hebben ze A) Logistieke problemen (schepen komen niet op tijd aan en daarom moet alles via de lucht = duur en je kan minder vervoeren) B) De produktie is net op gang dus er zijn iets te weinig machines om iedereen een xbox 360 te verkopen. Kijk straks maar even naar de resultaten in Amerika (want daar is de launch al op 22 november) en ja ze hebben daar te korten

13. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Kan je die Core versie ook uitbreiden eigenlijk?

14. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Eeen beetje dom dat ze pas in aug zijn begonnen met de produktie.
    Vind je het dan gek dat er tekorten zijn.
    En nogmaal een preorderkit slaat nergens op.
    Zorg dat er gewoon genoeg console's zijn.
    Ze hadden in jan al moeten beginnen dan hadden ze nu geen tekorten gehad.
    Maar ja je zal zien dat de verkoop allemaal wel meevalt.
    Net zoals toen met de xbox.
    Dat liep al helemaal niet

15. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ja de core kan je ook uitbreiden ... de core kan alles wat een xbox 360 ook kan ... Alleen moet je dan als je save games wilt opslaan of op live wilt spelen een memory card er bij kopen (40 euro) of een hard disk (100 euro)... het is een keuze die je maakt

De produktie kon niet eerder beginnen, omdat de machine nog niet klaar was. Het is een compleet nieuwe console. Dat heeft tijd nodig .. Er zijn ook genoeg consoles .. Het zijn er niet een paar, maar er is een grotere vraag dan voorspelt. Daarom heeft MS pre-order kits uitgegeven om te voorkomen dat ze delfde fout maken als playstation dat deed met de psp ... sommige vestiggingen van de free record shop en andere winkels hadden te veel pre-orders. De xbox was de vorige generatie console en was geen wereldwijde release... Men had toen voldoende consoles voor europa ... Nu launches wereldwijd en is het dubbelle aantal besteld dan bij de launch van de eerste xbox ... er zijn gewoon te korten ...

16. Tript

Tript Levensgenieter

Leuk Bevonden:
    0

dat is wel waar aan de ene kant .. maar aan de andere kant:

als je niet genoeg machines heb worden mensen ontevreden die er wel graag 1 willen hebben.
    Maar afhaken omdat MS er niet voor kan zorgen dat tijdens de launch er genoeg machines op de markt zijn
    dus moet die maar even 'wachten' van onbepaalde tijd met het kopen van een 360 omdat MS zo graag de eerste wou zijn met een next-gen.
    MS heeft een limiet gesteld hoeveel 360's er gemaakt moesten worden voor de launch maar dat blijken er bij lange na niet genoeg te zijn,

17. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Niet als ms op tijd gewaarschuwd heeft. Niet als je weet dat de xbox 360 populair gaat worden en niet als je weet dat je de mogelijkheid hebt om systemen te reserveren (dmv. een pre-order) Als je geen pre-order koopt of niet reserveert dan weet je dat je misschien naast de boot vist en dat is jammer, maar helaas dan moet je wachten op de volgende verscheping 2 weken later of nog later. MS heeft een schatting gemaakt hoeveel men kan produceren (geen limiet gesteld), maar de fabriek kan nog niet voldoende produceren om de vraag te halen. (Dat is wat anders dan opzettelijk te kort leveren)

De mensen die een xbox 360 willen hebben met de launch ... die hebben al gereserveerd of een pre-order kit gehaald ... De andere die wachten ... wachten omdat ze nog willen wachten of nog niet voldoende geld hebben ...

18. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Tja, de keuze is natuurlijk de uitgebreide versie voor € 400,00. Maar als er straks geen uitgebreide versies zijn op 02 december (die kans zit er wel in) en wel de Core versie dan moet ik even afwegen of ik langer wacht of de Core versie haal. Ik denk dat ik dan langer wacht, dat zal vervelend zijn, maar ik ben nu eenmaal te suf geweest om rekening te houden met een wereldwijde release en dat er dit keer echt een tekort zal zijn.. We zullen zien... Ik woon in een stad dus ik ga de hele dag op pad haha....

19. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Je hebt gewoon kans dat je hem gewoon bij de media markt kan krijgen op de release ... Ik denk dat er voldoende machines zijn in de eerste week, maar zodra de kerst inkopen gaan komen kan je het wel bijna vergeten ... gewoon op tijd voor de deur liggen :)

20. Blazin Starks

Blazin Starks R.I.P. Dirty

Leuk Bevonden:
    0
    www.easybuyplaza.com zou nog pre-order kitjes hebben
    of deze site te vetrouwen is weet ik niet maar ze staan wel ingeschreven bij de KVK (wil natuurlijk ook niet altijd wat zeggen)
    je krijgt bij de bestelling ook 1/5 staatslot kado... *)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina