1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Xbox en PS2 live, een praktijkervaring. Console gevoel staat onder druk.

Discussie in 'Games' gestart door Outlander, 23 aug 2003.

1. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Wat een onzin. Je kunt gewoon je USB modem aan je PC hangen en via ICS of Sygate de verbinding delen met je Xbox. Ook als Zonnuts dat niet leuk vindt of het niet snapt.

Tweedens, wat jouw klacht over die 30 euro betreft: Ik heb een abonnement op een online dienst voor mijn PC. Dat abonnement kost me $35 per jaar. Maar uiteindelijk geef ik meer uit aan randapparatuur dan aan dat abonnement zelf... Ja! Da's nogal wiedes! Dat heeft helemaal niets met Xbox Live te maken... |:-

2. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    nouja, als ik ADSL heb, verwacht ik dat ik Xbox Live kan kopen zonder enige randapparatuur....

ik ben opzich ook niet goed met computers hoor, en zeker met iets als dit heb ik geen ervaring, dus ik verwachtte dat ik hoogstens een draadje hoefde te kopen...

maargoed, dat ligt dus aan mij, niet aan Live...

en ik zal es met de xbox helpdesk lijn bellen, die weten het waarschijnlijk wel iets beter... en mn broer trouwens ook wel (studeert Informatica + BIT ofoiets ;) )

3. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
  4. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    @Fardo

Lijkt me een goed idee. De opzet van deze topic is niet om alle problemen met mogelijke oplossingen nog eens met z'n allen door te nemen. Zelf denk ik de oplossing wel te hebben. Dat zal ik op korte termijn laten weten. Als de oplossing er is weet ik ook waar het probleem lag. Ik hoop dat ik dan kan vaststellen wat het probleem is geweest (technisch gezien).

Overigens het feit dat ik een router heb aangeschaft komt doordat de Xbox helpdesk aangaf dat de hub het probleem zou zijn.

Wat me echter opvalt is dat een probleem niet zomaar op te lossen is. Dit moet nog steeds vanuit praktijkervaring gebeuren (trial by error). En die ervaring delen we met elkaar. Het is toch niet leuk als alles zomaar ineens werkt.... vinden we toch als je diep in ons hart kijkt?!

Laatst bewerkt: 24 aug 2003
  5. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    het grote probleem met netwerk problemen is dat elke provider andere standaarden gebruikt .. dus het is dan inderdaad trial by error .. vaak heb je nog een 2de probleem als je met ics werkt namelijk windows ... vaak is het beter om dan met een schone installatie te beginnen en dan je xbox aan de praat te krijgen

6. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    _O_ _O_ _O_

7. Chimaera

Chimaera XBoxWorld N00bie

Leuk Bevonden:
    0
    Internet instellen:
    Ik ben nu een paar maanden online met m'n PS2 en ik moet zeggen dat het instellen allemaal makkelijk ging. Netwerkadapter vastmaken, kabeltje er in Network Acces Disc doorlopen en klaar. Ze hebben alleen een vage bug bij Sony als je je netwerkinstelling edit dat je niet meer op Central Station kan komen. Zodra je alles opnieuw doet kan het weer wel :confused:. Niet dat Central Station boeiend is, maar het is wel vaag...

Het aansluiten van m'n XBox (3 dagen geleden) ging net zo makkelijk. Hier heb ik ook absoluut geen enkel probleem mee gehad. Je moet natuurlijk hetzelfde doen als bij de PS2. Dus als het bij de een lukt, dan zie ik bij de ander ook geen moeilijkheden. Je XBox en PS2 hebben namelijk dezelfde gegevens nodig!!

Online Gamen
    Wat XBoxlive betreft heb ik nog niet megaveel ervaring. Ik heb alleen MotoGP 2 zitten spelen. Aan Unreal Championship ben ik niet toegekomen, want m'n XBox is na iets meer dan een week al in staking gegaan...

M'n ervaring met MotoGP2 was goed. Alleen klaagde men over het feit dat ik lagde, terwijl ik daar (natuurlijk) absoluut geen last van had... Ik heb de room voor het plezier van de andere dan ook maar verlaten ;).
    M'n verbinding is 300/64 (ja ik weet het, het is te weinig....) Maar ja, dat XBox Live een super snelle verbinding vraagt wist ik ook niet. Het leek me gewoon voldoende dus heb ik de minimale eisen niet bekeken... De rede dat ik lag verzaakte zal wel door de headset komen die echt ontzettend veel van je verbinding vraagt...

