1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox LAN ; Ideeeen, plannen, hulp nodig :)

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door WouteR, 8 apr 2002.

1. GooDy

GooDy Warthog driver

Leuk Bevonden:
    0
    Damn! ben geen crew ;) ;)

2. Zer0

Zer0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Onderzoek heeft uitgewezen dat pc/console gaming vooral populair is bij mensen tussen 24 en 34 jaar.
    (misschien is het eens handig om wat demografisch onderzoek te doen bij de bezoekers van deze site en eventueel te dergelijke gegevens bij MS opvragen)
    Aangezien de x-doos nog vrij nieuw (en duur) is zal de leeftijd van de x-box'ers in dezelfde categorie liggen. Voordeel is dat deze groep over het algemeen over een auto beschikt.

Nadeel is dat je deze groep moet bereiken. Samenwerking met bv. een lifestyle magazine zou uitkomst kunnen bieden, vooral als je gaat denken ter grote van de Jaarbeurs :)

3. cyber

cyber De oude garde

Leuk Bevonden:
    1
    IK heb hier nog wel 2 "mini" tv's staan. (beeld, is ongeveer netzo groot als een standaart pc monitor)

Kan eventueel ook aan een beamer komen (hebben ze wel bij mijn pa op het werk)

en kan ook wel aan Lange stukken netwerkkabel komen (ook bij mijn pa op het werk)

En als het niet te ver weg is kom ik zeker.

4. Highlander

Highlander Hete bliksem

Leuk Bevonden:
    33
    Beter is het wel een dag of 2 full time gamen!

Maar wat is een richtprijs als antree? hoe groot is de zaal, laten we er van uitgaan dat de eerste lan party nog niet onwijs veel mensen zal gaan trekken omdat het nieuw en vrij onbekend is.

Dus een zaal voor 50 tot 100 man zal de 1e keer wel voldoende zijn.

Daarnaast is het grote probleem de tv`s die stop je niet ff in je rugzak. Daarom moet er eigenlijk een soort meeting punt punten worden afgesproken per regio
    waar iemand zijn busje op offert om alle tv`s xboxen en xbox die hards te vervoeren.

(ieder persoon betaald mee aan de benzine, parkeer plaats desnoods een busje huren en dan splitsen met de mede members)

Daarnaast moeten wij ook gevoerd worden, dus enig fast food geen overbodige luxe. En er moet een plee zijn. ruimte om eventueel te overnachten.
    :D

Maar als dit word door gezet moeten we dit groter aan pakken om zo meer mensen erbij te betrekken(ook van buiten het forum)

Dus kortom een hoop stress om dit goed op rolletjes te krijgen}:] Maar wel de moeite waard

Des te meer reden om snel een xbox te kopen:cool:

5. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    50 tot 100 man is wel ok ja, niet meer iig

Ehm als we de inschrijvingen snel starten, en de inschrijvers op een website publiceren kan je met die mensen afspreken om bv op 1 Xbox te spelen, dus splitscreen

6. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Ik zou het eerst op kleine schaal proberen, en dat steeds groter maken. Om nu meteen de jaarbeurs af te huren, dat gaat gegarandeerd fout. Je kunt beter eerst wat ervaring opdoen op kleinere schaal. Je komt er dan ook vanzelf achter hoeveel xboxen je op elkaar aan kunt sluiten.

Ik heb zelf alleen Halo om op deze manier te multiplayeren, welke games kunnen dit nog meer?

Een Xbox pakt 100 Watt geloof ik, mijn Sony 72cm TV verbruikt ook ongeveer 100 Watt volgens het boekje. Op een groep van 16A kun je ruim 3600 watt verbruiken. Dat zijn dus 18 Xbox systemen, er van uitgaande dat er geen andere verbruikers op de groep zitten (ff de magnetron aanzetten ofzo...)

Ga je bij een meerdaagse happening 's nachts gewoon door of zijn er mensen die in 3 dagen toch wel een uurtje slaap nodig hebben?

En hoe zit het met verzekeringen e.d.? Tegenwoordig is het wel verstandig om dat soort dingen ook eventjes na te gaan.

Dat waren de dingetjes die ik net even bedacht... Ik vind het wel een leuk idee. Wanneer je de media met zo'n event kunt halen, is dat erg goed voor deze site en nog beter voor de Xbox natuurlijk! (Daaaag PS2!!) En.. het beste voor onszelf!

