[XOne] Xbox Live aansluit problemen

Discussie in 'Games' gestart door jengelander, 25 aug 2002.

1. killabee

killabee Brute Force

Leuk Bevonden:
    0
    aaah thanks man dies duidelijk.

dus alleen een router een een nieuwe UTP kabeltje moet ik hebben.

hartstikke bedankt

2. jengelander

jengelander Loves Nena!!

Leuk Bevonden:
    0
    No thnx :D

3. Nol

Nol Pulp Fiction

Leuk Bevonden:
    369
    Extra IP

Ik heb ook in het bezit van kabel, middels Chello.

Ik begrijp dat ik een router en een UTP kabel moet aanschaffen, maar eerder las ik toch ook dat je een extra IP-adres moet aanvragen, als Chello de provider is ?

4. jengelander

jengelander Loves Nena!!

Leuk Bevonden:
    0
    Re: Extra IP

Nee @HOME regelt als ENIGE provider tot op heden een extra IP adres. Van Chello mag je GEEN extra pc's aansluiten, die verwachten dat je het illigaal doet, dus een router.

5. femmerink

femmerink Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kremers jij hebt het hier over een netwerk kaart in me pc.
    Als ik dat koop, en vanuit die netwerk kaart een draadje trek naar me xbox.
    Kan het dan? of kan je dan nog geen verbinding maken?
    wij hebben hier namelijk een pc voor eht gezin idd. en ik moet die dus delen.

En de netwerk kaart lijkt me ook de goedkoopste oplossing.
    Dus ik ben zeer benieuwd.
    Groetjes,
    Frank

6. Blackadder

Blackadder Outsider

Leuk Bevonden:
    0
    Kun je wel gewoon je internetkabel in de Xbox stoppen zodat je geen inet meer op de pc hebt, maar dus wel op de xbox?
    (ik heb ook Chello trouwens)

- Blackadder

7. jengelander

jengelander Loves Nena!!

Leuk Bevonden:
    0
    Lees eerst het forum door:

2) Chello gebruikers krijgen op basis van hun netwerkkaart een IP adres, dus keihard je xbox aansluiten op je modem kan dus NIET.

Het antwoord is (tot nu toe, mits Chello met een nieuw idee komt): NEE

8. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De router oplossing klinkt wel logisch maar waarom niet je pc als router gebruiken, scheelt weer de aanschaf van een stuk hardware en zou net zo goed moeten werken. Met software als winroute en winproxy zou je dezelfde resultaten moeten kunnen hebben als met een router.

9. killabee

killabee Brute Force

Leuk Bevonden:
    0
    klopt dit? want zo'n router is idd een best duur ding.
    kan je je computer ook als router gebruiken? of moet de pc dan altijd aan staan als je op xbox-live wil?

10. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je pc moet daarvoor wel aanstaan anders is je routing software niet actief.

11. killabee

killabee Brute Force

Leuk Bevonden:
    0
    hmm nee dan neem ik wel een router, das de beste oplossing.

ik heb naar routers gezocht maar ik weet niet waar ik allemaal precies naar moet kijken, mijn specs:

- Chello internet.
    - als ik mijn computer opstart hoef ik niet eerst in te loggen op mijn modem zodat ik op internet kan, ik kan meteen op inet als de pc is opgestart. dus volgens mij heb ik dan een ethernet adapter.

maar wat is nou een goede router voor mij, of moet ik meer info geven over mijn inet verbinding en zo?

en ik las net een e-mail van een "vriend" van me, en die zei dat het niet gaat werken als ik een router koop en dan een draad naar de xbox doe vanuit de router en een draad naar de pc:

"omdat chello een specifiek adres uit je
    netwerkkaart uitleest, en opslaat in ene database aan hun kant, gaat dit
    niet werken."

dat zei die. klopt dit?

Laatst bewerkt: 26 aug 2002
  12. jengelander

jengelander Loves Nena!!

