Ik heb hier ook een duidelijke mening over. Ik heb nu gespeeld met SEGA controllers, Nintendo 8-bit controllers, N64 controllers, PS controllers, NGC controllers en natuurlijk Xbox controllers.
De SEGA controller, tja, daar waren ze toen nog nie zo mee bezig, maakte in die tijd weinig uit of ie lekker in de hand lag of nie, t was gewoon zo'n plat ding.... Zelfde geldt voor Nintendo 8-bit.
De N64 kwam al wat dichter in de buurt, het systeem is inmiddels verouderd maar die controller was een hele grote stap in de goede richting. In tegenstelling tot de PS1 controller, kon er maar nie aan wennen, je moest het ding heel lomp vasthouden, en er is ook praktisch niks gewijzigd aan de PS2 controller. Ik wil hier overigens nie mee zeggen dat ik anti PS ben hoor...
De NGC controller, het was even wennen, maar op zich ligt die controller lekker in de hand, heb er geen moeite mee.
De grote Xbox controller, toen de Controller S er nog nie was, wist je nie beter en speelde je er gewoon mee. Op zich was het niet zo'n ramp. Maar toen ik de controller S later ben wezen kopen wilde ik niet anders meer. Die controller ligt zo lekker in de hand, knoppen zijn goed bereikbaar... Als je daarna nog eens speelt met de grote controller, merk je wel degelijk dat controller S net iets fijner is. Ik moet er wel bijzeggen dat ik geen reuze klauwen heb, misschien ligt t daaraan...
Dus mijn top 5 van controllers:
1. Controller S Xbox
2. Controller NGC
3. Controller N64
4. Controller groot Xbox
5. Controller PS/PS2
Zo, mijn mening over controllers met bijbehorende argumentatie...
[edit]Vanwege teveel vrije tijd en verveling heb ik er wat pics bijgezocht [/edit]
Laatst bewerkt: 30 dec 2002