nou dat dacht ik toch even niet weet je wat HDTV is? HDTV zorgt voor een progressive scan, die maakt het beeld 2 x zo scherp als non progressive. je monitor is ook progressive daarom is het zo scherp. en daarmee valt het te vergelijken alleen in een 30 tot 60 inch TV. Naast dat kan je ook de resolutie van je beeld vergroten, als het spel het aankan, waarmee je dus minder jaggies krijgt en wederom scherpere textures en beeldkwaliteit. HDTV heeft de kroon voor de ultieme Xbox ervaring. laatse is composiet in videorecorder, dan composiet, dan scart dan s-video en HDTV is het beste.
CyberMonkey daweetik maar ik dacht dat die ene jongen van dat programma was! omdat hij zei dat hij hele goeie vrienden hadden die dat plaatje maakte, en datis een spellekes garnaal plaatje dacht ik? en gijzelf? van de spellekesgarnaalforums?
Ik ben daar niet voor niks cybermonkey Nee is wel lachen daaro, al het geflame wordt iig in de juiste forums gehouden (waar ik niet kom ) Er zijn wel meer hier die ook actief zijn op shrimptalk..
idd. zo heb ik deze site leren kennen (Wouter's reclame heeft toch geholpen ) En verkochten ze die poster nie op M²? Mor waar die sticker op zijn tvke vandaan komt?
Zal het dan niet mogelijk om met geavanceerde (maar toch niet al te dure) vga boxen de resolutie van hdtv op je monitor te krijgen in plaats van de standaard resolutie? Ik zou het al handig vinden moest ik af en toe mijn monitor kunnen gebruiken, maar als dat dan met de hoge resolutie is van hdtv is dat nog beter natuurlijk
nou bijna, je kan wel een progressive beeld krijgen van je spel op je monitor met je vga box, want een monitor is progressive, maar om de resoolutie te kunnen verhogen moet het spel het ondersteunen (je kan ook niet een resolutie verhogen op een HDTV als het spel het niet ondersteund) ik wil ook op mijn monitor, ik heb een 21 inch en dat is dus veel mooiere kwaliteit dan op je tv, (HDTV is eigenlijk een soort monitor) veel, veel scherper en alles.
aah je kan dus de resolutie altijd veranderen?? Ook als je maar een gewone tv hebt!? Natuurlijk heeft dat geen nut maar ik dacht dat de xbox het zelf detecteerde als er een hdtv toestel eraanhing en dan altijd in hoge resolutie speelde.
Xbox zend de zooi volgens mij toch wel uit in hoge res Dus een 'normale' tv geeft het weer in een lage res, en een hdtv dus in de res die de Xbox doorgeeft.. Res kan je dus niet veranderen maar ligt aan het signaal..
Uhm nee, misschien zeg ik het wat onduidelijk maar je kan alleen de resolutie veranderen als het spel het ondersteund (geeneen spel ondersteund dat nog dacht ik) Nee kijk, een normale tv geeft een Interlaced beeld, dat betekend dat je die lijntjes ziet. bij progressive (HDTV en Monitor) zijn die lijtjes ook gevult met beeld, dus is het effectief twee keer zo scherp DAT maakt hdtv en monitor zo mooi Scherp. Daarnaast kan je op een HDTV en een monitor als je je Xbox eraan hangt, de resolutie verhogen als het spelletje het ondersteund. Op een HDTV kan je de resolutie verhogen (mits spel het ondersteund)en eventueel op Interlaced gaan (sommige HDTV's kunnne de resolutie alleen omhoog doen als je dan interlaced beeld neemt, dus eigenlij kis dat de moeite niet je wilt altijd progressive). Op een monitor kan je alleen maar de resolutie verhogen (mits spel het ondersteund)en progressive scan draaien.(een monitor is alleen maar progressive)
maar dan de vraag : Waarom zou je dan de res van een Xbox game willen verhogen? Ik bedoel elke Xbox is hetzelfde, en de developer kiest de meest geschikte res wel..
hmm? nee je kan in een PC game ook de resolutie verhogen, alles word scherper en de jaggies verfijnder, dat is ook de reden waarom je het Xbox spel in resolutie wilt verhogen.