Wat dat betreft is de aanpak van Sony/Socom wat beter. Daar staat je voice kanaal niet ieder moment open, wat wel zo prettig is... Als je wil praten dan druk je een knop in en ken je je zegje doen. Dit vraagt dus veel minder van je verbinding! Het nadeel is dat er maar 1 persoon tegelijk op een bepaald kanaal kan praten. Er zijn 4 kanalen: Team, Defence, Offence, Dead. Iedereen zit standaard in Team en als je dood ben in Dead.

Alles heeft natuurlijk z'n voor en z'n nadelen. Als iemand iets met SOCOM zegt kun je er niet tussenkomen. Dus als je ziet dat iemand vanuit z'n rug aangevallen wordt en het kanaal is bezet, jammer dan. In clan verband wordt de headset ook niet gebruikt om het weekend te bespreken en dan zal dit dus niet zo'n probleem zijn...

Tijdens MotoGP 2 kan je gewoon blijven praten. Kan handig zijn, maar dit vraagt gewoon TE veel van je verbinding vind ik. Zowel voor je up en je down. De stemmen van 15 andere ontvangen is niet niks! Ook elk kuchje van je tegenstanders is te horen en daar ga je je wel eens aan ergeren :).

De XBox heeft wel weer een volume regelaar, Foei Sony! Dat is echt een minpunt van de Socom headset. Als iemand in dat ding loopt te schreeuwen moet je blij zijn dat je oor er nog aanzit, maar er zal wel een verbeterde headset uitkomen in de toekomst...

Mijn conclusie
    Voorlopig vind ik Socom nog erg verslavend en is de lag die ik daar heb meegemaakt over het algemeen klein. Je moet niet vergeten dat de gewone internetverbinding van mensen als host wordt gebruikt, je kan niet zoals bij een pc ff een server opzetten die lagvrij gamen toestaat! Dat vind ik erg jammer aan beide systemen! Er zijn maar weinig mensen met een upload van 512 of misschien wel 1024 die je een lagvrij potje gamen kunnen geven...

Hopelijk komt er nog eens een tijd dat je net als op de pc gewoon een ip adres van een server in kan voeren en van daaruit kan gamen. Misschien is dat al bij sommige games, maar voor zover ik weet niet...

Wat XBox Live betreft ga ik verder testen, zodra m'n XBox het weer doet. Met de upgrade die m'n provider binnenkort geeft, van 300/64 naar 512/128, hoop ik een echte vergelijking te kunnen maken tussen de systemen van Sony en M$.
    Sony is veel meer op de jongere gamer gericht met een lite verbinding en zonder Credit Card. Bij XBox zie je jammer genoeg wel deze problemen. Maar als je een goede verbinding hebt en een Credit Card, dan lijkt Live me helemaal te gek. Van wat ik tot nu toe met MotoGP 2 heb gezien kan ik niet wachten om m'n XBox terug te krijgen ;).

Of Gran Turismo 4 dezelfde vette ervaring kan geven vraag ik me af. Bij Gran Turismo race je met 6 man tegelijk. Ik weet zeker dat je met een heel ander gevoel de eerste bocht in gaat... Met 16 man op een motor in de eerste bocht geeft toch een bepaalde kick :9.

Laatst bewerkt: 7 sep 2003
  8. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    Het werkt....... *)

Wij hebben het hier ook voor elkaar. De ps2-er is zelfs nieuwsgierig naar de nieuwste maps en megs voor mechassault.
    Hij zit nu Unreal online te spelen... en dat wil wat zeggen.

Het heeft echter wel extra geld gekost om de Xbox volledig online te krijgen.

Zoals we hier hebben aangegeven liep het niet zo vlotjes met de Xbox online krijgen. Online spelen ging wel maar we konden geen updates binnenhalen.

Het probleem lag toch aan ons modem. Nu met een nieuw router/modem werkt alles. Oplossing zie thread over router

http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?s=&threadid=20099&perpage=15&pagenumber=25

Waarom de problemen zich voordoen bij de Xbox en niet bij de PS2 weet ik niet....

