Xbox + breedbeeld?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door StephaN, 20 apr 2003.

1. StephaN

StephaN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat klopt natuurlijk niet wat cyber-ninja zegt, maar ik zag een sharp 4:3 tv (70cm) met vlakke beeldbuis voor 550 euro daar zal de beeldkwaliteit niet veel anders zijn als bij een breedbeeld tv rond de 800euro.. Het moet wel ongeveer een beetje in de zelfde lijn liggen.

2. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    wij hebben beneden een breedbeeld 70cm 100Hz...en dat van da koppijn bij 100Hz klopt niets van...bij 100Hz heb je juist GEEN hoofdpijn daar zijn de kleuren "rustiger" dan bij 50/60Hz...

ik heb op m'n slaapkamer een portable tv...37cm en ik heb op mn 2de kamer (entertainment room ;) :9 ) een 62 cm tv...daar staat ook mn xbox...maar ik vind het helemaal niet erg om op die 62 cm te spelen en DVDs kun je er ook perfect op kijken...en wat ze zeiden van dat de breedbeeld tv hapert bij Fifa 2003...ik heb dat als ik 'm op 60Hz zet...de xbox...dan hapert ie een beetje...terwijl de tv 100Hz is...maar aangezien ik nu vort altijd op m'n eigen 62 cm speel en die maar 60Hz is laat ik 'm gewoon op 50Hz staan en ik weet dus niet of ie dan hapert..

maar breedbeeld is gewoon fantastisch!!

3. StephaN

StephaN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    je vind de breedbeeld dus beter spelen als de 62 4:3 tv?

4. Cyber-Ninja

Cyber-Ninja Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Nee softrunner zo heb ik dat niet gezegt. Ik zei dat mijn tv van 169 euro bijna net zo is als een breedbeeld tv van 1500.
    Dat hij mooier beeld geef zou best kunnen. Maar als je een grootbeeld tv van ook 1500 zou het weinig uit maken denk ik.

Maar worden die zwarte balken nou weg gelaten op een breedbeeld tv? Want als ik een film kijk op me xbox zie ik dat de ondertiteling in die zwarte balken zitten. Maar die kan je dan toch niet uit die zwarte balken trekken? En zie je nou ook zwarte balken op een breedbeeld tv?

En dat die 100hz tv je hoofdpijn geven had ik alleen gelezen op een paar consumenten sites. En ook dat die tv,s bromen.

En over die breedbeeld tv's, Tja ik ben gewoon nog niet besmet met het breedbeeld virus. :D
    En ik denk gewoon dat je met een grootbeeld tv een grotere tv kan nemen.

5. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    het is natuurlijk leuker om op een breedbeeld te spelen...maar het maakt niet veel uit...alleen met splitscreen is breedbeeld wat fijner

6. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    het voordeel van een breedbeeld tv en een breedbeeld dvd is het aantal beeldlijnen. een breedbeeld tv heeft meer beeldlijnen dan een 4:3 tv. meer beeldlijnen is simpelweg een scherper beeld.
    daarom is een 37cm 4:3 tv scherper dan een 70cm 4:3 tv. bij de 37cm tv liggen de beeldlijnen dichter bij elkaar, dus een scherper plaatje. (de nieuwe tv's niet meegenomen die meer beeldlijnen hebben die kunstmatig worden gevuld)

7. Austin_77

Austin_77 Ford focus RS

Leuk Bevonden:
    0
    Heel simpel allemaal...
    Of er wel of niet zwarte balken in beeld zijn bij een dvd hangt van het gecodeerde (beeld)formaat af. Een film die in de bioscoop draait en volledig op het witte doek te zien is heeft meestal bij de dvd versie geen balken (16:9-> ofwel breedbeeldvullend)
    2,35:1 (met balken) is op een ander formaat gecodeerd en dus krijg je zwarte balken te zien....maar wel al het beeld welk is gefilmd (kijk maar naar LOTR).
    Als je veel films kijkt op dvd en veel xbox speelt....koop een breedbeeld tv want bijna alle komende xbox titels ondersteunen breedbeeld tv (zonder zwarte balken ;-))
    Doe je bovenstaande niet (waarom zit je dan op dit forum (grapje)) dan koop je toch gewoon een 4:3 tv?

8. Pablow

Pablow -

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou ook even een shotje geven van ons breedbeeldje. Echt wel relaxt breedbeeld.

Sorry doet het niet maarja ik kan het je wel aanraden!!

Laatst bewerkt: 23 apr 2003
  9. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    een bioscoop film is breder dan 16:9

10. Austin_77

Austin_77 Ford focus RS

Leuk Bevonden:
    0
    Sommige films in de bioscoop zijn toch 16:9 opgenomen. Je ziet het vaak aan de zijkanten van het filmdoek welk niet beschenen wordt door de filmprojector. Veel bioscopen laten dan een soort gordijnen de filmranden afbakenen

11. Freerider

Freerider - Oldskool NL -

Leuk Bevonden:
    0
    Hoera !
    Ik heb gisteren dus een nieuwe breedbeeld gehaald, een Samsung van 70cm...
    Dat ding was in de aanbieding, het is geen 100hz maar ik moet zeggen dat de kwaliteit echt heel goed is.
    Hiervoor speelde ik dus mijn XboX spellen en DVD films op een Nokia grootbeeld van 82cm.
    Ook heel mooi natuurlijk want op zo'n reus van een televisie is het lekker achterover op de bank gamen
    8)
    Toch vind ik de XboX ervaring op een breedbeeld echt heel cool !
    Het viel me echter wel op dat een 'oud' spel als Halo er iets minder mooi uitzag (maar nog steeds om te kwijlen ;) )
    Splitscreen word er wel beter op...
    Het nieuwste spel dat ik in huis heb gehaald is Panzer Dragoon Orta, en dat spel is op een breedbeeld echt adembenemend :D
    De verhoudingen kloppen en de graphics zijn haarscherp.
    Gewoon tv kijken is ook goed te pruimen.
    Met de DVD films die ik heb (in totaal 61) zie je soms nog steeds zwarte balken maar dat heeft weer te maken met het formaat die ze hebben gebruikt....
    Een originele 'bioscoop' versie is in verhouding iets meer uitgerekt dan widescreen, kwestie van opletten welke je in handen hebt.