Dat wil je helemaal niet, de developer kan toch wel de beste res kiezen lijkt me..?? anders lijkt het helemaal op een pc Dan krijg je zeker ook te maken met hz'en of niet? en dan ook nog een fps tellertje..
idd dat was ook wat ik in gedachten had. Als je de tv-resolutie (640*480 of zo?) op je monitor zet kan die toch heel wat meer aan en zal het beeld dus pixelachtig/wazig zijn? Door die progressive zal dat wel wat verbeteren maar toch nog altijd kwaliteitsverlies. Dus kan je, als je spel het ondersteunt, de optie hdtv aanzetten waardoor je in veel hogere resoluties gaat spelen, waardoor je beeld op je monitor veel mooier wordt, maar met een gewoon tvscherm gaat dit niet want je tv kan die resolutie niet aan. Maar je zegt dat nog geen games dit ondersteunen? Is het technisch eigenlijk wel haalbaar om een game als doa, halo of wreckless op een dubbel zo grote resolutie te renderen zonder té lage fps? Of zal de xbox een soort omweggetje maken waardoor de htdv owners toch beter beeld krijgen én een goede fps? khoop dat heel mijn tekst op iets slaat
ehm volgens mij niet, ik weet niet zeke rmaar zit het niet gewoon zo : De Xbox zend een signaal uit in bv een hogere res dan de standaard tv res (die ligt dacht ik tussen 480x640 en 800x600), laten we zeggen eh 1024x768. De normale TV zend dat gewoon uit in zijn maximale res, maar de HDTV die ziet heeej das n leuke resolutie, die wil ik wel uitzenden, dus die laat hem mooi in 1024x768 zien.. In games kan je (nog) niet kiezen tussen HDTV etc en zal ook niet zo worden volgens mij, dus daarom lijkt mijn bovenstaande theorie wel kloppend
Het is niet een kwestie van aanzetten, als je een HDTV hebt, zet je Xbox hem automatisch op de resolutie die je spel aankan. meestal is dat 480p (640x480 progressive scan) normale tv doet 480i (640x480 interlaced) als er spellen komen die hogere resolutie zoals 720p (de hoogste kwaliteit haalbaar op HDTV, 1080i is in pincpie 720i met een andere naam. Nee wouter, ik denk niet dat de Xbox in een hogere resolutie rendered en in een lagere resolutie output. (althans niet in spellen tot nu toe) er is geen kwaliteitsverlies met 640 x 480 draaien, dat is simpelweg de resolutie van de TV en dus ook van de Xbox output. Als het technisch haalbaar is om game sin een hoegere resolutie te draaien zullen ze dat ook doen en daar zal je met een HDTV of een monitor het nut van zien. en wouter, het gaat er niet over of het op een PC lijkt, Xbox is een Xbox. Ikzelf denk dat je Xbox herkent of het een HDTV of normale tv is. in een VGA box zit namelijk een HDTV chip, die dus de Xbox een signaal doet outputten die overeenkomt met een HDTV signaal. (vanwege progressive scan) etc.
Ah er bestaan dus al speciale xbox vga boxen? zoiets als dit? http://www.xbox-online.net/flash/xboxvgabox.html de prijs van 45 dollar valt ook nog goed mee. Ongeveer een €50 als ik dat zo bekijk heeft het ook genoeg aansluitingen om hem te gebruiken voor andere doelen dan alleen de xbox.
Wel nog een ding over HDTV als een game het niet ondersteunt lijkt het minder mooi op een HDTV dan op een gewone TV aangezien een gewone tv een soort natuurlijke 'blur' (wazigheid) heeft waardoor er minder jaggies te zien zijn. Als het wel word ondersteunt is HDTV natuurlijk mooier.
HDTV is progressive, dat betekend twee keer zo scherp, en helder. het is altijd mooier, die kartels komen juist vaak omdat een normale tv op de horizon vaak kartels krijgt omdat hij niet progressive scan is.