Xbox 360 Wireless Racing Wheel

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Forza M, 3 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Slavefriese

    Slavefriese Always on the run

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0

    Deze stoel heb ik in juli bij Gameorder.nl besteld, maar ik heb even gekeken en volgens mij verkopen ze die hier niet meer. Maar hier is een link naar een andere site en daar verkopen ze die wel.

    http://www.playseat.nl/
     
  2. tasso

    tasso de gamer

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dus.
    De 1 vindt het een geweldig stuur en de ander niet.
    En aangezien ik tot de laatste behoor zal ik hem zeker nooit goed gaan vinden.
    Maar goed als je nooit een pro heb geprobeerd en gevoelt dan zal het vast een goed stuur zijn.
     
  3. tasso

    tasso de gamer

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee niet daar bestellen te duur.
    Bestel hem bij www.centralpoint.nl daar is hij 214 euro.
    Ik heb hem daar ook vandaan en binnen een dag geleverd.
    Zit heel relaxt en een stuk makkelijker voor je stuur op te bevestigen
     
  4. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja niks dus..
    Was gewoon ff benieuwd ernaar. Wat jouw mening vormde.
     
  5. De_Sint

    De_Sint Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    Een minpuntje aan de wireless racing wheel is wel dat hij als eerste controller aanwezig moet zijn bij de Xbox360 (althans bij mij). Hierdoor kun je niet je normale controler gebruiken om door het menu heen te lopen, en de wheel gebruiken om te racen.
    Dit is met name irritant als je in PGR3 nieuwe auto's koopt en niet kan plaatsen. Ook kun je nu niet meer vrij rondlopen door de garage.
    Ik hoop dat dit in de toekomst wel mogelijk is.

    En natuurlijk nog steeds jammer dat je in de auto niet meer vrij kunt rondkijken :'-(
     
  6. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    bwa speel eens need for speed en dtm met de dfp dan zul je ook voelen hoor.
    dan zul je ook zeggen heb ik hier zoveel geld voor betaald.
    het zijn enkel de echte ps2 exclusives die er echt gebruik van maken en dan nog.
    buiten gt4 heb ik met dit stuur geen enkel spel waar ik zeg wow.
     
  7. JeePee

    JeePee Guest

    Ik volg toch de mening van tasso. Zijn ervaring met racesturen ligt ver boven het gemiddelde. En dat xbox.com hem een 9.4 geeft is natuurlijk zeer subjectief. Ik kijk liever naar de opjectieve sites, zoals gamespot, die de DFP een 9.4 gegeven had.

    Bij de F1 games werkte hij ook heel goed. Richard Burns Rally was ook een heerlijk spel met de DFP. Maar bij de DFP voel je gewoon dat je kwaliteit in je handen hebt. De grip, de pook, de pedalen. Daar kan ik bij het MS stuurtje nog niks over zeggen, maar volgens tasso voelt hij nogal cheap aan. Dat is gewoon jammer.
     
  8. tasso

    tasso de gamer

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou wrc en f1 is ook wel aardig
     
  9. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    HEb hem binnen!
     
  10. Bjørn

    Bjørn Active Member

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
    Op IGN.com krijgt de Xbox360 stuur een 9.0. Even ter vergelijking; de DFP kreeg daar een 9.2. Dus het stuurtje is gewoon goed te noemen en nog een paar dagen en dan kan ik zelf een mening vormen.
     
  11. charleyr

    charleyr Live and let Die

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het stuur geinstalleerd en wat mij is opgevaalen is, dat na aanzetten en connecten naar de Xbox360 het stuur niet in het midden centreert.
    Het stuur heeft een afwijking naar links van zo'n 10 graden uit het midden.
    In het boekje las ik dat er een driver/software cd bij zit, maar niet gevonden.

    Heeft iemand soortgelijke ervaringen en is het zo dat je ook nog iets op de xbox360 moet installeren?
     
  12. RomeoSquare

    RomeoSquare Caribbean Gamer

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren het stuurtje gehaald en ben zeer tevreden.

    Vind het er niet goedkoop uitzien en voelt ook niet goedkoop aan zoals eerder in dit forum beweert werd. Het is een behoorlijk groot apparaat en al is alles van plastic (helaas geen metalen onderdelen zoals op mijn Momo Force (oude rode model)) het voelt stevig aan en niet alsof het snel kapot kan. Groot pluspunt is de losse voet die je op tafel/bureau monteert waar je het stuur zelf op plaatst. Verwijderen van stuur makkelijk voor als je even iets anders moet doen. De pedalen voelen ook stevig aan, maar glijden wel wat weg op de houten vloer. Rijden gaat lekker met het stuurtje in PGR3 en al zijn de FF effecten niet zo hevig als eerder genoemde Momo, ze zijn goed voelbaar en voegen veel toe aan het speelplezier. Ze ontbreken momenteel echter nog bij TDU, waardoor het zeer onprettig rijden is, het stuurt dan veel te licht.

    Er zijn zeker betere stuurtjes, maar niet voor de 360 (denk ik, geen ervaring met andere 360 stuurtjes). Een vergelijking met de duurdere logitech stuurtjes (voor de pc) gaat dan voor mij ook niet op.

