1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Xbox Live aansluit problemen

Discussie in 'Games' gestart door jengelander, 25 aug 2002.

1. jengelander

jengelander Loves Nena!!

Leuk Bevonden:
    0
    Wat gaat er vanuit je usb modem naar je pc dan ?! :confused: En zit er geen netwerkkaart in je pc ?! :confused:

2. Said

Said Green Mana crew

Leuk Bevonden:
    0
    K hoef nie perse het internet op, als ik maar kan gamen zonder router ...

3. jengelander

jengelander Loves Nena!!

Leuk Bevonden:
    0
    dat bedoelde ik :D Ik weet niet of je dan wel verbinding krijgt.

4. orgaZm

orgaZm CEV's

Leuk Bevonden:
    0
    fuuuuck, that is gonna cost me dude...:mad: (ik eis vereenvoudiging
    van bill)

ik snap et rouwes helemaal, tnQ voor advies, der zit vast niks anders op

Laatst bewerkt: 25 aug 2002
  5. femmerink

femmerink Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja klinkt vaag,
    maar heb het al is opgezocht en volgens andere ook er zit geen kaartje in.
    Vanuit mijn usb modem gaat naar mijn pc een stekkertje in de usb ingang.
    Maar goed ik heb hier ook deballen verstand van maar aan andere heb ik ook gevraagd en die zeiden ook vreemd je hebt geen netwerk kaart :confused: :)

6. Said

Said Green Mana crew

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe bedoel je? Kan ik wel op LIVE maar niet op internet?
    Maakt mij nix uit .. het enige wat ik wil weten is of je gewoon zonder router met mijn verbinding kan gamen... kan dat? :confused:

7. jengelander

jengelander Loves Nena!!

Leuk Bevonden:
    0
    LoL :D Valt wel mee hoor

Router 140
    UTP 15
    Totaal 155 Eurootjes :D

Trouwens dit is natuurlijk de methode die zou kunnen werken. Ik baseer dit op de info die de betatesters posten en gewoon hoe het vanuit de praktijk moet werken. So don't sue me :D

8. jengelander

jengelander Loves Nena!!

Leuk Bevonden:
    0
    verbinding is verbinding of je het nu gebruikt voor internet of om op Live te gamen. Of je zo straks kan gamen zonder router daar kan ik je met de info die ik nu hep geen 100% eerlijk antwoord op geven.

9. Said

Said Green Mana crew

Leuk Bevonden:
    0
    Goed, ik zal niet verder zeuren, als et eg moet dan koop ik wel een router..

10. jengelander

jengelander Loves Nena!!

Leuk Bevonden:
    0
    Zeuren doe je niet hoor, ik zou dat antwoord ook heel graag willen weten hoe het precies gaat. Daarom bent ik ff een vraag aan het posten aan een betatester in Amerika. Tsja en verder hep ik zelf al wel een router :D

11. femmerink

femmerink Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook ff gezocht, en volgens mij heb ik 2 keuzes met usb modem.
    1- direct in me xbox pluggen.
    2- naar kpn mailen en me usb modem om ruilen voor de ethernet modem. (dat word voor mij dus een heeeeel duur geintje.
    (die modem kost alleen al 250 euro)

12. jengelander

jengelander Loves Nena!!

Leuk Bevonden:
    0
    Damn das echt vreemd :D Dan ben je echt de pineut. DAn zou je een netwerkkaart vanuit je pc naar je xbox moeten laten lopen lijkt mij zo. Echt weird, nog nooit van gehoord 8)

13. Said

Said Green Mana crew

Leuk Bevonden:
    0
    Quote et antwoord ff hier wil je?
    Ik wil graag weten wat die gasten zegge over dat router gedoe [​IMG]

K zag een paar routers ligge bij Dixons, k dacht iets van 160 euro ofso .. hij was zwart.. nou jah, dan koop ik 1 van die wel ..

14. jengelander

jengelander Loves Nena!!

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik antwoord hep dan post ik het meteen hier :D

15. jengelander

jengelander Loves Nena!!

Leuk Bevonden:
    0
    1- USB kabel in xbox ??!! Weet niet of dat kan, het zijn verschillende aansluitingen.
    2- Euh ja KPN zal blij worden van je.
    3- Zodra ik meer weet post ik et in dit forum.

16. femmerink

femmerink Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Nee dom van me, kan idd niet :p
    Jep maar misschien kan ik hun mailen en vragen of ik usb modem kan inruilen en wat extra betalen ofzo. Moet ik ff kijken.
    iig bedankt.

Maar goed als dit mogelijk is lijkt het me nog steeds het makkelijkts. Kost me alleen een netwerkkaart en een kabel.

17. CyberPunk

CyberPunk XBW Elite member

Leuk Bevonden:
    0

Ok even voor de duidelijkheid....

Bij MXstream oftewel ADSL kan je je ADSL via een USB Modem aansluiten... Er wordt bij je telefoonlijn een splitter aangelegd die de telefoonlijn en de adsl lijn splitst..
    Die ADSL lijn wordt in je USB modem gestoken..
    Als je een netwerkkaart zou hebben dan zou je die ook daarin kunnen steken om het zomaar te zeggen..

Mijn oplossing is eigenlijk gewoon dat je een hub koopt...
    Veel goedkoper dan een router en meer zal je ook niet echt nodig hebben..

Je steekt de adsl lijn in de uplink van je hub, en dan trek je 1 kabel vanuit de hub naar je usb modem, en 1 naar je Xbox..

ZOver ik weet zou dat geen enkel probleem moeten worden..

Ik heb Wanadoo Cable Premium, en ik zal op zo ongeveer dezelfde manier te werk gaan...
    Mocht het niet werken, dan ruil ik de hub in voor een switch of een router.... Ik zie dat dan wel weer.... ;)

18. Said

Said Green Mana crew

Leuk Bevonden:
    0
    Ook een manier om zonder een hub LIVE te gaan ?
    Of is dat verplichte aankoop? [​IMG]

19. killabee

killabee Brute Force

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben op het gebied van internet echt een ultra N00B,

ik weet niet wat een hub is, of een router(alhoewel ik nou ik deze post heb gelezen het wel een beetje snap wat een router is),

en de kabel die in je xbox moet is een UTP kabel volgens mijn neef die er wel wat vanaf weet, klopt dit?

nou vroeg ik me af he, ja nou komt ie:

wij hebben thuis een "centrale computer", vanuit daar gaat een kabel naar mijn kamer in mijn netwerk-kaart in mijn computer en (dat is BTW een soort T splitsing) vanuit daar gaat ie kabel weer verder naar de kamer van mijn broer. als ik wil internetten op mijn kamer moet de pc beneden aanstaan, en als mijn broer wil internetten moet de "centrale pc" aanstaan, de mijne hoeft niet aan te staan.

de aansluiting op mijn computer en die van mijn broer is rond(ik weet er allemaal geen zak van, dus ik weet geen naam voor die ronde aansluiting, wat ik wel weet is dat het geen UTP aansluiting is) nou wil ik op mijn kamer xbox live aansluiten maar dan zou ik een UTP ansluiting op mijn kamer moeten hebben, die ik dan in me xbox plug, alleen heb ik niet zo'n kabel op mijn kamer maar een ronde(die natuurlijk niet in me xbox past).

hoe krijg ik een UTP kabel op mijn kamer terwijl de "centrale pc" ook op een UTP kabel is aangesloten? en dus wil we tegelijk kunnen internetten op de "centrale computer" en xbox Live kunnen spelen. kan ik van onze "centrale computer" een UTP verbinding leggen naar mijn kamer die dan in de xbox gaat of kan dit niet? of zou ik vanuit de modem een UTP kabel rechtstreeks naar mijn xbox moeten leggen?

nou ik hoop dat er iemand slim genoeg is en aardig genoeg is om antwoord te kunnen en willen geven op mijn vragen, zo ja dan bedank ik je bij deze van harte.

BTW, ik heb Chello internet en 1 IP-nummer neem ik aan. een andere ip erbij nemen lijkt me geen probleem dat koste volgens mij maar 5 euro of zo hak gehoord.

20. Kremers

Kremers Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Neeeeeeeej, dat werk niet!!

Ik zal het nog even uitleggen :p (heb een Netwerkbeheer opleiding gedaan dus luister naar me :p)

Een router werkt via het NAT principe, dat betekend dat hij alle aanvragen van de clients opnieuw schijft en doet alsof hij zelf deze info aanvraagt, zodra er een antwoord op de aanvraag komt kijkt hij in zijn route tabel en ziet welke client de aanvraag heeft ingedient, en stuurt deze info dan naar die client.

IP gebeuren werkt als volgt : Router heeft 2 ip adressen, 1 externe (van provider) en 1 interne (bij 192.168.1.0)

Alle clients (XBOX, PC) krijgen ook een interne (192.168.1.*)

De voorbeeld ip's die ik geef zijn onderdeel van een reeks die niet op het internet gebruikt mag worden, deze zijn niet routeerbaar, wat inhoud dat je deze niet kan gebruiken bij een directe aansluiting op het internet.

Als je dus een HUB gaat plaatsen dan MOET je dus 2 ip adressen van je provider krijgen, want anders gaat het niet werken, dan ka je je XBOX wel hetzelfde ip als je PC gaan geven maar dat werk natuurlijk niet, want 2 apparaten mogen nooit dezelfde ip's hebben, anders weet het netwerk niet aan wie hij deze info moet afgeven.

Dit geldt overigens ook voor een switch, een swicth is niets meer dan een inteligente HUB, hier heb je dus ook niets aan.

Dus, zoals al eerder gezegd, je MOET met meerdere apparaten gaan routen, en of dat nou via een pc met extra netwerkkaart of via een router is maakt geen ene moer uit, maar directe aansluiting gaat gewoon niet werken (dat schijnt een aantal van jullie nog steeds te denken...)

Natuurlijk zijn er uitzonderingen, @home bijv. geeft voor een kleine vergoeding per maand een extra ip, maar de ADSL providers doen dit dus niet!!!

Dus hou nou op met in koop wel een HUB/SWITCH, dat werkt gewoon niet...

Deel Deze Pagina