1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox en DVD-R / CD-R

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Integra, 16 dec 2002.

  1. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    Mmm......ja. Wij op XBW praten hier niet over omgebouwde consoles, dus dan ben je met vragen over omgebouwde consoles op dit forum op het verkeerde adres lijkt mij. :{ Lees het beleid
     
  2. BounceMeister

    BounceMeister Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb net een Nashua CD-RW schijfje als audio-cd gebrand. Deze getest in beide drives:

    DVD Lade: Thomson
    Disc: CD-RW (16x speed)
    Merk: Nashua
    Ondersteuning: Nee

    DVD Lade: Samsung
    Disc: CD-RW (16x speed)
    Merk: Nashua
    Ondersteuning: Ja

    Informatie over de CD-RW disc:
    ATIP: 97m 32s 10f
    Disc Manufacturer: Prodisc Technology Inc.
    Reflective layer: Phase change
    Media type: CD-ReWritable

    Extra info:
    Hoewel het een 16x schijfje moet zijn, wordt hij maar als max. 12x herkend in diverse cd branders die tot 24x aankunnen voor cd-rw.
     
  3. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    raar, hij doet het wel op mijn thomson, zal dalijk ff de mediacode nakijken
     
  4. BounceMeister

    BounceMeister Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Kleine update:
    De thomson heeft soms een probleem met een DVD+RW maar na een keer de lade open-en-dicht doen werkt het weer. Dat kan ook aan het feit liggen dat mijn Thomson drive een beetje gaar is. (Edit: Ligt aan de drive, bij DVD-RW heeft hij het ook soms.)

    Nieuwe test:
    Zowel de Samsung als de Thomson lezen DVD-RW schijfjes.

    DVD Lade: Thomson
    Disc: DVD-RW
    Merk: Imation
    Ondersteuning: Ja

    DVD Lade: Samsung
    Disc: DVD-RW
    Merk: Imation
    Ondersteuning: Ja

    Unique Disc Identifier : [DVD-RW:eek:PTODISCK001]
    --------------------------------------------------------------------------
    Disc Type : [DVD-RW]
    Manufacturer ID : [OPTODISCK001]
    Disc Application Code : [Unrestricted Use : Consumer Purpose]
    Recording Speeds : [1x]
    Blank Disc Capacity : [2,298,496 Sectors = 4,489.3 MB = 4.38 GB]
    --------------------------------------------------------------------------
    [DVD Identifier - http://DVD.Identifier.CDfreaks.com]
    --------------------------------------------------------------------------
     
    Laatst bewerkt: 3 jun 2004
  5. theunbeatable

    theunbeatable XB Trader

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    De Samsung leest het volgende: CD-R/CD-RW/DVD-R/DVD-RW/DVD+RW (merk-onafhankelijk, tenzij je van die "geweldige" ritek cd's/dvd's heb :D )

    DVD+R leest de samsung dus absoluut niet, behalve als je de booktype verandert met behulp van een bitsetting-tool naar DVD+ROM. (eveneens merk onafhankelijk)

    nb: de nieuwe Philips drives zijn het beste; zij lezen alles

    mzzl
     
    Laatst bewerkt: 30 mei 2004
  6. (EXG)LINK

    (EXG)LINK ?

    Berichten:
    109
    Leuk Bevonden:
    1
    ik heb een thompson dvd-drive in mun box, tot nu to draait ie bij mij dvd-R
    dvd+R
    dvd+RW
     
  7. BounceMeister

    BounceMeister Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Het lijkt me vestandig om het originele formaat aan te houden bij het plaatsen van de resultaten. Kijk even in de posts eerder in de thread hoe het moet.

    Simpelweg zeggen dat "alles" werkt daar hebben we niets aan. Het lijkt me sterk dat er iemand is die echt ALLE merken cd's en dvd's al gekocht en gebrand heeft om ze vervolgens te testen in de Xbox.

    DVD+R leest de samsung dus absoluut niet, behalve als je de booktype verandert met behulp van een bitsetting-tool naar DVD+ROM. (eveneens merk onafhankelijk)
    [/QUOTE]

    Hoe doe je dat? Als je de schijf gebrand hebt kan je er niks meer mee. Verander je iets in Nero? Moet je eerst een image maken en die aanpassen?
     
  8. theunbeatable

    theunbeatable XB Trader

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Bitsetting is een truc om je dvd-speler/xbox/PS2 te laten geloven dat het schijfje een echte dvd is. Dit kan om dat de ADIP (zeg maar de inhoudsopgave) van de dvd+r weggeschreven kan worden, iets wat bij een dvd-r niet kan omdat deze werkt met de pre-pit technologie, waarbij de inhoudsopgave vast ligt. Bitsetting is mogelijk op enkele recorders waaronder die van HP, Lite-on en die van NEC, voor die laatste heb je echter wel een gehackte firmware nodig omdat deze mogelijkheid door de officiele firmware nog niet gegeven is. Behalve de nieuwe firmware moet je dan met dvdinfopro de booktype op Dvd-Rom zetten, ipv dvd+r(W).

    Om nog ff terug te komen op het merken verhaal; Huidige dvd-spelers (pc/xbox/standalone) kunnen in principe alle MERKEN (Philips, Ricoh etc) afspelen, echter niet alle TYPEN (dvd+r en dvd-r). Factoren waarvan leesbaarheid afhangt zijn de gebruikte dye, stabiliteit, reflectieratio en nog meer technisch geleuter. Punt is dat als je xbox een bepaald schijfje dvd+r kan lezen en jij er een schijfje in doet wat het niet doet dan ligt dat puur aan de kwaliteit van of je brandapparatuur of je schijfje en niet aan de mogelijkheid of je xbox wel dvd+r kan lezen.

    mzzl
     
  9. BounceMeister

    BounceMeister Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Oke, dus het veranderen van de info op een DVD+R die je brandt zodat het een DVD-ROM lijkt doe je dmv een aanpassing in de firmware. Kan je met DVD info pro ook branden of maak je daarmee een soort permanente wijziging waardoor alle DVD+R's die je brandt met bv nero als DVD-ROM bestempeld worden?
    (Edit: Ik zie het al.. http://www.dvdinfopro.com/index.php)

    Verder heb je met het tweede deel van je post helemaal gelijk. Er zijn maar een paar fabrieken waar de schijfjes worden gemaakt. Wanneer een bepaald type (+ of -, kwaliteit, reflectie, dye etc..) schijfje eenmaal werkt, kan een brander of software nog roet in het eten gooien, waardoor het niet lijkt te werken. Een andere brander of andere software kan dus best wel uitkomst bieden. Daarom is het altijd verstandig de nieuwste firmware op de brander te zetten, hij kan dan zo goed als mogelijk met de verschillende media omgaan om zo het beste resultaat te krijgen.
     
    Laatst bewerkt: 7 jun 2004
  10. fabrom

    fabrom Fabrom

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn XBOX lust de DVD-R van Princo wel *)
     
  11. gerjan

    gerjan Guest

    nu we het toch over dvd+/- brander firmware hebben, de nec 2500a is via een gehackte firmware update "om te bouwen" naar een dual layer (dus als je dual layer dvdr hebt, 9gb op je dvd schijven), ik krijg van de week mijn nieuwe pc met daarin de 2500a, als ik het heb gedaan zal ik vertellen wat mijn ondervindingen zijn.

    (het werkt sowieso, door velen getest)
     
  12. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    Klopt... net als een van die DVD branders van BenQ.... hoe heet ie ook alweer?
    Zoek ik even op....
    Maar 9 GB..... Oef! :eek:
     
  13. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    ik heb um geflashed, alleen nog geen lege dual layers. maar voor de rest werktie perfect
     
  14. gerjan

    gerjan Guest

    Laatst bewerkt door een moderator: 10 jun 2004
  15. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
  16. hardcore-sjefke

    hardcore-sjefke Hardcore 4-ever

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je xbox cd-r en cd-rw afspeelt speelt hij dan ook dvd-r en dvd-rw af.
    wil ik even zeker weten voor ik een dvd kit koop
     
  17. Xelif

    Xelif I'm born to be me

    Berichten:
    89
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zelf heb een philips drive en heb tot nu toe nog niet problemen gehad met het niet lezen van dvd's zowel - als + maakt niet zo veel uit bij mij.
     
  18. page24

    page24 Gameplay addict

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    niet om het eenof andere, het gaat hier weer over illigale shit. niet dta ik er probelemen ee heb. ut forum alleen wel

    mzzl
     
  19. Dokter Gonzo

    Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    Er is niets illegaals aan het testen van dvd's inde verschillende lades van de Xbox.
    _0/
     
  20. BounceMeister

    BounceMeister Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik snap ook niet waar je het over hebt, je hebt immers het recht een thuiskopie te maken.
     

Deel Deze Pagina