    Samenvattend is dit zeker een goede koop voor een ieder die racen op de 360 serieus neemt (nu nog wachten op het eerste spel op de 360 dat dit ook doet). Wat mij betreft het geld zeker waard! Van mij krijgt het stuurtje een ruime 8.

    Pluspunten:
    Looks
    Feel
    FF

    Minpunten:
    Voetpedalen glijden soms weg (afhankelijk ondergrond)
    Ondersteuning TDU ontbreekt (nog)
     
  13. RomeoSquare

    RomeoSquare Caribbean Gamer

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    0
    De PGR3 cd die er bij zit is ook de driver cd. Staat op de cd gedrukt dat je die er eerst in moet stoppen voor je het stuurtje aan de 360 aansluit. Succes...

    ps: ik merkte er niets van dat er iets geinstalleerd werd overigens, PGR3 werd gewoon opgestart.
     
  14. De_Sint

    De_Sint Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik merk wel dat de Xbox360 op FF niveau nog een behoorlijke achterstand heeft tov de PC, maar die is er ook al een tijdje. Nu bedoel ik dus niet de kwaliteit van het stuur, maar de FF effecten uit GPR3. Elke speler van GTR(2) zal dit beamen. Daar voelt elke auto anders qua FF effecten.

    Dit zal slechts een kwestie van tijd zijn. Bij Forza2 en vooral bij GTR op de 360 verwacht ik de serieuze FF spellen mee te maken. Vooral Simbim van GTR hebben ruime ervaring in de proffesionele 'feel' van FF effecten.
    Ik verwacht van PGR3 en Test drive unlimited geen spectaculare wijzigen in betere FF effecten.

    TDU is nu zo-ie-zo niet goed te spelen met het stuur. Het menu is dan een drama.
     
  15. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Zag vandaag dit stuurtje ook staan voor 129.95 bij de FRS op de Expo. Stuurtje lijkt mij aan de ene kant toch ook wel leuk om te hebben maar je kan er nooit het uiterste van de game mee halen omdat als je met een pookje naar links beweegt het veel sneller gaat dan dat je het met een stuurtje doet.

    Het lijkt mij iig een leuke ervaring. Jammer dat ze geen proefmodel hadden op de expo om het uitteproberen.
     
  16. RomeoSquare

    RomeoSquare Caribbean Gamer

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat geldt echt alleen voor arcade racers. Als je in de realiteit je stuur zo snel zou kunnen draaien als dat je je pookje naar rechts (of naar links) duwt dan ga je direct van de weg.
     
  17. JeePee

    JeePee Guest

    Nee hoor. Als je drift bij het uitkomen van een bocht wil je zo snel mogeljk tegensturen. Daarom gebruik ik het D-pad.

    Maar over dat het stuur niet in het midden staat: Draai hem HELEMAAL naar links, en daarna HELEMAAL naar rechts. Dan zul je zien dat hij in het midden staat ;) (de DFP deed dit uit zichzelf :cool:)
     
  18. lammetje

    lammetje *PGR2-Addict*

    Berichten:
    299
    Leuk Bevonden:
    0
    same here, ik heb er verder niet na gekeken gewoon gelijk wezen racen en op een recht stuk heb ik me stuur ff los gelaten en ik ging gewoon rechtdoor. Ik heb het stuurtje gelijk op gevoel getest. IK zou niet anders meer willen. Mooi afgewerkt stuurtje. Het gas geven is nog even wennen met een MC Laren maar goed ik heb hier jaren op gewacht omdat ik nooit de behoefte had om een playstation 2 te kopen.

    Ik hoop stiekum wel dat de force feedback krachtiger kan of instelbaar wordt onder de toekomstige race spellen maar het blijft een leuke nieuw spel ervaring !
     
  19. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    deze morgend het stuurtje eens grondig getest.
    mijn bevindingen:

    het design is niet mis zelfs mooi maar tog komt het niet in de buurt van de dfp.
    de forcefeedback werkt enkel met de stekker erin dus eigenlijk mag je die wireless weglaten.

    ik heb dus direct met pgr3 begonnen die er bij zat.
    het stuur is direct, dus er zijn geen vertragingen, de ff is zeer goed vind ik,maar in de buurt van dpf komt het niet.
    maar ik heb wel een paar vragen waar ik met zit.
    ik het gevoel dat er iets mis is met mijn stuur.
    wanneer ik naar links draai en dan terug naar het midden ga blijft het stuur wanneer ik tegen het midden ben zo een beetje haperen, zo gevoel van vastzitten en het heeft ook zo een raar geluid.
    ook wanneer ik van links naar rechts draai maakt het stuur een krak.
    nog een minpunt is dat er veel geruis is wanneer ik de headset erinsteek. dit verbeterd wanneer ik die headset van halo2 gebruik.

    dus voorlopig heb ik een dubbel gevoel want ik weet niet of het nu normaal is of niet.
    en zoja dan heeft het stuur kinderziektes en raad ik aan om nog te wachten met kopen
     
  20. De_Sint

    De_Sint Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat 'kraken' heb ik soms ook, ja. Bij de eerdere sturen van trustmaster had dit te maken met de riem die tussen de motor en de as zat. Die slipte wel eens door en dan kraakte er een ribbel van de riem over de as.

    Bij de trustmaster betekende dit uiteindelijk dat hij stuk ging.

    Ik hoop dat ik het bij dit stuur bij het verkeerde eind heb.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina