Xbox cooler!?!?!?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door woolyonline, 15 sep 2004.

1. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Kom maar op met je geld dan ;).

Mijn cooler is een tijdje behoorlijk kapot geweest, rotgeluid etc.
    Hij liep dus aan. Ik had wel vaker dat hij uit ging als gevolg van de hitte en hij crashte dus niet.

Cooler eventjes vervangen, en hij deed het weer perfect :)

2. StealthViper

StealthViper a.k.a. SlashBite

Leuk Bevonden:
    0
    OOEH! Weddenschap, ik doe mee!! De xbox slaat bij 72 graden af en het spel dus ook. Al mijn games doen het nog steeds en ik heb dit al behoorlijk vaak meegemaakt.

...dus hoeveel wil je erop zetten?

3. Ruud

Ruud Guest

Duizend miljoen triljard. Als ik het over crashen heb dan bedoel ik vastlopen, niet crashen like naar de tering gaan.

Wil iemand van jullie mij uitleggen hoe ze de temp. monitoren terwijl ze een game spelen? Nou?

4. Pim

Leuk Bevonden:
    76
    Geen idee, maar denk je dat de game het enige is dat draait op het moment dat je aan het spelen bent? Er zit een (erg!) gestripte versie op van Win2k. Die zal dus ongetwijfeld de temp ook kunnen meten onder het gamen.
    Net als bij een PC dus.

Uitgaan is geen crashen he ;)

5. Ruud

Ruud Guest

Goed, ik bedoel dus dat de proc. eerder fouten zal maken dan dat de Xbox uit zal gaan.

In XBMC kun je gewoon kijken wat de beide temps. zijn trouwens, maar niet terwijl je gamed.

6. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Maar wij zijn allemaal braaf, en kunnen dat soort programma's niet draaien.

Ik zeg trouwens ook dat hij niet crashed voordat hij uitvalt. Ik ben wel eens vergeten de fan vast te zetten, en kwam er pas na 4 keer uitvallen achter.

Laatst bewerkt: 6 apr 2005
  7. Pim

Leuk Bevonden:
    76
    Mja, en als je niet gamed wordt hij niet warm want dan hoeft ie niks te doen. :)

Mja, of de Proc of dat de temp-sensor je xbox uit laat gaan; het komt toch op hetzelfde neer.

Edit: XBMC kun je btw niet draaien @ een Europese xbox ;)

8. Slurpgeit

Leuk Bevonden:
    7
    xbmc kan je ook niet draaien op een amerikaanse xbox :cool:

9. Ruud

Ruud Guest

Kom jij achter. Moet je eens kijken naar proc. gebruik op je PC als je een DIVX fullscreen draait...
    Absoluut niet. Je proc. is zo goed als dood als je hem vaak oververhit. Iig, dat was wat onze tweede PC, toen nog gloednieuw, is overkomen.
    O jawel!

10. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Ik wil niets meer horen over XBMC.

11. Ruud

Ruud Guest

Sorry O-)

Ik snap een beetje niet dat mensen doodleuk verklaren dat een proc. zo warm stoken niet slecht is voor de proc. Waarom denk je dat ze dat ding koud willen houden, omdat ze een stroom-verbruik-contract hebben met Nuon?

12. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    Als je Xbox oververhit raad dan word de eject lampje Oranje enof rood, heb de handleiding door gelezen :) :)

13. Pim

Leuk Bevonden:
    76
    Nog geen 20%, hoezo? :cool:

Mwoah, valt ook wel mee. Mijn vorige pc draaide constant op 74 graden. Het is eigenlijk een wonder dat hij nog leeft, maar het is niet per definitie dodelijk.

Daarom is die 72 graden er ook. Het is geen overhitting, het is de beveiliging die ingrijpt. Op dat moment is hij dus niet overhit.

14. Ruud

Ruud Guest

Net zei je nog dat 't geen verschil maakt:
    ...

Mijn LEDje brand groen als hij oververhit raakt heb ik 't vermoeden, hij is nu namelijk rood :D

Anyway, als TS extra koeling wil hou ik 'm niet tegen. Het hoeft niet nodig te zijn, maar 'm gek verklaren slaat nergens op: meer koeling is nooit verkeerd en extra airflow in 'n klein kastje al helemaaaal niet.

15. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    Stop hem in de vriezer en zet hem dat aan en hij raak niet zo gouw meer over verhit

16. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Zo, jij bent grappig! Ik kom niet meer bij.
    Altijd al zo grappig geweest? :{

17. Slurpgeit

Leuk Bevonden:
    7
    Extra airflow? Er word alleen maar lucht in gepompt wat die fan er in z'n eentje niet goed uit krijgt. Je verneukt de airflow alleen zo.

18. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    In principe niet eens zo'n gek idee. Maar om je xbox gewoon hop in je diepvries te gooien is een ander verhaal. Met stikstof (-200 graden ofzo) kun je immers je PC koelen. Extreem duur weleens waar maar toch.

19. mutantemile

mutantemile The Pub's Barman

Leuk Bevonden:
    44
    ik zou niet van liksang maar van een nl winkel, veel goedkoper, check de casemodding draad voor linkjes

100 posts !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

20. Gamersea

Gamersea Going, Going, Gone

Leuk Bevonden:
    22
    Vind het een grote cooler. kan je het niet doen met die er nu in zit?

Deel Deze Pagina