1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox gaat zelfde kant op als Dreamcast

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Esf-Borg*nmb1, 28 okt 2002.

  1. CyberMonkey

    CyberMonkey Proud xbox-owner

    Berichten:
    517
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar over die marketing zijn ze wel juist. Waarom wil ms nu maar niet begrijpen dat om bekend te worden, je reclame moet maken?]:- ]:-

    Ze moeten maar eens stoppen met Europa als een achterlijk continent te beschouwen en die jappen met alle goodies te laten lopen
     
  2. marco27

    marco27 Active Member

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    0
    De volle aandacht van Microsoft ligt momenteel in de VS. Ze hebben daar nu massale reclamecampagnes lopen, de Sega bundel is daar nu al te verkrijgen en binnenkort gaat Xbox-Live daar van start. Ik denk dat dat ook zo blijft tot na de kerst, immers als ze daar de kerstdagen goed doorkomen mbt de andere consoles dan zijn ze op de goede weg, want de VS is de belangrijkste consolemarkt ter wereld. (en het lijkt er op dat ze dat gaat lukken)

    Europa zal ook wel een reclamecampagne krijgen rond de Sega bundel, de kerst en volgend jaar met Xbox-Live, maar ik denk dat als MS hun marktaandeel in de VS veilig hebben gesteld ze zich echt gaan richten op Europa en Azie.
     
  3. Chrisvr2000

    Chrisvr2000 Gamer P.S.

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    klinkt logisch en begrijpelijk
     
  4. lammetje

    lammetje *PGR2-Addict*

    Berichten:
    299
    Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk mag ik een mening hebben, maar ja we hadden het over de Xbox en niet de Gamecube, Mr Bean }:]

    ps : Wouter bedoel je zulke reacties nou, van die verdediging reacties....pfff waarvoor...kep zelf ook een Xbox :9
     
    Laatst bewerkt: 28 okt 2002
  5. Mark

    Mark aLive!

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0
    Nah da's dus echt NIET waar he! Je moet natuurlijk wel goed opletten op wat je zegt..
    Het is namelijk gamesen.nl die verschrikkelijk pro-GC is.. En gamers.nl is juist heel erg pro-PS2!

    :D

    Anywayz over de reclame campagnes.. Ik heb geloof ik Microsoft NL nog voor geen enkele Microsoft product reclame zien maken in NL (nou, misschien voor Windows 95 dan). Volgens mij is dat hoofdkantoor in Hoofddorp dan ook alleen maar een vertaalburootje en een 'politiepost' om hun License 6.0 programma bij alle bedrijven er door te drukken.

    Wat ik me wel afvraag is waarom MicroMedia er niet meer werk van maakt..
     
    Laatst bewerkt: 28 okt 2002
  6. Chrisvr2000

    Chrisvr2000 Gamer P.S.

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    boeit niet, als je jezelf gamesen of gamers.nl noemt dan moet je 100% onafhankelijk zijn en dat zijn ze niet.
    ook de pu is dat jammergenoeg niet meer. ik ben ruim 3 jaar geabonneerd geweest op het blad en heb het uit frustatie opgezegd.
    sorry hoor maar als je tot vier maal toe een ps2/xbox spel exact hetzelfde cijfer geeft dan klopt dat gewoon niet.
     
  7. Chrisvr2000

    Chrisvr2000 Gamer P.S.

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom 'Wouter'? En ik ga niet in de verdediging. Ik zeg alleen dat je met feiten moet komen en geen lul-verhalen. eerlijkheid siert de mens :)
     
  8. Mark

    Mark aLive!

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0
    Sarcasme is niet aan jou besteedt merk ik al.. :{
     
  9. lammetje

    lammetje *PGR2-Addict*

    Berichten:
    299
    Leuk Bevonden:
    0
    ik moet met feiten komen ? Ben ik diegene die met feiten kan komen nu ? nee, maar wel met een mening op zaken die gebeuren (waarneembaar) ...... dat is eerlijkheid.
     
    Laatst bewerkt: 28 okt 2002
  10. ROb

    ROb prins der pozzebocke

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    okay, wie heeft nu eindelijk eens de verkoopcijfers?
     
  11. Sam_Fisher

    Sam_Fisher Guest

    Hij weet er echt niets van.

    De xbox is juist een suc6. Microsoft maakt meer winst door de xbox. En de xbox verkoopt beter dan de gamecube.

    En volgens een enqeute willen meer mensen een xbox dan een ps2
     
  12. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    MS maakt meer winst door en hun nieuwe licentie systeem en xp, niet de xbox.
     
  13. Michielygil

    Michielygil WeekendWorry Thinker

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    1) microsoft maakt niet meer winst door de xbox, maar meer omzet.

