1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox en DVD-R / CD-R

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Integra, 16 dec 2002.

  1. MasterApu

    MasterApu De klassieker

    Berichten:
    1.580
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar weet ook iemand waar ik die DVD drive van philips of samsung los kan kopen?
     
  2. Jeruzame

    Jeruzame www.JeroenWesten.nl

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    4
    Zulke zaken worden hier niet besproken.....
     
  3. MasterApu

    MasterApu De klassieker

    Berichten:
    1.580
    Leuk Bevonden:
    0
    Ehm deze thread gaat toch over DVD(spelers)? Waar moet ik het dan vragen :confused: ?
     
  4. Jeruzame

    Jeruzame www.JeroenWesten.nl

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    4
    Nergens op dit forum. Als je een losse DVD-drive wil aanschaffen voor je Xbox, dan heb ik een zeer sterk vermoeden dat jouw Xbox niet meer in de originele staat is. En over modden van Xboxen wordt op dit forum niet gesproken, zie ook de FAQ...

    /edit:

    Voor het geval je de FAQ niet kunt vinden:

    Modchips - Illegale praktijken.

    Praten over modchips of het kraken van de Xbox is niet toegestaan. We willen het gebruik van modchips namelijk niet in de hand werken. Daarmee benadeel je uiteraard de mensen die een modchip gebruiken voor het spelen van originele import-games, het is helaas niet anders. Over deze beslissing is geen discussie mogelijk en topics waarin deze praktijken worden besproken worden onherroepelijk gesloten en/of verwijderd.

    Zie XBW FAQ
     
    Laatst bewerkt: 17 sep 2004
  5. MasterApu

    MasterApu De klassieker

    Berichten:
    1.580
    Leuk Bevonden:
    0
    Damn hoe dom kun je zijn!

    Als je eerdere posts van mij had gelezen dan weet je dat mijn xbox kuren begint te vertonen. De DVD Drive van mij herkent vaak games en DVD's niet. Dus ik wil een nieuwe DVD Drive. Is dit zo moeilijk te begrijpen.

    Lees eerst eens verder voordat je voorbarige conclusies gaat trekken. En ten 2e dit is de taak van MOD's niet van jou. Nuff said!
     
  6. Jeruzame

    Jeruzame www.JeroenWesten.nl

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik volg deze thread erg intensief dus of ik heb daar dan volledig overheen gelezen (hoewel ik kan het nu nog steeds niet kan terugvinden), of je hebt het gewoon niet in zo veel woorden beschreven, waardoor je die indruk wekte. Misschien ook even naar jezelf kijken, i.p.v. meteen te gaan flamen?

    Maar als je Xbox kuren vertoont, moet je gewoon Xbox bellen en naar ze opsturen, maar er niet zelf aan gaan klooien. Microsoft is namelijk erg coulant m.b.t. de garantie (omdat je anders misschien naar PS2 over zou stappen), dus waarom zelf doen als zij het voor je willen doen?

    Of het vervangen van de DVD lade onder case-modden of chipmodden valt, laat ik uiteraard volledig aan de moderators van XBW over.
     
  7. BounceMeister

    BounceMeister Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Coulant?
    Mijn box was 2 maanden "over tijd". Reparatie kost 115 euro, ongeacht het probleem.
    Ik heb dus maar een nieuwe Xbox gekocht met 2 nieuwe controllers en een nieuwe game, en... Nieuwe Garantie!
    Die oude box heb ik nog wel maar ik kan hier verder niet zeggen wat ik daar mee heb gedaan.
     
  8. laurensversluis

    laurensversluis Ooohjax!

    Berichten:
    416
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben van plan om 50 Budget dvd-r 's te kopen....... -r moet tog geen probleem zijn voor mijn Samsung lezer (in Xbox)? :D iemand ervaring met het merk BUDGET????
     
  9. BounceMeister

    BounceMeister Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    4
    kijk even op www.dvdrhelp.com om te kijken wat de ervaringen zijn. Het is ook wel belangrijk met welke brander je ze gaat branden namelijk...

    Hier heb je een linkje:
    http://www.videohelp.com/dvdmedia.p...rder=Name&hits=25&search=Search or List Media

    Er zijn alleen niet veel mensen die ze getest hebben...
    Zo te zien kopen ze gewoon in bij de andere fabrikanten, je weet dus niet van te voren of het gaat werken.

    Mochten ze niet 100% leesbaar zijn, brand ze dan op een lagere snelheid, dat helpt meestal wel. DVD-R moet in een Samsung wel werken. Ik gebruik zelf Princo, dat is ook een van de merken waar Budget inkoopt.

    Kijk eens op www.opusshop.nl voor echt goedkope aanbiedingen.
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2004
  10. laurensversluis

    laurensversluis Ooohjax!

    Berichten:
    416
    Leuk Bevonden:
    0
    Tsja...ik waag het er denk ik maar op... moet eerst nog een dvd brander kopen.... Ik twijfel tussen een normale +/-brander of een dual-layer brander. (heb niet zo'n snelle pc :'-( ) en waar zou ik die brander het beste kunnen kopen bij jou in de buurt? Daar woon ik namelijk ook. :D
     
  11. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    mensen hoe zit het met dubble ;layed dvd,s kan ik mijn zelf gemaakt films dan wel afspelen?

    iemand al geprobeerd
     
  12. MasterApu

    MasterApu De klassieker

    Berichten:
    1.580
    Leuk Bevonden:
    0
    Microsoft coulant? Mijn xbox is een maand over garantie, ik bel. Helaas uw xbox valt buiten garantie, de reparatie zal z'on 130 euro gaan kosten.

    Daarom wil ik het dus zelf doen. En misschien heb ik het niet in deze thread gepost maar ik heb een eigen thread met het volgende probleem: Mijn xbox begint kuren te vertonen net nu de xbox buiten garantie valt. Een reparatie is veel te duur dus ik zoek andere mogelijkheden zoals een nieuwe DVD drive.

    En sorry dat ik zat te flamen maar jij mag ook niet gelijk opmaken uit mijn tekst dat ik illegaal bezig ben. Want dat kun je er ook onmogelijk uithalen.
     
  13. cydroid

    cydroid -=AaD=-

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    0
    deleted
     
    Laatst bewerkt: 22 sep 2004
  14. BounceMeister

    BounceMeister Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Een dual layer brander is tegenwoordig bijna even duur als een "gewone" dvd brander. Ik zou dus zeker een dual layer nemen met het oog op de toekomst.
    Ik koop veel bij Informatique of Alternate.

    Een nieuwe Xbox kost 149 euro, met controller en 2 jaar garantie. LAten repareren is dus zinloos. Een nieuwe (Thomson) DVD drive kost ongeveer 50 euro. Philips en Samsung zijn duurder.
    Hier een link naar een xbox reparatie site, dus geen ombouw:
    http://www.llamma.com/xbox/Repairs/xbox_dvd_repair.htm

    En een winkel waar ze drives verkopen:
    http://secure.llamma.com/catalog/index.php?cPath=22

    In europa zullen die er ook vast wel zijn.

    Als je bedenkt dat een drive al 50 euro is (excl verzenden), dan nog het repareerwerk en het risico dat er meer kapot is, dan kun je ook een nieuwe Xbox kopen en de oude in losse onderdelen verkopen, of als 1 geheel natuurlijk.

    Ik snap alleen niet waarom de Samsung DVD drive zo duur is, die leest niet eens DVD+R!
     
    Laatst bewerkt: 23 sep 2004
  15. MasterApu

    MasterApu De klassieker

    Berichten:
    1.580
    Leuk Bevonden:
    0
    150 euro vind ik nogal veel.
     
  16. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    mensen zo juist een trouwreportage gebrand op een sony dvd-r gebrand met nero 2 x speed en een lite on dvd brander, en het werkt prima ik heb een thompson dvd speler
     
  17. Dokter Gonzo

    Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    DVD Lade: Thomson
    Disc: DVD+R
    Merk: Octron
    Ondersteuning: Ja
     
  18. [Gerjan]

    [Gerjan] Guest

    Dvd lade: Philips
    Disc dvd-r write onece for date
    merk: princo, wit met zwarte bedrukking (letters)
    gebrand op 4x.


    Mijn philipsje leest lekker alles:p



    Ohja ik weet een site waar je een samsung 616t kan kopen ($ 124.99 = EUR 101.43
    )
    die totaal aangepast is voor de xbox en alles leest (is namelijk een pc dvd drive).

    Hij is zo aangepast dat je hem gewoon op de bestaande stekkers kan aansluiten, en alles perfect leest (dus ook originele xbox spellen!)

    Hij is ook een stuk sneller, hij leest dvd's op 16x speed!

    [plaatje]http://www.divineo.com/divineo_support/products/xb-616t/big_img1.jpg[/plaatje]

    Is wat duurder omdat hij nietmeer gemaakt wordt
    http://www.divineo.com/cgi-bin/div-us/xb-616t
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 sep 2004
  19. [Gerjan]

    [Gerjan] Guest

    pssst www.opusshop.de

    25 pack dvd-r van princo 4x, voor 9.91, 100pack dvdr rond de 30euro

    je moet sowieso altijd in duitsland kopen, veel lagere heffingen.
     
  20. laurensversluis

    laurensversluis Ooohjax!

    Berichten:
    416
    Leuk Bevonden:
    0
    waarom niet via www.opusshop.nl ? dvdtjes zijn net zo duur en €3.45 verzendkosten :D
     

Deel Deze Pagina