Het is natuurlijk heel persoonlijk, maar ik vind het spelen op een breedbeeld leuker als op een grootbeeld.
    Tussen de vier á vijfhonderd Euro heb je een hele knappe nieuwe breedbeeld...kies voor een bekend merk zodat je zeker weet dat je goed zit met kwaliteit enzo.
    Veel succes met je eventuele aankoop ;)

12. Freerider

Freerider - Oldskool NL -

Leuk Bevonden:
    0
    O.k., we zijn nu ongeveer twee weken verder sinds mijn laatste post op deze thread...
    Natuurlijk heb ik ondertussen al mijn XboX spellen getest op breedbeeld.
    Gaat prima zo, blijkbaar worden ze gewoon aangepast.
    Ik moest dus eerst in het menu van de box aangeven dat er een 'widescreen' word gebruikt, de pal60 optie heb ik uitgeschakelt...kan namelijk niet het verschil zien:confused:
    Aangezien mijn tv 2 scart aansluitingen heeft, waarvan er 1 geschikt is voor RGB, heb ik eergisteren toch maar zo'n 'prijzige' Advanced Scart kabel gehaalt...een originele van Microsoft.
    Goeie koop want ik zie duidelijk het verschil tussen de standaard kabel die je krijgt bij je XboX en de Advanced Scart kabel !
    Kleuren zijn mooier en het beeld is veel scherper, ook het bekijken van een DVD film word er gewoon beter op.
    Dus...heb je een tv met een scart aansluiting die RGB ondersteunt, dan is dit zeker het aanschaffen waard ;)

Laatst bewerkt: 8 mei 2003
  13. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    lekker toch,
    zolang alles maar soepel loopt ;)

14. Zexy.Poo.Maker

Zexy.Poo.Maker OK, I´ll Sign Ur BR

Leuk Bevonden:
    0
    Ik speel nu op mijn 37 cm doorsnee tv. :cool:

15. StephaN

StephaN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ah naar aanleiding van freeriders post ga ik ook maar even een advanced scart cable halen ;)

16. Barbatruuk

Barbatruuk huub huub huub

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb nu ook net een nieuwe breedbeeld tv gekocht(philips 70cm). En eergister lotr:ttt gekeken en dat vond ik wel etterig van die lui. beetje ondertiteling gedeeltelijk óp de zwarte lijn zetten. tja, dan móet je dus wel kijken met een zwarte lijn. ik doe liever zonder ondertiteling(ik kan goed genoeg engels, ik vind ondertiteling niet fijn, je ziet minder) maar mn ouders waren erbij. dat gaat dus niet samen. Maar om even op mijn punt te komen. Volgens mij zit er ook een verschil in de breedbeeld dvd's. Bijvoorbeeld lotr was 16: 9 maar mét zwarte balken(als je kijkt op normaal beeld 4::cool:. En akira of requiem of a dream waren óók 16: 9 maar dan zónder zwarte balken op 4:3. maar als je dan akira kijkt wordt op 4:3 beeld de boel uitgerekt. en op 16: 9 beeld is alles mooi.
    maar ik ben nog steeds pro-breedbeeld, maar ik vind het wel een beetje stom van lotr. ik hoop dat dat niet veel voorkomt...

17. Monkeyk

Monkeyk MoNkEyS LaW

Leuk Bevonden:
    0
    elke dvd heeft zijn eigen grootte 1:18:2(ofzoiets) zo kun je zien welke het hele scherm opvult en welke niet

18. TheWalrus

TheWalrus Guest

Altijd een breedbeedlTV kopen:

DVD zijn meestal in breedbeeld, dat lijkt vreemd genoeg veel mooier. Dat heeft ook te maken met het kijkveld. JE kijkt breed dus lijkt het prettiger. Voor DVD's is breedbeeld ideaal.

Spellen lijken altijd mooi, omdat je hersenen niet weten hoe het er exact uit moet zien lijkt het altijd goed. Xbox is compleet breedbeeld compatible, en alle games zien er breedbeeld stijl uit. Mits je die optie aanzet. Voor games is breedbeeld perfect.

Het is de nieuwe standaard en wordt steeds meer gebruikt, ook bij gewone uitzendingen. Films met balken worden films zonder balken en lijken veel mooier. De RTL4 uitzendingen met ondertiteling met balken zijn irritant. Daarvoor moet je de RTL bazen afschieten.

Veel gewone uitzendingen zijn nog niet in breedbeeld dus je zoomt dan, dan ontrbreken er kleine stukjes van het beeld maar dat merk je niet. Dus voor gewone TV programma's moet je je er de komende twee jaar even overheen zetten. Vroeger waren die zoomstanden ruk, de laatste 8 jaar zijn ze perfect.

Breder kijken is echt prettiger, als ik lang gewone TV heb gekeken en kijk daarna naar een breedbeeld is dat veel prettiger. Onmerkbaar bijna.

Deel Deze Pagina