1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Xbox Live aansluit problemen

Discussie in 'Games' gestart door jengelander, 25 aug 2002.

1. Kremers

Kremers Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, met een USB modem heb je een probleem ja :p

En als je je pc uitzet dan krijgt je xbox het ip adres ja, maar als iemand anders wil inetten heb je een probleem, dat heb ik dus :)

Ik heb al een router, staan hier nl. 2 pc's, en XBOX hangt al aan de router, dus ik heb nu ook gelukkig geen extra kosten :)

En Frank, dat gaat niet werken want er zit geen modem op de XBOX en die zal er ook nooit komen, en idd, die tel stekker past niet in de UTP poort, UTP is nl. RJ45, tel geloof ik RJ43 :p

Laatst bewerkt: 25 aug 2002
  2. Said

Said Green Mana crew

Leuk Bevonden:
    0
    W8 ff, en als je maar 1 pc hebt..?
    Ik heb namelijk 1 pc in mn kamer die staat vlak naast mn Xbox..
    Binnekort krijg ik ADSL via een USB modem ..
    Heb ik dan nog een router nodig ?
    probleem? :confused:

3. Kremers

Kremers Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat hangt helemaal van jouw situatie af, als alleen jij gebruik maakt van de computer maakt dat geen ene moer uit natuurlijk :)

Maar meeste gezinnen hebben 1 comp die dan gedeeld wordt, en tja, als jij gaat gamen en iemand anders wil inetten heb je een probleem, en veel gezeik :)

Maar je hebt een probleem met die USB modem, die kan je nl. niet aan een HUB/SWITCH hangen, omdat deze DMV. USB kabel aan je pc hangt, en gezien een HUB/SWITCH geen USB aansluiting heeft heb je een probleem, enigste oplossing is dan USB router, of een extra netwerkkaart in je pc :)

Nog even iets voor de duidelijkheid: Een HUB en een SWITCH zijn in principe hetzelfde, alleen onthoudt een SWITCH waar welke pc zit en geeft de info die bestemd is alleen door aan die pc, een HUB gooit de ontvangen data door naar alle aangesloten pc's.

Is dat ook weer duidelijk ;)

4. Said

Said Green Mana crew

Leuk Bevonden:
    0
    Oke ff voor de duidelijkheid: (sorry, maar et dringt nie eg tot me door)

Ik heb maar 1 pc... ik ben de enige gebruiker en als ik op Xbox LIVE ga spele dan wil ik tegelijkertijd niet internette ...
    Dus dan hoef ik geen router/HUB/SWITCH toch?

5. vroaaaaap

vroaaaaap Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    waar vind je die usb routers erges, geef eens een paar sites

6. CyberPunk

CyberPunk XBW Elite member

Leuk Bevonden:
    0
    Ok nu ik weer...
    Thnx man.. Dat is ook weer duidelijk.. :)

Maar die kabel die van je telefoonlijn komt...
    Dat is een speciale kabel.. De ene kant een telefoonstekker, andere kant RJ45..... Die RJ45 gaat in USB modem,

Maar volgens mij kan je die stekker in plaats van in je USB modem ook in je Xbox doen,..
    Hopelijk vraagt de Xbox dan om je inloggegevens.,
    Dan zou het kunnen werken... (maar ja die modem.. Dat was ik vergeten.. )

In ieder geval, als je Wanadoo hebt.. Oftewel kabel, dan kan het op de manier die ik en Kremers en Frank beschrijven..
    Want daarvoor heb je alleen een netwerkkaart nodig.. en die zit in je Xbox..

Met ADSL is het dan toch effe tjekken... :)

7. vroaaaaap

vroaaaaap Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    die rj45 past niet in die modem ook niet !!, dat is gewoon een telefoonkabel met 2 rj43 stekkerkes !

8. femmerink

femmerink Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    fok heb ik het alweer fout.
    En xbox live kan dus neit hier GVD.

9. CyberPunk

CyberPunk XBW Elite member

Leuk Bevonden:
    0
    Huh....
    Vaal...
    Zover ik weet is het een RJ43 en aan de andere kant een RJ45...
    Dacht ik echt..
    Vaag!!! :confused:

10. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    *zucht* We zien het wel als het hier eindelijk is, en dat gaat nog een hele tijd duren dus heb geduld

11. vroaaaaap

vroaaaaap Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    nee da is 2 keer rj43

12. Said

Said Green Mana crew

Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar k wil wel wete of ik et hier kan doen...

13. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Dat zie je dan wel weer. Er is nu veel onduidelijkheid. Die wordt heus wel door MS weggenomen binnenkort.

14. Kremers

Kremers Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Over die RJ45 kabel direct in de XBOX pluggen, dat gaat dus niet werken, want die XBOX heeft geen ADSL modem ingebouwd :)

Er MOET een modem tussen de XBOX en provider hangen, er moet natuurlijk wel een verbinding opgebouwd worden, en dat kan de XBOX niet :)

Als jij de enige bent die die comp gebruikt dan heb je dan heb je geen router nodig nee, als je zo slim bent om een ethernet modem te nemen (;)) dan kan je der gewoon een HUB tussen plakken, heb je een USB modem dan zul je toch echt een Router of extra netwerkkaart moeten kopen en van je pc een router mbv software moeten maken.

Oh, een USB Router kan je bij www.informatique.nl kopen, zijn alleen wel erg duur, Draytek is de enigste met een USB router voor zover ik weet, kosten: €185, de ethernet versie is €139.

Edit: .nl vergeten :p, zag je zelf toch ook wel? ;)

15. vroaaaaap

vroaaaaap Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    je link werkt niet dude

16. xbox-control

xbox-control i'm a splintercell

Leuk Bevonden:
    0
    kan iemand mij uitleggen wat een router is????:confused:

en wat het verschil is tussen een usb router en een ethernet router?

17. Kremers

Kremers Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zal je ff de definitie geven ;) :

Een router heeft 2 netwerk interfaces, bedoeld om 2 verschillende netwerk segmenten met elkaar te verbinden.

In dit geval dus je thuisnetwerk met internet, de router heeft 2 ip adressen, één van je provider, in mijn geval 24.132.*.* (laatste 2 geef ik je niet :p) en één van je locale netwerk, in mijn geval 192.168.1.0.

Ik heb thuis 2 pc's staan, 1 met 192.168.1.2 en 1 met 192.168.1.3.

Al het internet verkeer gaat via de router, deze vangt de aanvragen van pc's op en "route" deze door naar het internet, vervolgens komt er van internet een antwoord bij de router aan, deze geeft de info vervolgens door aan de aanvrager :)

Het doel van een internet router is dus om 1 internet verbinding met meerdere pc's te delen, de goedkopere routers (die voor de thuis gebruikers dus) kunnen max. 254 pc's aan.

Hoop dat dit een beetje duidelijk is, weet niet hoe ik het anders moet uitleggen :p

Edit: Niets :), ze doen beide precies hetzelfde, alleen is de USB versie voor USB modems en de Ethernet versie voor ethernet modems ;)

18. jengelander

jengelander Loves Nena!!

Leuk Bevonden:
    0
    DAMNNNNNNN LOL :D Ik ben ff een halve dag weg en er is al een war gaande over stekkertjes :D

Soorry mensen maar ik heb het ff doorgelezen maar Mister Kremers hier heeft dus echt grotendeels wel gelijk. Buiten het feit dat een telefoonlijn connectie dus gewoon een RJ11 stekker is :D

Ben Network+ gecertificeerd (alleen examen nog oke :D ) dus LUISTER naar mij. Nee hoor geintje :D

Ik heb ff het forum gecheckt in Amerika en een betatester had dit te vertellen:

Q: does it show you the ways u can connect? if so what ones are there?

A: it shows 2 ways direct connect and thru a router

En nog 2 opmerkingen:

- To get mine to work i had to call my ISP provider to give the XBOX mac addy and now runnin great!!

- You most likely will have to call your ISprovider and get another MAC address assigned to your Modem.

DUZZZZZZZ wat betekent dit voor ons :D

Je kan verbinden door direct contact d.w.z. koppel je xbox direct aan je modem. Voor mensen van @home is dit ok want dan kan je je ISP bellen om je mac adres van je xbox door te geven wat hun dan aan je modem koppelen. Waardoor je een 2de IP adres krijgt: You most likely will have to call your ISprovider and get another MAC address assigned to your Modem. Dit komt omdat @home werkt met MAC adressen op je modem en NIET op je Netwerkkaart zoals Chello. Vandaar ook deze mac addy opmerking: To get mine to work i had to call my ISP provider to give the XBOX mac addy and now runnin great!!

Anywayz voor Chello mensen gaat dit verhaal dus niet op want die zullen verbinding moeten gaan maken via een router: it shows 2 ways direct connect and thru a router

Voor ADSL mensen zout ik het echt niet weten, maar aangezien die geen extra IP adressen meer krijgen is een router een simpele oplossing.

De DR. is leaving the house :D

19. killabee

killabee Brute Force

Leuk Bevonden:
    0
    hmm, ik heb chello, en ik wil niet alleen de xbox op internet hebben aangesloten, de pc moet er ook op aangesloten zijn.

dus ik koop een router en daar gaat de UTP-kabel vanuit je modem in?
    en dan vanuit de router gaat dan een UTP-kabel naar mijn xbox en een UTP-kabel naar de pc.

lukt dit dan? of heb ik het mis.

20. jengelander

jengelander Loves Nena!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ok ff schematisch:

[KABELMODEM] ------------------ UTP -------------------------- [ROUTER]

in de router zitten uitgangen voor upt dus:

[ROUTER]

[UITGANG1] --------------------- UTP KABEL 1 ----------------- [XBOX]
    [UITGANG2] --------------------- UTP KABEL 2 ----------------- [PC]

Oke nu hier een extraatje voor de goeie orde:

[UITGANG3] --------------------- UTP KABEL 3 ----------------- [WHATEVER]
    [UITGANG4] --------------------- UTP KABEL 4 ----------------- [WHATEVER]
    [UPLINK UITGANG] ------------- UTP KABEL 5 ----------------- [HUB, ROUTER 2]

Deel Deze Pagina