Feit blijft dat de PS2 gebruikersvriendelijker is en ook meer online mogelijkheden biedt, waaronder de "central station" een website die je met je console kunt opvragen.

Vanaf nu moeten we maar kijken hoe het verder gaat in de strijd om de klant.

Bij Socom heeft de ps2-er hier in huis vrijwel geen last van lags. Met het verhogen van de ADSL snelheid die er komt kan het allen maar beter worden.

9. boomer

boomer Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Chimaera:

Bij moto gp 1 en 2 praat je alleen met de gene die voor en achter je rijd, als jij wat research had gedaan, had je kunnen weten dat je verbinding te langzaam is voor xboxlive. Ik heb nog nooit op de playstation online gespeeld, dus daar kan ik niet echt een mening voor geven. Ik weet alleen dat het bij mij plug en play was op de xbox, direct van mijn modem naar mijn xbox zonder 1 instelling te hoeven veranderen ofzo. Ik vind wel wat er op de ps2 nog te weinig online spellen zijn. Ik heb ook op internet een verslag gelezen dat het ps2 netwerk in Japan in de eerste weken soms 12 uur per dag plat lag. Ik denk dat de xbox tot nu toe zijn zaakjes beter op orde heeft op online gebied.

10. Chimaera

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had inderdaad geen research gedaan wat betreft de verbindingen, maar op de Pc werkte het met 20kb/s al redelijk, dus had ik geen probleem verwacht, zeker niet omdat het met de PS2 ook gewoon goed gaat!
    Dat van MotoGp wist niet ik, maar dat is wel erg handig :).

Wat betreft het PS2 netwerk dat plat heeft gelegen heb ik nog niet meegemaakt. Wel Central Station dat 1x plat heeft gelegen, maar als je daar niet op komt boeit dat niet... Dan kun je alsnog online gamen!

Het is moeilijk te zeggen wie beter is. Sony is veel toegankelijker. Geen abonements kosten, geen credit card, lage verbindingssnelheid mogelijk... Je kunt niet zeggen wie beter is door te kijken naar een netwerk dat in de eerste dagen plat ligt... Sony heeft ook als voordeel dat er veel meer gebruikers heeft... M$ heeft misschien weer een sterker netwerk, maar zoveel heb ik dat nog niet getest...

Dat Sony weinig online games heeft, tja de netwerkadapter is ook nog niet officieel uit. Naast Socom heb je ook nog Midnight Club en Tony Hawk 3 & 4. Het is inderdaad niet veel, maar dat zal deze herfst absoluut gaan veranderen.

11. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    @Chimaera

PS2 is toch nog niet officieel online in NL? Vandaaar wellicht wat aanloopproblemen.

Wat het voordeel van meer gebruikers is begrijp ik niet.

12. boomer

boomer Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Geen abbo kosten, ben ik het niet helemaal mee eens, want je moet wel een modem kopen en als je flink veel wilt downloaden moet je ook nog een hardeschijf kopen. Geen cc is inderdaad wel een voordeel van sony ja, maar mischien heb je die in de toekomst toch nog nodig voor andere online spelen. Je hebt tot nu toe geloof ik ook geen friendlist bij de ps2.

Denk niet dat ik een xbox fanboy ben, ik zou namelijk zo een ps2 willen hebben :) .

13. Chimaera

Leuk Bevonden:
    0
    Modem... Ik neem aan dat je de netwerk adapter bedoeld... Dat moet je gewoon zien als de Live starterskit van XBox, je hebt hem nodig om mee te beginnen... Die harde schijf is optioneel. Die heb je bij sommige spellen nodig... Het afrekenen dingen die in de toekomst te downloaden zijn zal vast en zeker ook per credit card gaan, een andere mogelijkheid is er denk ik niet...

Wat betreft een friendlist, die is er niet nee. Je hebt ook niet een account, zoals bij XBox. Bij elke game bij de PS2 kun je een ander id nemen. Dit maakt het hebben van een algemene friendlist ook weer erg lastig... Bij Socom kun je ook niet zoeken in welke game iemand zit. Je hebt diverse rooms EUWest, EUEast, UK, Duitsland, Spanje, enz enz. In die rooms kun je zien wie aanwezig is, maar dan moet je nog eens gaan zoeken waar die zit. Maar dat is specifiek Socom, andere spellen kun je wel zoeken... Een Friendlist mis ik wat dat betreft wel!

Wat dat betreft vind ik de aanpak van M$ wel wat professioneler. Die hebben aan veel meer details gedacht. Toch heeft de "vrijheid" van Sony ook wel weer wat... Een combinatie van beide zou perfect zijn :). Het console online gebeuren is nieuw en ze moeten van elkaar leren...

Of je zou een PS2 zou willen... Ik weet het niet... Sinds ik die XBox hebt ben ik helemaal verkocht :). Als XBox bezitter is de PS2 misschien een stapje terug... Al zijn er wel een heleboel leuke games te krijgen op de playstation... Het is allebei gewoon leuk om te hebben ;).

@Outlander:
    De Netwerkadapter is inderdaad nog niet officieel uit... 19 september dacht ik. Ik heb hem gewoon online besteld bij een Engelse site... Wat betreft aanloop problemen heb ik niks gemerkt. Dit schijnt wel zo bij Central Station geweest te zijn, maar daar kom ik nooit. Socom heeft het verder gewoon altijd gedaan. Al 2 maanden lang dag en nacht!

Het voordeel van meer gebruikers is dat je altijd tegenstanders hebt... Dit klinkt misschien vreemd, maar toen ik net online was waren er heleboel mensen online, maar toch waren er soms amper tegenstanders... 's ochtends en 's nachts was het heel erg stil. Logisch natuurlijk, maar nu het wat drukker met Socom wordt merk je dat wel. ook 's nachts zitten er gewoon nog een paar 100 gekken te gamen (waaronder ik :)).

Als ik met MotoGp ging zoeken naar beschikbare games kwam er wel een leuk lijstje uit, maar bij lange na niet zoveel als met Socom. En dat terwijl de netwerk adapter van Sony nog niet officieel is, dit vond ik vreemd...

Ik heb het ook gemerkt met Tony Hawk 4 online op de PS2. Daar is het ook vrij stil... Niet veel mensen maken gebruik van deze online optie... En hoe meer mensen online, hoe drukker het ook daar zal zijn ;).

14. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    @Chimaera

Ik heb vandaag de hele dag Ghost Recon (Island Thunder) on line gespeeld. Ik had niet de indruk dat er een gebrek aan tegenstanders was. Met 16 personen een sniper game. Het was daar 08.30 uur. En ze waren al een tijdje bezig.

De friendlist is inderdaad een sterk punt. Ik kreeg vandaag al een vraag binnen. Ik ga morgen eens kijken of het werkt.

Wat de id betreft ben ik het me je eens. Vanavond nog met de ps2-er hier in huis over gehad. Je eigen id hebben heeft toch wel wat... een id zonder grenzen.

Of M$ verder denkt dan Sony... dat denk ik niet. Sony heeft toch ook wat op de plank liggen denk ik. De Eye Toy bijvoorbeeld.

15. ImpulzZ

ImpulzZ Katie Holmes

Leuk Bevonden:
    0
    volgens de geruchten zal vanaf 14 maart ( ja 1 jaar na de introductie ) mogelijk zijn om ipv een creditcard scratchkaarten te kopen en daardoor je abbo te kunnen verlengen!
    dit zou echt een uitkomst zijn voor veel mensen zonder cc, het scratchkaartprincipe werkt net zoals bij beltegoed van telefoons, erg simpel dus :D

16. Scorpy

Scorpy XBox360 n00b

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vorige week maandag een x-box gekocht. Gelijk een Online setje erbij ....
    Ik heb thuis een server staan die internet deelt (ongeveer net als een router) en dus een kabel naar beneden gehaald. Inprikken, opstarten en LIve ..... geen enkel probleem ...

PS2 Online heb ik nog geen ervaring mee (wist niet dat het al kon). Maar als het de beta test is kan ik me voorstellen dat het wat probleempjes geeft.

17. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    Voor zover ik weet en zie kiest M$ met Xbox.com voor een integratie van internet met Xbox Live.
    De console en de pc vullen elkaar zo aan. (friendlist en scoreboard).

Sony kiest hier niet voor... of moeten ze wel?

Ik denk namelijk dat M$ hier een sterk punt in handen heeft.

Deel Deze Pagina