Might & Magic: Clash of Heroes speelt zich af in het Might & Magic-universum. De gebeurtenissen in de game vinden veertig jaar voor de Heroes V saga plaats. Verdeeld over verschillende regionen van de wereld Ashan zijn er meerdere verhaallijnen. Elk avontuur heeft een eigen held in de hoofdrol, die bovendien eigen vaardigheden en eigen eenheden tot zijn of haar beschikking heeft. Uiteindelijk maken de helden allen onderdeel uit van een overkoepelende strijd tegen een duister plot, dat de wereld bedreigt. In Clash of Heroes wordt een bijzonder gevechtssysteem geïntroduceerd. De gameplay is een combinatie van puzzelen en strategie, waarbij er ook invloeden zijn van Role-Playing Games. Via ervaringspunten kunnen zowel de helden als de eenheden van deze helden in level stijgen om krachtiger te worden. Het doel in de gevechten is doorgaans om de levensbalk van de vijandelijke held tot nul te reduceren. Door drie eenheden van dezelfde kleur en hetzelfde type verticaal te combineren, kunnen aanvalslinies opgezet worden. Horizontale combinaties leiden tot verdedigingsmuren. Doordat de speler slechts een beperkt aantal zetten per beurt tot zijn beschikking heeft, is het noodzakelijk dat er zo effectief mogelijk wordt omgesprongen met de verschillende eenheden. Door zoveel mogelijk combinaties te maken, heeft de speler namelijk zowel een sterke aanval als een sterke verdediging en kan de strijd in zijn voordeel beslecht worden.
Gewoon een RPG dus... Wel 1 met tientallen uren speelplezier. En dit is dan ook nog een verbeterde versie van de NDS die al hoge reviews kreeg. Weet iemand wat ze nu allemaal veranderd/verbeterd hebben? Lijstje? Review die het vermeld? Elite units heb ik nu ook... niet leuk. Die kunnen dood gaan. Spel heeft een best hard begin eigenlijik.
Ofc. Á la Puzzle Quest. Ging net all bears. Krijgen alleen die natuurlijk wel exp (en de elite dears)... duh logisch. Net al een gevecht wat toch ineens best lastig was. Wat natuurlijk goed is. Anyway... verder!
Mja maar dan heb ik alsnog een onvoldoende voor een tentamen dat ik moet halen voor mn propedeuse. Net de trial uitgespeeld, en het is best wel tof. Niet extreem verslavend voor mij, dus ik kan zonder problemen de aankoop uitstellen tot na mn tentamens Vooral de multiplayer lijkt me tof, sp is meer een grote tutorial met een verhaaltje.
Begin is beetje tutorial achtig maar gevechten worden lastiger. Af en toe klein beetje trial en error maar veel kan gedaan worden door juiste samenstelling team, artifact en vooral goed "puzzelen". [/proM&Mmode)
Klinkt goed. De trial is nog erg gemakkelijk, maar misschien komt dat ook wel omdat het allemaal zo logisch overkomt? Het fusen en linken lukte heel aardig. Dus elven zijn snel, beren hebben veel kracht en thoughness en dat hert springt over de eerst rij muren heen en doet behoorlijk damage. Wat is eigenlijk de kracht van pixies? Lees dat ze meer damage doen naarmate je meer magic power hebt?
Yup. En de kracht van units ligt ook in het feit hoe snel ze aan de beurt zijn, hoeveel damage ze doen en/of nemen. Elite en champions hebben ook gave abilities. En later zul je denk ik met alle races kunnen spelen of units ervan kunnen gebruiken hoe dat ook werkt, zo ver ben ik nog niet. Net tegen iemand met Acadamy/Wizard units zitten spelen. edit; 5-6 uur bezig en kan met Griffin Empire beginnen. Yay.
Het lijkt me dat je tijdens de sp elke keer nieuwe units tegen komt en deze leert gebruiken. Vandaar mijn vermoeden dat de hele game als een soort tutorial is opgebouwd. Een menselijke tegenstander brengt een nieuwe dimensie aan het spel denk ik. Ook ff local mp gedaan(trial), en dat was echt leuk. Linken is een stuk makkelijker als je units met verschillende snelheden inzet, en fusen lijkt vooral handig als je met veel langzame units werkt. Heeft iemand al 2vs2 gespeeld?