Xbox 360: Wie heeft hem al gereserveerd?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door LaZZ, 10 jun 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Oh geloof me, op 02 december sta ik om 09.00 uur voor de deur...... No question about it... Ik ga ervan uit dat ik er een op de kop zal kunnen tikken.

2. Prime NL

Prime NL ~Robot in Disguise~

Leuk Bevonden:
    1
    Sommige mensen hebben hier er geen flauw benul van hoeveel tijd en inspanning het kost om zo een product op de markt te brengen...het zijn namelijk geen koffiezetapparaten maar kleine supercomputers an sich.

Ten eerste moet de multi-processor goed en wel doorontwikkeld zijn en functioneren...dan begint het proces om deze processor in grote aantallen te exposen en een hoge yield (oftewel weinig uitval) hierin te verkrijgen....zit zelf in deze biznizz dus weet goed waar MS/IBM mee aan het worstelen zijn.

Product moet in een mooi kastje zitten moet dus ook ontworpen worden.

Randapparatuur moet verkozen worden en op elkaar afgestemd worden.

Speciale OS software moet geschreven en glad gestreken worden.

Duurtesten en proeven moeten gedaan worden om te kijken of alles naar tevredenheid werkt.

Dan zal na al dit werk (wat men in 2 jaar heeft moeten verzetten) eens een beslissing genomen worden over wanneer men zeker in productie kan gaan zonder dat men zijn neus stoot door een fout in het ontwerp....ondertussen stoeien de developers van games al met hun developer kitjes.

Als dan uiteindelijk de produktie van start gaat doet men dit niet van 9-5 uur....maar 24 uur per dag / 7 dagen in de week om jou / de klant tevreden te kunnen stellen.

Misschien dat er dan ook wat begrip getoont kan worden naar MS toe.....tis nog altijd geen broodjesbakker.

En zoals Fardo al vermelde....sommige mensen zijn nu geirriteerd doordat ze de boot mislopen...heb je dan ook geheel aan jezelf te danken.

3. Tript

Tript Levensgenieter

Leuk Bevonden:
    0
    maar wat jij net zeg.. dat weten ze tog bij MS tog ook?? of zie ik dat nou verkeerd?
    de productie is gewoon te laat op gang gekomen, ze wilden perse voor 2dec(of 22nov) launche... maar izjn gewoon veel tekort machines.. wat tekoste gaat van vele mensen die nu problemenhebben met het krijgen van een 360

(ik heb trouwens ook al gepre-orderd hoor ;)

4. Prime NL

Prime NL ~Robot in Disguise~

Leuk Bevonden:
    1
    Dit weten ze maar al te goed bij MS...probleem wat ze willen voorkomen is dat ze een produkt op de markt gaan stoten die niet compleet of buggie is.
    Zodoende stellen ze de produktie dan uit tot het laatste moment...wat dus betekend dat men er laat aan begint en dat je uiteindelijk mensen gaat teleurstellen.
    Zoals ik al eerder zei....ook al waren ze er vroeger aan begonnen had men nog steeds mensen teleurgesteld....probleem hou je toch...blijft nu eenmaal moeilijk een hoogwaardig produkt in grote getallen probleemloos wereldwijd te releasen.

5. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    De produktie kon niet eerder beginnen, omdat de xbox 360 nog niet final was .. tevens duurt het een poosje voor de fabriek opgestart kan worden ... ze zijn op tijd begonnen alleen de vraag is groter dan verwacht --> gevolg --> te korten

Dan kan je twee dingen doen uitstellen --> geen optie want er zijn voldoende systemen voor een launch (er zijn zelfs meer machines dan bij de xbox launch!!!) --> gewoon doorgaan --> Waarschuwen dat er te korten zijn

6. Tript

Tript Levensgenieter

Leuk Bevonden:
    0

die core sets lopen gewoon niet.. is ook een slechte zet van MS .. maja kunnen ze dat proces dan niet stopzetten om volledig over te gaan tot het maken van volledige sets zodat het tekort nog meevalt.?
    (ik ga er vanuit dat de core en de normale 360 2 verschillende productielijnen zijn?)

7. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Ik ben een lucky bastard geloof ik. Ik heb hem net gereserveerd, en ik was de 13de op de lijst, dus ik heb grote kans dat ik hem heb op de release..... Zonder aanbetaling, dus dat betekend als ik hem in een winkel tegenkom dat ik hem meeneem en niet perse daar hem hoef te halen. Stel je voor dat zij hem net niet binnenhebben en hij ligt wel in een andere winkel....

8. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Juist niet de core set is juist slim. Kijk maar eens wat er gebeurt ... de PS3 komt zo meteen op de markt voor 400 euro ... men vergelijkt de prijs van de xbox 360 core met de PS3 en ziet tot hun verbazing dat deze 100 euro goedkoper is... Naast deze kale core module staat een Bundel met HDD en mogelijk straks een game ... voor 400 euro ... Hmmm ... laten we die maar kopen. De kranten vergelijken ook de prijs van de Core versus de PS3 .... en in reclame blaadjes komen ook de verschillende versies te staan... Kortom marketing. En de Core staat op dezelfde produktie band als de Xbox 360 dus dat maakt ook geen verschil

9. plazz

plazz Active Member

Leuk Bevonden:
    8
    Denk dat ze de kat uit de boom kijken.

ALs het erg tegenvalt stoppen ze...als het verkoopt dan gaan ze ermee door:)

10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ze zullen nooit stoppen met de core ... waarom niet zie mijn argumentatie boven :)

13de op de lijst? Dan kan je het wel vergeten ... tenzij het de media markt is .. de meeste gamestores krijgen er 5 plus een aantal cores ... dus ik verwacht niet dat je heel veel geluk hebt

11. WHAT

WHAT Active Member

Leuk Bevonden:
    44
    Ik wou hem eigenlijk ook reserveren zodat ik hem op de release had. Maar mijn geld wat ik had gespaard in de vakantie is door uitgaan opgegaan. :mad: Ik ga hem nu denk ik halen in Maart 2006 maar ik zal denk ik wel erg jaloers worden op Pim :mad:.. Ik had gehoord dat er om het jaar een price drop zal zijn, is dat nu echt om het jaar dus eind 2006 of is het als de PS3 uitkomt?

12. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Men verwacht dat er bijna geen pricedrop komt en als de PS3 duurder word dan de Core dan kan je geen price drop het eerste jaar verwachten ... Ook moet je jaren wachten voor dat de xbox 360 rond de 200 euro gaat kosten ... Ik verwacht zelfs dat er eerder andere bundels komen dan dat de prijs echt naar beneden gaat ... De core blijft gewoon een heel tijdje 300 euro

13. plazz

plazz Active Member

Leuk Bevonden:
    8
    @fardo als het echt bagger verkoopt dan zetten ze het misschien wel stil...net zoals die grote controller bij de originele xbox anders gooien ze de productie omlaag en die van de premium omhoog ..denkje niet!?

14. WHAT

WHAT Active Member

Leuk Bevonden:
    44
    Ja beetje dom van mij :'-(. Dat wordt dus doorwerken voor mij :9

Leuk verslag btw van je blog

15. VooDoo300

VooDoo300 010

Leuk Bevonden:
    6
    Dat de core versie niet gaat lopen geloof ik ook niet.messchien dat er heel veel mensen op deze site zijn die hem niet kopen,omdat het meer hardcore gamers zijn(ik koop ook de gewone) Maar ik denk wel dat het voor veel mensen die niet zo heel veel spelen het een goede uitkomst bied.

16. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Nee ze zetten hem niet stil (het is namelijk dezelfde produktie lijn) geen apparte machine.. De Core staat er maar om 1 reden, zodat de premium verkocht word en de Xbox 360 een goedkope machine lijkt ten op zichten van zijn concurenten. Kijk maar eens wat de Telegraaf kopte toen de prijs bekend werd gemaakt: "De xbox 360 gaat 300 euro kosten!" ...

Laatst bewerkt: 8 nov 2005
  17. Tript

Tript Levensgenieter

Leuk Bevonden:
    0

okee okee O-) ik begrijp je argumenten..
    verder heb ik er niks ana toe te voegen

18. ph34rl3ss

ph34rl3ss Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoi ik ben nieuw op het forum,

En zag dat veel mensen nog zochten naar een pre order kit.
    Heb vandaag heel Alkmaar afgezocht maar nergens hadden ze nog die kits.

Dus toen maar online en kwam daar dit topic tegen.
    En wou even zeggen dat bij easybuyplaza.com ze nog 100 kits hebben liggen.
    Althans nu nog 99 lol heb mijne daar net besteld.

Wou het toch even melden, yeah ik heb nu al zin in 2 dec. zag het al even niet meer zitten om te wachten tot de 2de lading.

Greets Ph34rl3ss

19. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    100 Kits? daar geloof ik niets van ... Ik vermoed dat dit doorgestoken kaart is ... Hmmm... kan iemand het checken ... De reden dat ik het niet geloof is, omdat zelfs grote winkel ketens niet zoveel kits krijgen = xbox 360 premiums ... Dus PAS OP!

20. WHAT

WHAT Active Member

Leuk Bevonden:
    44
    Wanneer komt die 2e lading dan?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina