1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 Wireless Racing Wheel

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Forza M, 3 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2005simoens

2005simoens Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    jah 9cm ;) Ik heb het gemeten ;)

Spijtig :mad: maar toch koop ik het, ik vindt wel iets om op aan vast te maken

2. snike888

snike888 Tomatenpuree

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik had met mijn oude stuurtje gewoon een extra plank erop gelegd met anti-slip rubbertjes eronder, die precies ver genoeg uitstak om het stuur op te monteren.

@DaliPsylo: Al geprobeerd?

3. 2005simoens

Leuk Bevonden:
    0
    k heb hem vandaag binnen mijn stuurtje, ik heb lles geinstalleerd en man wat is dat moeilijk rijden ...

Is dat normaal dat dat zo laat reageert die auto met da stuurtje ? En is dat normaal dat als je je wheel aanzet dat de zo scheef hangt en niet mooi recht?
    En is dat ook normaal dat je zoveel kracht moet steken als je draait ? :confused:

Ik kan echt niet rijden met dat stuurtje :confused: het reageert veel te laat

4. Skaaffie

Skaaffie zoek dieper

Leuk Bevonden:
    1
    Laten we beginnen met het woord "persoonlijke ervaring"(en lang verhaal).

En dan gaan we verder.

Rumble= dmv een a-symetrisch gevormd gewicht een trilling voortbrengen
    FF= dmv riemen of motor een terugkoppeling geven in/van een bepaalde kracht.

Althans me think so.

Als ik dan het DriveFX stuurtje ervaar dan heb ik rumble(trillingen die ik voel bij het optrekken,als ik over hobbels rijd), en toch echt wel FF, want hoe kan je anders verklaren dat ik een kracht in het stuur voel als ik optrek en het stuur duidelijk de andere kant op wil trekken.

Is het te vergelijken met een echte auto? nee als ik daarmee onder een bepaalde hoek een muur raak dan slaat het stuur in de richting waar de wielen heen worden geforceerd. Dat doet dit stuurtje niet.(heb geen ervaring met de pc stuurtjes die als ik zo lees een stuk heftiger zijn)

Maar doet het MS wheel dat wel dan? Tot nu toe is er 1 persoon die meld dat het stuur uit zich zelf draait als hij in een drift zit of tegen een muur aan rijdt.

Zonder EIGEN vergelijkings materiaal kan je moeilijk de conclusie trekken dat het MS stuur wel FF heeft en het Logitech stuur niet.

Er zijn in dit topic een aantal mensen die eerst het ene stuur hebben geprobeerd en zijn overgestapt naar de andere.
    Lijkt me handiger om deze mensen te vragen of er nou wel of geen FF in de Logitech zit.

phoe

5. 2005simoens

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb het gevoel alsof mijn stuur kapot is ik vindt dit geen goede FF , het kraakt en pfft ik vindt het maar flauwtjes

Zijn er ergens instellingen voor het stuurtje ofoz ?

Laatst bewerkt: 17 jan 2007
  6. raymond41

raymond41 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @2005simoens gek als ik mij stuur aan zet dan trekt die hem gelijk recht en bij reageerst hij niet laat ik moet wel kracht zetten om de bochten intesturen

7. 2005simoens

Leuk Bevonden:
    0
    Mja, bij mij gaat hij duidelijk scheef als ik hem aanzet... dat is zeker

Instellingen zijn er niet zeker of ergens aan draaien ofzo dat het wel gelijk komt ?

8. snike888

snike888 Tomatenpuree

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is normaal, ik hebt ook bij het Logitech DriveFX stuur. Probeer eens als je het stuur aangezet hebt, het stuur een stuk of 2 keer helemaal van links naar rechts te draaien? Als het goed is staat hij dan wel in het midden.

9. 2005simoens

Leuk Bevonden:
    0
    neen dat is dus niet zo ;)
    Maar daar erger ik mij niet zo aan, hetgene wat mij ergert is die FF ...
    Ik heb nog nooit FF gevoeld , dus dit was de eerste keer, maar ik kan mij moeilijk inbeelden datgene wat mij stuur doet force feedback is :confused:(ms wheel)

Ik kan bijna geen enkele bocht deftig nemen en het voelt aan alsof het kapot is .
    het kraakt en het draait niet soepel

Ik weet wat FF is en wat het doet maar nooit gevoeld en het stelde mij teleur ik had er veel meer van verwacht...

Maar misschien is er iets mis met mijn stuur

10. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Dus als ik het goed begrijp slaat dit stuurtje niet terug als je een muur raakt.
    Ja ik kan het niet meer voor me halen want ik heb mijn stuurtje een dag later weer vlug verkocht.
    Maar normaal moet hij wel een terugslag geven als ik kijk naar de pro want het is niet voor niks ff.
    En bij het opstarten calibreert de pro zich en gaat eerst een paar rondje draaien en stopt zodra hij recht staat.
    De ms doet dit niet en blijft in de stand staan waar je hem in gezet hebt.
    En ja ik weet niet precies wat je verwacht van ff maar het is natuurlijk nooit zo natuurgetrouw als je echte auto.
    Het gaat erom dat je bv geen grip meer hebt en dit voelt in je stuur en zodra je weer grip krijgt je dat ook gelijk weer voelt.
    Maar ook in de bochten een beetje kracht moet zetten om te sturen anders werkt het niet lekker en dan zwieber je alle kanten op,want dan weet je niet tot hoever je moet draaien.
    Het kan natuurlijk altijd dat je stuurtje kapot is maar deze klachten lees je een paar pagina's terug ook.

11. snike888

snike888 Tomatenpuree

Leuk Bevonden:
    0
    Hey tasso, nu je eindelijk weer eens reageerd, jij hebt dus wel echt FF met het logitech stuurtje? En geef eens duidelijk antwoord, laat je stuur eens tijdens het rijden los (de DriveFX) en laat je auto eens flink tegen een muur aan rijden, maakt het stuur dan hele bewegingen( dus echt heen en weer enzo), of heb je alleen maar een trilling, zoals ik heb?

12. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo die snike, ja ik kijk wel uit om mezelf keer op keer negatief uit te laten over het ms stuurtje, je mag wel keer op keer lezen dat mensen er positief over zijn maar dat het achteraf toch wel iets tegenvalt.
    Kijk naar de reaktie hiervoor en een paar pagina's terug, vandaar dat ik niet zoveel meer reageerde.
    Ik heb wel ff met het logitech stuurtje en als ik het stuurtje loslaat en tegen een muur aanknal dan gaat hij een heel klein beetje heen en weer.
    Dus ik heb niet alleen het trillen waar jij het over hebt, ik had dit trouwens ook met het ms stuurtje en het kan dus ook liggen aan de spellen die nog niet lekker instelbaar zijn kwa kracht dat weet ik dus niet.
    Als ik naar mijn pro kijk en knal tegen een muur dan wordt echt het stuur uit mijn handen gerukt als ik hem niet stevig vasthou die is echt heel krachtig.
    Maar dat kan je bv in gt4 heel uitgebreid instellen en dat scheelt een hoop.
    Op de 360 zijn nog niet echt heel veel racespellen die zich lekker laten sturen met een stuurtje ook pgr doet dit niet echt in vergelijking met bv gt4 of een wrc rally.
    Maar dat gaat nog wel komen hoop ik.

13. JeePee

JeePee Guest

Zo reageert de G25 op een crash.

Zo reageert de DFP op een crash.

Zo gaat de G25 over een houten brug.

Zo gaat de DFP over een houten brug.

Op deze manier kan je idd wel stellen dat de DriveFX geen FF heeft.

14. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 18 jan 2007
  15. Barcode

Barcode je moet toch wat...

Leuk Bevonden:
    0
    nog steeds niemand met ervaringen/ fotos van MS stuur met hanssystem?

16. Skaaffie

Skaaffie zoek dieper

Leuk Bevonden:
    1
    Mooi om te horen dat het dus wel FF is maar alleen niet zo krachtig(vermoeden bevestigd).

Maar dan betekend het ook dat Forza dus een lichte vorm van FF heeft en niet alleen rumble, immers in de bocht heb je dat los laat moment op het moment dat de bandjes geen grip meer hebben. Graag ervaringen?

@snike888: schrijf ik een heel boek met mijn ervaring of het nou wel of geen FF was, lees je het niet :'-(

Maar goed we hebben FF op de 360 _O_

17. snike888

snike888 Tomatenpuree

Leuk Bevonden:
    0
    Haha, nee ik heb het wel gelezen, alleen niet op gereageerd :). Dat er FF was op de Xbox360 wist ik wel, aangezien het MS wél krachtige force feedback heeft. Daarom heb ik mijn DriveFX nu al een week op marktplaats en speurders staan, maar helaas nog geen echte serieuze reacties...

18. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    Dat had dat stuur voor Forza toch ook, dat was in ieder geval een soort gesimuleerde FF als ik het goed begreep...

19. Skaaffie

Skaaffie zoek dieper

Leuk Bevonden:
    1
    Ik had zoiets gelezen op een forum op xbox.com, dat er ten tijde van het uitkomen van FM op de xbox er een stuurtje uitkwam(ben naam kwijt) dat FF op een bepaalde manier simuleerde.

In ieder geval, is het echt subliem rijden zo, vooral met achterwiel aangedreven. Als hij uitbreekt aan de achterkant kan je zo heerlijk gedoseerd die auto weer rechttrekken. Kan niet wachten op FM2!

20. BogaddE

BogaddE Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds donderdag ook het MS stuurtje, bevalt erg goed en ik vind hem er een stuk degelijker uitzien dan het logitech stuurtje (waar ik overigens niet mee gereden heb).

Hij staat bij mij ook een beetje scheef (naar rechts) in de neutrale stand maar het is niet echt hinderlijk.

Als je ergens tegenaan botst bij PGR is er niet altijd een even zware reactie maar je voelt het wel. Ik vind de spelbeleving erg gaaf nu met stuur en kan (ook) niet wachten op Forza 2.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina