1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox en grafische power!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door The FragmaN, 28 sep 2002.

1. maximus

maximus loud pipe save lives

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk eens op www.gamespy.com Je moet wel registreren maar daar staat veel info van doom 3.

2. maximus

maximus loud pipe save lives

Leuk Bevonden:
    0
    Laat Gamespy maar zo.Ik heb een veeeeeeeeeeeel snellere link gevonden.www.fragland.net en je kan een intro van ID software bekijken met enkele beelden van Doom 3.Geen registratie nodig om deze trailer supersnel te downloaden.(bij mij was het aan 300kb/sec.)

3. Chukie

Chukie Casual-visitor

Leuk Bevonden:
    0
    Damn stikt hier van de fanboys.
    Iemand durft hier te zeggen dat Re mooier is. En dan kan je allemaal mooie technische onzin zeggen, maar Re blijft mooier ook al kost het minder "power". Waarom doen ze dit "truucje" dan niet op de xbox?

Maar goed het is ook nogal loos om de Xbox en cube te vergelijken. Sorry voor de fanboys hier, maar deze 2 consoles doen niet veel onder voor elkaar. Ook al heeft de xbox meer power, ik kijk nu puur naar wat ik zie in de games.

Is eigenlijk zelfde (domme) discussie die er was tussen de psx en n64. In principe was het beide even mooi (ok nu zou je zeggen lelijk).

4. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4

ja leuk.. halo met stilstaant beeld :{

5. Chukie

Chukie Casual-visitor

Leuk Bevonden:
    0

Ik bedoel dus bij andere games.....

Maar goed ik neem ook aan dat de meeste hier nooit RE-remake gespeeld hebben, want dan had je wel geweten dat de omgevinge gewoon meebeweegd.

Vliegjes rond lampen, kakkerlakken over vloer, Zeer mooie schaduweffecten, lampen die bewegen waardoor er een gigantischje schaduw door de kamer beweedt, bewegende platen, nevel-effecten, bladeren die wegwaaien etc etc.
    Het staat dus echt niet "stil" allemaal.

6. Liquid

Liquid Kobrakai

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, je loopt in Resident Evil door een FMV (full motion video).

Maar inderdaad, je moet zulke titels niet met elkaar vergelijken. Ik vind tot nu toe games op de NGC wat scherper lijken, met duidelijkere kleuren (Xbox games zijn wat aan de donkere kant).

Neemt natuurlijk niet weg dat de Xbox betere textures kan verwerken, evenals zwaardere lichteffecten, etc. etc.

7. CyberPunk

CyberPunk XBW Elite member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit truukje is irritant imo...
    Laden voor elke kamer was in RE 1 al irritant op de PSone..
    Nu is het wel minder, maar nog steeds irri... RE is mooi, geen twijfel over mogelijk.
    En idd, de Cube doet bijna niet onder voor de Xbox kwa specs..
    Daarnaast zitten beide consoles aan hun begin, dus zie je de verschillen in de toekomst pas, en nu dus niet.

Maar de vergelijking Halo Vs. Resident Evil gaat gewoonweg niet op. En is ook een hele stomme vergelijking. (No offense about that) ;)

De punten van RE:
    Kleine kamer,
    Weinig te doen,
    Weinig te zien,
    Donker, weinig licht,
    Langzaam.
    Ander genre.
    Detail is hoger.

De punten van Halo:
    Grote Levels,
    Veel te doen,
    Veel te zien
    Licht en donker,
    Snel, level wordt geladen en klaar.....
    Ander genre.
    Detail is lager.

Als je kijkt naar de games dan heeft RE meer detail. Dat mag duidelijk zijn, maar................

Halo is gewoon compleet anders, en die kan je alleen met een FPS gaan vergelijken. Dan zie je de verschillen pas.

Als laatste.. Fanboys is een groot woord...
    Meeste hier zeggen alleen maar dat Halo in perspectief mooier is, en dat is zo. Je kan RE nu wel gaan verdedigen, maar iedereen is het erover eens dat Halo op zijn manier een stuk mooier is. En dat is geen technische bullshit, het is gewoon zo. RE is allesbehalve lelijk dat wel. Maar als het op de vergelijkingen aankomt dan kan je ze niet vergelijken, en anders zou kwa power Halo het beste eruit komen.

