Ik woon in Maastricht en hier is ook zoiets gebeurd... Stond vandaag in de krant... Tientallen bestellers van goedkope gsm komen bedrogen uit. ROERMOND - Het in Roermond gevestigde bedrijf Telbel heeft tientallen en mogelijk zelfs honderden mensen gedupeerd, die op een goedkope manier een gsm hoopten te bemachtigen. Bij de politie is aangifte gedaan van oplichting, maar die ziet vooralsnog geen reden voor een onderzoek. Telbel heeft in oktober en november in drie advertenties op de voorpagina van onder meer deze krant mobiele telefoons van de merken Nokia en Motorola te koop aangeboden. Het bedrijf stelde kortingen van 50 procent of meer in het vooruitzicht. Mensen moesten vooraf betalen en zouden binnen 28 dagen een toestel krijgen. De bestelde telefoons zijn nooit geleverd. Dat bestellen via Telbel lucratief had kunnen zijn, blijkt uit een vergelijking van de Telbel-prijzen met de tarieven van een gerenommeerde ondernemer. De Nokia 5210 bijvoorbeeld, een veel gebruikt model, kost bij Telbel 115 euro, terwijl de adviesprijs 189 euro is. Het topmodel van Nokia, de 8910, kost bij Telbel 270 euro; een dikke vijfhonderd euro minder dan in de winkel. Een voormalig medewerkster van Telbel, die anoniem wil blijven, zegt dat de afgelopen weken honderden mensen een gsm hebben besteld. Hoeveel mensen geld hebben overgemaakt, weet zij niet precies. "Dat moeten er tientallen, misschien wel honderden zijn.' De oud-medewerkster verwacht dat het schadebedrag honderdduizenden euro's beloopt. Een van de gedupeerden is de Limburgse Dagbladen Combinatie (LDC), die onder meer voor Dagblad De Limburger advertenties verkoopt. LDC zegt nog zo'n achtduizend euro van Telbel tegoed te hebben. Een woordvoerder van de Kamer van Koophandel zegt dat over Telbel diverse klachten zijn binnengekomen. Volgens hem maakt het bedrijf gebruik van een niet bestaand inschrijfnummer. Ook bij de politie Limburg-Noord hebben gedupeerden zich gemeld. Telbel was gisteren niet bereikbaar voor commentaar. ----------------------------------------------------------------------------------- Ik heb die advertenties ook zien staan. Dan denk je wel ff "sjeez, best goedkoop", maar ja, dan staat er dat je alles telefonisch moet bestellen etc... dan denk ik meteen "nee laat maar". Maar goed... Als ze echt een paar honderdduizend eurootjes ermee hebben verdiend... Das best lekker voor 4 weekjes ofzo, hehehe...
Dit is echt lachen! Het XBW Detective-team in actie! Ben errug benieuwd hoe het af gaat lopen met arme meneer Yilmaz. Maar het lijkt me duidelijk: Yilmazje is gewoon een grote oplichter die gauw voor de kerstdagen nog wat illegale eurootjes probeert te verdienen. Heb trouwens geen krokodillenleren tasjes met gouden sluitingen gezien LOL
Ik had gister een email gestuurd maar heb nog niks terug ontvangen, ik had ze geconfronteerd met de feiten. MIJN PLAN: Er zullen hier vast wel hackers (crackers?) zijn.. Toch? Als die nou de site ff snel kunnen hacken en d'r op zetten dat het fake is en dat iedereen die wat besteld heeft aangifte bij de Politie moet doen. Zo worden echt teveel mensen gedupeerd en die Turken gaan d'r vandoor met het geld. (het zijn Turkse namen dus ga nu niet zeuren!) Ik hoop dat er iemand is die dit wil doen, niemand kan die gene toch aan kl;agen want als je het doet doe je het voor je folk
ik heb bij de Consumentenbond gisteren al een topic neergezet, misschien pikken ze het op.. zeker als jullie ook ff een reactie posten http://www.consumentenbond.nl/doeme...sixT6RUj4ro&view=forum_reacties&threadid=1043
Ehm peoples als je een adres wilt hebben... waarom zoek je dan niet gewoon op wie de eigenaar van het domein is???? Hier onder wat ik binnen 30sec vond: Domain Name.......... dutch-international-trading.com Creation Date........ 2002-11-12 Registration Date.... 2002-11-12 Expiry Date.......... 2003-11-12 Organisation Name.... dutchinternationaltrading Organisation Address. Geraniumstraat Organisation Address. Organisation Address. Almere Organisation Address. 1338 XJ Organisation Address. FLEVOLAND Organisation Address. NETHERLANDS Admin Name........... Ercan Yilmaz Admin Address........ Geraniumstraat Admin Address........ Admin Address........ almere Admin Address........ 1338 XJ Admin Address........ FLEVOLAND Admin Address........ NETHERLANDS Admin Email.......... info@dutch-international-trading.com Admin Phone.......... 0630136262 Admin Fax............ Tech Name............ YahooDomains Techcontact Tech Address......... 701 First Ave. Tech Address......... Tech Address......... Sunnyvale Tech Address......... 94089 Tech Address......... CA Tech Address......... UNITED STATES Tech Email........... domain.tech@YAHOO-INC.COM Tech Phone........... +1.6198813096 Tech Fax............. Name Server.......... yns1.yahoo.com Name Server.......... yns2.yahoo.com The previous information has been obtained either directly from the registrant or a registrar of the domain name other than VeriSign. VeriSign, therefore, does not guarantee its accuracy or completeness. Maarre (sorry niet de hele thread gelezen) heeft er al iemand iets bij ze bestelt???? want het zou zomaar een kuise business kunnen zijn, en dat ze gewoon zo handig zaken doen dat ze goedkoper uitkomen... weetikveel? Ik bedoel.. niet te snel conclusies trekken.
op de site van de cocsumentenbond stond dit berichtje: Auteur: ichmid Datum: 03-12-02 18:21 Ik heb al 2 spellen binnen van die site, dus ik weet niet wat jullie lullen.
maak daar maar zeer zeker van, er zal toch iemand iets positiefs over hun moeten zeggen, en die spellen zou pas na de 10e verzonden worden, dus ik weet niet wat dat ichmid gevalletje lult
ben het met je eens heeft er iemand al een brief gestuurd naar de ombutsman of peter r de vries, of al die andere gasten??? (ZAL WEL COOL ZIJN, ALS WIJ DIE TURK OPPAKKEN)
Damn belachelijk dat de crew niet eens reageerd op dit racistesche geblaat van jullie. misschien heb je het niet door maar hier benadeel je een hele bevolkingsgroep mee. wie zegt trouwens dat ze ze Turks zijn. Kan net zo goed Egyptisch of Pers zijn. En stel die man van die site is Turks, dan is dat alleen hem en niet 'die Turken'.