Ik wil deze Modem halen. Op deze Multi PC modem kan men direct 4 PC's aansluiten. Dit modem beschikt over een ethernetinterface met 4 poorten. Hiermee kun je met meerdere PC tegelijk online. Voor het Multi PC Modem heb je een ethernetkaart nodig. Deze is eventueel ook samen met het modem online te bestellen Moet ik dan ook een router kopen nee toch. Alleen een UTP kabel naar mijn Xbox? Moet mijn PC aan Staan om Live te gaan. Kan iemand mij meer vertellen. zeg maar alles wat ik doen moet voor dat ik Live Kan
Even vooraf: De "Multi PC modem" is de KPN benaming voor een modem met een ingebouwde router. De Multi PC modem bestaat in twee versies. Eentje met één poort en eentje met vier poorten. Dat is dus de modem waar jij het over hebt. Met deze modem moet je een UTP kabel naar je PC leggen (en in je PC een netwerkkaart steken) en tevens een UTP kabel naar je Xbox. Je PC hoeft niet aan te staan als je met je Xbox wilt speulen. De een-poorts versie is tevens bruikbaar. Die is een beetje 'handiger' als je PC en je Xbox dicht bij elkaar staan. Dan zet je bij je PC en Xbox een goedkope hub en sluit de beide apparaten via een kabel vanuit die hub aan op de modem. Ik schrijf 'handiger' tussen quotes, want dat is maar betrekkelijk en geldt eigenlijk alleen voor hen die er verstand van hebben. Voor beginners is de vier-poorts modem handiger. Ik ben weer lekker duidelijk vandaag...
Ik heb geen idee. Ik zou zo'n ding zelf nooit kopen. De reden is dat je dan de rest van je glorietijd vast zit aan KPN of een andere ADSL provider die compatible is. Ik ben onlangs van ADSL overgestapt naar kabel. ALs ik zo'n geintegreerd ding had gehad had ik die nu weg kunnen gooien en een nieuwe kopen. Daar houdt Pejannl niet van... Ik ben iemand die liever onafhankelijk blijft en keuzemogelijkheden achter ed hand houdt, vooral daar waar het om KPN gaat. Dus koop (kocht) ik een los modem en een losse ADSL router. En dan wel een router die ook met kabel-abbo's werkt en/of met andere ADSL providers. Da's wel wat duurder, maar ik heb al vaak ontdekt dat goedkoop bijna altijd duurkoop is. Back on topic: Als je het mij vraagt werkt dat multimodem gewoon, maar ik zou er mijn salaris niet om durven verwedden.
ik doe het gewoon met een netwerkkaart een een cross-cable en ik had verbinding met de servers alleen nog een setje kopen
kan ik niet 1 van jullie inhuren om me live! shit te installeren? shiiiiit ik weet echt niks van al die internet zooi... ik word helemaal in de war gebracht door jullie... ff duidelijk heid nu; stel ik heb adsl en een usb modem. en ik heb ook zo'n kabel waarmee ik de modem met mijn xbox kan verbinden. en ik doe dat. dan moet het toch werken? (ik ga uit van een provider die de instellingen goed heeft staan blkablabla) en ff iets anders; stel ik wil mijn xbox op internet aansluiten op de manier met de netwerkkaart. dan heb ik toch het volgende nodig; usb modem, netwerkkaart, verbindingskabel (ik weet niet hoe dat ding heet.) of vergeet ik iets? please help me out.
Ik heb pas een E-tech router met ingebouwd usb modem. Voorheen had ik altijd een DL van +-800 en na het aansluiten van m'n E-tech router en een switch, heb ik een DL van óf 0 óf 379. Weet iemand hoe dit kan en hoe ik dit kan oplossen?
Er is een aparte thread over USB modems en aansluitmogelijkheden. Kijk daar even. Je kunt in geen geval een USB modem rechtstreeks op je Xbox aansluiten want de Xbox heeft geen USB interface.