:D

7. BounceMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Een frituurpan... Shit, dat zijn weer 10 xboxen minder op die groep! ;)

8. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Goede post :) We beginnen sowieso ff met n XBW crew meeting in mei waarin we al het eea willen testen, is natuurlijk vrij simpel, maar misschien dat we iets met www.gameparty.net kunnen gaan doen, die hebben er ECHT verstand van :)

9. TheOne2000

TheOne2000 Oldschool Xboxer

Leuk Bevonden:
    0
    echt verstand.....dus....:mad:

10. TheOne2000

Leuk Bevonden:
    0
    wat wel vet zou zijn al flatscreens (kleine) goedkoper zouden zijn kan je je xbox met controllers games en flatscreen in 1 tas meenemen :D

11. visje

visje feyenoord Die hard

Leuk Bevonden:
    0
    je moet ook niet vergeten dat sommige mensen een DIJK van een tv hebben die wel wat kilotjes weegt!
    verder 50 a 100 mensen is echt wel veel hoor ik heb op pc lans gezeten en 40 was echt ruim voldoende maar verder heb je toch niet zo veel mensen nodig?, een pot halo met 16 man is DA bomb en kan je wel een tijdje vermaken verder heb je dan ook een group PGR ers war van je er ook 10 heb en de rest ook 10 kommie op 30 mensen uit zeg zeg maar 40 dat lijkt me wel genoeg voordelen zijn lagere kosten minder stressen, minder organiseren en simpler! pas als je dat een beetje onder de knie hebt zou je eventueel uit kunnen breiden maar iets als jaarbeurs utrecht? HOE GA JE DAT BETALEN:confused: ]:- :confused: :confused: want je kan niet verwachten dat iemand dat even gaat voorschieten! verder is het wel een goed idee alleen lijkt me het een probleem met tvs kan je je niet laten sponseren of zo door microsoft en dan tvs huren die je op de lan dan weer voor goedkoper kan afhuren voor eventuele omkosten nog te betalen?
    microsoft zal dit briljant vinden en zij zouden je misschien wel willen steunen!
    ook belangrijk is hoe gaan we zitten? het lijkt me niet zo pretig om op een harde plastic stoel te gaan zitten. en sofas lijkt me ook onhandig.
    ook zou ik een soort database aan maken voor mesnen die kunnen komen met eigen vervoer en tv en die ook busjes kunnen regelen of alleen hun x box kunnen meenemen. ook zou er afspraken gemaakt moeten worden met welke spellen er gespeeld gaat worden.

12. TheOne2000

Leuk Bevonden:
    0
    pc lans ?!? :confused:

13. dRazic

dRazic Warthog Driver.

Leuk Bevonden:
    0
    mij lijkt dit wel kewl, ik heb trouwens nog een mooi teeveetje staan voor zo'n X-Lan, mijn eigen tv neem ik in iedergeval niet mee is een beetje groot maar, ik heb nog een kleintje staan dus. maar als het niet te ver weg is kom ik zeker er naar toe.

14. TheOne2000

Leuk Bevonden:
    0
    i'll be there if i'm accepted.....of moet ik nog meer posts hebben <<GniffelL>>

15. BounceMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Als ik het zo bekijk is het nog wel moeilijk om maar 20 man naar een bepaalde plek te krijgen. Rotterdam, Zeeland, Assen, Noord Holland, weetikveel waar. Eigenlijk moeten we eerst weten hoeveel XboxLANners-in-spe er in een bepaalde regio zijn.

En op een 37cm tv'tje kun je niet met z'n vieren spelen denk ik, of je moet er een vergrootglas bij nemen?

Ik denk dat (evt. meerdere) kleinere Xbox LAN parties wel tof zijn om mee te beginnen, dan is het ook niet zo'n geregel vantevoren.

16. the undaunted

the undaunted Dag Xbox

Leuk Bevonden:
    0
    Een zeer geslaagd plan :)

Als het niet te ver weg is kom ik ook }:]

17. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    komt dit nog van de grond wouter? wat vind MS ervan?..

ff beetje regelen :p

18. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Eerst even kijken of GameParty geinteresseerd is

19. Crosis-nl

Crosis-nl lurking around

Leuk Bevonden:
    0
    Zou ook graag mee willen doen.
    Maar dan wel a.u.b. de LAN-Party ruim van te vooren aangeven!
    Werk zelf onregelmatige diensten (in rooster),dus moet een maand daarvoor wel vrij vragen.

Ben wel erruhg benieuwd hoe dit gaat worden :9

20. djbokkeman

djbokkeman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hey waarom huren jullie geen School kantine af ???

genoeg stroom banken stoelen en fast food.

Ik kan ook zelf utp kabels maken als het nodig is.

Laatst bewerkt: 11 apr 2002

Deel Deze Pagina