1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

XBOX beter als ps2? Vertel me de voordelen

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Pascal, 11 mrt 2004.

  1. E-Noid

    E-Noid Techno.

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, je moet gewoon kijken welke console je het meeste aantrekt en dan je beslising maken
     
    Laatst bewerkt: 19 apr 2004
  2. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Ik heb al tijden gelede een xdoos gekocht, dus het reageren heeft geen zin meer. Ik was vergeten er een slotje op te laten gooien, maar nu doe ik dat toch echt. MODS plaats er aub een slotje op _O_tnx_O_
     
    Laatst bewerkt: 20 apr 2004
  3. bary_nl

    bary_nl Longhorn

    Berichten:
    189
    Leuk Bevonden:
    1

    Halo is echt niet zo een game die soepel loopt.
     
  4. Velvet_Dark

    Velvet_Dark Finish the Fight...

    Berichten:
    1.008
    Leuk Bevonden:
    3
    Niet dan ??
    Vertel, wat is er dan mis ?

    Ik heb alle 3 de consoles, eens ff kijken :

    NGC : Leuk, maar zo lang Nintendo met niets nieuws komt blaas ik het stof er nog niet af...

    PS2 : Leuk, jammer dat met veel exclusives ook veel kut games komen kijken en Rachet & Clank of Jak 2, tja het is maar net wat je leuk vind.
    De PS2 zelf is naar mijn mening qua levensduur ook de minst betrouwbare van de 3.

    Xbox : Heel leuk omdat ie het altijd doet en eens in de 3 maanden wel weer 1, 2 (of zelfs 3 ) toppertjes , en hoe kan je Halo 2 + Xbox Live nou weerstaan?!
     
    Laatst bewerkt: 20 apr 2004
  5. thepunkproject

    thepunkproject teh rookie

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Over de Xbox kan ik nog niet geheel oordelen omdat ik hem binnenkort pas koop, maar als gamesjourno in spe hou ik het natuurlijk in de gaten en ik kan met eerlijkheid zeggen dat eigenlijk elke console wel iets heeft te bieden.

    Ik zou als ik jou was vooral naar de exclusieve games kijken. Je kan wel naar graphics en specs etc. kijken maar als er geen game is voor je console die je aanspreekt, heb je geld verspilt.

    Xbox heeft toppers als Halo, Project Gotham Racing 2, Ninja Gaiden en Panzer Dragoon Orta en straks ook Halo 2, Fable, Sudeki en Thief.

    PS2 heeft toppers zoals Jak&Daxter (en deel 2), Gran Turismo3, Ico en Rez en straks ook de nieuwe GTA, MGS3: Snake Eater en Killzone.

    GameCube heeft toppers zoals Metroid Prime, Zelda Wind Waker, Eternal Darkness en MGS:Twin Snakes en krijgt straks Resident Evil 4, Wind Waker 2, Metroid Prime 2, Baten Kaitos.

    Gewoon kijken wat je het meest aanspreekt.
     
  6. E-Noid

    E-Noid Techno.

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon een xbox kopen :p
     
  7. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik heb mijn ps2 verkocht voor een xbox, maar na 2 maanden xbox weer verkocht en ps2 gehaald. Reden? Te weinig games op de xbox, en de exclusieve games worden steeds uitgesteld. Nu is dat op zich niet zo erg als er andere games zijn die de tijd kunnen opvullen. Alleen zijn die er in mijn ogen niet. Wat het lijstje van Athlion betreft...de helft van de genoemde games zijn ook op de ps2 te koop ( al vele maanden eerder zelfs). En in mijn ogen heeft de ps2 meer exclusieve games die er op de xbox gewoon niet zijn. Dan denk ik aan FF of Jak2 of Ratchet and clank 2. Er zijn in mijn ogen geen goede RPGs of Platform games op de xbox. Kijk ik dan na de Xbox dan denk ik gelijk aan Halo, maar op de ps2 heb je dan weer Socom. De exclusieve games op de xbox kan ik dus op de ps2 wel vervangen door soortgelijke games, maar andersom niet. Wat betreft de muziek ( cd zelf samenstellen) , dat kan op de ps2 ook binnenkort want de harde schijf is onderweg. Enigste 2 echte voordelen van de xbox zijn Xbox live en de grafische kwaliteit van de games, alleen speel ik liever een goede game qua gameplay dan een mooie game qua grafix. Maar ja dat is mijn mening. En nee ik ben geen fanboy anders had ik mijn ps2 niet verkocht. Kreeg er alleen snel spijt van, want speel gewoon veel games dus heb ik ook groot aanbod nodig. Nu heeft de xbox een aantal super games ( Halo, Ninja Gaiden, Kotor en PGR) maar voor mij zijn dat er te weinig.
     
  8. bary_nl

    bary_nl Longhorn

    Berichten:
    189
    Leuk Bevonden:
    1
    Een Hardeschijf voor de ps2 betekent weer extra kosten.
     
  9. thepunkproject

    thepunkproject teh rookie

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Een dvd remote voor de Xbox ook.
     
  10. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    GOOI HEM DICHT MODS! PLEASE!?!
     
  11. thepunkproject

    thepunkproject teh rookie

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Omdat?

    Misschien is de vraag een beetje nutteloos maar ik vind dat er toch een aantal prima antwoorden worden gegeven en een aardige discussie gaande is over de voor- en nadelen van consoles.
     
  12. bary_nl

    bary_nl Longhorn

    Berichten:
    189
    Leuk Bevonden:
    1
    Maar een Xbox koop je niet voor om een dvd mee te bekijken. Een remote control heeft ook geen invloed op de gameplay. Een HD kan wel invloed hebben op de gameplay. Daarvoor kan je dus weer extra geld voor betalen.
     
  13. thepunkproject

    thepunkproject teh rookie

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is waar, een HD is gamerelated. Ik moet je zeggen, de DVD feature doet mij ook niks, maar het blijft een idiote move om de functie alleen toegankelijk te maken voor iedereen die een afstandbediening aanschaft.

    Een harddisk, ik denk dat de PS3 die ook wel gaat krijgen. Van Nintendo weet ik het zo net nog niet. Die willen toch meer uniek blijven, soms doen ze dat goed, soms is het nadelig.
     
  14. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    nintendo blijft uniek doodat ze online gaming nie supporten wat ik toch echt als groote fout van hun zie

    Niet alleen hun verdienen minder geld maar de mensen de alleen een gamecube hebben missen toch echt ook iets
     
  15. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Uhm, nee?
    Stof genoeg voor een fatsoenlijke discussie lijkt me. :cool:
     
  16. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    bary_nl : dat klopt je moet wat extras betalen, maar als het in europa hetzelfde gaat als in de USA vind ik dat niet erg. Daar krijg je namelijk FFXI bij de HD. En ik maakte dit punt ook eigenlijk om aan te geven dat je binnenkort ook je eigen muziek kunt spelen in games op de Ps2. En op Xbox moet je weer betalen voor Live! (jaarlijks) en voor dvd remote. Maar uiteindelijk vind ik de games toch het belangrijkst en dan ben ik bereid wat meer te betalen. In mijn geval ga ik dan voor de ps2 ( zie uitleg op vorige pag. ) ,maar voor anderen is dan de xbox de console om te hebben. Denk niet dat je een console aanschaft omdat de HD er al inzit of omdat je hem los moet kopen, want zijn er geen toffe games dan ligt er zo een laagje stof op je console. Nog ff over de dvd speler, denk dat dit ook voor ieder verschilt. Ik vond dat toch een nadeel waardoor ik niet voor de GameCube heb gekozen, in ieder geval niet als "hoofd"-console, zou hem alleen voor erbij willen hebben want er zijn enkele top games op. Voor mij viel dus de Cube eigenlijk als eerste af en dat was te wijten aan het ontbreken van de mogelijkheid om films te kijken. Maar nogmaals, je koopt een console uiteindelijk voor de games.
     
    Laatst bewerkt: 20 apr 2004
  17. JorkyL

    JorkyL Active Member

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    1
    ik heb ze allebei en vind persoonlijk de xbox beter.
    er zit een hdd in wat al een groot voordeel is want je kunt er behalve oneindig veel saved games ook nog je muziek op zetten en tijdens het gamen afspelen, verder ben ik zo'n beetje live verslaafd; het is meestal een gezellige boel en microsoft heeft live erg goed voor elkaar.
    nog een reden is dat ik de spellen op de xbox leuker vind maar dat is een mening en daar hoeft niet iedereen het mee eens te zijn.

    als ik jou was zou ik je gamecube wel verkopen want die vind ik zelf duidelijk het slechst van alledrie en hoop ook dat microsoft niet met nintendo gaat samenwerken.
    het liefts met niemand maar als het zou moeten toch maar sony.
     
  18. thepunkproject

    thepunkproject teh rookie

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom vind je ze [nintendo] de slechtste van de 3 als ik vragen mag?
     
  19. bary_nl

    bary_nl Longhorn

    Berichten:
    189
    Leuk Bevonden:
    1
    Hoe duur kost een HD voor de ps2 dan?
     
    Laatst bewerkt: 21 apr 2004
  20. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    bary_nl: weet niet wat die hier in europa gaat kosten, maar in de VS was die iets van 70 dollar geloof ik ( incl. FFXI )
     

Deel Deze Pagina