Leuk Bevonden:
    0
    Zucht :D Ok die vriend van je heeft deels gelijk:

- Je PC als router gebruiken is leuk maar op den duur word je moe van telkens je pc aan te moeten zetten, plus dat je poorten open moet gaan zetten enzo.

- Als je een router koopt die hardware matig is (dus een echte ;) ) dan regelt die een hele hoop instellinge zelf voor je en je kan ook veel meer leuke dingen ermee doen. Anywayz dit boeit toch niet je wilt gewoon weten wat die vriend van je loopt te lullen :D Het antwoord is dat je netwerkkaart een adres heeft, dit bedoelt hij dus met een "specifiek adres" in de IT noemen we dit een MAC adres (zoals al eerder gezegd). Oke dit word een beetje technisch maar als je moeite hebt of je wilt meer weten add me dan ff op msn (jeroenengelander@hotmail.com). Je router "spooft" als het ware het MAC adres wat jij van Chello hep gekregen. Dat wil zeggen dat je de router het MAC adres van je netwerkkaart geeft. Dit doe je in de setup van de router (firmware). Als je wilt weten wat je MAC adres is typ dan in het RUN commando het volgende in: WINIPCFG.

Let op dit werkt alleen met win95, 98, ME en NIET met 2000 of XP. Voor deze gebruik je IPCONFIG /ALL in een DOS box.

Vragen ??!! Stel ze hier in dit forum of msn me ff :D

13. Kremers

Kremers Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hehe, eindelijk de erkenning die ik hoor te krijgen ;)

Die gasten hier zijn moeilijk te overtuigen he :p

dit: Nog even iets voor de mensen met Chello die een router willen gaan kopen: De router moet wel MAC cloning ondersteunen, anders heb je alsnog een probleem

Zal het ff uitleggen: Elke netwerkkaart heeft een unieke identificatie nummer, dat heet een MAC adres, dit adres wordt in de fabriek ingebakken, dit MAC adres controleert Chello bij het maken van de verbinding, vandaar je de XBOX niet direct kan aansluiten omdat deze een ander MAC adres heeft.

Wat je dus moet kopen als je Chello hebt en je wilt een hardware router kopen: Hardware router, UTP kabel(s) (meestal zit er een kleine bijgeleverd) en een netwerkkaart voor je pc.

Waarom een netwerkkaart kopen als je ook die van Chello kan gebruiken?!?!, Dat kan dus niet omdat die router het MAC adres van die chello netwerkkaart toegewezen krijgt, 2 apparaten mogen NOOIT EN TE NIMMER hetzelfde MAC adres hebben, want dan krijg je gigantische problemen met het netwerk.

Laatst bewerkt: 26 aug 2002
  14. jengelander

jengelander Loves Nena!!

Leuk Bevonden:
    0
    Hehehehehe echt wel :D Een router RuLeZ gewoon :D

15. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je een server hebt draaien die de hele dag lekker aan staat heb je dat probleem natuurlijk niet.

16. jengelander

jengelander Loves Nena!!

Leuk Bevonden:
    0
    Nee dan klopt dat wel je :D Maarje dat hep ook niet iedereen natuurlijk :D

17. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben een buitenbeentje :mad: Heb het altijd al geweten, altijd maar dwars willen liggen :)

18. jengelander

jengelander Loves Nena!!

Leuk Bevonden:
    0
    LoLz 8) :+

19. Said

Said Green Mana crew

Leuk Bevonden:
    0

Dus heb ik nou wel of nie een router nodig?
    Eerst zeg je dat je geen router nodig hebt maar daarna weer wel...

Ik ben de enige die mn comp gebruik en krijg binnekort ADSl met een USB modem...
    Moet ik dan een router kope?

20. jengelander

jengelander Loves Nena!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben wel Kremers dan niet maaruh:

heb je een USB modem dan zul je toch echt een Router of extra netwerkkaart moeten kopen en van je pc een router mbv software moeten maken.

Lijkt me duidelijk :D

Deel Deze Pagina