1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox de beste?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door GUnit 020, 22 dec 2003.

  1. GUnit 020

    GUnit 020 Coochie Crook

    Berichten:
    463
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zeg niet dat ik de xbox slechter vind dan de PS2 of de GC. Ze hebben alledrie hun voordelen en momenteel speel ik meer op de xbox vanwege live, maar dit is ook de enige reden dat ik de xbox speel en dat ik de xbox heb gekocht. Ook al is de xbox de minst succesvolle console van de grote 3.


    Als ik op Live speel, of over dit forum surf worden de GC en de PS2 behoorlijk de grond in geboord. Dat kan je niet ontkennen. Ik vraag me af waarom dat is. Waarom hebben xbox bezitters zoveel haat richting de PS2 en de gamecube.
     
  2. martez

    martez New Member

    Berichten:
    301
    Leuk Bevonden:
    1
    De xbox was mijn eerste console, ik vond hem het mooist en de games leken mij ook veel leuker.
     
  3. Netrab

    Netrab Active Member

    Berichten:
    388
    Leuk Bevonden:
    0
    Heerlijk topic is dit altijd :)

    Xbox is de beste omdat als ik als promotiemederwerker mensen die advies komen vragen vertel wat de mogelijkheden en verschillen zijn tussen de 3 consoles ze altijd voor de Xbox kiezen. En ja ik vertel ze dat ze een apparte set voor DVD-afspeel mogelijkheid moeten aanschaffen en dat je perse een creditcard nodig hebt om online te kunnen.

    Het enige probleem dat de mindere verkoop cijfers van Xbox t.o.v. andere consoles verklaard is de naamsbekendheid.

    Stukje geschiedenis :
    1984 Nintendo begint met de NES
    1994 Playstation begint met de PSX
    2001 Microsoft begint met de Xbox

    Tot 1994 was alles wat met consoles te maken had Nintendo. Echter nam Playstation deze naamsbekendheid over en omdat Nintendo het niet zo goed kon bijhouden zijn ze richting handhelds gegaan, waarin ze tot nu toe zeer succesvol in zijn.

    Met de Gamecube probeert Nintendo weer terrein te winnen maar helaas gaat het slecht aangezien 2003 het eerste jaar is dat Nintendo in de min zit. Dat is dan ook de reden dat de console opeens 100 dollar wordt. Ze moeten wel.

    Xbox is nog maar net 2 jaar op de markt en wat een boer niet kent dat vreet ie niet. Xbox heeft net als beide andere merken gewoon tijd nodig. En het zou best wel eens goed kunnen zijn dat het omslag punt zit bij de releases van de Xbox 2 en PS3...

    Naast naamsbekendheid en de console zelf hebben we natuurlijk ook te maken met de spellen en het spel aanbod. Dit is een factor die voor iedereen verschillend is en wat je moeilijk binnen 2 jaar beter voor elkaar kan hebben als de andere console merken.
     
    Laatst bewerkt: 1 feb 2004
  4. Mortaldude

    Mortaldude Xbox Support

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor mij maakt het niet uit of het nou Xbox, PS2 of NGC heet.
    Voor mij gaat het erom dat ik gameplezier heb en dat heb ik wanneer er een game goed in elkaar word gezet, graphisch goed is en een goede gameplay heeft.

    Dus m.a.w. geef mij de game en ik speel het op de console waar die het beste tot zijn recht komt
     
  5. McRed

    McRed PSPZone.nl

    Berichten:
    493
    Leuk Bevonden:
    18
    1. Al die mensen die een PS1 hadden hebben uiteraat ook een hoop spellen daar bij, de PS2 is backwarts compatible dus is het logies dat de PS2 door veel PS1 gamers wordt overgenomen.

    2. De PS was er eerder en veel klanten waren blijkbaar zeer tevreden met de kwaliteit van de PS1 en zijn toen overgegaan naar de PS2...

    3. De PS spreekt een heel ander publiek aan dan de Xbox of GC..

    4. GC is goedkoper dan de Xbox..

    Ja genoeg reden om een Xbox te kopen maar ook om er niet een te kopen blijkbaar..
     
  6. McRed

    McRed PSPZone.nl

    Berichten:
    493
    Leuk Bevonden:
    18
    Bovendien zal Nintendo volgend jaar of het jaar daarop met een nieuwe console op de markt komen! Is maar dat je het weet!
     
  7. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    De massa is de oorzaak. Simpel. De massa kent Xbox niet, die kennen Microsoft maar vinden Microsoft ook niet al te jofel en laten daarom de console ook al liggen. De gewone huis tuin en keuken-gamer die niet op dit soort websites zit hebben een ps2. Domweg omdat dit het enige is dat ze kennen en van hun vrienden horen. Ervaren gamers gaan al snel naar andere consoles kijken.

    Nintendo heeft dit voordeel ook. Redelijk wat ouders zien de Gamecube als de perfecte console voor hun kids. Mario en alle meuk doet het natuurlijk goed. Xbox blijft daardoor wat in het midden en moet het puur hebben van mond op mond reclame en vette games. De gamers die op het begin een Xbox kochten wisten _waarom_ ze een Xbox kochten. Ze wisten van Halo, van Xbox online en van de specs. Bij de release van de Ps2 boeide dat geen hol. Iedereen had een ps1 en nu kwam eindelijk het tweede deel uit. PSX was zo ingeburgerd dat iedereen het herkende. Tuurlijk wij kennen de Xbox, maar veel mensen gewoon niet.

    Daarom is het belangrijk dat nu Xbox steeds bekender wordt en dat mensen weten wat het ding doet. En dat Playstation niet de enige spelcomputer op de markt is. Laat ze meer spelen en het ding proberen, doe meer acties, zo breng je dat ding aan de man. Zet op elke vrij meter een Xbox demo-pod neer en laat mensen zien wat je hebt.

    Maar het gaat Microsoft niet om de Xbox 1, ze willen nu terrein winnen voor de Xbox 2. Kun je nagaan, gewoon vanuit het niets nu al bijna evenveel consoles op de markt als Nintendo, die al jaaaren in de markt zit. Wat dit dus wil zeggen is dat de Xbox usersbase al vanuit het niets zo groot is geworden als de Nintendo userbase. Goed resultaat al zeg ik het zelf.
     
  8. SNK FOREVER

    SNK FOREVER Active Member

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    de PS2 heeft een veel groter aanbod met spellen,en tot voor kort waren die titels ook sterker,echter de laatste tijd kwamen/komen er steeds meer ontzettend veel goede Xbox spellen uit(Top-spin,PG2,RS:cool:,daar staat dan weer tegenover dat SONY ook deze feestdagen/begin volgend jaar,weer een droom line-up heeft:prince of Persia(eerder dan op de groene box),MGS3 Snake Eater,GT4,EA games alleen op PS2 online te spelen etc....)De Gamecube heeft ook enkele ijzersterke titels,het nadeel is dat die net als bij de N64 weer alleen van Nintendo zelf zijn,dus gewoon te weinig.

    maar....

    De XBOX heeft de beste online ondersteuning,en GTA en andere SONY toppers kommen ook naar de XBOX(inclusief een hoop exclusieve games).

    Dus....

    Koop gewoon alle consoles en geniet van de spellen,systemen interesseren me minder dan de games zelf,kijk naar de Dreamcast,schitterend systeem,TOP-games,maar de massa liet het verdomme links liggen(verrotte journalistieke promotie hier bah!,in Japan weten ze deze console nog steeds op waarde te schatten gelukkig).maar ik dwaal af dus...

    ALLE CONSOLES KOPEN,SPAREN MET JULLIE LUIE KRANTENWIJKEN LOPENDE HOOFDEN!!!!
     
    Laatst bewerkt: 24 dec 2003
  9. Majin

    Majin Bye bye~~

    Berichten:
    1.415
    Leuk Bevonden:
    0
    PS2 is gewoon langer uit en heeft veel soorten spellen
    Xbox is net uit en heeft bepaalde soort spellen missen sommige genres
    Gamecube zou een grote hit kunnen worden maar er worden weinig toppers gemaakt enige zijn van nintendo zelf: Mario , Zelda, Metroid enz
     
  10. McRed

    McRed PSPZone.nl

    Berichten:
    493
    Leuk Bevonden:
    18
    En wat voor een spellen? haha, nee even weer normaal.... Xbox biedt gewoon hele andere games dan de PS en de Xbox heeft ook alle genres die de PS heeft.... Bovendien mag je naar mijn inziens blijer zijn met een Xbox aangezien MS de laatste tijd wel weer lekker bezig is met het kopen van spellen:
    - Half Live 2
    - Fable
    - Sudeki
    - Doom III
    Ach ja dat hebben ze dan weer niet op de PS
     
  11. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Far Cry word ook voor de xbox
     
  12. MiracleMind

    MiracleMind Ik speel nooit games

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net een Massive pack gekocht, terwijl ik al bijna een jaar zwaar leunde op de PS2 (had al jaren een PSX, vandaar...) en wel om de volgende redenen:

    1. /Mod Gecensureerd ivm gebruik van een verboden woord. Zie Xboxworld.nl FAQ. PJ
    2. Netwerkaansluiting reeds aanwezig (Live-action pack niet noodzakelijk)
    3. /Mod Gecensureerd ivm gebruik van een verboden woord. Zie Xboxworld.nl FAQ. PJ
    4. /Mod Gecensureerd ivm gebruik van een verboden woord. Zie Xboxworld.nl FAQ. PJ
    5. Meer DVD-playback mogelijkheden
    6. De belangrijkste: Veel bekende games(en dus goedverkopende titels) worden multiplatform uitgebracht. Hierdoor zie je steeds meer titels voor de Xbox.

    grtz,
    MM
     
  13. kaya

    kaya Active Member

    Berichten:
    47
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vindt dat de xbox voetbal spelen mist
     
  14. MiracleMind

    MiracleMind Ik speel nooit games

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
  15. Beowulf

    Beowulf Intellectual Killer

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    1
    Pro evolution soccer 3 op de X-box zou wel mooi zijn :) Of een exclusieve (microsoft?) titel die daarmee kan strijden. Die Urban Freestyle lijkt me ook wel leuk, maar da's meer leuk voor multiplayer. Elkaar beetje dissen wat je met echt straatvoetbalook doet. Is meer arcade en minder simulatie.
     
  16. Requiem

    Requiem Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Yoyo
    Ikverkies de Xbox zeker boven de ps2, waarmee ik zeker niet wil zeggen dat de ps2 niet ok is.
    Het is gewoon zoals al veel gezegd een feit dat ps2 zijn bekendheid veelal te danken heeft aan het succes van ps1.
    Bovendien valt het mij op dat de reclames op tv over consoles en games veel vaker over ps2 gaan dan over Xbox en mensen zijn nog steeds kuddedieren die zich laten meeslepen door de massa.
    Ik wou een Xbox omdat ik van mening ben dat hij de ps2 wel zal bijbenen wat betreft games aantal. Is dat niet zo dan vind ik dat geen ramp, de games die nu al uitzijn vind ik al de max en ik ben geen kerel die mij 100 games op een jaar aanschaft.

    Ah ja, wat ik ook opmerkelijk vind, en dat is nu echt wel eigen mening ok, maar ik vind de controller van de ps2 op genen bal trekken, het lijkt wel speelgoed en ligt bij mij heel slecht in de hand. Die controller van de xbox echter vind ik heel comfortabel!
    Greetings:p
     
  17. Booster

    Booster verified user

    Berichten:
    763
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, Xbox mist voetbal spellen...

    waarom geen exclusive Microsoft voetbal spel met eigen-team-maak-mode en daarmee op LIVE strijden??

    lijkt me zoooooooooooooo toffff!!!8) 8) 8)
     
  18. X-power

    X-power Nah

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    0
    Nu niet met z'n allen gaan afdwalen he :), we hebben het over de beste console, en bij de term Beste Console kijk je natuurlijk niet alleen naar de specs.
    Xbox heeft de beste specs das een feit.
    Alleen moet de Xbox nog even wachten tot er veel topgames uit komen zoals Halo 2, Ninja Gaiden, Fable, Splinter Cell Pandorra Tomorrow, Half life 2, Kameo (?) en misschien nog veel meer verassingen.

    Gamecube zat in de shit, daarom gingen ze maar een abnormaal lage prijs vragen, en kijk eens ze zitten weer in de lift.
    Inderdaad is de Gamecube wat meer voor de jongere gamer bedoeld maar toch spelen er ook nog best veel ouderen op de Gamecube.
    Het probleem met de Gamecube is dat ze altijd wéér met dezelfde formule aankomen, altijd weer een nieuwe Mariokart, altijd weer een nieuwe Mario, altijd weer een Nieuwe Zelda, enzovoort.
    Ik heb hier niets op tegen maar kom a.u.b. eens met iets nieuws, een nieuwe 'held' van Nintendo.
    Het is rot voor de Gamecube bezitters dat volgend jaar misschien al op de E3 de opvolger wordt gepresenteerd.

    Playstation 2 is natuurlijk duidelijk, en ik herhaal daarom weer wat velen hier ook zeiden: De Playstation was een groot succes, Playstation werd als het ware een ander woord voor console, de mensen waren de kwaliteit van de Playstation gewend en de meesten wouden daarom ook niks anders.
    De Playstation 2 bestaat inmiddels al lang dus wordt het wel tijd voor een Playstation 3, maar ik heb zelf ook een beetje het idee dat Sony echt eerst alles uit de Playstation 2 wil halen en dan pas gaat overschakelen naar de Playsation 3, die (als het goed is) na de Gamecube 2 en Xbox 2 uitkomt.

    Conclusie: Het is na mijn idee het best om nu een Xbox aan te schaffen, de opvolger van de Gamecube komt er al snel aan en de Playstation 2 loopt kwa specs behoorlijk achter.
    Klaaaaar... :).
     
    Laatst bewerkt: 29 dec 2003
  19. Booster

    Booster verified user

    Berichten:
    763
    Leuk Bevonden:
    0
    goeie man!!!

    Maar ook al is Xbox het beste, het mist een LIVE voetbal spel met AJAX of LIVERPOOL of ARSENAL of FC BARCELONA of REAL MADRID!!!!:cool: :cool: :cool:
     
  20. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    Wat ik heel erg mis aan de xbox zijn de fungames die ps2 en gamecube volop heben....ik heb et idee dat ze bij xbox allen maar naar realisme streven. Wat ik ook mis zijn meer genres, het aanbod is nu vooral fps, race en sport. Rpg's mis ik heelerg en goede adventures als broken sword( maar dan zonderde laadtijden)
    Ik heb er serieus over na zitten denken om een gamecube te kopen voor games als monkeyball, zelda en mariokart. An de andere kant denk ik dat xbox wel snel met een hoop goeie games op de markt komt en hoop ik dat ze ook zulke spellen uitgaan brengen.
    Qua specs staat de Xbox bovenaan, maar in de praktijk merk ik dat dit niet volop benut wordt (slordig afgewerkte spellen, ports), er zijn natuurlijk wel een paar die er bovenuit steken, maar zoveel zijn dat er ook niet.
    Begrijp me niet verkeerd ik ben tevreden met mijn xbox, m aar ik mis de variatie in games aanbod die een ps2 bijvoorbeeld wel heeft (maar deze is natuurlijk al wel lang op de markt)
     

Deel Deze Pagina