Als de Xbox een exclusieve RE kloon zou krijgen, dan kan je pas gaan vergelijken imo. Want zeg nou zelf, een Beat 'm up ga je toch ook niet met tetris vergelijken. :9

Laatst bewerkt: 30 sep 2002
  8. Kami

Kami JSRF addict

Leuk Bevonden:
    0
    Dit truukje wordt in heel wat games toegepast...Onimusha is er ook een...het is alleen voor de meeste gamers een vorm van cheaten...statische achtergronden laten meer polygonen over voor de objecten op die achtergrond, daardoor kunnen d'r in spellen als RE en Onimusha meer polygonen gebruikt worden per poppetje, waardoor alles d'r meteen een stuk "mooier" uit ziet.

Grootste nadeel alleen is dat het camera standpunt altijd in de weg gaat zitten (en ja ik heb alle resident evils gespeeld en m'n favoriet was dan ook de enige echte 3D res.. code veronica (DC versie) ) heb ik zelf bij Onimusha ook al een aantal keer gehad.. heel vervelend; dan mag zo'n een game dus wel mooier ogen, maar het neemt altijd wat weg van de gameplay.
    Je loopt namelijk in die spellen heel snel met je smoel tegen de muur, omdat het diepte inzicht ontbreekt...dat is er namelijk niet.

RE gebruikt helemaal niet zoveel grafische reken kracht als een echt 3D spel (bv. Halo)

Het was gewoon een ongelukkige vergelijking..want die twee spellen zijn inderdaad niet met elkaar te vergelijken.

Als je twee verschillende consoles met elkaar wil vergelijken dan moet je spellen nemen die met elkaar over een komen.

9. macksplack

macksplack Guest

tering nutteloze topic gaan ze RE met halo vergelijken]:- maar toch de tofste opmerking vindt ik dan je met RE in fmv speel:+ 8)

10. Jaxcellent

Jaxcellent Jyaku

Leuk Bevonden:
    0
    "maar toch de tofste opmerking vindt ik dan je met RE in fmv speel"

nouja mischien niet FMV, maar wel een ander soort video formaat dat ze toepassen op de hoge resolutoe plaatjes (achtergronden)

11. lammetje

lammetje *PGR2-Addict*

Leuk Bevonden:
    0
    Zo te zien heeft er nog bijna niemand Quantum Redshift gezien, 60 fps Bumpmapping speed racing etc etc,

En zometeen Transworld Snowboarding.

12. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    Ik zelf ben een x box fan maar als je zommige dingen ziet... neem nu f1 2002 en je pakt een replay waar veel auto,s rijden... dan zie ik de kracht van de xbox hard achteruit gaan het stotterd als een gek?
    Maar als je dan de zelfde baan in de regen rijdt (wat mij zwaarder berekenen lijkt) dan zie je dat het weer vloeiend gaat????

Ik denk mischien dat de programmeurs het zelf nog niet goed weten wat een xbox wel en niet kan...

ik weet het gewoon niet of de xbox wel een kracht patser is.... (sorry)

13. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    F1 2002.. tsja.. EA heeft het niet echt op exclusief uitbrengen voor 1 console en hoewel de Xbox versie wel de 1e was die uitkwam (van de F1 2002 'serie', NGC en PC versie kwamen veel later) is het denk ik toch gedeeltelijk gepoort.

14. Chukie

Chukie Casual-visitor

Leuk Bevonden:
    0
    Ff dit :

Er wordt hier geklaagd over het laden tijdens Re (deurtje door).
    Dit is puur gedaan om de sfeer van Re te behouden ! De gamecube heeft helemaal geen laadtijd nodig hiervoor.

Wel grappig dat mensen nu weer doorgaan met allerlei excuses om duidelijk te maken dat de xbox wel degelijk meer kan.
    Als Re zo op de Xbox was gekomen hadden we er hier heel anders over gepraat. Dat bedoelde ik met fanboys.

15. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Hahaha plz shut up :) Hoewel ik me niet helemaal verdiept heb in RE geloof ik gewoon niet dat ze die deurtjes erin hebben gezet 'voor de grap'. Ik erger me er echt KAPOT aan :)

16. Unhooked

Unhooked Adrenaline driven

Leuk Bevonden:
    0
    IK word echt ziek van mensen zoals jij. Niet omdat jij je GC verdedigt maar omdat, wij volgens jou, allemaal fanboys zijn. Tuurlijk vind ik de xbox wreder dan de GC net als vele andere hier. Maar daarom ben ik nog geen fanboy. Ik vind de GC wel leuke titels heeft (Zelda enz) Maar RE vind ik 3 keer niks en ik vind de grafische power achter dit spel ook niks. Als we zo zouden kijken dat zou Myst het beste spel zijn op grafisch gebied.

17. Chukie

Chukie Casual-visitor

Leuk Bevonden:
    0
    The Bomb je hebt duidelijk geen Re gespeeld.
    Bij myst beweegt er geen ene moer. RE heeft een hoop bewegende achtergronden.
    Je bent juist het schoolvoorbeeld alleen maar kijken naar je "eigen" console en de rest is kut.

Maar goed ik stop ermee Re te verdedigen de meeste hebben hier oogkleppen op.

Ow enne ik ben zelf ook een grote fan van de Xbox. Vind Halo briljante game (vind zelf Project gotham nog het leukst), maar het steekt me dat mensen altijd zo subjectief kijken naar de andere consoles.

Laatst bewerkt: 30 sep 2002
  18. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Helaas valt dat niet uit te roeien en vind je dat in (misschien wel ergere) maten ook op Gamecube en PS2 fora.

19. Jaxcellent

Jaxcellent Jyaku

Leuk Bevonden:
    0
    Chukie ik ben bang dat jij hier degene bent die oogkleppen opheeft.

RE is helemaal niet intensief, en de game boeit me niet echt omdat ik de orginele versie al 7 jaar heb

Ja die paar extra's en andere vijanden en schrik effecten op een andere plaats boeien me ook niet

Trouwens ik heb 3 weken geleden Onimusha 2(USA) gehaald, voor mijn ps2, hier worden ook van die zelfde soort achtergronden gebruikt als in RE en ja ook van diezelfde lame trukjes om ze bewegend te krijgen, en het ziet er leuk uit, maar ik vind het nix speciaals hoor
    Ik wou dat ik m niet had gekocht.

Als ik dan toch een game in die category zou uit moeten kiezen zou ik voor DMC gaan, die game is 100% realtime, en verijst wel degelijk grafic power!

20. CyberPunk

CyberPunk XBW Elite member

Leuk Bevonden:
    0

Niks fanboys... <----Snap nog steeds niet dat je het lef hebt om dit te zeggen.... Een fanboy zou al beginnen te schelden als iemand het hier over de GC of de PS2 heeft... Ben blij dat we dat hier niet hebben.....
    Meeste mensen hier zijn zo positief als het maar kan over alle consoles... ;)

Als RE op de Xbox was gekomen had ik de developers uitgescholden als dit geintje zouden flikken... Niks sfeertje, gewoon pokkezooi zijn die laadtijden.. Schiet je niets mee op..
    Natuurlijk kan de GC meer, veel meer zelfs. Maar om het sfeertje te behouden vindt ik bullshit.. Ik denk eerder dat het zo is dat ze nog niet goed met de GC kunnen werken kwa programmeren. En dat dit net als toendertijd met de PSONE een dekmantel is om de laadtijden een beetje te verbergen... Ze zeggen wel wat anders, maar ik geloof er niets van..

Dit is doodnormaal aangezien er op elke console wat tijd over heen gaat voordat die goed draait.. Dus op 100%. Volgende RE moet weer mooier zijn, en dan hoop ik dat ze die deurtjes eruit hebben gehaald.

Iedereen zegt dat Halo meer rekenkracht vereist en op zijn manier gewoon mooier is. Als jij dit wilt ontkennen begrijp ik jou ook niet. RE is mooier en gedetailleerder op zijn manier dat klopt, maar als je zegt dat die mooier is dan Halo vindt ik het bullshit... Als je ziet wat er allemaal in Halo gebeurt kan je dat op geen enkele manier vergelijken met RE. :9

Deel Deze Pagina