    2) Over de strategie van microsoft: die dacht dankzij de specs wel even een pullstrategie te kunnen gaan voeren, maar dat is dus duidelijk de verkeerde tactiek gebleken. Rest nog de vraag wanneer ze dat gaan inzien...

    (ja WouteR, ik heb wel marketing gestudeerd ;))
     
  14. spider

    spider XGSX

    Berichten:
    699
    Leuk Bevonden:
    0
    tja heb je he? als je de hele dag achter je xdoos zit ennuh niet meer buiten komt dan maak je ni egt veel vrienden...:p
     
  15. Scotch

    Scotch Magic Tape

    Berichten:
    467
    Leuk Bevonden:
    0
    In Japan wonen circa 120 miljoen mensen, in de VS 280 miljoen en in heel Europa wel bijna 400 miljoen (alhoewel dan landen als Roemenie wel zijn meegeteld).
    Nou worden er in Japan wel meer consoles gekocht per 1000 inwoners, maar het is zeker niet de belangrijkste markt.

    Ik snap trouwens niet waar sommige mensen zich zo zorgen om maken. De Gamecube-owners zouden zich zorgen moet maken. Hun console wordt even goed (of slecht) verkocht als de Xbox, een nieuwkomer in de consolewar. En dat voor een bedrijf als Nintendo wat altijd de consolemarkt heeft beheerst, en allerlei grote namen als Mario en Zelda bezit.

    Vergeet niet, de Playstation (PSX) verkocht in het begin ook heel slecht, slechter dan de Xbox nu doet in zijn beginmaanden. Mensen moesten niks hebben van Sony's nieuwe spelcomputer. En kijk nu is hoe de zaken staan.
    Microsoft focust nu zo op de VS omdat dat de belangrijkste markt is. Europa volgt de VS toch wel slaafs, kijk maar naar de beurskoersen. Aangezien de Xbox het beter doet dan de Cube in de VS, steeds beter, zie ik geen reden om het somber in te zien.
     
    Laatst bewerkt: 29 okt 2002
  16. Koen14

    Koen14 Active Member

    Berichten:
    918
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor Windows XP heb ik hier ook wel reclame gezien hoor!
     
  17. Jajojo

    Jajojo ÜberCosy!

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    4
    Juist!

    Het is toch niet reeel om te verwachten dat de xbox gelijk met alle concurrentie de vloer aanveegt??? Slechte marketing of niet. Ik denk persoonlijk dat de dreamcast een incident is geweest; zie maar eens hoeveel mensen er nu spijt van hebben dat ze dat apparaat zo snel hebben laten vallen. De beste consoles zullen vanzelf de minderen verslaan, en als je de financiele middelen van MS met de concurrentie vergelijkt dan kan het toch niet zo zijn dat ze niet in staat zijn om minimaal gelijkwaardige producten af te leveren (als Sony en Nintendo). Ze hebben alleen wat tijd nodig.
     
  18. amaru

    amaru AllroundConsole King

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0
    de Dreamcast was master en z'n tijd ver vooruit
    de reden van het floppen van de DC was het gebrek aan marketing en promotie en niet zijn capaciteiten of beschikbare games
    en Sega veranderde van strategie door games voor andere consoles te gaan ontwikkelen
    spellen die ik al tijden heb op de DC , moeten nog of zijn net uitgekomen op andere consoles zonder dat je kan zeggen dat die spellen echt beter,mooier of uitgebreider zijn dan op de DC

    maar de xbox zal zeker niet gaan floppen
    maar het probleem is dat nederland / europa al jaren niet als een
    belangerijke afzetmarkt wordt beschouwd
    op het gebied van console gaming worden wij gewoon zwaar achtergesteld op japan en de U.S.
    dus je merkt hier gewoon minder van al het marketing geweld
    van Microsoft

    ik denk als xbox live er is en als er wat meer titels verkrijgbaar zijn voor de xbox , dat er hier heel wat xbox gamers zullen bijkomen
     
  19. The FragmaN

    The FragmaN Active Member

    Berichten:
    367
    Leuk Bevonden:
    0
    Xbox gaat niet floppen. MS heeft de kennis, het geld en de zin om het de bste next-gen console van de markt te maken. Geen flop dus zoals de Dreamcast. Xbox is een Dream-Cast.
     
  20. Creative

    Creative 100% xbox

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb 2 mensen een xbox laten kopen door HALO en E-plaza (gameverkoop omgeving rotterdam) support de xbox aardig goed. beter dan the GC. Het grootste probleem van xbox is het tekort aan goede spellen, waar in november een eind zal komen (UC, Splinter Cell ) , dus wacht maar af. enige ding dat balen is dat pas 14 maart xbox live in nl komt.
     

Deel Deze Pagina