1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Xbox: A new generation revealed

Discussie in 'Games' gestart door Flavourlicious, 24 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Bevestigd nep door Gamespot :)

2. Daejji

Daejji Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zag er toch verdomd goed uit dat filmpje.
    Weet niet of ze een bestaand filmpje hebben gebruikt of het zelf in elkaar geflanst hebben.
    Maar zag er zeer zeer professioneel uit.

3. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Die Infamous beelden verklapte het alleen een beetje dat het nep was.

4. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    :+ jongens dit is het Xbox topic :D.

Nog maar 7 dagen :).

[yt]sHrod2skYPo[/yt]

Ene:

linkje

5. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Heerlijk dit. Al die geruchten en console-wars. Nog 7 dagen!

Anyway, een Animator van Blizzard heeft tot tweemaal toe bevestigd dat de NextBox ook 8GB GDDR5 heeft. Dit had Sony eerst niet volgens hem... "Waarom GDDR3? Dat word niet eens meer gemaakt!" zei hij ook nog is.

Ik ga het steeds anders bekijken. Het lijkt erop dat Microsoft dondersgoed weten wat ze doen en maken en dat Sony met hun event de boel flink wil opstoken. Is ze aardig gelukt :+ Zou zomaar kunnen dat Sony hun console heeft aangepast aan de laatste specificaties van de Durango, dit zo snel mogelijk bekend wou maken in de hoop Microsoft een sneer toe te dienen... "Ha! Nu hebben wij de betere hardware eerder gereleased!"

... do I make sense?

Laatst bewerkt: 14 mei 2013
  6. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    Waarschijnlijk heeft MS al redelijk ver vooruit gedacht over de toekomst van zijn nieuwe console. Sony staat er wel bekend om, om wat wanhoopacties te introduceren. (zie Six-axes & move)

Waarschijnlijk krijgen we een krachtige console maar ook nog eens betaalbaar... Wie weet..

7. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Yep! Ik kan me dat ook herinneren van een Blizzard dude. Ook een heel stuk geloofwaardiger dan al die rommel die zogenaamde insiders neerpleuren.

8. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Maar aan de andere kant staat Sony er ook om bekend om krachtige hardware een hoge prioriteit te maken.

Maar nu ik er over nadenk,.. MS legt er nooit zo de nadruk op omdat ze steeds meer service gericht lijken maar de eerste Xbox en 360 waren qua hardware eigenlijk ook top in hun generatie

9. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    Sony benadrukt erg dat ze een krachtige console maken. Microsoft maakt wie weet ook een krachtige console maar dat is ''bijzaak''. De focus ligt dan ergens anders op.

We gaan ervan uit dat beide partijen een console willen neerzetten die minimaal 10 jaar mee moet gaan. Daarom verwacht ik dat beide consoles best wel krachtig gaan worden, het wow aspect zullen we deze komende generatie iets minder hebben. Al als ik nu terugkijk op de games die ik prachtig vond... damn wat zijn die ''lelijk''. (ghost recon warfighter voor de 360)

10. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik verwacht nog wel een wow effect, ook zonder illumiroom en dat soort extra's

als je die BF4 demo in 1080p 60fps op je tv bekijkt (bij Eurogamer te downloaden) dan is het toch echt wel een flinke stap vooruit weer

En ik denk ook dat de wow factor nog wel een paar jaar gaat duren want ik hoop heel erg dat deze nieuwe veel krachtiger hardware ook gaat zorgen dat er weer eens wat genre-verschuivingen gaan plaatsvinden en we weer eens wat echt nieuwe games gaan zien.

De bijna-alleenheerschappij van FPS en Sport games mag wel eens afgelopen zijn imho

11. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    De huidige generatie consoles houd niet alleen graphics tegen, maar ook physics en andere berekeningen. Veel racegames krijgen bijvorbeeld een simpelere physics en banden model omdat het te zwaar is. Ik verwacht dus ook grote verbeteringen op het gebied van physics en AI!

12. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    De gameplay mogelijkheden zullen groter worden. Maar ik denk dat ik als pc gamer al redelijk verwend ben. Daarom verwacht ik grafisch weinig bijzonders, komt er voor mij een wow moment... deste beter. Echt tof vind ik dan weer de Illumiroom, waar ik toch op zit te wachten. (immersie zonder zo'n toffe rift)

De focus zal wel liggen op het OS en de mogelijkheden, gecombineerd met games.

13. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Precies, al die rekenkracht kan ook gaan helpen om eindelijk echt geloofwaardige AI in open world games te krijgen.

Of zoals je zegt echt verbeterde physics in racegames

Een GTA met de physics en animaties van MP3 bijvoorbeeld behoort gewoon tot de mogelijkheden. + geloofwaardige AI voor alle NPC's in de hele stad

Ik vind het lastig om andere voorbeelden te verzinnen omdat we nu al zo lang eigenlijk allemaal heel erg vergelijkbare games spelen

Maar de mogelijkheden voor developers gaan zo'n enorme sprong maken dat het heel teleurstellend zou zijn als we over een jaar of 2 nog steeds dezelfde games als nu zitten te spelen

PC gamers lopen altijd wat voor op de curve uiteraard. Maar vrijwel alle AAA games worden ontwikkeld met de limitaties van de consoles in het achterhoofd. En nu die limitaties ineens voor een groot deel weg gaan vallen zul je ook op PC weer grote sprongen zien (denk ik)

Laatst bewerkt: 14 mei 2013
  14. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    Ik hoop toch echt dat er wat gaat gebeuren aan die laadtijden... Games zoals Skyrim hebben me zo vaak uit de ervaring gehaald omdat ik weer even een huisje in moest en ik daarna 10+ sec moest wachten.

Waarschijnlijk kunnen we nu ook zombie games verwachten met 100,000+ zombies op het scherm. (was toch een selling point van de 360 aan het begin)

15. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Laadtijden moeten beter idd maar daar heb ik wel vertrouwen in. Als je al die geruchten over gestreamde installs terwijl je speelt leest en nagaat dat je 16x meer ram tot je beschikking hebt dan moet er toch wel iets aan de laadtijden gedaan worden..

Al is Skyrim ook wel echt het ultieme voorbeeld van een game waarin dat kut geregeld was. De lengte van de laadtijden in ES games was direct afhankelijk van de complexiteit van je save game.

Start maar eens een nieuwe game en loop een willekeurig huis in en uit en doe hetzelfde dan nog eens met een character waar je 200 uur in hebt zitten

scheelt zowat de helft

16. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Wacht nog altijd op een game. Waar je gewoon in een middeleeuwse veldslag zit van paar duizend man waar je een uur aan het knokken bent met alles en iedereen. :D

17. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    En online vollere / grotere lobby's. Op de pc zijn veel games 64 man, en op de Xbox is 12 of 16 vaak de limiet. En dat ligt echt niet alleen aan servers.

18. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Ik denk dat we vooral echte verschillen gaan zien in het RPG genre, qua graphics en animaties en ga zo maar door. Een racer als Forza 4 en Horizon zijn al prachtig en ik ben echt benieuwd hoeveel mooier een PGR5 straks zal zijn. Over BF4, ik las dat het op een bepaalde grafische kaart draaide die de PS4 sowieso niet heeft en waarschijnlijk de nieuwe Xbox ook niet. Zou het dan erop neerkomen dat de next-gen versie van BF4 gewoon echt niet zo mooi zal zijn als die gameplay demo?

19. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    MMO mogelijkheden zou wel nice zijn. Sommige MMO's ondersteunen tegenwoordig al controllers. (Tera/Firfall) Verreweg van perfect, maar het begin is er!

20. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    GT vroeg of het 1080p was die beelden. Toen zeiden ze dat het stuk meer was.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina