1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox lijdt zware verliezen!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 18 apr 2003.

  1. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Omzet daling leid tot verlies!
    En die les economie heb ik niet nodig. Jij kan beter een les begrijpend lezen volgen!
     
  2. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    Omzet daling leidt hoeft helemaal niet tot verlies te leiden. Het kan wel maar het kan ook een lagere winst betekenen. En ik kan het weten want ik sta een 9.3 op economie 1,2. Ha! :+ :p

    Maar, welk bedrijf maakt in dit econmische tijdperk nog zoveel winst als MS. Ik ken ze niet eigenlijk.
     
  3. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Maar een 9.3! Ik sta voor economie 1,2 groot een 9.9:+
     
  4. Johannus

    Johannus tom joh

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    2
    in de 4de 5de of 6de (vwo) dat wil ook nog wel heeeel veel schelen
     
  5. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    In de 4e klas Havo
     
  6. x-box player

    x-box player Just because

    Berichten:
    1.138
    Leuk Bevonden:
    1
    Lkkr objectief bericht is het ook. En wouter xbox staat ook bekend dat (ondanks dat hij een xbox heeft) hij de xbox niet zo mag. En dat jij een 9,9 staat wil nog niet zeggen dat jij dit soort economische cijfers bergrijpt en kan plaatsen. BTW wat is economie groot nou weer??? Voorzover ik weet is er niks meer dan eco 1 en eco 1,2. i.ig op het vwo.
     
  7. HeAvY-GeAR

    HeAvY-GeAR Active Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    0
    er valt niet veel meer
    te zeggen over de bericht,
    aangezien alles al verteld is.

    maar ik vindt de xbox wel een
    slimme zet van MS en dat blyft het waarschynlyk
    ook.
     
  8. hilevel

    hilevel xboxjunk

    Berichten:
    193
    Leuk Bevonden:
    0
    Xbox is van microsoft. Microsoft doet nog meer dingen dan alleen Xbox. Als je gaat kijken hoe microsoft in het algemeen draait dan zit het dus wel goed. Het zou pas echt fout gaan als microsoft zijn positie op de algemene markt gaat verliezen en geen heil meer in de Xbox ziet.

    Alles wat van microsoft is kan verliesdraaiende takken opvangen. Het is net een groot geldschuifspelletje. De kunst is om flink te inversteren en dan winst te gaan maken. Dit is een beetje mijn mening.:{
     
  9. x-box player

    x-box player Just because

    Berichten:
    1.138
    Leuk Bevonden:
    1
    Jep, en dat snapt wouter xbox volgens mij nog niet. Je moet eerst investeren en op langere termijn kan je dat geld er weer uithalen. En omdat microsoft een heleboel winstgegevende takken heeft kunnen ze bijna onbeperkt in nog nieuwe takken investeren. Daarom is het ook moeilijk voor kleine bedrijven om in de console business te komen
     
  10. technosphere

    technosphere Active Member

    Berichten:
    200
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet je wat triester is?
    Nintendo's TOTALE omzet is met 38% gevallen,hier gaat het op EEN afdeling van MSFT.Hun totaal is zelfs nog gestegen,xbox is een investering die ze makkelijk kunnen dragen.

    Ahja hier effen een quote van de mensen die werkelijk er om geven (MSFT zelf dus).

    20 JAAR long term heeten ze dat.

    http://story.news.yahoo.com/news?tm...&e=7&u=/usatoday/20030415/tc_usatoday/5069307

    Btw verlies !=omzet daling

    Als ik 95 euro verdien in kwartaal x in vergelijking met 100 van kwartaal y is mijn omzet gedaald met 5%,maar ik heb nogaltijd 95 euro binnen gehaald.
     
    Laatst bewerkt: 19 apr 2003
  11. Johannus

    Johannus tom joh

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    2
    klopt, maar omzet daling hoeft niet altijd verlies te betekenen. daar ging het om :p
     
  12. Maas

    Maas besjoh!

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    1
    okeey ik ben bijvoorbeeld een ijscoman. ik verkoop op een bepaalde dag 10 ijsjes. een ijsje kost 1 euro voor de consument en de inkoop prijs was 50 euro cent. dus ik hou 5 euro winst over. als op een dag opeens de inkoopprijs stijgt naar 70 euro cent is de winst op 10 ijsjes nog maar 3 euro. dan is er dus sprake van een omzetdaling. Als de kosten hoger zijn dan de omzet die gemaakt wordt is er verlies. zo :p
     
  13. Johannus

    Johannus tom joh

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    2
    ja als je iig alles ceteris paribus houdt :p
     
  14. Maas

    Maas besjoh!

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    1
    het is even een simpel micro-economisch model zonder buitenland:p
     
  15. Johannus

    Johannus tom joh

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    2
    ja dat wel, maar hou vooral ook rekening met de onberekenbare factoren aangaande het binnenland :p
     
  16. Maas

    Maas besjoh!

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    1
    in dit geval even niet, want bij een ijscoman speelt bijvoorbeeld het weer een hele grote rol. in mijn geval is deze even ceteris paribus gesteld, zodat mensen gewoon elke dag 10 ijsjes bij mij kopen. ook andere variabalen als schoonmaak kosten en voorraadmutaties zijn even buiten beschouwing gelaten.
     
  17. Johannus

    Johannus tom joh

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    2
    oké dan ga ik akkoord en klopt jou redenatie. Maar er valt wel duidelijk te stellen dat het met het probleem waar deze tread aanvankelijk over ging (namelijk de tegenvallende xbox cijfers) en de daaruit ontstane discusie over omzet en verlies een stuk gecompliceerder ligt dan jou ijscoman voorbeeld, hoewel het wel meer inzicht geeft in het economische probleem als geheel :p
     
  18. Maas

    Maas besjoh!

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    1
    ja want xbox haalt bijvoorbeeld hun verlies van de verkoop van de xbox weer op met de verkoop van spellen waarop dus wel een winstmarge zit. en natuurlijk de licentie van de software voor computers is een grote inkomstenbron.
     
  19. Johannus

    Johannus tom joh

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    2
    klopt, maar dat laatste valt niet onder de sectie spel computers van microsoft. Maar ik denk dat het verlies van de xbox nog een heel stuk wordt beperkt door de winst die ze op de spellen halen.
     
  20. Maas

    Maas besjoh!

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    1
    ja dat bedoel ik, maar ze halen toch echt de meeste winst uit de hoek van de licenties op de software. en dat is dus een andere tak in hun bedrijf, dat wel:p
     

Deel Deze Pagina