1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

XboX lens reinigen..

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door GhanZ, 30 jun 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GhanZ

    GhanZ Active Member

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    0
    OK er zijn dus 3 opties: dvd lens-reiniger gebruiken.
    XBOX Helpdesk bellen.
    Een nieuwe kopen.
    Denk dat ik het in die volgorde maar eens ga proberen!

    Bedankt voor de reacties!!

    GhanZ

    (ps2 af na 2 jaar,xbox haperend na 2 jaar......zou de cube dan toch de beste zijn??
     
  2. masterninja

    masterninja Active Member

    Berichten:
    606
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn ps2 heb ik al sinds het begin ook nog geen problemen mee hoor
     
  3. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    ik heb verhalen gehoord dat je xbox open kan halen en je tog nog garantie hebt

    die stickertjes er met een Föhn (wtf hoe schrijf je dat eigenlijk?!) van af halen, kan je ze nadat ie weer dicht is gewoon weer op plakken
     
  4. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    Welk merk en type...want sommige van die kits beschadigen de Xbox lens juist.
     
  5. GhanZ

    GhanZ Active Member

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    0
    Soryy ....was sarcastisch bedoeld ....verschilt per console natuurlijk.....ik zal wel een maandag produkt hebben... :)
     
  6. Magical Elvis

    Magical Elvis Active Member

    Berichten:
    278
    Leuk Bevonden:
    7
    Mijn dvd-lensreiniger is die van Van Den Doel accessoires. Het is de dvd en
    Playstation2 reiniger.
     
  7. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb geluk mn xbox ging pas echt merkbaar slechter draaien vorige week. Dus ik bellen naar xbox service. Ja was mn xbox een maand buiten garantie... maar dat zou ze nog wel kunnen wegsmokkelen zeg maar. Ik krijg nu een sticker ofzo en moet afspraak met UPS maken. Maar goed. Waarschijnlijk wordt de DVD-Drive van mn box vervangen.
     
  8. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Je kunt zo'n Cleaning dvd set kopen, maar ik raad het je NIET aan bij een xbox.


    *edit* tja, ikheb heel dit topic niet gelezen en gewoon bij Kobold's bericht gequote. dus tja... wat ik gezegt heb is al gezegt:)
     
  9. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Wat hebben savegames te maken met reparatie dan?
     
  10. Lucca

    Lucca Bored

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Die moeten gewist worden van de Harde schijf op het moment dat je je Xbox laat repareren
     
  11. GhanZ

    GhanZ Active Member

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    0
    ok van alle cleaning sets...welke is dan het meest betrouwbaar??
    wie heeft er goede en slechte ervaringen mee??
     
  12. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    O sips, moet ik ff memory card lenen. :)
     
  13. Exige

    Exige PS3: Miqe

    Berichten:
    952
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan ze ook voor weinig kopen op eBay. Bieden vanaf 1 euro of voor de vaste prijs van 7,50 per stuk.

    Waar kan je dat lens cleaning dinges gebeuren (of hoe dat ook heet ;)) kopen?
     
  14. Johannus

    Johannus tom joh

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    2
    zo'n dvd lens cleaner of wat dan ook, moet je bij iedere Dixons, mediamarkt of andere electronica winkel wel kunnen kopen. iig heb ik ooit nog een gewone cd cleaner (lang geleden in de tijd dat dvd nog niet bestond :D) bij de Dixons gehaald.
     
  15. GhanZ

    GhanZ Active Member

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    0
    Lastig....de ene zegt dat het niet uitmaakt, de ander zegt dat een dvd lens reiniger je lens juist beschadigt en voordat ik er een koop wil ik zeker weten dat ie hem niet nog verder naar de (mallemoer) helpt want ben tocherg trots op mijn groene box!!

    welke merken zijn het beste?? en welke moet ik absoluut vermijden??
     
  16. Exige

    Exige PS3: Miqe

    Berichten:
    952
    Leuk Bevonden:
    0
    Tsja, daar ben ik eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar... :)
     
  17. gerjan

    gerjan Guest

    Het blijven apparte dingen....cd's/dvd's met borsteltjes er op, aangezien de lens uiterst gevoelig is, lijkt me dat niet geheel veilig... je hebt kans dat je lens iets verschuift (al is het maar een 1000ste cm) en hij leest slechter (of juist beter :D)
     
  18. Johannus

    Johannus tom joh

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    2
    dus kan je in principe net zo goed even hard tegen je xbox schoppen, testen of de lens gunstig is verschoven, zo niet, nog een keer schoppen.. totdat... enzo :+

    Ik denk dat je eerder bang moet zijn voor krasjes op de lens. Maar ik neem aan dat de meeste lenscleaners wel van redelijke kwaliteit zijn.. vrij lomp als er een lenscleaner gemaakt wordt die je lens juist naar de klote helpt ipv. maakt toch? Vraag anders in de winkel of de verkoper wat ervaringen weet van mensen die er 1 gekocht hebben.
     
  19. gerjan

    gerjan Guest

    ja das waar, maar ik heb al aardig nare berichten gelezen.

    maar het is echt waar dat als je lens iets verplaatst hij beter/slechter kan lezen, kheb het zelf gedaan bij mijn philips drive in de xbox, ook wel pot tweaken genoemd. is aan mini schroefjes draaien (1mm ofzo)
     
  20. Genassix

    Genassix Endless Challenge

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    3
    Oke nou is mijn thread dichtgegooid:
    http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?threadid=71506

    Maar na het lezen van deze thread heb ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Maargoed ik zal hem nogmaals stellen hier:

    Ik heb een philips drive die ik wil reinigen. Nou is mijn vraag: Welke cleaning cd/dvd moet ik hiervoor gebruiken en waar is die te koop?

    Help mij hier aub even mee, want ik ga niet zomaar op de gok een schoonmaak cdtje erin gooien. Meld dus even jullie ervaringen hiermee. :) Alvast bedankt.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina