1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

xbox-bazar klacht.

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Scooter, 25 jan 2004.

1. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Je vergeet te melden dat als je in ilegale games handeld ... niemand deze game gekocht heeft dus de games industrie er geen baat bij heeft ... voor een gekocht spel heeft men hun geld ontvangen, zodat ze meer games gaan ontwikkelen ...

Waarom was de Dreamcast geflopt? Omdat iedereen zo'n beetje ilegale spelletjes had en niemand meer origigenele spellen kocht... Waardoor de publishers geen spellen meer voor de dreamcast gingen ontwikkellen ..

Spelletjes Ruilen is dan misschien ook niet helemaal zuiver (men krijgt geen geld) ... maar de groep die naar deze games geintresseerd zijn hebben in iedergeval de spellen origineel gekocht..

2. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Wat is er nu niet zuiver aan ruilen? Als jij een game hebt uitgespeeld en je hebt geen geld voor een nieuwe, koop je er geen. Waarom niet ruilen dan?

@Thaisje Weet niet elke tekst in de boekjes, maar nog nooit gelezen dat ruilen van je eigen legitieme eigendommen strafbaar of in strijd met copyright zou zijn :{. Heb je voorbeelden, klinkt mij nogal gek in de oren.

3. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik bedoelde er mee dat de game industrie er niet aan verdiend .. NB het klopt wat Thaisje zegt dat de garantie voorwaarde vervallen

4. Thaïsje

Thaïsje Iron Maiden

Leuk Bevonden:
    0
    Ik bedoel de handleiding,en op de xbox disc staat het ook(het staat klein geschreven langs de rand)
    Ik heb al meer dan een jaar geen nieuw xboxgame gekocht.Niet omdat ik geen geld heb,maar waarom zou je meer betalen als je het goedkoper kunt krijgen door het van iemand anders te kopen.Dus de gamesindustrie verdient zo toch niets aan mij.En ik denk niet dat ik de enigste ben.

5. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Zoals Cole al zei: zodra jij een spel koopt in de winkel, is het jouw eigendom, en mag jij er mee doen wat je wilt. Of je hem nou helemaal grijsspeelt in je Xbox, als onderzetter gebruikt, er mee gaat frisbeeën of aan iemand anders geeft of verkoopt, dat is helemaal je eigen keus. Dat kan niemand jou verbieden, ook Microsoft. Op de discs en in de handleidingen staat dat je geen illegale kopieën mag maken en je spel niet mag verhuren, maar dat is heel wat anders dan ruilen.

6. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    De game industrie lijdt er toch niet van als een gekocht spel doorgeruild wordt naar iemand. Het spel heeft z'n geld al opgebracht, meer kan het voor hun nooit niet opbrengen.

7. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Het argument is dat diegene die dat spel ruilt, het daarom niet meer koopt. Ik vind het onzin trouwens.

8. Scooter

Scooter mijn brommer

Leuk Bevonden:
    0
    dus de discusie is afgelopen?

mazzel.

Deel Deze Pagina